سواحل شیله

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/11
بازدید: 2389
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دریا، ساحل آفتاب، تفریح کلماتی هستند که بعد از شنیدن نام استانبول در ذهن ما نقش می‌بندد. ساحل شیله یکی از مناطق بکر و دیدنی در شهر استانبول است که از چشم‌اندازهای طبیعی زیادی برخوردار است. وجود پلاژهای تفریحی و سواحل شنی در کنار دریای فیروزه‌ای این مکان را برای گردشگران جذاب‌تر کرده است.

ساحل شیله

معرفی ساحل شیله

شیله به دلیل داشتن آب‌و‌هوای دلچسب، ماسه‌های طلایی، آب‌های زلال و فیروزه‌ای با هر سلیقه‌ای جور می‌شود. سواحل شیله نیز یکی از معروف‌ترین سواحل استانبول واقع در کشور ترکیه می‌باشد. این سواحل مشرف به دریای سیاه هستند که در شمال شهر استانبول واقع شده‌اند. این ساحل در منطقه آسیایی شهر دو قاره‌ای استانبول نیز قرار گرفته است و تفریحات هیجان‌انگیز زیادی وجود دارد. بسیاری از مردم استانبول و گردشگران برای لذت بردن از تفریحات مختلف راهی شیله می‌شوند. پیاده روی، روی شن، تفریحات آبی، خوردن غذاهای محلی، آفتاب گرفتن تنها بخشی از تفریحات این سواحل هستند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

شیله ترکیه

شهر شیله در مجاورت دریای سرخ، در منطقه مرمره در بخش آسیایی واقع شده است که 712 کیلومتر مربع مساحت دارد و دارای 60 کیلومتر خط ساحلی می‌باشد. حدود 80 درصد این منطقه از جنگل پوشیده شده است و شرایط آب‌و‌هوایی آن تحت تأثیر آب و هوای مدیترانه ای است. یکی از منابع اصلی درآمد مردم شیله گردشگری است. گردشگری در فصل تابستان در این شهر به اوج خود میرسد. طبق یافته ها قدمت اماکن مسکونی مانند عمارت ها و کارگاه به دوران مختلف عصر پارینه سنگی میرسد. در دوران باستان دو بار به این شهر حمله شد و امروز می توان آثار و بقایای دوران رومیان را در آن مشاهده کرد.

شیله ترکیه

شگفتی های ساحل شیله

این ساحل، ساحل دریای سیاه است که در شهر استانبول قرار گرفته است. در روزهای تابستان این ساحل چشم‌انداز فوق العاده‌ای برای مسافران ایجاد می‌کند. تخت‌ها و سایه‌بانی که در این سواحل وجود دارند مکان مناسبی برای تفریح و استراحت می‌باشد و شما می‌توانید در این سواحل استراحت کنید و از گرمای آفتاب لذت ببرید. در روزهای بارانی قدم زدن روی شن‌های خیس حال و هوایی دیگر دارد. این ساحل مانند ساحل کیلیوس از دیدنی‌های منطقه اروپایی محسوب می‌شود. چیزی که باعث شده این جاذبه‌ها بکر و زیبا باشند چشم‌انداز جنگل‌های سبز و دریای بی کران است. بسیاری از مردم این ساحل را با عنوان ساحل شنی آکوا نیز می‌شناسند.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

شیله

امکانات تفریحی و رفاهی ساحل شیله

ساحل شیله یکی از بهترین سواحل ترکیه در دنیاست که با توجه به امکانات و جذابیت‌های تفریحی که برای گردشگران دارد، مقصد جذابی برای مردم ایران محسوب می‌شود. این منطقه دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی است. پلاژها و رستوران‌هایی که در اطراف این ساحل قرار دارند مکان مناسبی برای تفریح و استراحت هستند. در کافه و رستوران‌های این پلاژ می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را نوش‌جان کنید. سرو ماهی‌های تازه، خرچنگ و غذاهای دریایی در رستوران‌های این ساحل طرفداران زیادی دارد.

پلاژ لایف بیج

این پلاژ یکی از پلاژهای تفریحی و رفاهی ساحل دیدنی و زیبای شیله می‌باشد. موسیقی زنده این پلاژ باعث شده افراد زیادی جذب این ساحل شوند. هزینه ورود به این پلاژها با امکانات متنوع، برای هر نفر 40 لیر می‌باشد البته در آخر هفته این مبلغ به 50 لیر افزایش می‌یابد. اگر می‌خواهید بخش‌های خصوصی این پلاژ را رزرو کنید باید مبلغ 150 لیر بپردازید. البته این هزینه‌ها هر سال بیشتر می‌شود. 

پلاژ لایف بیچ

پلاژ آکوابیج

این پلاژها از دیگر مجموعه‌های تفریحی و رفاهی این نواحی اند که در میان گردشگران محبوبیت زیادی دارند. در روزهای تعطیل می‌توانید قبل از رزرو، مبلغی را به عنوان ورودی به پلاژ در نظر بگیرید. این پلاژ‌ها دارای فضای داخلی است که دوش و نجات غریق از دیگر امکانات این پلاژ هستند. برای اینکه از این پلاژ استفاده کنید باید تخت و چتر مخصوص تهیه نمایید. هزینه ورود به این پلاژها 30 لیر بوده و شما برای چتر و تخت باید جداگانه هزینه کنید.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

بهترین زمان گشت و گذار در سواحل

در تمامی ایام سال می‌توانید به ساحل زیبا بروید. اگر می‌خواهید شنا کنید و کنار ساحل استراحت کنید و آفتاب بگیرید بهتر است فصل تابستان راهی ساحل شوید. اواسط هفته با توجه به اینکه افراد کمی در ساحل هستند هزینه کمتری دریافت خواهید کرد. هر سال توریست و گردشگران زیادی به این سواحل سفر می‌کنند و در این ساحل که یکی از تفریحات رایگان ترکیه است لذت می‌برند.

دسترسی به سواحل شیله

برای دسترسی به این سواحل زیبا باید ابتدا با مترو خود را به ایستگاه لونت برسانید، سپس از مترو خارج شوید و با اتوبوس خط 522ST ادامه مسیر را طی کنید و در ایستگاه حضور محلسی (Huzur Mahallesi) پیاده شده و خط خود را عوض کنید و سوار خط 139T و در انتها ایستگاه اوزکودار جادسی پیاده شوید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر