پارک گلخانه استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/11
بازدید: 2465
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در شهر استانبول، جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود که در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول یعنی پارک گلخانه‌ای استانبول بپردازیم. وجود مکان‌های دیدنی فراوان در این شهر، علاقه‌مندی مردم  نسبت به خرید تور استانبول را افزایش داده است. پارک گلخانه استانبول با گل‌های متنوع و رنگارنگ، یکی از زیباترین جاذبه‌ی گردشگری استانبول محسوب می‌شود، که قدمت بالایی دارد. ابتدا این پارک، باغ قصر توپکاپی محسوب می‌شد، که شهرداری استانبول در سال 1912 میلادی استفاده برای عموم را آزاد کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر به استانبول را دارد، بازدید از این پارک چشم نواز مشهور را در برنامه خود بگذارید. برای آشنایی با پارک گلخانه استانبول با این مطلب از لحظه آخر همراه باشید.

پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه استانبول کجاست؟

پارک شهری-تاریخی گلخانه استانبول، درخیابان کندی، محله جان کورتاران و در منطقه امینونو در مجاورت آثار تاریخی کاخ توپکاپی واقع شده است. ورودی جنوبی این پارک یکی از بزرگترین دروازه‌های کاخ توپکاپی می‌باشد. قسمت شمال شرقی پارک گلخانه استانبول در «ست اوستو چای باغچه سی» منظره‌ی شگفت انگیزی از تنگه بسفر، جزایر پرنس و دریای مرمره در اختیار بازدید کنندگان خود قرار می‌دهد. این پارک دلنواز و آرامش‌بخش را در تاریخ ترکیه، نماد عشق حماسی سلطان می‌دانند، که این مکان را به‌ عنوان محلی برای حرم‌سرای خود در نظر گرفته ‌بود. امروزه پارک گلخانه برای جوانان و عشاق، مکانی رویایی و مناسب برای ثبت لحظات شیرین است.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

موقعیت مکانی پارک گلخانه

مرمت سازی پارک گلخانه استانبول

در سا‌ل‌های اخیر پارک گلخانه استانبول، مورد مرمت سازی قرار گرفت. در بازسازی پارک گلخانه،‌ شهربازی و باغ وحش آن حذف شد. مسئولین بازسازی و معماران، استخر بزرگ این پارک را به سبک مدرن بازسازی کردند، و مسیر رفت و آمد برای گردشگران را مرتب نمودند. جالب است بدانید اولین مجسمه« آتاتورک (بنیان‌گذار جمهوری ترکیه)»  در سال 1926 در این پارک توسط مجسمه سازی به نام «هینریک کریپل» ساخته شد. درختان کهن این پارک که حدودا قدمتی 220 ساله دارند، بعد از حذف سازه‌های بتنی نمایان شدند.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

مرمت سازی پارک گلخانه استانبول

امکانات پارک گلخانه استانبول چیست؟

بازدید از پارک گلخانه استانبول به صورت 24 ساعته و رایگان می‌باشد. در ادامه مطلب امکانات داخل پارک را شرح داده‌ایم:

پیاده روی در پارک گلخانه استانبول

همانطور که از اسم این پارک مشخص است، این پارک زیبا از گل‌های خوشبو و رنگارنگ پوشانده شده است. مردم هنگام پیاد‌‌ه‌روی در پارک از دیدن این گل‌های شگفت انگیز و زیبایی خلقت لذت می‌برند. مسیر پیاده‌روی پارک گلخانه استانبول بسیار طولانی بوده و در طی مسیر، مردم زیر سایه درختان قدم می‌زنند. انتهای این مسیر پیاده روی به دریا ختم می‌شود. مسیر طولانی این پارک مکان مناسبی برای دویدن و ورزش کردن نیز به شمار می‌آید.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

پیاده روی در پارک گلخانه استانبول

جشنواره لاله پارک گلخانه استانبول

اتفاق بسیار زیبایی که هر ساله در پارک گلخانه اسناتبول رخ می‌دهد،  برگزاری جشنواره پرطرفدار گل لاله است. اگر زمان برگزاری فستیوال در استانبول هستید، حتما در جشنواره شرکت کنید و نهایت لذت را از دیدن انواع لاله‌های رنگارنگ و زیبا ببرید.

جشنواره لاله پارک گلخانه استانبول

کافی‌شاپ در پارک گلخانه

تجربه‌ی نوشیدن یکی از بهترین قهوه‌های ترک را می‌توانید در کافه‌های پارک گلخانه استانبول بدست آورید. فضای بسیار فوق‌العاده‌ای که کافه‌های این پارک دارند، مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کنند. معمولا در کافه‌های پارک گلخانه‌، قهوه ترک به صورت سنتی دم می‌شود.

کافی‌شاپ در پارک گلخانه

فضایی برای کسب آرامش

ازجمله جاذبه‌های پارک گلخانه استانبول، می‌توان به حوضچه‌های ماهی و فواره‌‌های موجود در پارک اشاره کرد. شما در این پارک می‌توانید روی نیمکت‌های چوبی در فضای سرسبز بنشینید و از دیدن فواره‌ها و صدای گوش‌نواز آب آرامش کسب کنید. حتی می‌توانید کتاب موردعلاقه خودرا در این فضای دلنشین مطالعه کنید.

شهر استانبول - معرفی کامل استانبول یکی از زیباترین شهر های ترکیه

موزه  تاریخ علم و تکنولوژی پارک گلخانه استانبول

در سال 2008 میلادی نخست وزیر وقت ترکیه، در قسمت غربی پارک گلخانه موزه‌ای تاسیس کرد، که در حال حاضر یکی از مکان‌های تاریخی محبوب استانبول به شمار می‌رود. از جمله اشیاء‌ای که در این موزه وجود دارد، می‌توان به ابزارآلات و تجهیزات دوران شکوفایی علوم اسلام (در قرون 9 تا 16 میلادی)، تجهیزات علم نجوم، انواع ساعت‌ها، ابزار اندازه‌گیری قد و وزن و.. اشاره کرد.

موزه  تاریخ علم و تکنولوژی پارک گلخانه استانبول

بهترین زمان بازدید از پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه‌ استانبول در هر فصل زیبایی منحصر به فرد خودش را دارد. درفصل بهار می‌توان شاهد رقص میلیون‌ها گل‌ در این پارک زیبا بود. انواع بنفشه‌ها و گل‌های گندم و... که بعد از وزش نسیم‌های خنک بهاری عطر فوق‌العاده‌ای در فضا تولید می‌کنند. برای دیدن لانه لک لک ها از نزدیک در فصل بهار از این پارک دیدن کنید.
 در فصل تابستان باغبان‌ها باید از شکوفه‌های گل‌ها نگه‌داری کنند. در گرمای لذت بخش تابستان، در اطراف پارک، بستنی و نوشیدنی‌های خنک و یخ در بهشت می‌فروشند.
فصل رویایی و عاشقانه پاییز با درهم‌آمیخته شدن صدای خش‌خش برگ ها و طبیعت ‌پوشیده از رنگ‌های نارنجی و زرد و سبز، فضا و حال و هوای منحصر به فردی برای این پارک به وجود می‌آورد.
در فصل زمستان نیز، زمین و درختان پارک از برف پوشانده می‌شوند و با نوشیدن چای داغ یا قهوه ترک، تجربه‌ای دلنشین برای بازدیدکنندگان پارک رقم می‌خورد.

پارک گلخانه استانبول

دسترسی به پارک گلخانه استانبول با وسایل نقلیه 

برای رفتن به پارک گردشگری گلخانه استانبول می‌توانید از تراموای خط T1 (باگجیلارکاباتاش) استفاده کنید و در ایستگاه گلخانه پیاده شوید. برای گردشگرانی که از میدان تکسیم به سمت پارک گلخانه حرکت می‌کنند، بهتر است از قطار کابلی تکسیمکاباتاش استفاده کنند، و از آنجا با تراموا راهی پارک شوند. بهتر است افرادی که با منطقه ناآشنا بوده و با وسایل نقلیه خود عازم پارک می‌شوند، ماشین خود را در پارکینگ بزرگ سیرکسی پارک کنند.

کلام آخر

برخی از بازدیدکنندگان و توریست‌های تور استانبول، بعد از تماشای پارک، آن را نمونه‌ی کوچکی از «پارک مرکزی نیویورک» می‌دانند. همراهان محترم لحظه آخر اگر قصد سفر به استانبول را دارید به شما توصیه می‌کنیم حتما از پارک زیبای گلخانه استانبول دیدن نمائید. این پارک می‌تواند برای جوانان لحظات عاشقانه‌ی زیبایی را رقم بزند. چشمان خود را، مهمان تماشای این محیط بی نظیر کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر