ژوراسیک لند استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/07
بازدید: 5726
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آیا تا به حال تجربه تماشا یک دایناسور از فاصله نزدیک را داشته‌اید؟ تجربه شنیدن غرش آن‌ها چقدر‌ می‌تواند برای شما شگفت‌انگیز باشد؟ دیدن گونه‌هایی از حیوانات که سال‌های سال است که منقرض شده‌اند، قطعاً می‌تواند هر فردی را به وجد بیاورد. پارک ژوراسیک لند استانبول یکی از شگفت‌انگیزترین پارک‌های ژوراسیک در جهان به شمار می‌رود. شما در این مجموعه می‌توانید دایناسورهای شبیه‌سازی شده‌ را تماشا کنید، صدای غرش آ‌ن‌ها را بشنوید و حتی شاهد پلک زدن آن‌ها باشید.

ژوراسیک لند

 

معرفی ژوراسیک لند استانبول

استانبول، شهری پر از شگفتی و هیجان، قسمتی از خود را به میلیون‌ها سال پیش اختصاص داده است. این شهر که یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی در کشور ترکیه محسوب می‌شود، از مهمان‌های ماقبل تاریخ پذیرایی می‌کند. سرزمینی بزرگ با موجوداتی عظیم در قلب استانبول چشم همگان را به خود خیره کرده است. این سرزمین ژوراسیک لند استانبول نام دارد.
ژوراسیک لند استانبول که سرزمین دایناسورها است را می‌توان به عنوان موزه دایناسورها دانست؛ چرا که در آن بیش از ۷۰ نوع دایناسور شبیه‌سازی شده وجود دارد. اطلاعات مفید و کامل از ساختار بدن هر دایناسور و زندگی آن‌ها در این پارک سبب آشنایی بیشتر گردشگران با انواع دایناسورها می‌‌شود. از ویژگی‌های برجسته شهربازی ژوراسیک لند استانبول این است که بازدید از آن برای تمامی رنج‌های سنی جذاب خواهد بود؛ زیرا برای تمامی سنین امکانات تفریحی جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

ژوراسیک لند

وسعت مجموعه ژوراسیک لند استانبول

مجموعه ژوراسیک لند استانبول با مساحتی بالغ بر ده هزار متر مربع در منطقه بایرام یاشا و مرکز خرید فروم قرار دارد. مراکز و مجموعه‌های تفریحی متنوع در این شهربازی جهت سرگرمی و رفاه گردشگران طراحی شده است. از این رو بازدیدکنندگان با مراجعه به این مجموعه، لحظات خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان و خانواده خود سپری خواهند کرد.

ژوراسیک لند

امکانات تفریحی جذاب ژوراسیک لند استانبول

شهربازی ژوراسیک لند استانبول تنها به تماشا دایناسورها محدود نمی‌شود. در این مجموعه امکانات تفریحی متعددی وجود دارند که تمامی رنج‌های سنی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. از سایر بازی‌هایی که در این پارک وجود دارند می‌توان به آزمایشگاه ژوراسیک لند، سرزمین بازی لیزر، محوطه کاوش، سالن انیمیشن، سرزمین ژوراسیک، سینما ۴ بعدی، کافه و محلی برای برگزاری جشن و تولد اشاره کرد. در ادامه به شرح برخی از جذاب‌ترین امکانات ژوراسیک لند استانبول خواهیم پرداخت.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

پارک ژوراسیک لند

فروشگاه اسباب بازی دایناسورها

یکی از بخش‌های تفریحی ژوراسیک لند استانبول، فروشگاه اسباب بازی آن است. شما با ورود به این فروشگاه با بیش از صد نوع اسباب بازی مواجه خواهید شد که البته بیشتر آن‌ها دایناسورها هستند. به همین سبب می‌توانید یک عروسک دایناسور را به عنوان یادگار از ژوراسیک لند استانبول، از فروشگاه اسباب بازی دایناسورها خریداری کنید.

منطقه حفاری مخصوص کودکان

منطقه حفاری یکی از دیگر از امکانات تفریحی این مجموعه به شمار می‌رود. این منطقه در زمینی به مساحت ۵۰ متر مربع و مختص به کودکان ساخته شده است. کودکان می‌توانند در این منطقه با راهنمایی مسئولان مربوطه از کاوش‌های باستانی بهره‌مند شوند.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

ژوراسیک لند

جزیره دایناسورها

جزیره دایناسورها محلی است که برای برگزاری جشن‌ها و رویدادهای مهم مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. گردشگران با رزرو این مکان می‌توانند از یک محل هیجان‌انگیز برای برگزاری جشن تولد فرزندان خود استفاده کنند. بدین صورت شبی خاطره‌انگیز برای افراد رقم می‌خورد.

لیزر دینو لیزر و هانتر لیزر

بخش لیزر دینو لیزر و هانتر لیزر یکی دیگر از امکانات مجموعه ژوراسیک لند استانبول به شمار می‌روند. گردشگران با ورود به این مکان می‌توانند شاهد جنگ سرگرم‌کننده و جذاب میان دایناسورها باشند و از اسلحه‌های لیزری نیز استفاده نمایند.

لیزر دینو

کافه‌ های Jura Teras و Sport

کافه‌های Jura Teras و Sport می‌توانند بهترین گزینه برای یک استراحت کوتاه مدت پس از گشت و گذار در بخش‌های مختلف پارک باشند. در این کافه‌ها لذیذترین قهوه‌های ترکیه برای گردشگران سرو می‌شوند که خستگی را از تن هر فردی بیرون می‌آورند.

ساعت کاری و بلیط ژوراسیک لند استانبول

به دلیل اینکه ژوراسیک لند استانبول در مرکز خرید فروم واقع شده است، پس زمان بازدید از این پارک مطابق با ورود و خروج به این مرکز خرید خواهد بود. شما در تمامی روزهای هفته از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰ می‌توانید از پارک ژوراسیک ترکیه بازدید کنید. مراجعه‌کنندگان برای ورود به پارک ژوراسیک لند استانبول باید هزینه‌ ورودی معادل ۲۰ دلار را به این مجموعه پرداخت کنند.

ژوراسیک لند

مسیرهای دسترسی به ژوراسیک لند استانبول

جهت دسترسی به پارک ژوراسیک لند استانبول تنها کافی است خود را به مرکز خرید فروم استانبول برسانید. مجموعه ژوراسیک لند در منطقه بایرام یاشا قرار دارد. ارزان‌ترین راه دسترسی به این مجموعه، استفاده از مترو است‌.
آدرس 
از مترو میدان تکسیم به خط M2 و سپس به سمت ینی کاپی بروید و در آخرین ایستگاه (ینی کاپی) پیاده شوید‌. به سمت خط M1A یعنی ایستگاه آتاتورک هاوالیمانی بروید. پس از توقف ایستگاه کجاتپه روبرو مرکز خرید فروم، می‌توانید مترو را ترک کنید. تابلوهای راهنما شما را به مرکز خرید فروم می‌رسانند.

ژوراسیک لند

سخن پایانی

همان‌ طور که ذکر شد پارک ژوراسیک لند استانبول یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین ژوراسیک‌ لند‌های ترکیه و حتی قاره اروپا به شمار می‌رود. بازدید از این مجموعه برای آن دسته از گردشگرانی مناسب است که در میان بازدیدهای متعدد، به زنگ تفریحی از جنس هیجان و آدرنالین نیاز دارند. بدین صورت گردشگران می‌توانند خستگی سفر را از تن خود بیرون کنند.

نظرات کاربران

  1. محمد رضا عربلو محمد رضا عربلو 1402/05/02
    3 نفر پسندیدند
    سلام بلیط برای ساکنین ترکیه چند لیر است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر