قایق سواری در باتومی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1401/10/24
بازدید: 1496
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر شما هم به تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، به طور حتم سفر به شهر باتومی گرجستان، یکی از بهترین سفرهای خارجی برای شما خواهد بود. در این شهر شما می‌توانید به انواع تفریحات آبی بپردازید و از آن لذت ببرید. قایق‌سواری در دریای سیاه، یکی از معروف‌ترین تفریحات باتومی است که کمتر کسی در سفر به این شهر آن را امتحان نمی‌کند. اگر شما هم مایل هستید آدرنالین خون‌تان را بالا ببرید توصیه می‌کنیم حتما قایق‌سواری با قایق‌های متنوع باتومی را تجربه کنید.

 قایق سواری در باتومی

لذتی کم نظیر با قایق سواری در باتومی

به دلیل وجود انواع تفریحات آبی در شهر باتومی، می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل تابستان است. توصیه می‌کنیم هرگز لذت قایق‌سواری در دریای سیاه را از دست ندهید. در این شهر شما می‌توانید انواع و اقسام قایق‌ها و حتی کشتی‌ها با اندازه‌های متفاوت و گنجایش‌های گوناگون را برای قایق‌سواری انتخاب کنید. هزینه اجاره این قایق‌ها و کشتی‌ها با توجه به نوع آن‌ها، ظرفیت برای نشستن افراد و ساعت اجاره متفاوت است.

در سواحل باتومی ۷ نوع قایق برای کرایه وجود دارد که ظرفیت آن‌ها از ۵ نفر تا ۶۰ نفر متغیر بوده و هزینه اجاره آن‌ها نیز از 1 لاری تا 100 لاری متفاوت است. امکانات انواع مختلف این قایق‌ها نیز متفاوت خواهد بود. برای رزرو هر یک از قایق‌ها یا کشتی‌ها باید به مراکزی که برای خرید تورهای قایق‌سواری در شهر باتومی وجود دارد مراجعه نمایید. اغلب این مراکز را می‌توانید در نزدیکی سواحل باتومی یا هتل‌ها و همچنین دیگر مناطق پرتردد شهر به راحتی پیدا کنید.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

قایق‌های Sea star

می‌توانید همه روزهای هفته از ساعت 8:00 صبح الی 21:00  قایق‌های سی استار را اجاره کنید و از قایق‌سواری لذت ببرید. این نوع قایق‌ها فقط مجاز هستند در مسیر ”باتومی تا کبولتی و باتومی تا سارپی” حرکت کنند. مدت زمان اجاره هر قایق برای افراد برای حرکت در این مسیر 30 دقیقه بوده و هزینه بلیط هر نفر 1 لاری است.

قایق‌های Sea star

قایق‌های Cross airboat

قایق‌های کراس ایر یکی از محبوب‌ترین قایق‌ها برای دوست‌داران قایق‌سواری به شمار می‌آید. شما از ساعت 7:00 صبح الی 24:00 بامداد فرصت دارید تا سوار این نوع قایق‌ها شوید و از این تفریح لذت ببرید. هزینه اجاره قایق‌های کراس ایر حدود 70 لاری بوده و حداکثر مدت اجاره آن 1 ساعت است. ظرفیت این قایق‌ها 5 نفر است.

قایق‌های Mercuri

قایق‌های مرکوری هر روز از ساعت 07:00 صبح الی 24:00 اجاره داده می‌شوند. ظرفیت این قایق‌ها 12 نفر بوده و در مسیر “متسوان – کنتسخی” حرکت می‌کنند‌. مدت زمان حرکت قایق‌های مرکوری 30 دقیقه است که تمام این مدت را در دریای سیاه به پیش می‌رود. هزینه بلیط هر نفر برای کرایه این قایق  80 لاری است.

قایق‌های Mercuri

قایق‌های Barbare

قایق‌های باربار همه روزهای هفته از ساعت 07:00 صبح الی 24:00 اجاره داده می‌شوند. حداکثر ظرفیت که می‌توانند سوار این نوع قایق‌ها شوند 11 نفر است. قایق‌های باربار مسیر”کویراتی یا باتومی” را طی می‌کنند. اجاره این نوع قایق‌ها برای هر ساعت 140 لاری است.

قایق‌های Iberia

قایق‌های ایبریا را هر روز از ساعت 07:00 صبح الی 24:00 می‌توانید اجاره کنید. حداکثر ظرفیت این قایق‌ها 21 نفر بوده و با هزینه 250 لاری می‌توانید قایق‌های ایبریا را به مدت یک ساعت در اختیار داشته باشید.

قایق‌های Iberia

قایق‌های Golden fish

برای قایق سواری در شهر باتومی شما می‌توانید همه روزه قایق‌های گلدن فیش را از ساعت 07:00 صبح الی 24:00 اجاره کنید. ظرفیت هر قایق گلدن فیش 60 نفر بوده و فقط مجوز حرکت در مسیر “متسوان- کنتسخی” را دارند. هزینه بلیط هر نفر برای سوار شدن به این نوع قایق‌ها 10 تا 15 لاری است.

قایق‌های Fortuna

می‌توانید همه روزهای هفته قایق‌های فورچانا را اجاره کنید. از ساعت 07:00 صبح الی 24:00 این قایق‌ها اجاره داده می‌شوند. ظرفیت قایق‌های فورچانا 5-7 نفر بوده و بهای یک ساعت اجاره این قایق‌ها 100 لاری است.

تفریحات باتومی - تفریحاتی که در شهر باتومی میتوانید داشته باشید

برای قایق سواری در باتومی به کدام دریاچه برویم؟

برای قایق‌سواری در شهر باتومی شما گزینه‌های بسیاری دارید. این قایق‌ها در سواحل دریای سیاه کرایه داده می‌شوند. ساحل قایق‌های تفریحی باتومی در کنار میراکل پارک باتومی و در نزدیکی مجسمه علی و نینو همین ‌طور فانوس دریایی قرار دارد. در این ساحل قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی زیادی در ساحل پهلو گرفته‌اند که می‌توانید هر یک از آن‌ها را برای تفریح انتخاب کنید.

دریاچه نوری گلی

علاوه بر دریای سیاه، در دریاچه نوریگلی نیز قایق‌هایی برای اجاره موجود هستند و توریست‌های باتومی می‌توانند علاوه بر ساحل، به این دریاچه رفته و قایق‌سواری کنند. این دریاچه حدود ۱۳۰ متر از دریای سیاه فاصله دارد.

دریاچه نوری گلی

کلام آخر

قایق‌سواری یکی از پرطرفدارترین تفریحات آبی باتومی است. باتوجه به اینکه در سواحل این شهر انواع مختلفی از قایق‌ها برای اجاره وجود دارد می‌توانید هر یک از آن‌ها را با توجه به تعداد اعضای خانواده و بودجه مورد نظر خود انتخاب کنید و لذت ببرید. اگر شما هم هیجان قایق‌سواری در دریای سیاه در باتومی را تجربه کرده‌اید لطفا با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 100 کاربر