آبشار ماخونتستی باتومی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1860
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آجارا یک جمهوری خود مختار در قلمرو گرجستان و در جنوب غربی این کشور قرار دارد. یکی از مرتفع‌ترین آبشارهای آجارا و افتخار واقعی ساکنان محلی در روستای کدا قرار گرفته است. آبشار ماخونتستی (Makhuntseti Waterfall) یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شهر باتومی گرجستان بوده که در بین مردم گرجی نیز طرفداران فراوانی را به ‌دست آورد. در مسیر ماخونتستی، صدایی دلنشین از نزدیک شدن آب به گوش می‌رسد. آب از ارتفاعی بلند می‌ریزد و روی صخره‌ها می‌شکند و به انبوهی از قطرات تقسیم می‌شود. می‌گویند آب این آبشار در تابستان جوان خواهد شد. این منطقه را می‌توان بهشت تابستان نامید و بسیاری از توریست‌های تور باتومی از آن بازدید می‌کنند. 

آبشار ماخونتستی

آشنایی با آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی به عنوان جاذبه گردشگری محبوب در شهر باتومی گرجستان، همه روزه میزبان توریست‌های فراوانی از سراسر جهان است. این منطقه محیطی زیبا و سرسبز، طبیعتی بکر، آبی تمیز و آبشاری بلند دارد. آب و هوای این منطقه فوق‌العاده دلپذیر بوده و افراد زیادی را به خصوص در تابستان به سمت خود می‌کشاند. زیرا مردم برای فرار از گرما به این منطقه خوش آب و هوا پناه می‌برند. آب و هوای دلچسب این منطقه در کنار طبیعت زیبا و آبشار بلند آن را می‌توان از دلایل محبوبیت آبشار ماخونتستی باتومی دانست. 

آبشار ماخونتستی کجاست؟

آبشار ماخونتستی در فاصله 30 کیلومتری شهر باتومی و در نزدیکی شهری به نام کدا قرار دارد. ارتفاع این آبشار از سطح دریا حدودا 335 متر بوده و آبشار خود دارای 50 متر ارتفاع است. اگر از سمت بندر باتومی به طرف آبشار ماخونتستی حرکت می‌کنید، پس از پیمودن مسیری بین 30 تا 54 کیلومتر به این آبشار خواهید رسید. آبشار ماخونتستی در محیطی فوق‌العاده زیبا و سرسبز جای گرفت. این آبشار در گرجستان در فاصله 30 کیلومتری از شهر باتومی واقع گردید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

جذابیت‌های آبشار ماخونتستی

برای دسترسی به آبشار ماخونتستی باید مسیری یک ساعته طی شود. این آبشار محل خوبی برای شنا به ویژه در روزهای گرم تابستان است. طبیعت بکر اطراف این آبشار نظر بسیاری از طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به جاذبه‌های طبیعی را به خود جلب می‌کند. در این منطقه علاوه ‌بر تماشای آبشار و شنا در آن می‌توانید به کوهنوردی نیز بپردازید. همچنین در این منطقه رستورانی محبوب قرار دارد که انواع غذاهای محلی گرجی را ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید به روستاهای اطراف آبشار ماخونتستی رفته و غذای خود را در کنار مردم بومی این منطقه میل نمایید. 

بهترین زمان بازدید از آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی در منطقه‌ای کوهستانی و سرسبز واقع است و به همین دلیل دمای پایین‌تری در اکثر فصول سال به نسبت مناطق شهری دارد. این آبشار در فصل تابستان دارای محبوبیت بیشتری در بین افراد است. بومیان و توریست‌های شهر باتومی گرجستان در فصل تابستان برای فرار از گرما به این منطقه سرسبز و خنک پناه می‌آورند. اگر بازدید از طبیعت بکر و آبشارها را دوست داشته باشید، بازدید از آبشار ماخونتستی در فصل تابستان، و شنا کاسه آبشار تجربه جالبی خواهد بود. 

آدرس آبشار ماخونتستی

چرا باید به آبشار ماخونتستی رفت؟

رسیدن به آبشار ماخونتستی حدودا یک ساعت از شما زمان می‌گیرد اما قطعا با ارزش خواهد بود. محیط اطراف آبشار ماخونتستی بسیار سرسبز و زیبا بوده و آب و هوای بسیار دل‌پذیری دارد. در هر فصلی از سال می‌توان از آبشار ماخونتستی دیدن کرد. در اینجا می‌توان محصولات طبیعی محلی‌ها را مانند عسل، چرچخلا و غیره... خریداری نمود. این آبشار در بین بومیان نیز بسیار محبوب است و در فصل تابستان از هوای گرم شهر به هوای خنک و دلپذیر این منطقه پناه می‌آورند. همچنین رستوران معروفی در این منطقه واقع است که غذاهای محلی سرو می‌کند. 

طریقه دسترسی به آبشار ماخونتستی

آبشار ماخونتستی در فاصله 30 کیلومتری از شهر باتومی گرجستان قرار دارد و بسیاری از توریست‌های تور گرجستان از آن بازدید می‌کنند. برای دسترسی به این آبشار می‌توانید از تاکسی استفاده نمایید. طی کردن این مسیر به وسیله تاکسی بین 45 تا 60 دقیقه از شما وقت می‌گیرد. بازدید از آبشار ماخونتستی و جاذبه‌های طبیعی اطراف آن رایگان است.

آدرس آبشار ماخونتستی: KM 30 from Batumi, Georgia

جاهای دیدنی باتومی - معرفی جاذبه‌های گردشگری شهری ساحلی، با طبیعتی سرسبز و جذاب!

سخن پایانی

آبشار ماخونتستی نام آبشاری زیبا با ارتفاع 50 متر در گرجستان است. این آبشار در فاصله 30 کیلومتری از شهر باتومی واقع بوده و در میان محیطی سرسبز و زیبا جای گرفته است. بومیان و توریست‌های شهر باتومی به خصوص در فصل تابستان برای فرار از گرما و لذت بردن از آب و هوای خنک و دلپذیر این منطقه به آبشار ماخونتستی می‌روند. در نزدیکی این آبشار رستورانی قرار دارد که غذاهای محلی خوشمزه‌ای سرو می‌کند. تنها 300 متر دورتر از آبشار، پل قوسی شکلی وجود داشته که در زمان ملکه معروف تامار روی رودخانه کوهستانی Adjaristskali ساخته شد.

نظرات کاربران

  1. همایی همایی 1397/06/03
    13 نفر پسندیدند
    آبشار ماخونتستی باتومی خیلی زیبا و دیدنی به تمامی توریست های تور باتومی بازدید از آن را شدیدا پیشنهاد می کنم

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.7 از 5 | از 100 کاربر