دریاچه نوریگلی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1480

جاذبه‌های بسیار زیادی در کشور گرجستان و همچنین در شهر باتومی وجود دارد. یکی از این جاذبه‌های مهم دریاچه نوریگلی نام دارد. دریاچه نوریگلی که یک مکان بسیار زیبا در شهر باتومی گرجستان است به عنوان یک دریاچه کاملاً متفاوت و پوشیده از درختان بید باشکوه فرصت بسیار مناسبی را برای گردشگران و مسافران به وجود می‌آورد. دریاچه نوریگلی به عنوان یکی از مکان‌های بسیار منحصر به فرد برای علاقه‌مندان به طبیعت است خصوصیات بارزی که این دریاچه دارد باعث شده تا گردشگران این دریاچه را یکی از گزینه‌های سفر به کشور گرجستان و شهر باتومی در نظر بگیرند.

دریاچه نوریگلی باتومی

تاریخچه دریاچه نوریگلی باتومی

در زمان‌های گذشته این دریاچه با نام گل باش شناخته می‌شد. پس از گذشت چندین سال از تأسیس این دریاچه نام آن به دریاچه نوریگلی تغییر یافت. این تغییر نام به دلیل افسانه غم‌انگیز بود که پس از آن منجر به تغییر نام دریاچه گشت. در حقیقت به گفته بسیاری از مردمان بومی داستانی نقل شده که در این داستان بیان می‌شود پسر بچه‌ای به نام نوری در آب‌های این دریاچه غرق شده است. از زمانی که این پسر بچه در این دریاچه غرق می‌شود مادر او هر روز به کنار دریاچه می‌رود و واژه نوری گلی را زیر لب زمزمه می‌کند. لازم به ذکر است واژه نوری گلی به زبان گرجی به معنی نوری من منتظرت هستم است.

در سال‌ها بعد و پس از گذر زمان و استقبال بسیاری از گردشگران و توریستان امکانات رفاهی مناسبی در اطراف این رودخانه به وجود آمد و دریاچه نوریگلی به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم شهر باتومی شناخته شد. در حال حاضر این دریاچه از مهم‌ترین  جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی به حساب می‌آید و علاقه‌مندان زیادی سالانه به این دریاچه سفر می‌کنند. این دریاچه توسط آب‌های زیرزمینی به وجود آمده است و از طریق یک کانال به دریای سیاه ارتباط دارد.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

امکانات رفاهی و تفریحی دریاچه نوریگلی

موقعیت جغرافیایی و محل قرارگیری دریاچه نوریگلی به گونه‌ای است که این دریاچه در فاصله ۱۳۰ متری از سواحل دریای سیاه قرار گرفته و به دلیل این موقعیت ویژگی‌های بسیار مناسبی را برای توریست‌ها و همچنین افراد بومی منطقه گرجستان و شهر باتومی به وجود آورده است. این مکان از پرطرفدارترین مکان‌های تفریحی و به یادماندنی در شهر باتومی به حساب می‌آید. امکانات بسیار متنوع و گوناگونی در دریاچه نوریگلی وجود دارد. در واقع شما با سفر به دریاچه نوریگلی می‌توانید از امکانات و تفریحات این دریاچه برای ماهی‌گیری استفاده کنید. به دلیل وجود ماهی‌های بسیار گوناگون و متنوع آن‌ها امکان صید ماهی در آب‌های این دریاچه وجود دارد و سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران از این فرصت استفاده می‌کنند و ماهی‌های خوشمزه این دریاچه را صید می‌نمایند.

مکان‌های بسیار دنج و منحصربه‌فردی برای پیکنیک مسافران در اطراف این دریاچه وجود دارد. در حقیقت مسئولین این دریاچه اقدام به راه‌اندازی مکان‌های مناسب برای اتراق مسافران و گردشگران نمودند. استفاده از قایق‌های سنتی در کناره‌های ساحل یکی دیگر از امکانات تفریحی منطقه به شمار می‌آید. همچنین در دریاچه نوریگلی می‌توان به واسطه مسیر‌های دوچرخه سواری امکان دوچرخه سواری را فراهم کرد. در دریاچه نوریگلی فضا‌های مخصوص این کار طراحی و تعبیه شده است و گردشگران و کسانی که از این دریاچه دیدن می‌کنند می‌توانند از این امکان دیگر دریاچه نوریگلی بهره ببرند و لحظات خوب و منحصربه‌فردی را برای خود داشته باشند.

امکانات دریاچه نوریگلی

در صورتی که با خانواده به دریاچه نوریگلی سفر می‌کنید می‌توانید کودکان خود را در باغ کودکان قرار دهید تا از امکانات در نظر گرفته شده در این دریاچه نهایت بهره را ببرند. علاوه بر تمامی موارد و امکاناتی که در قسمت بالا بیان کردیم یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای مشاهده غروب آفتاب دریاچه نوریگلی است. این دریاچه یک منظره زیبا را از غروب آفتاب به نمایش خواهد گذاشت و در غروب آفتاب می‌توانید این منظره را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید.

وجود بسیاری از رستوران‌های با کیفیت نیز یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه گردشگری به حساب می‌آید. در حقیقت وجود رستوران و کافی شاپ‌های بسیار زیبا با فضایی دلنشین و آرام، تکمیل‌کننده یک روز عالی در دریاچه نوریگلی است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به این دریاچه حتماً از غذا‌هایی که در رستوران‌های این منطقه وجود دارند استفاده کنید و طعم بی‌نظیر غذا‌های سنتی و محلی گرجی را بچشید.

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

رستوران‌های اطراف دریاچه نوریگلی

تعداد بسیار زیادی از رستوران‌های باکیفیت و معروف در شهر باتومی در حال خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران هستند. با توجه به اینکه دریاچه نوریگلی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر باتومی به حساب می‌آید لذا در اطراف این دریاچه رستوران‌های زیادی وجود دارد که دارای غذا‌های بسیار باکیفیتی هستند. برخی از این رستوران‌ها را می‌توانیم تحت عنوان رستوران spice garden نام ببریم.

 این رستوران یک رستوران بسیار با کیفیت و عالی در اطراف دریاچه نوریگلی است. در این رستوران انواع غذا‌های گوشتی حلال سرو می‌شود. همچنین غذا‌های گیاهی بسیار باکیفیت و درجه یک گرجستانی در این رستوران وجود دارد. این رستوران در واقع یک اصالت هندی داشته و غذا‌های تند و تیزی دارد و همه روزه در دو وعده غذایی ناهار و شام آماده خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران است. غذا‌های گرجی و ترکی و پاکستانی در این رستوران به چشم می‌خورد. ساعاتی که این رستوران اقدام به ارائه غذا می‌کند همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب خواهد بود. از نظر قیمتی این رستوران غذا‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای دارد و در صورتی که مایل هستید از غذا‌های گوشتی درجه یک و حلال در شهر باتومی استفاده کنید می‌توانید از رستوران spice garden بهره ببرید.

رستوران های اطراف دریاچه نوریگلی

از رستوران‌های دیگری که در اطراف دریاچه نوریگلی مشاهده می‌شود، رستوران معروفmecca  است. این رستوران اقدام به تهیه و توزیع غذا‌های عربی می‌کند و به عنوان یکی از معروف‌ترین رستوران‌های باتومی به شمار می‌آید. در این رستوران انواع غذا‌ها و انواع کباب‌ها وجود دارد. رستوران mecca نیز از غذا‌های حلال برای ارائه به گردشگران و مسافران استفاده می‌کند. نکته مهم و حائز اهمیت این است که استقبال ایرانیان از این رستوران بسیار زیاد بوده چرا که علاوه بر غذا‌های عربی انواع غذا‌های ترکی در منوی این رستوران وجود دارد. از نظر هزینه نیز یکی از مقرون به صرفه‌ترین رستوران‌های شهر باتومی بوده و در صورتی که بودجه محدودی دارید می‌توانید از این رستوران استفاده کنید. ساعات کاری این رستوران همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر الی ۱۱ شب خواهد بود.

از رستوران‌های دیگری که در اطراف دریاچه نوریگلی در حال ارائه خدمت به مشتریان عزیز است می‌توان به رستورانkarabak  اشاره کرد. این رستوران مخصوص افرادی است که عاشق و علاقه‌مند به انواع غذا‌های گوشتی هستند. انواع کباب‌های بسیار باکیفیت و خوشمزه در این رستوران طبخ می‌شود و به عنوان یکی از رستوران‌های حلال شهر باتومی شناخته می‌شود. این رستوران نیز همه روزه از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱۰ شب اقدام به خدمت‌رسانی می‌نماید.

جاهای دیدنی گرجستان - تماشای آثار نئو کلاسیک در کنار سواحل کم نظیر شهرهای تفلیس و باتومی!

هتل‌های اطراف دریاچه نوریگلی

در اطراف این دریاچه هتل‌های بسیار زیادی وجود دارد. در واقع هتل‌هایی که در اطراف دریاچه نوریگلی در حال خدمت‌رسانی به گردشگران هستند جزء بهترین و با کیفیت‌ترین هتل‌های موجود در شهر باتومی به حساب می‌آیند. در صورتی که قصد مسافرت به کشور گرجستان و همچنین شهر باتومی را دارید می‌توانید در اطراف دریاچه نوری اقدام به اقامت نمایید. با اقامت در این مکان دسترسی راحت‌تری به این دریاچه داشته باشید چرا که موقعیت جغرافیایی و قرارگیری این دریاچه در مرکز شهر باتومی است و می‌توانید علاوه بر دریاچه نوریگلی بسیاری از جاذبه‌های دیگر کشور گرجستان و شهر باتومی را مشاهده کنید.

هتل‌های اطراف دریاچه نوریگلی

راه‌های دسترسی به دریاچه نوریگلی

یکی از مناطق دیدنی شهر باتومی که آرامش بسیار خاصی دارد دریاچه نوریگلی به شمار می‌آید. این دریاچه بسیار آرام و از آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است. در کنار این دریاچه امکانات بسیار زیادی نظیر دوچرخه‌سواری و همچنین مناظر طبیعی به یاد ماندنی خودنمایی می‌کند. ترکیب رنگ آبی این دریاچه با رنگ لاجوردی آسمان یک زیبایی بی‌بدیل را به وجود آورده است. برای دسترسی به این دریاچه لازم است به مرکز شهر باتومی بیایید چرا که این دریاچه تنها ۱۳۰ متر با دریای سیاه فاصله دارد. به دلیل معروفیت و مشهوریت این دریاچه در شهر باتومی وسایل حمل و نقل بسیار مناسبی برای دسترسی به آن مهیا شده است. گردشگران و مسافران عزیز می‌توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی که برای این دریاچه در نظر گرفته شده به سادگی اقدام به بازدید از این دریاچه نمایند.

کلام پایانی

از مکان‌های بسیار زیبا و لذت‌بخش در شهر باتومی می‌توان به دریاچه نوریگلی اشاره کرد. این دریاچه زیبا و دیدنی کشور گرجستان در بندر باتومی و در ۱۳۰ متری دریای سیاه واقع شده است. در دریاچه نوریگلی انواع ماهی‌های گوناگون در این دریاچه وجود دارد. یکی از جاذبه‌های دیگری که بسیاری از گردشگران را مجذوب این دریاچه می‌کند امکان صید ماهی از آن است. تفریحات بسیار زیادی مانند قایقرانی و پارک کودک و همچنین باغ وحش و دوچرخه سواری برای تمامی گردشگران و مسافران مهیا است.

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.8 از 5 | از 102 کاربر