آکواریوم استانبول

زمان مطالعه: 7 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/12
بازدید: 3264
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آکواریوم استانبول یکی از جالب‌ترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول است. آکواریوم شهر استانبول بزرگ‌ترین آکواریوم جهان محسوب می‌‌شود، و به امکاناتی پیشرفته و همچنین تفریحات مهیج مجهز شده است. در این مکان می‌‌توانید انواع موجودات دریایی و غیردریایی (از ماهی‌های رنگارنگ گرفته تا پنگوئن‌ها) را ببینید. در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات کاملی از بخش‌های مختلف این آکواریوم وسیع،‌ گونه‌های متنوع جانوری و شرایط بازدید از این مکان جالب را در اختیارتان بگذاریم، پس تا انتهای این مقاله با همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. معرفی آکواریوم استانبول
  2. چگونه خود را به آکواریوم استانبول برسانیم؟
  3. بخش های مختلف در آکواریوم استانبول
    1. بخش دریای سیاه
    2. بخش تنگه بسفر
    3. بخش تنگه داردانل
    4. بخش کانال سوئز
    5. بخش دریای سرخ
    6. بخش دریای مرمره
    7. بخش دریای اژه
    8. قطب جنوب
    9. بخش دریای مدیترانه
    10. تنگه جبل الطارق
    11. بخش اقیانوس اطلس
    12. کانال پاناما
    13. بخش اقیانوس آرام
    14. بخش ناتیلیوس
    15. جنگل های آمازون
  4. گونه های جانوری مختلف در آکواریوم استانبول
    1. کوسه لیمویی (Lemon Shark)
    2. پیکاسو ماهی (Lagoon Triggerfish)
    3. فرشته ماهی امپراتور (Emperor Angelfish)
    4. ماهی مرکب بنگگای (Banggai cardinalfish)
    5. پنگوئن جنتو (Gentoo penguin)
    6. قورباغه سمی فانتازمال (Phantasmal Poison Frog)
    7. برگچه خوار (Capybara)
    8. بادکنک ماهی (Balloon Fish)
    9. مارماهی خالدار (Laced moray)
    10. آراپایما (Arapaima)
    11. سفره ماهی دماغ گاوی (Cownose Ray)
    12. دیرینه سوسمار  (Musky Caiman)
    13. دلقک ماهی (Clownfish)
    14. زمرد ماهی کله قوزی (Humphead Wrasse)
    15. خروس ماهی (Red Lionfish)
  5. تفریحات آکواریوم استانبول
    1. غذا دادن به ماهی ها
    2. هزارتوی آینه (MirrorMaze)
    3. شبیه ساز هلیکوپتر
    4. غواصی
  6. امکانات آکواریوم استانبول
  7. هزینه بازدید از آکواریوم استانبول
    1. تخفیف‌های آکواریوم تفریحی استانبول
  8. آدرس آکواریوم استانبول
  9. دیدنی‌های اطراف آکواریوم مدرن استانبول

آکواریوم استانبول

معرفی آکواریوم استانبول

استانبول بزرگترین شهر ترکیه، تفریحات هیجان‌انگیزی را در خود جای داده است. این شهر زیبا با داشتن دنیایی از جاذبه‌های مهیج و دیدنی، توانسته هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد. یکی از این تفریحات بی‌نظیر بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان است. شهر توریستی استانبول، در اغلب اوقات سال با داشتن هوای گرمسیری، موجب شده که گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. در ادامه می خواهیم این آکواریوم وسیع و خیره‌کننده را به شما معرفی کنیم.

آکواریوم استانبول یا آکواریوم فلوریا در سال 2011 میلادی، در منطقه‌ی اشرافی فلوریا و در نزدیکی دریای مرمره افتتاح شد. مراحل ساخته شدن این آکواریوم بی‌نظیر در سال 2003 میلادی آغاز گشت، و این مجموعه طی مدت 8 ساله، برای گردآوری ماهی‌ها و جانداران دیگر اقدامات لازم را انجام داد. هزینه تاسیس این آکواریوم بزرگ به طور تقریبی 238 میلیون لیر برآورد شد. آکواریوم دیدنی استانبول، عضو انجمن جهانی آکواریوم‌ها و باغ وحش‌ها است. مجموعه آکواریوم بزرگ وسعتی حدود 22000 مترمربع دارد. این آکواریوم مدرن در 2 طبقه ساخته شده، و میزان حجمِ آبی که در آکواریوم قرار دارد، به طور تقریبی 7000 مترمکعب است. آکواریوم شناخته شده استانبول، حجم بالا و متنوع از گونه‌های جانوریِ آبی را داراست؛ به طوری‌که حدود 17 هزار جاندار، از 17 منطقه‌ی جهان را در خود جای داده است. همینطور در آکواریوم مدرن استانبول، حیوانات خطرناک و سمی همچون تمساح، مار و قورباغه سمی نگهداری می‌شوند. گردشگران استانبول می‌توانند در سفر به این شهر دیدنی، از این آکواریوم عظیم نیز بازدید داشته باشند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

چگونه خود را به آکواریوم استانبول برسانیم؟

فاصله این جاذبه‌ی منحصر به فرد آکواریوم زیبای استانبول تا مرکز شهر استانبول، حدود ۲۰ کیلومتر (نیم‌ساعت) است. با وجود اینکه این مکان از مرکز شهر فاصله‌ای چشمگیر دارد؛ اما توریست‌ها این امکان را دارند که به طرق مختلف خود را به منطقه فلوریا برسانند.

  • تاکسی: راحت‌ترین و در عین حال گران‌ترین گزینه‌ای که پیشِ روی شما قرار دارد، استفاده از تاکسی است، که زمان کمتری تا مقصد را صرف رسیدن می‌کنید. از میدان تکسیم تا این آکواریوم حدود ۱۶۰ لیر باید هزینه پرداخت کنید.
  • مترو: اگر بخواهید با مترو به مقصد سفر کنید، از ایستگاه مترو تکسیم سوار خط M2 ، و در ایستگاه ینیکاپی از مترو خارج شوید، و ادامه مسیر را با اتوبوس BN2 کوچوکچکمچه بپیمایید.
  • اتوبوس: از میدان تکسیم باید سوار اتوبوس‌های تکسیم-باکیرکوی ‌شوید، و پس از رسیدن به ایستگاه ساحل یدیکوله از اتوبوس پیاده شده، و سوار اتوبوس هالکالی استیشن (BN1) شوید، که شما را تا روبروی آکواریوم زیبای استانبول یعنی مقصد می‌رسانند.

بزرگترین آکواریوم موضوعی جهان

بخش های مختلف در آکواریوم استانبول

آکواریوم بزرگ استانبول از ۱۷ بخش مختلف در یک مسیر ۱٫۲ کیلومتری تشکیل شده است؛ بخش‌هایی که هر یک نقاط متفاوتی از جهان را در معرض نمایش بینندگان قرار می‌دهند. به‌علاوه بخشی از فضای این آکواریوم به گلخانه جنگل‌های بارانی آمازون اختصاص داده شده است؛ بخشی که می‌توانید در آن در کنار بازدید از ماهی‌های رودخانه این جنگل‌ها، حیواناتی نظیر قورباغه‌های سمی و مار آمازون را نیز ببینید. در ادامه بخش‌های مختلف آکواریوم استانبول را به شما معرفی خواهیم کرد که در تمام آن‌ها اطلاعات به هر دو زبان انگلیسی و ترکی در دسترس شما هستند. بزرگترین آکواریوم ترکیه، از ۱۷ بخش‌ مختلف تشکیل شده است. موقعِ ورود به این آکواریوم دریایی، با مسیری 1.2 کیلومتری روبرو خواهید شد، که در آن قسمت‌هایی شبیه‌سازی شده مانند: دریای سیاه، تنگه بسفر استانبول، تنگه داردانل، کانال سوئز، دریای سرخ، تنگه مرمره، دریای اژه، قطب جنوب، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، قسمتی از اقیانوس اطلس، کانال پاناما، اقیانوس آرام، زیر دریایی ناتلیوس و جنگل های آمازون را می‌بینید. در هر بخش اطلاعاتی برای بازدیدکنندگان به زبان ترکی و انگلیسی درج شده است، و ما در ادامه به توصیف این بخش‌ها خواهیم پرداخت.

بخش دریای سیاه

بخش هیجان‌انگیز دریای سیاه (Karadeniz Alanı)، اولین قسمتی که در مسیر طولانی آکواریوم به چشم می‌خورد. در این بخش، علاوه بر بازدید از ماهی‌ها، این امکان فراهم شده که به تماشای فیلمی کوتاه از آکواریوم بزرگ استانبول بنشینید، و بتوانید اطلاعاتی مفید درباره‌ی این موجودات دریایی کسب کنید. در بخش دریای سیاه سرگرمی‌‌های مهیجی چون کشتی نوح قرار گرفته، و باعث شده توجه گردشگران جلب تماشای این آثار هنری شود.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

بخش تنگه بسفر

دومین بخشی که در این جاذبه‌ی آبی مشاهده خواهید کرد، تنگه‌ی شبیه‌سازی شده بسفر استانبول (İstanbul Boğazı Alanı) است. یکی از ویژگی‌های متمایزکننده این بخش، این است که نواحی از زمین از شیشه ساخته شده است. در این قسمت‌های شیشه‌ای این امکان جذاب برایتان فراهم شده، تا ماهی‌های بخش جبل‌الطارق را نیز ببینید.

بخش تنگه داردانل

تنگه زیبای داردانل (Çanakkale Boğazı Alanı)، یکی دیگر از بخش شبیه‌سازی شده در آکواریوم مدرن استانبول است. زمان ورود به این تنگه "اسب تروجان یا تروآ"  توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند. این اسب از مهم‌ترین نمادهای تاریخی ترکیه محسوب می‌شود، که ارتباط مستقیمی با جنگ معروف «تروآ» و «تنگه داردانل» دارد. از ماهی‌های موجود در آکواریوم این تنگه می‌توان به بزماهی، ماهی زبردم و دم دراز اشاره کرد. ویژگی منحصر به فرد این قسمت، استفاده از تکنولوژی لایت باکس است؛ که به گونه‌ای پیاده‌‌سازی شده، که گویی به طور واقعی در حال گذر از میان تنگه داردانل باشید. این تکنولوژی موجب شده که گردشگران از تماشای این تنگه شبیه‌سازی شده به وجد آیند.

دریای سیاه و تنگه بسفر و تنگه داردانل

بخش کانال سوئز

بخش کانال سوئز (Süveyş Kanalı Alanı) با رنگِ خاصی از دیگر بخش‌ها متمایز گردیده است. موقع ورود به این بخش، تندیسی (متعلق به سازنده‌‌ی این کانال)، توجه شما را جلب خواهد کرد. در این کانال اتصال دریای مدیترانه و دریای سرخ ایجاد شده، و از اهمیت وافری برخوردار است. در این بخش از آکواریوم زیبای استانبول، آکواریوم و ماهی وجود ندارد، و با هدف آشنایی با تاریخچه کانال سوئز ساخته شده است.

بخش دریای سرخ

با عبور از کانال سوئز به بخش بسیار زیبای دریای سرخ (Kızıldeniz Alanı) خواهید رسید، که تماشای آن شما را به وجد می آورد. این بخش به عنوان محبوب‌ترین قسمت‌های آکواریوم دیدنی استانبول شناخته می‌شود؛ زیرا در کنار ماهی‌ها، مرجان‌هایی متنوع و رنگارنگ، به آکواریوم جلوه خاصی داده‌اند، و این بخش را تماشایی کرده‌‌اند.

بخش دریای مرمره

بخش دریای مرمره (Marmara Alanı) آکواریوم استانبول، معرف مکان‌های مهم و دیدنی در منطقه‌ی مرمره استانبول است؛ که بازدید از این قسمت، آن مکان‌ها را برایتان به نمایش می‌گذارد. همچنین معماری بی‌نظیر و نمادهای خاص بازار بزرگ و سرپوشیده استانبول، در تنگه دریای مرمره، نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب خواهد می‌کند. آکواریومِ خیره‌کننده بخشِ دریای مرمره، حجم قابل توجهی حدود 4000 مترمکعب دارد. ظاهر این قسمت از آکواریوم هیجان آور استانبول، طرحی متفاوت نسبت به سایر بخش‌ها دارد؛ به عنوان مثال: کف آکواریوم این بخش، از شن‌های مخصوصی پوشیده شده، و در کنار سنگ‌های صخره‌ای، زیبایی این محوطه را دوچندان کرده است. در آکواریوم این بخش، می‌توانید به‌صورت ۳۶۰ درجه ماهی‌های زیبا و خاصی را تماشا کنید؛ همچنین ماهی‌های زیبایی مانند طوطی ماهی و شانک ماهی، را در آکواریوم این بخش می‌توانید ببینید.

بخش دریای اژه

دریای اژه از زمان‌های گذشته، به دلیل اینکه زادگاه افسانه‌ها، اساطیر مشهور یونان باستان و شخصیت‌هایی مانند پوزئیدون و خدای دریاها بوده، از اهمیتی ویژه‌ای برخوردار است. موقعی که به بخش دریای اژه (Ege Alanı) وارد شوید، تندیسی از پوزئیدون در ابعاد چشمگیر قابل رویت خواهد بود، که بر روی سکویی نشسته و نیزه در دست، قرار دارد. آکواریومِ زیبای این تنگه جلوتر از این تندیس واقع شده، و با آبی زلال جلوه‌ای خاص از خود می‌‌تاباند.

 پوزئیدون و کانال سوئز

قطب جنوب

با گذر از بخش‌ها، به قسمت دیگری که قطب جنوب نام دارد می‌رسید. این بخش حیرت انگیز، شبیه به واقعیت طراحی شده؛ به طوری‌که حس می‌کنید در یخبندان‌ های آن منطقه حضور دارید. در بخش قطب جنوب و قاره جنوبگان (Antarktika)، دمای هوا کاهش محسوسی دارد. یکی از جذابیت‌های این بخش شبیه‌سازی شده، وجود پنگوئن‌های دوست‌داشتنی است. بخش قاره جنوب دو متر ارتفاع دارد، و کوه یخی در مخزن آن وجود دارد. تماشای این قطب را از دست ندهید. 

بخش دریای مدیترانه

به دلیل وجود غارهای آهکی در اطراف دریای مدیترانه، این بخش خیره‌کننده از آکواریوم وسیع استانبول، شبیه غار آهکی ساخته شده؛ به طوری‌که با جلوه‌های صوتی و نوری، تداعی‌گر غارهای آهکی موجود در اطراف این دریا باشد. وجود آکواریوم‌های بزرگ و کوچک در بخش دریای مدیترانه (Akdeniz Alanı) ، نمای جذابی به این غارهای نمادین بخشیده است. 

تنگه جبل الطارق

با گذر از بخشِ غار مانند دریای مدیترانه، به تنگه جبل الطارق (Cebelitarık Alanı) خواهید رسید. تنگه‌ی جبل‌الطارق که دریای مدیترانه را به اقیانوس اطلس متصل می‌کند، در جنوب اسپانیا واقع شده است. یکی از اسطوره‌های افسانه‌ای مشهور به نام هرکول در این بخش قرار دارد. دو آکواریوم خارق‌العاده که ارتفاع آنها به 6 متر می‌رسد، در این تنگه قابل مشاهده هستند.

پنگوئن و غارهای آهکی

بخش اقیانوس اطلس

بخش اقیانوس اطلس (Atlantik Alanı)از آکواریوم هیجان‌انگیز استانبول، دارای 3 بخش مجزا است که عبارت اند از:

بخش شرقی اقیانوس اطلس

بعد از بازدید از تنگه‌ی جبل‌الطارق و سوار بر کشتی باری لیبرتی، به بخش شرقی اقیانوس اطلس (Doğu Atlantik Alanı) وارد می‌شوید. کشتی لیبرتی، که در طول جنگ جهانی دوم ساخته شد، نوعی کشتی باری بود، که نمادی از صنعت آمریکا در زمانِ جنگ شناخته شد. این بخش شبیه سازی شده، تا یادآور دوره‌ای از تاریخ باشد. گشت و گذار و تماشای کوسه ماهی‌ها در این مکان، برای بازدیدکنندگان لذت‌بخش است.

بخش میانی اقیانوس اطلس

در ادامه سفر، همانطور که سوار بر کشتی لیبرتی هستید، به قسمت عمیق‌تر اقیانوس یعنی بخش دوم اقیانوس(Orta Atlantik Alanı)  خواهید رفت. در این اعماق می‌توانید از پنجره‌های کشتی، گونه‌های کمیاب ماهی‌ها چون: اسب دریایی، سگ ماهی، شاه میگو و گاهی کوسه‌ها را ببینید و لذت ببرید. جالب است بدانید که در این مسیر 3 کافه قرار دارد، که انتخاب بسیار مناسبی برای استراحت هستند. با صرف یک نوشیدنی یا میان وعده می‌توانید با انرژی مضاعفی ادامه مسیر جذاب دریایی را طی کنید.

بخش غربی اقیانوس اطلس

بعد از صرف یک نوشیدنی دلچسب، مسیر خود را به سمت بخش غربی اقیانوس اطلس (Batı Atlantik) ادامه دهید. یکی از بزرگترین آکواریوم‌های موجود در مجموعه آکواریوم مدرن و دوست داشتنی استانبول، آکواریومی 22 تُنی است، که بزرگترین آکواریوم سراسری فلوریا به شمار می‌آید. به‌علاوه استخری در این بخش ایجاد شده، که در این استخر موجودات کوچکی مانند خرچنگ آبی، شقایق دریایی، توتیای دریایی نگهداری می‌شوند؛ که می‌توانید این موجودات را در دست بگیرید. در بخش جذاب غربی اقیانوس اطلس، با بررسی آناتومی کوسه‌ها، استخوان‌ها و اسکلت سگ ماهی‌ها، اطلاعات مفید و جالبی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. اگر جز گردشگران علاقه مند به دریافت اطلاعات از ساختار بدنی آبزیان هستید این بخش برای شما مفید خواهد بود، همچنین این امکان فراهم شده که از نزدیک این آبزیان را لمس نمایید.

کانال پاناما

یکی از مهم‌ترین آبراه‌های موجود در دنیا که ساخته دست بشر بوده، کانال پاناما (Panama Kanalı) است؛ که اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می‌کند. آبراه مهم‌ پاناما توسط سپاه مهندسی ارتش آمریکا ساخته شد. از ویژگی های متمایزکننده این کانال، طراحی پیچیده آن بوده، که امکان حرکت کشتی را نیز فراهم کرده است. برای آشنایی بیشتر با این آبراه مصنوعی، از بخش کانال پاناما دیدن کنید.

اقیانوس اطلس و کانال پاناما

بخش اقیانوس آرام

از بخش‌های پرطرفدار آکواریوم مهیج استانبول، بخش اقیانوس آرام است. در مرکز این بخش یک آکواریوم استوانه ای شکل تعبیه شده، که درون آن را از ستاره‌های دریایی زیبا پُر کرده‌اند. تماشای محوطه اقیانوس آرام بازدیدکنندگان را هیجان‌زده می‌کند. نقشه‌ای در این بخش قرار داده‌اند، که اطلاعات جالب و مفیدی را از اقیانوس آرام شرح می‌دهد.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

بخش ناتیلیوس

ناتیلیوس یک زیردریایی معروف بوده، که نام آن در کتاب «۲۰هزار فرسنگ زیر دریا ژول ورن» آمده است. در آکواریوم جذابِ استانبول، ناتیلیوس شبیه‌‌سازی شده که می‌توانید از این بخش دیدن کنید. در بخش ناتیلیوس (Nautilus Alanı) سوار این زیردریایی مشهور می‌شوید، و به اعماق اقیانوس آرام می‌روید، حال می‌توانید از تماشای ماهی‌هایی مثل اسب دریایی و صخره دریایی لذت ببرید. در این زیردریایی جلوه‌های صوتی و تصویری، سفری مهیج و ملموس را برای شما به ارمغان خواهند آورد، که خاطره‌ی این سفر برایتان دلنشین خواهد بود.

جنگل های آمازون

در آخرین بخشِ سفر درون آکواریومِ زیبای استانبول، بخش جذاب جنگل استوایی قرار دارد. بخش جنگل‌های بارانی آمازون (Amazon Yağmur Ormanı)، وسعتی حدود هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است. این قسمت با الهام از جنگل‌های آمازون با زیبایی‌های بی حد و مرزش، شبیه‌سازی شده، به طوری‌که  حیوانات خاصی که در جنگل آمازون زیست می‌کنند، در این منطقه مشاهده می‌شوند. بعد از گشت و گذار می‌توانید از آبشار آکواریوم استانبول نیز دیدن کنید. لازم به ذکر است که در انتهای بخش جنگل استوایی، مجدد به ابتدای آکواریومِ زیبای فلوریا باز می‌گردید.

اقیانوس آرام و جنگل های آمازون

گونه های جانوری مختلف در آکواریوم استانبول

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در آکواریوم بی‌نظیر استانبول 17 هزار جاندار نگهداری می‌شوند. در ادامه به توضیح درباره برخی از این گونه‌ها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

کوسه لیمویی (Lemon Shark)

این نوع از کوسه‌ها ظاهری متفاوت دارند، و لحظه‌ای نمی‌خوابند. به طوری‌که این ویژگی از عجیب‌ترین ویژگی‌های کوسه لیمویی بوده، به گونه‌ای که همیشه در حال حرکت هستند.

پیکاسو ماهی (Lagoon Triggerfish)

پیکاسو ماهی عمری حدود 7 سال دارد. این ماهی زیبای 30 سانتی‌متری در میانِ صخره‌های مرجانی اقیانوس آرام زیست می‌کند. که این نوع ماهی را می‌توانید در بخش اقیانوس آرام آکواریوم دیدنی استانبول تماشا کنید.

فرشته ماهی امپراتور (Emperor Angelfish)

از انواع دیگری از ماهی‌هایی که در بخش اقیانوس آرام دیده می‌‌شود، فرشته ماهی امپراتور است. این ماهی که گرانترین ماهی جهان شناخته شده، عمری 14 ساله دارد. این ماهی زیبا برای زیستن باید در کنار صخره‌های مرجانی و در فضای بزرگی قرار داشته باشد. دیدن این ماهی از جذابیت‌های این بخش است.

ماهی مرکب بنگگای (Banggai cardinalfish)

زیستگاه ماهی مرکب بنگگای در غرب اقیانوس آرام است. طول این ماهی جذاب 3 الی 7 سانتی‌متری است، و عمری حدود 5 سال دارد. ماهی زیبای مرکب بنگگای را نیز می‌توانید در بخش اقیانوس آرام این آکواریوم وسیع ببینید.

پنگوئن جنتو (Gentoo penguin)

از جانوران دوست داشتنی که در قطب جنوب نگهداری می‌شود، پنگوئن‌های جنتو است. این پنگوئن‌ها حدود 17 سال عمر می‌‌کنند. پنگوئن‌های جنتو ویژگی منحصر به فردی دارند، به طوری‌که فقط یک یار را برای ادامه حیات خود انتخاب می‌کنند، و به آن یار وفادار می‌مانند. گردشگران می‌توانند در بازدید از بخش قطب جنوب، پنگوئن‌های جنتو را ببینند.

فرشته ماهی و پنگوئن جنتو

قورباغه سمی فانتازمال (Phantasmal Poison Frog)

در جنگل‌‌‌های آمازون یکی از موجودات خاص به نام قورباغه سمی فانتازمال دیده می‌شود. این قورباغه 3 سانتی‌متری، توانایی زیستن در هر دو محیط آبی و خشکی را دارد.

برگچه خوار (Capybara)

از دیگر گونه‌های جانوری موجود در آکواریوم سرگرم‌‌کننده استانبول، برگچه خوار است. وزن برگچه خوار 70 کیلوگرم بوده، و عمری 8 الی 10 سال دارد. برای دیدن بزرگترین جانور جونده دنیا، که حدود 140 سانتی‌متر است، باید به بخشِ جنگل‌های آمازون بروید.

بادکنک ماهی (Balloon Fish)

یکی از جذاب‌ترین ماهی‌ها در این مجموعه، بادکنک ماهی با ظاهری فریبنده است. این ماهی 50 سانتی‌متری به واسطه آب یا هوا مانند بادکنک می‌شود، و در مواقع خطر از خود دفاع می‌کند.

مارماهی خالدار (Laced moray)

اقیانوس گسترده آرام ماهی‌های گوناگونی را در خود جای داده، که یکی از انواع این گونه‌ها، مارماهی خالدار است. این ماهی زیبا 300 سانتی‌متری بوده، و عمری 40 ساله دارد. ظاهر منحصر به فرد مارماهی‌های خالدار، توجه هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. اگر دیدن این ماهی برایتان جالب است، حتما از بخش دریای سرخ دیدن کنید.

آراپایما (Arapaima)

از ماهی‌های بسیار بزرگ می‌توان آراپایما نام برد، که حدود 300 سانتی‌متر است، و عمری حدود 17 سال دارد. جالب است بدانید که بارزترین ویژگی این ماهی خارق‌العاده زبان 1.5 متری آن بوده، که بافتی سرسخت دارد. آراپایما را در بخش آمازون حتما مشاهده کنید.

قورباغه سمی فانتازمال

سفره ماهی دماغ گاوی (Cownose Ray)

این سفره ماهی‌های ترسو دماغی خاص دارند، به همین علت نام دماغ گاوی را به آنها داده‌اند. این ماهی‌های جذابِ 120 سانتی‌متری را در بخش کانال پاناما و دریای اژه می‌توانید ببینید.

دیرینه سوسمار  (Musky Caiman)

در بخش جنگل آمازون نوعی سوسمار به نام دیرینه سوسمار وجود دارد. این سوسمار به طور تقریبی 50 سال عمر می‌‌کند. دیرینه سوسمار در زمان حیات خود از پرندگان، ماهی‌ها و پستانداران دریایی تغذیه می‌کند.

دلقک ماهی (Clownfish)

در محوطه اقیانوس آرام نوعی ماهی به نام دلقک ماهی موجود است. این ماهی‌های خیره‌کننده در کنار شقایق‌های دریایی زیست می‌کنند، و عمری مابین 6 الی 10 سال دارند.

زمرد ماهی کله قوزی (Humphead Wrasse)

این ماهی بزرگ با عمری 20 ساله، در آکواریوم جالب استانبول نگهداری می‌شود. اندازه زمرد ماهی کله قوزی ناپلئون مهم‌ترین عاملی است، که باعث شده توجه گردشگران را به خود جلب کند، که از آنها دیدن کنند و لذت ببرند.

خروس ماهی (Red Lionfish)

خروس ماهی‌ها برخلاف شمایل جالبی که دارند، بسیار خطرناک هستند. در قسمت سر این ماهی‌ها تیغه‌ هایی وجود دارد، که به وسیله‌ی این تیغه‌ها به شکار سایر آبزیان می‌پردازند. اندازه خروس ماهی‌ها ۳۸ سانتی‌متر است، و عمر ۱۰ ساله دارند. این ماهی‌های عجیب که در بخش‌ مرجانی و صخره‌ای اقیانوس آرام زیست می‌کنند، شبیه به عقرب ماهی هستند.

آکواریوم سی لایف - برای آشنایی با بلندترین تونل اقیانوسی اروپا و کسب اطلاع از نحوه دسترسی به این آکواریوم در شهر استانبول کلیک کنید👉 

 

دلقک ماهی

تفریحات آکواریوم استانبول

در آکواریوم هیجان‌انگیز استانبول، علاوه بر تماشای لذت‌بخش جانداران آبزی و غیر آبزی در بخش‌های مختلف، تفریحاتی پرشور برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده‌است، که در اینجا به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

غذا دادن به ماهی ها

یکی از تفریحات آکواریوم که معمولا مورد توجه کودکان قرار می‌گیرد و از آن لذت می‌برند، غذا دادن به ماهی‌ها و تماشای غذا خوردن آنها است. جالب است بدانید که به کوسه‌های بزرگ ساعت 11 صبح و به تمساح و کروکدیل‌ها هر هفته در روزهای شنبه ساعت 4 بعدازظهر توسط مسئولین آکواریوم غذا داده می شود.

هزارتوی آینه (MirrorMaze)

هزارتوی بخشی بسیار جذاب و مرموز بوده، که برای بیرون آمدن از آن‌ باید تلاش کنید که از مسیر دشوار و پرپیچ و خمی که پیش روی شماست عبور کنید تا مسیر خروج را بیابید. اگر تمایل دارید در این تفریح سرگرم‌کننده خودتان را محک بزنید، می‌توانید بلیط هزارتوی آینه را حضوری و یا اینترنتی خریداری کنید.

شبیه ساز هلیکوپتر

در این بخش که در واقع سینمایی 5 بُعدی است، شما به‌صورت نمادین سوار یک هلیکوپتر با گنجایشی 15 نفره می‌شوید، و گشتی مجازی در آسمان شهر استانبول می‌زنید.  با افکت‌هایی که در این فضا تعبیه شده می‌توانید اوج هیجان را بر فراز آسمان تجربه نمایید.

غواصی

علاوه بر تماشای پر از هیجان بخش‌های مختلف آکواریوم، گردشگران این امکان را دارند که در کنار کوسه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ تجریه یک غواصی مفرح را داشته باشند، و از تماشای دنیای زیر آب لذت ببرند. 

برنامه غواصی با کوسه‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • آموزش‌های تئوری لازم در مورد نحوه صحیح استفاده از باله‌های غواصی، تنظیم فشار گوش میانی، علائم اولیه غواصی در زیر آب که این آموزش حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • بعد از آموزش به مرحله پوشیدن لباس غواصی می‌رسید.
  • به همراه غواص حرفه‌ای به سمت محل برای تفریح هیجان‌انگیز غواصی راهنمایی می‌شوید.
  • هنگامی‌که تایم غواصی شما به پایان برسد از آب بیرون می‌آیید و مشغول درآوردن تجهیزات غواصی می‌شوید.

قوانینی که باید برای غواصی در نظر داشته باشید:

  • برای شرکت در غواصی نباید ۲۴ ساعت قبل و یا بعد از غواصی سوار هواپیما شوید.
  • با توجه به اینکه تمام تجهیزات و لباس مورد نیاز برای غواصی توسط مجموعه‌ی آکواریوم بزرگ استانبول در اختیارتان قرار می‌گیرد، نیازی به تهیه‌ی و آوردن این تجیزات توسط شخص شما نیست.
  • برای غواصی نیاز است با خود وسایلی چون حوله، دمپایی حمام، لباس شنا و شامپو سر و بدن همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید این وسایل (به‌جز لباس شنا) را از فروشگاه این مجموعه تهیه کنید.
  • قبل از شروع غواصی می‌بایست فرم ثبت‌ نام مربوط به غواصی را تکمیل و امضا کنید، این برگه بدین منظور درنظر گرفته شده که مسئولیت هر گونه پیشامد ناشی از بیماری یا مشکلات بر عهده شخص داوطلب به شرکت در غواصی است.
  • متقاضی شرکت در غواصی باید از قوانین اعلام شده پیروی کند، و از انجام حرکاتی مثل لمس موجودات، غذا دادن به آنها، جدا از تیم و رفتن به خارج از مسیر خودداری کند؛ در غیر این صورت، مربی می‌تواند از ادامه غواصی فرد را بگیرد.
  • با رزرو زمان غواصی خود، باید برنامه ریزی کنید که در ساعت مقرر در مجموعه حضور داشته باشید.
  • اگر بنا به هر دلیلی در روز مشخص شده نتوانید برای غواصی شرکت کنید، هزینه پرداختی عودت داده نمی‌‌شود.

غواصی

امکانات آکواریوم استانبول

در مجاورتِ آکواریوم بی‌نظیر استانبول، مرکز خرید لوکس آکوا فلوریا واقع شده است، که گردشگران بعد از بازدید آکواریوم به این پاساژ می‌روند. در این آکواریوم جذاب 2 سینما 5 بعدی قرار دارد، که با نمایش فیلم‌های شبیه‌سازی مهیج از عناصر (آب، مه و باد)، تجربه‌ای جالب و متفاوت را برایتان به وجود می‌آورد. علاوه بر این، در طول این مسیر چند رستوران و کافی‌شاپ تعبیه شده، تا بتوانید بعد از یک بازدید مهیج در آنجا استراحت کنید. گفتنی است که در کنار آکواریومِ استانبول، هتل کرون پلازا فلوریا ایجاد شده است، که توریست‌ها می‌توانند در این هتل باکیفیت اقامت داشته باشند، و از مناظر دیدنی اطراف آن لذت ببرند. در این آکواریوم دریایی زیبا، یک سالن جهت برگزاری مراسم‌های جشن و همینطور برگزاری جلسات شرکت‌های بزرگ وجود دارد. با گشت و گذار در قسمت‌های مختلف این آکواریوم دل‌انگیز، می توانید لحظات بسیار متفاوت و جالبی را برای خود رقم بزنید. در این مسیر عکاسان هنرمندی را می‌بینید که آماده‌ی ثبت خاطرات شما از این مجموعه هستند. اگر علاقه‌مند به دریافت عکس‌هایی باکیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم از این عکاسان حرفه‌ای بخواهید که این خاطرات را برای شما در یک عکس زیبا و خاطره‌انگیز ثبت کنند. مجموعه‌ی آکواریوم تفریحی استانبول، دارای پارکینگی به وسعت تقریبی ۳۲,۰۰۰ مترمربع، با ظرفیت ۱,۲۰۰ ماشین است.

هزینه بازدید از آکواریوم استانبول

با سفر به این آکواریوم هیجان انگیز، یک تجربه فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد. بهتر است بدانید که زمان بازدید از این جاذبه حدود 2 الی 3 ساعت است. هزینه ورودی بازدید از آکواریوم جذاب استانبول عبارت است از :

  • بزرگسالان 85 لیر
  • کودکان 55 لیر
  • کودکان زیر 2 سال رایگان

برای سهولت دریافت بلیت، امکان رزرو اینترنتی نیز وجود دارد، که در این صورت هزینه پرداختی مقرون به صرفه تر خواهد شد. در نظر داشته باشید برای خرید آنلاین بلیت در روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و در روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ می‌توانید اقدام نمایید.

  •  بزرگسالان 76.5 لیر
  • کودکان 49.5 لیر

لازم به ذکر است که بسته‌های ترکیبی هم برای بازدید از این آکواریوم در نظر گرفته شده، که به شرح زیر است:

  • بسته طلایی دانش آموزان: بازدید از آکواریوم + هزارتوی آینه + 2 جاذبه 65 لیر
  • بسته نقره ای دانش آموزان: بازدید از آکواریوم + شبیه ساز هلیکوپتر + 2 جاذبه 57 لیر
  • بسته ویژه دانش آموزان: بازدید از آکواریوم + هزارتوی آینه 45 لیر
  • بسته طلایی بزرگسالان: بازدید از آکواریوم + هزارتوی آینه + 2 جاذبه 90 لیر
  • بسته نقره ای بزرگسالان: بازدید از آکواریوم + شبیه ساز هلیکوپتر + 2 جاذبه 85 لیر
  • بسته ویژه بزرگسالان: بازدید از آکواریوم + هزارتوی آینه 70 لیر

امکانات آکواریوم

تخفیف‌های آکواریوم تفریحی استانبول

  • روز تولد : جالب است بدانید که اگر بازدید از این آکواریوم زیبا و جاذب در سالروز تولدتان باشد، به این مناسبت تخفیف ۲۵ درصدی شامل حال شما خواهد شد.
  • تخفیف غواصی : درصورتی‌که گواهینامه معتبر غواصی داشته باشید، برای شرکت در غواصی با کوسه‌ها به شما تخفیف ۱۰ درصدی ارائه خواهد شد.
  • خرید بلیت اینترنتی : اگر به سایت آکواریوم استانبول بروید و به‌صورت آنلاین خرید بلیت خود را انجام دهید، تخفیف ۱۰ درصدی برای شما لحاظ می‌گردد.

آدرس آکواریوم استانبول

آدرس: استانبول. منطقه باکیرکوی. فلوریا. محله شنلیکوی. خیابان یشیلکوی هالکالی. پلاک ۹۳ 
ساعت کاری و اطلاعات تماس آکواریوم استانبول
ساعت و روزهای بازدید از این مجموعه:
 همه روزه از ساعت 10:00 الی 20:00
تلفن تماس: ۴۴۴۹۷۴۴ ۲۱۲ ۹۰+
وب سایت:  www.istanbulakvaryum.com/tr 

دیدنی‌های اطراف آکواریوم مدرن استانبول

  • شهربازی لونا پارک فلوریا لروز  (Florya Leroz)
  • جنگل فلوریا آتاتورک
  • قلعه یدیکوله
  • موزه صنایع هوانوردی استانبول

آدرس آکواریوم مردن استانبول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 101 کاربر