باغ وحش دبی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 996
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده
عدم اجازه بازدید از مجموعه

بسیاری از افراد تصور می کنند باغ‌ وحش دبی یک فضای معمولی برای زندگی حیوانات است؛ اما شما می‌توانید با مراجعه به آن، از دنیایی شگرف و هیجان‌انگیز دیدن کنید. همچنین می‌توانید در پارک سافاری دبی با دنیایی از حیات‌وحش و مرکز آموزش حیوانات مواجه شوید. در این موقعیت، امکان آشنایی با تاریخچه، سبک نگهداری و حتی خوراک انواع موجودات و گیاهان برای شما وجود دارد. این مجموعه تا به امروز، توانسته به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب دبی تبدیل شود. در ادامه می گوییم در این باغ وحش چند گونه جانوری زندگی می کند؟ راه های دسترسی به باغ وحش دبی کدامند؟

باغ وحش دبی

چرا باید از باغ وحش دبی دیدن کرد؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند، باغ‌ وحش جدید دبی فضایی مشابه سایر باغ وحش‌های موجود در این منطقه دارد. در صورتی که می‌خواهید از تصمیم خود پشیمان نشوید، توصیه می‌کنیم حضور در پارک سافاری دبی را جدی بگیرید؛ چراکه وسعت ۷۵۰۰۰ کیلومتری این مجموعه، حرف‌های جذابی برای گفتن دارد. از آنجایی که جمعیت حیوانات ساکن اینجا بسیار زیاد است، شما می‌توانید با کسب آگاهی و انتخاب بخش‌هایی چون دهکده آفریقایی، دهکده سافاری دبی، دهکده عرب، دهکده آسیا، دهکده وحشی و مزرعه بچه‌ها موقعیت مناسب خود را بیابید. در واقع، این پارک یک باغ وحش معمولی نبوده و به شما این امکان را می‌دهد که در دهکده مورد نظر خود حضور پیدا کرده و از بازدید بخش‌های مختلف آن، لذت ببرید.

آشنایی با سافاری پارک دبی

پارک سافاری دبی به علت داشتن چشم‌انداز و منظره زیبایی از موجودات زنده، توانسته به یکی از مقاصد همیشگی مسافران و حتی افراد بومی تبدیل شود. لازم به ذکر است که با توجه به محوطه وسیع این مجموعه، شما می‌توانید ناوگان وسایل نقلیه را جهت مراقبت از موجودات زنده در این منطقه مشاهده نمایید.

سافاری پارک دبی

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

برخی اطلاعات درباره باغ وحش دبی

اگر می‌خواهید اطلاعات دقیق‌تری درمورد باغ وحش دبی داشته باشید، بخش ذیل می‌تواند به شما در افزودن دانش شما در این حوزه کمک کند.

 

مساحت باغ وحش دبی75000 کیلومتر
سال تاسیس1967
موقعیت مکانیAl warqa

معرفی کامل شهر دبی - با مدرن ترین کشور خارمیانه آشنا شوید!

بخش های مختلف باغ وحش دبی

از آنجا که دوست داران طبیعت هریک به بخش خاصی علاقه‌مند هستند، شما می‌توانید با خواندن بخش ذیل با تمام جزئیات پارک سافاری دبی آشنا شوید.

دهکده سافاری دبی

از جذاب‌ترین بخش‌های باغ وحش دبی می‌توان به دهکده سافاری آن اشاره کرد. در واقع، در صورتی که شما تمایل زیادی به بازدید از موجودات عجیب و غریب داشته باشید، قطعاً می‌توانید با حفظ تمامی نکات ایمنی از موجوداتی چون بابون، گورخر، گوزن، یوزپلنگ، ببر، شیر، هیپو، بابون، آنتلوپ، گورخر، هورنبیل، بوفالو، تمساح نیل، راه راه هاینا، گوزن، یوزپلنگ، بوفالو و گاومیش از نزدیک دیدن کنید. نکته جالب این قسمت سبک زندگی این حیوانات بوده که می‌تواند دنیایی جذاب و واقعی را از روتین زندگی آن‌ها برای شما به نمایش بگذارد.

دهکده آفریقایی

VILAGE AFRICA یا همان دهکده آفریقایی، می‌تواند با ارائه بخش‌هایی چون ساوان آفریقایی و جنگل‌های بارانی اوقات خوشی را برای شما فراهم نماید. همچنین شما می‌توانید در این بخش به تماشای سگ‌های وحشی آفریقایی، لاک‌پشت‌های غول‌پیکر، شامپانزه‌ها و شیر بپردازید.

دهکده عرب

ARABIAN VILLAGE یا همان دهکده عرب، می‌تواند به علت داشتن کویر‌های شنی، مراتع سرسبز و کوه‌های صخره‌ای نمایی زیبا از طبیعت را برای شما آشکار سازد. شما می‌توانید در این بخش، شاهد موجوداتی چون گرگ‌ها، نیلوگ‌ها و آنتلوپ‌ها باشید.

دهکده آسیا

VILAGE ASIAN یا همان دهکده آسیا، به علت داشتن درختانی متراکم، توانسته حال‌وهوایی همانند جنگل‌های شمال را برای شما عزیزان تداعی کند. از آنجا که موجوداتی چون گیبون‌ها، خرس‌های ماده و اژدها‌ی کومودو علاقه بسیار زیادی به سرسبزی دارند، شما می‌توانید با مراجعه به این بخش از باغ وحش جدید دبی، شاهد حضور آن‌ها باشید.

دهکده وحشی

WADI VILLAGE یا همان دهکده وحشی، وسعتی عظیم از استخر‌های ماهیگیری را به خود اختصاص داده است؛ اگر شما نیز می‌خواهید به همراه خانواده از مناظر طبیعی و لذت‌بخش در نهایت آرامش استفاده کنید، توصیه ما به شما حضور در این بخش است.

مزرعه بچه ها

KIDS FARM یا همان مزرعه بچه‌ها، فضایی مناسب و ایمن برای کودکان بوده که می‌توانند در اینجا نسبت به زندگی حیواناتی چون مرغ، بز، گوسفند و گاو اطلاعاتی ارزشمند کسب نمایند.

بخش های مختلف باغ وحش دبی

معروف ‌ترین حیوانات سافاری دبی

قطعاً حضور در این بخش باغ وحش دبی، می‌تواند دنیایی گسترده از حیوانات جذاب و بامزه را به شما نشان دهد. لازم به ذکر است تمامی حیوانات ساکن در این مجموعه، براساس تحقیقاتی گسترده، به بهترین شکل نگهداری می‌شوند.

شامپانزه، ویکتوریا کبوتر تاج ‌دار، فلامینگوی بزرگ، اژدهای کومودو، لاک ‌پشت آفریقایی

اگرچه که این مجموعه بیش از ۳۰۰۰ حیوان از سراسر جهان دارد؛ اما تماشای حیواناتی نادر همچون شامپانزه، ویکتوریا کبوتر تاج‌دار، فلامینگوی بزرگ، اژد‌های کومودو و لاک‌پشت آفریقایی می‌تواند شما را تا عمق زیبایی‌های این موجودات راهنمایی کند. از آنجا که تمامی بخش‌های این مجموعه تحت حفاظت هستند، شما می‌توانید با خیالی آسوده نسبت به زندگی، تماشاگر این حیوانات باشید و از منظره مقابلتان لذت ببرید.

معروف ‌ترین حیوانات باغ وحش دبی

انواع بلیط باغ وحش دبی (سافاری پارک دبی)

از آنجا که این مجموعه بخش‌های بسیار متنوعی دارد، شما می‌توانید با کسب آگاهی پیرامون هرکدام از بلیط‌های آن، بلیط بخش مورد نظر خود را خریداری کنید.

بلیط day pass plus

اگر می‌خواهید با حضور در پارک سافاری دبی، از امکاناتی چون قطار‌های نامحدود، سافاری صحرای عربی، مزرعه کودکان و حضور در برنامه‌های زنده بهره‌مند شوید، می‌توانید با خریداری بلیط day pass plus از این امکانات استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان مجاز برای استفاده از بلیط تنها روز‌های کاری در ساعات 9:00 صبح تا 5:00 بعد از ظهر است.

بلیط safari journey

این امکان برای شما وجود دارد تا با استفاده از safari journey، از طریق مسیر الوادی سری به روستا‌های تاریخی آفریقا ‌زده و از تفریحاتی چون سفر سافاری، سافاری صحرای عربی، مزرعه کودکان و نمایش‌های زنده بهره‌مند شوید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان مجاز برای استفاده از بلیط تنها روز‌های کاری از ساعت 9:00  صبح تا 5:00  بعد از ظهر خواهد بود.

بلیط safari journey plus

با خرید بلیط safari journey plus، می‌توان از دهکده کاوشگر و آسیایی دیدن کرد. همچنین شما می‌توانید به کمک خودروی الکتریکی به مدت ۱۰ دقیقه در صحرای عربی بگردید و از مسیر لذت ببرید. علاوه بر این‌ها، قطعاً گشت‌و‌گذار ۳۵ دقیقه‌ای با اتوبوس نیز می‌تواند روحیه شما را بهتر سازد؛ البته باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان مجاز برای استفاده از بلیط تنها روز‌های کاری در ساعات 9:00 صبح تا 5:00  بعد از ظهر خواهد بود.

سافاری پارک دبی

قیمت بلیط باغ وحش دبی - اطلاعاتی نظیر موقعیت مکانی و قیمت بلیط باغ وحش دبی

امکانات و خدمات باغ وحش دبی

از آنجا که امروزه تعداد کثیری از افراد علاقه به کشف اسرار زندگی حیوانات دارند، شما می‌توانید با انتخاب پارک سافاری دبی به عنوان مقصد گردشگری خود، ساعت‌ها در این موقعیت مکانی حضور داشته و از امکانات و خدماتی چون رستوران و دهکده‌های مختلف بهره‌مند شده و شاهد 50 نوع خزنده، 17 نوع پستاندار، 111 نوع پرنده و غیره باشید. از آنجا که مساحت این مجموعه بسیار زیاد است، این امکان برای شما وجود دارد که با حضور خود و خانواده‌تان در اینجا، با دنیای شگفت‌انگیز موجودات زنده آشنا شوید.

امکانات و خدمات باغ وحش دبی

آدرس و ساعات کاری باغ وحش دبی

شما می‌توانید با توجه به ساعت فعالیت این مجموعه و نشانی آن، برنامه‌ریزی مناسبی برای خود و خانواده داشته باشید و به باغ وحش جدید دبی مراجعه کنید. در واقع، به شما این اطمینان را می‌دهیم که می‌توانید با حضور یافتن در این مجموعه، علاوه بر داشتن ساعاتی لذت‌بخش، با دنیای شگرف و هیجان‌انگیز موجودات زنده نیز آشنا شوید.

  • ساعت کاری: از ساعت 9:00 الی 17:00
  • نشانی: امارات، دبی، Al Warqa 5

چگونه می توان به باغ وحش سافاری رفت؟

از آنجا که منطقه الورقا در دبی محله‌ای نسبتاً شلوغ محسوب می‌شود، شما می‌بایست با استفاده از وسایل نقلیه عمومی خود را به باغ وحش جدید دبی برسانید؛ چراکه با انجام این کار، دیگر خبری از ازدحام نبوده و شما سریعاً به مقصد خود خواهید رسید. براساس نظرسنجی به عمل آمده از مسافران، می‌توان گفت در صورتی که مشکلی با ترافیک ندارید، یکی از بهترین راه‌های ممکن می‌تواند استفاده از ماشین شخصی باشد؛ اما در صورتی که تمایلی به حضور در شلوغی ندارید، می‌توانید با استفاده از مترو در خط سبز، خود را به باغ وحش دبی برسانید. البته در این مسیر، تاکسی‌های دربست نیز وجود دارند که می‌توانند با هزینه‌ای نسبتاً مناسب شما را به مقصدتان برسانند.

آدرس و ساعات کاری باغ وحش دبی

سخن پایانی

دبی به دلیل داشتن جاذبه‌های منحربه‌فرد گردشگری، توانسته هرساله میزبان افراد بسیار زیادی باشد. یکی از این موقعیت های تفریحی جذاب، پارک سافاری دبی بوده که در محله الورقا در جنوب شرقی دبی قرار دارد. شما می‌توانید با حضور یافتن در این مجموعه، بیش از 2500 گونه جانوری و گیاهی را تماشا کرده و از سبک زندگی آن‌ها مطلع شوید. به شما این اطمینان را می‌دهیم که با مراجعه به باغ وحش دبی، شما می‌توانید علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش، با دنیای عجیب‌وغریب موجودات زنده نیز آشنا شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر