پارک ژوراسیک تهران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/19
بازدید: 3304
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دیداری با عظیم الجثه ترین های جهان در غرب تهران! استان تهران به عنوان یکی از قطب های اقتصادی و مهم کشور دارای جاذبه های توریستی و تفریحی بسیاری می باشد که برخی از آن ها قدمت چندانی ندارند و مربوط به سازه های چند سال اخیر در این کشور هستند برای مثال برج میلاد، دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک ژوراسیک از این جمله حاذبه ها می باشند که ما در این مقاله قصد بررسی پارک ژوراسیک تهران را داریم پیش  از آن که از امکانات پارک بگوییم بهتر است یادآوری کوتاهی از نحوه انقراض دایناسورها داشته باشیم.

ژوراسیک

انقراض دایناسورها

همه ما برای یک بار هم که شده جهان دایناسورها را تصور کرده ایم هرچند که تصورش کمی ترسناک به نظر می آید اما هیجان و ماجراجویی سبب می شود که اکثر ما علاقه داشته باشیم که بیشتر از دنیای آن ها بدانیم. این حادثه حدود 66 میلیون سال پیش بر اثر برخورد سیارکی به قطر 15 کیلومتر به سیاره زمین اتفاق افتاد که عمق فاجعه این داستان را با یک مقایسه کوچک برای شما قابل درک تر خواهیم کرد، قدرت تخریب این حادثه 10 میلیارد برابر تخریب بمب هیرو شیما بوده است که در پی این اتفاق و انقراض این حیوانات متاسفانه یا خوشبختانه سعادت دیدار این حیوانات عظیم الجثه در اختیار نسل انسان قرار نگرفته است. اما امروزه پارک ژوراسیک تهران امکان قرار گرفتن همگی ما در کنار دایناسورها فراهم کرده است. 

معرفی پارک ژوراسیک

پارک های تهران - معرفی کامل پارک های تهران + فیلم های زیبای آن!

معرفی پارک ژوراسیک

این مجموعه تفریحی در سال 1393 با مساحت 30.000 متر مربع به عنوان اولین پارک موضوعی کشور در پایتخت فعالیت خود را آغاز کرد. حدود 28 مجسمه متحرک از انواع مختلف دایناسور ها در ابعاد و حجم های حقیقی این حیوانات با نور پردازی و صدا گذاری های مخصوص در این پارک وجود دارد که راه رفتن و حتی پلک زدن دایناسورها لذت بازدید از این ماکت های طبیعی را دو چندان کرده است. نحوه زندگی دایناسورها، خوراک و نام علمی آن ها دیگر اطلاعاتی است که در پارک ژوراسیک در اختیار مسافران تور تهران قرار خواهد گرفت. یکی از هیجان انگیز ترین قسمت این پارک بخشی است که می توانید شاهد تولد و بیرون آمدن نوزاد دایناسور از یک تخم ساختگی باشید و جالب تر آنکه این نوزاد پس از اتمام نمایش به داخل تخم باز می گردد.

پارک ژوراسیک سعادت آباد

نام این پارک را از رمان پارک ژوراسیک اثر «مایکل کرایکتون» انتخاب کرده‌اند. سه سال پس از انتشار این اثر ، در سال ۱۹۹۳ فیلم معروف پارک ژوراسیک اثر «استیون اسپیلبرگ» بر اساس این رمان ساخته شد. گردشگری در این پارک دو جنبه آموزش و تفریحی دارد و محیط مناسبی برای خانواده‌ها است تا همراه فرزندانشان ساعاتی را در این مجموعه بگذرانند. در پارک ژوراسیک کودکان و  حتی بزرگسالان می‌توانند با انواع دایناسورها، اندازه واقعی این حیوانات، صدای دایناسورها و زندگی آن‌ها آشنا شده و بسیار مورد استقبال کودکان قرار می‌گیرد.

پارک ژوراسیک تهران، مانند پارک ارم تهران، پل طبیعت تهران، پارک ساعی و... یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی تهران است ک علاوه بر آموزش برای خانواده‌ها بسیار سرگرم کننده است.

امکانات پارک ژوراسیک

امکانات رفاهی و تفریحی که در این پارک برای مسافران تور داخلی در نظر گرفته شده است شامل پارکینگ، بوفه، کارگاه آموزشی، عکاسی ویژه با دایناسورها، سینما سه بعدی و ژورا شاپ می شود. این امکانات و هم چنین نوآوری این مجموعه تفریحی در همین مدت کوتاه توانسته مخاطبان بسیاری را در رده سنی کودک، نوجوان و حتی بزرگسال به خود جذب کند.

پارک ژوراسیک کجاست

شهربازی های تهران - فهرستی از بهترین شهربازی های تهران

پارک ژوراسیک تهران کجاست؟

آدرس پارک ژوراسیک تهران :  تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، کمی پایین تر از پارک پرواز.

تلفن تماس: 02122367660

زمان بازدید از پارک ژوراسیک تهران : در تمامی ایام هفته، ساعت بازدید 9:30 الی 21:30.

اگر مایلید با مترو به پارک ژوراسیک بروید، باید در نزدیک‌ترین ایستگاه به این پارک، یعنی ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید. سپس از میدان صنعت با تاکسی یا اتوبوس به میدان بهرود رفته و از آنجا حدود پنج دقیقه تا پارک ژوراسیک پیاده‌روی دارید. همچنین می‌توانید از میدان صنعت مستقیم با تاکسی بروید.

از دیگر جاهای دیدنی تهران که می توان گفت منحصر به فرد هستند و می توانند تجربه ای متفاوت را برای شما رقم بزنند هیومن پارک تهران و رویا پارک تهران می باشد، سایت لحظه آخر در کنار پارک ژوراسیک بازدید از این دو پارک را نیز در تهران به شما پیشنهاد می کند.

تصاویر پارک ژوراسیک

در ادامه تصاویری از پارک ژوراسیک تهران را می‌بینیم:

تصاویر پارک ژوراسیک

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر