باغ وحش تفلیس

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/20
بازدید: 3787
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

حیوانات نیز همانند انسان‌ها دنیا و طبیعت منحصربه‌فرد خود را دارند. آیا تا به حال از باغ وحش دیدن کرده‌اید؟ تفلیس، یکی از آن شهرها است که می‌توانید در آن از قدیمی‌ترین، بزرگ‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین باغ وحش‌ گرجستان دیدن کنید. موقعیت جغرافیایی و محیطی این باغ وحش سبب جلب توجه گردشگران زیادی به خود شده است. حتماً برایتان سوال پیش آمده است که چگونه به باغ وحش تفلیس برویم؟ هرگز نگران نباشید. همه چیز برای بازدید شما از این مکان طبیعی فراهم است و با چالشی روبه‌رو نخواهید شد. 

باغ وحش تفلیس

 

آشنایی با باغ وحش تفلیس گرجستان 

از زیباترین جاذبه‌‌های هر کشوری می‌توان به باغ وحش اشاره کرد. باغ وحش مکانی است که هر شخصی با هر سلیقه و سنی را شگفت‌زده خواهد کرد. یکی از قدیمی‌تربن و در عین حال بزرگ‌ترین باغ وحش‌ها را می‌توانید در تفلیس پیدا کنید. پارک جانور شناسی تفلیس به همین باغ وحش گفته می‌شود. در سال ۱۹۲۷ ‌میلادی در دره بسیار زیبا و سرسبز رود ورا، در نزدیکی مرکز شهر تفلیس این باغ وحش احداث گردیده است. 
به علت نزدیکی این باغ وحش به شهر، موقعیت آن مناسب زندگی حیوانات نیست. از همین رو، در سال ۲۰۱۲ دولت برای انتقال این پارک به مکانی دورتر از تفلیس تلاش کرد. اما بودجه پایبن دولت، مانع انجام این کار شد. در بخشی از باغ وحش شاهد هنرمندانی هستید که کافی است چند دقیقه به چهره شما نگاه کنند تا به صورت حرفه‌ای آن را به تصویر بکشانند. 
باغ وحش تفلیس، به عنوان بزرگ‌ترین باغ وحش گرجستان، بستری را برای زندگی حیواناتی همچون پرندگان، آبزیان، شیر، ببر، گرک، پلنگ، دوزییست‌ها، میمون، طاوویس، فیل و... را فراهم می‌کند. همچنین خوب است بدانید که ‌این پارک زیبا علاوه بر آکسوتاریوم، دارای آکواریوم نیز است. زیباترین و جذاب‌ترین آبزیان بومی و غیربومی در این آکواریوم زندگی می‌کردند. آبا می‌دانستید که شما در این باغ وحش می‌توانید بانجی جامپبنگ را نیز تجربه کنید؟ بازی‌هایی هیجان‌انگیز نیز در یک خانه چوبی همچون پرتاب توپ تنیس به هدف یا شلیک گلوله نیز برای سرگرم کردن شما فراهم کرده است. 

با کدام تور به تفلیس سفر کنیم؟

باغ وحش تفلیس گرجستان 

 

امکانات باغ وحش گرجستان

جهت حفظ محیط زیست و فرهنگ‌سازی، مسئولین باغ وحش تصمیم به ساخت یک مرکز آموزشی و فرهنگی در این محوطه گرفتند. به این صورت گردشگران می‌توانند از طریق برنامه‌های آموزشی، با چگونگی حفظ محیط زیست و اهمیت حیات وحش آشنا شوند. شروع فعالیت این مرکز در این زمینه به سال ۲۰۰۶ بر می‌گردد. از دیگر امکانات این باغ وحش می‌توان به غرفه‌های فروش اسباب بازی، کافه‌ها، زمین بازی با انواع متفاوت وسایل بازی ویژه کودکان اشاره کرد. علاوه بر این‌ها، بهترین رستوران‌‌ها با غذاهایی لذیذ در مجاورت در ورودی و در محوطه این باغ وجود دارد. 

جاذبه های گردشگری تفلیس - جاذبه های گردشگری که در سفر به تفلیس باید ببینید

 باغ وحش جدید تفلیس

سه سال پیش سیل بزرگی در تفلیس رخ داد. متاسفانه باغ وحش در دل این رویداد قرار گرفته بود. این فاجعه، به زیرساخت‌های  باغ وحش آسیب‌های زیادی را تحمیل کرد. حیوانات زیادی در این رویداد از بین رفتند. اکنون صاحبان باغ وحش تمام تلاش خود را برای تاسیس مجتمعی جدید در نزدیکی دریای تفلیس به کار گرفته‌اند. به این صورت آن‌ها می‌توانند بستری جدید را برای تمام حیوانات بازمانده از این نبرد فراهم نمایند. با عبور از یک دروازه بزرگ و سبز می‌توانید به این باغ وحش جدید ورود پیدا کنید. 
مساحت این مکان جدید به ۴۸ هکتار می‌رسد. سرمایه‌گذاری‌های سنگینی باید برای بنای محوطه حیوانات جدید و زیرساخت باغ وحش کنار گذاشته شود. به همین علت، جابه‌جایی همه آن‌ها از مرکز تفلیس به یک مرکز جدید کاری سخت است. تراژدی ۱۳ ژوئن به روند ساخت و ساز سرعت بخشید.
کارکنان باغ وحش تمام تلاششان را به کار می‌گیرند تا هرچه زودتر ساخت و سازها را به پایان برسانند. آن‌ها حتی هزینه قسمتی از ساخت و ساز را از جیب خودشان پرداخت کرده‌اند تا سریع‌تر پروژه را تمام کنند. مکان مناسبی برای این باغ وحش جدید در نظر گرفته شده است. زیرا دارای چشم‌اندازی مناسب برای حیوات است. گونه‌های گوناگون متنوعی نیز در این محوطه به چشم می‌خورد. 

 باغ وحش جدید تفلیس

معرفی شهر تفلیس گرجستان - همه آنچه که باید در مورد پایتخت گرجستان بدانید!

آدرس باغ وحش گرجستان

گرجستان در زمینه حمل و نقل عمومی پیشرفت زیادی داشته است. به همین علت گردشگران می‌توانند به راحتی با کمک حمل و نقل عمومی به نقاط گوناگون شهر دسترسی داشته باشند. البته خوب است که بدانید باغ وحش تفلیس در میدان هیرو تفلیس قرار گرفته است. مناسب‌ترین راه برای دسترسی یافتن به باغ وحش تفلیس، استفاده از اتوبوس یا مینی ون است. 
برای رفتن به این مکان تنها باید که گردشگران از ایستگاه اتوبوس به میدان هیرو، خیابان مرابا کوستای ۶۴ برود. در اصل همه وسایل نقلیه که از میدان هیرو یا قهرمانان گذر می‌کنند، دوبه روی این باغ وحش توقف خواهند داشت. زیرا باغ وحش تفلیس دقیقاً جنب میدان قهرمانان قرار گرفته است. جاذبه‌های دیدنی همچون کاخ هنر، پادک ورا، پارک مزیوری و استادیوم دینامو آرنا در نزدیکی این باغ وحش قرار دارد. 

هزینه ورودی به باغ وحش تفلیس

هزینه ورودی به باغ وحش تفلیس

همه روزه حتی در ایام تعطیلات می‌توانید مهمان باغ وحش زیبا و تماشایی گرجستان شوید. بعد از پرداخت ۲ دلار برای بزرگسالان و ۱ دلار برای کودکان، می‌توانید به این باغ وحش ورود پیدا کنید. البته برای ورود کوکان زیر ۳ سال هزینه‌ای نیاز نیست پرداخت کنید. در باغ وحش می‌توانید زندگی حیوانات را از نزدیک لمس کنید. 
البته توجه داشته باشید که در ماه‌های اکتبر تا می، فقط در ساعات ۱۰صبح تا ۱۸ عصر می‌توانید از این مکان بازدید کنید. همچنین از یکم می تا یکم اکتبر فقط در ساعت‌های ۹ صبح تا ۹ شب اجازه ورود به این حیات وحش را دارید. سپری کردن حدود دو تا سه ساعت از زمان خود در این باغ وحش قطعاً ارزشش را دارد. 

تفریحات تفلیس - اگر قصد سفر به تفلیس داری قبلش با تفریحاتش آشنا شو!

فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش تفلیس چه زمانی است؟

‌در تمام روزهای سال در باغ وحش تفلیس به روی شما باز است. اما اگر می‌خواهید لحظات جذاب و به یادماندنی‌تری را تجربه کنید، فصل تابستان انتخاب خوبی برای بازدید از این مکان است. به علت اینکه در سرما باغ وحش سفید پوش می‌شود و شما به آسانی امکان قدم زدن در نقاط مختلف  آن را ندارید. پس نیمه نخست سال را برای بازدید از این مکان دیدنی انتخاب کنید. 

فصل مناسب برای بازدید از باغ وحش تفلیس چه زمانی است؟

 

سخن پایانی 
هر کسی که دنیای متفاوت حیوانات را دیده است، شگفت‌زده می‌شود. حیات وحش تفلیس گاهی شما را می‌ترساند و گاهی شما را به خنده وا می‌دارد. حیات وحش یکی از جاذبه‌های گردشگری هر شهری به حساب می‌آبد. حتماً از خود می‌پرسید که چگونه به باغ وحش‌ تفلیس برویم؟ نگران نباشید از هر کسی بپرسید شما را راهنمایی می‌کند. تنها فاصله شما با حیات وحش تفلیس تنها یک تصمیم است. با رفتن به این حیات وحش بی‌شک تجربیات به یاد ماندنی برای شما رقم خواهد خورد و نهایت لذت را از بودن در کنار حیوانات خواهید برد. 

 

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر