آکواریوم دبی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/15
بازدید: 1904
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آکواریوم دبی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری دبی محسوب می‌شود. مشاهده نزدیک ۱۴۰ گونه مختلف از حیوانات آبزی که در این آکواریوم‌ وجود دارند، قطعا می‌تواند تجربه متفاوتی را برای هر شخصی به همراه داشته باشد. بیش از ۳۳۰۰ جانور آبزی مختلف در مخزنی به گنجایش ۱۰ میلیون لیتر قرار گرفته‌‌اند که موجودات کوچک و بزرگی در آن زندگی می‌کنند. در ادامه به معرفی سایر ویژگی‌های این آکواریوم خواهیم پرداخت.

آکواریوم دبی کجاست

آکواریوم دبی کجاست؟

آکواریوم دبی از مشهور‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور است که در دبی مال، یکی از بزرگترین پاساژ‌های خرید دنیا قرار دارد‌. بعد از ورود به پاساژ می‌توانید وارد باغ وحش زیر‌ آب شده و در تونل‌های آکواریوم قدم بزنید. این پروژه که یکی از سنگین‌ترین پروژه‌های کشور امارات بود، در محله‌ای در شهر دبی به نام "داون تاون" (Down Town) بنا شده‌ است‌. هدف از ساخت این مکان دیدنی فوق‌العاده، توسعه گردشگری شهر دبی بود.

آکواریوم دبی چگونه ساخته شد؟

آکواریوم دبی که اکنون در دنیا شناخته شده، یکی از هزاران پروژه‌های این کشور جهت توسعه صنعت گردشگری است. ساخت این آکواریوم در سال ۲۰۰۶ به پایان رسید و در سال ۲۰۰۸ در طی یک مراسم باشکوه افتتاح گردید. ساخت آکواریومی با این عظمت کار راحتی نبود. از این رو مدیران گردشگری کشور دبی با یکی از شرکت‌های معتبر دنیا در استرالیا به نام "پدل تروپ" (Peddle Thorp) در ساخت این آکواریوم همکاری کردند. مسئولیت این پروژه سنگین به عهده شرکت اماراتی (Emaar Entertainment) بود. در نهایت کارشناسان به این نتیجه رسیدند که مرکز خرید دبی مال جهت قرارگیری بزرگترین و مشهورترین آکواریوم جهان بهترین نقطه است. اینگونه یکی از شاهکارهای گردشگری جهان در دبی ساخته شد.

آکواریوم دبی

تور ارزان دبی - ارزان ترین تور دبی در بازار با آفر های ویژه و جذاب در لحظه آخر

بخش‌های مختلف آکواریوم دبی

آکواریوم دبی دارای سه بخش می‌باشد که شامل مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای و باغ وحش زیر آبی است. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های آن تونل شیشه‌ای این آکواریوم می‌باشد. این تونل که ورودی آن در طبقه همکف دبی مال واقع شده، طولی به اندازه ۴۸ متر دارد. قدم زدن در این تونل با عمق ۱۱ متری که دارد، مانند قدم زدن بر زیر اقیانوسی زیبا می‌ماند که می‌تواند خاطرات زیبایی را برای شما رقم بزند. طبقه دوم این آکواریوم بخش باغ وحش زیر آبی است که در آنجا می‌توانید انواع و اقسام آبزیان مختلف را تماشا کنید. در آنجا ۴۰ گونه‌ از موجودات مختلف قابل مشاهده هستند‌. این گونه‌ها شامل مارهای درختی، کروکودیل پوزه کوتاه آفریقایی، اسب دریایی، خروس دریایی، آراپایما، مار پیتون برمه‌ای، حشرات، ماهی کمانگیر، سیکلیدها، مار ماهی راه راه و... می‌باشند. باغ وحش زیر آبی از سه بخش ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده تشکیل شده است که امکان بازدید از آنها نیز وجود دارد.

بخش های مختلف آکواریوم دبی

تفریحات آکواریوم دبی

در مجتمع تفریحی گردشگری دبی مال، سرزمینی آبی وجود دارد که از جاهای دیدنی دبی در تابستان بوده و در جهان بسیار کم‌نظیر است. آکواریوم آبی دبی جاذبه‌ گردشگری مصنوعی است که طی یک پروژه‌ بسیار سنگین در سال ۲۰۰۶ ساخته شد. طراحی این آکواریوم به گونه‌ای است که به جرئت می‌توان گفت خلاقیت و زیبایی  مثال‌زدنی دارد. این آکواریوم دارای یک مخزن بزرگ 10 میلیون لیتری است که درون آن بیش از 130 گونه‌ی جاندار دریایی از جمله کوسه، سفره ماهی، لاک‌پشت، سمور آبی، کروکودیل و انواعی از دوزیستان وجود دارد. آکواریوم دبی دارای بخش‌های مختلفی است که بعضی از آن‌ها بسیار آرام و بعضی بسیار هیجان‌انگیز هستند. بخش‌های اصلی این آکواریوم شامل یک مخزن اصلی، تونل شیشه‌ای و باغ وحش زیرآبی است. پربازدید‌ترین قسمت این آکواریوم برای بازدیدکنندگان بخش تونل آبی است که با بیش از 40 متر طول و سقفی زلال با بازی انواع ماهیان دریایی رنگارنگ چشم‌نوازی می‌کند. در طبقه دوم این آکواریوم وارد باغ وحشی آبی خواهید شد که در آنجا می‌توان لذت دیدن جانداران عجیب دریایی مانند مارماهی، آراپایما، خروس دریایی، صدف، حشرات و اسب دریایی را تجربه کرد. در این آکواریوم سه بخش اصلی چون ساحل صخره‌ای، جنگل بارانی و اقیانوس زنده نیز وجود دارد. در ساحل صخره‌ای پنگوئن‌هایی را در یک اکوسیستم مصنوعی صخره‌ای تماشا می‌کنید. در جنگل بارانی با ماهی‌ها و موش‌های آبزی آشنا خواهید شد و در اقیانوس زنده محیط واقعی اقیانوس را شبیه‌سازی شده مشاهده خواهید کرد. برای اطلاع بیشتر از قسمت‌های مختلف این آکواریوم زیبا می‌توانید به وبسایت رسمی آن به آدرس thedubaiaquarium.com مراجعه کنید.

دبی مال آکواریوم کروکودیل

 بازدید از کروکودیل شاه آکواریوم دبی

در قسمت آکواریوم اختصاصی دبی کروکودیل 40 ساله‌‌ای وجود دارد که تماشای آن در عین جذاب بودن، بسیار هیجان‌انگیز است. جالب است بدانید که این کروکودیل در استرالیا در یک باغ وحش به صورت حفاظت شده زندگی می‌کرد و شرایط ایده‌ال آنجا باعث شد که رشد کرده و طول آن به 5 متر برسد. ناگفته نماند که این کروکودیل اکنون در آکواریوم دبی مال، لقب پرابهت کروکودیل شاه را به خود اختصاص داده است. به یاد داشته باشید که تماشای این کروکودیل برای کودکان حتما باید به همراه والدین باشد تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. جالب است بدانید که رشد این کروکودیل متوقف نشده و تخمین زده می‌شود که در سال‌های آینده رشد آن افزایش یابد.

شهر آتلانتیس - آشنایی با شهر گمشده آتلانتیس افسانه ای + اتفاقاتی که بر سر این شهر امده

تماشای پنگوئن ‌های بازیگوش در آکواریوم دبی

پنگوئن‌ها پرندگان بامزه‌ای هستند که ظاهر زیبای آن‌ها همیشه حس خوبی را در افراد و به خصوص کودکان ایجاد می‌کند. شاید برایتان عجیب باشد که پنگوئن‌ها حیواناتی هستند که در محیط سردسیر زندگی می‌کنند ولی با وجود آن که دبی شهری گرمسیر است پس چگونه در این آکواریوم زنده ‌مانده‌اند؟ در این خصوص جالب است بدانید که آکواریوم دبی محیط مجزایی دارد که در آن شرایط آب‌وهوایی قطب جنوب برای بیش از 30 پنگوئن مذکر و مونث شبیه‌سازی شده است. حتی طول روز و شب و فصل‌های سال نیز کاملا برای آن‌ها مناسب شرایط زیستی پنگوئن‌ها است. در این مکان‌ ابزارهای بازی برای این حیوانات بامزه فراهم شده است. به گونه‌ای که پنگوئن‌ها در این محیط می‌توانند سوار بر سرسره شده، از صخره‌ها بالا روند و در استخر آب‌تنی کنند.

پنگوئن های آکواریوم دبی

بازدید از سمور آبی در آکواریوم دبی

سمورهای آبی جاندارنی نیمه‌آبزی هستند که لقب کوچک‌ترین موجودات این باغ وحش را به خود اختصاص داده‌اند. این جانوران از گروه راسوها بوده و در چند سال اخیر به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی از جمعیت آن‌ها کاسته شده است، به گونه‌ای که متاسفانه این حیوانات ریزجثه‌ در معرض انقراض قرار گرفته‌اند. با این وجود خوشبختانه در چند سال اخیر به دلیل وجود باغ‌ وحش‌هایی همانند باغ وحش آکواریوم دبی، جمعیت ‌آن‌ها در حال احیا است. این سمورهای بامزه گوشت‌خوارند و شما در این محل می‌توانید به آن‌ها غذا بدهید و رفتارهای آن‌ها را تماشا کنید. البته جالب است بدانید که غذای اصلی آن‌ها صدف است؛ چرا که این سمورهای باهوش با شکستن صدف‌ها نیز می‌توانند از آن‌ها تغذیه کنند.

تماشای سفره ‌ماهی در آکواریوم دبی

سفره ماهی‌ها از ماهیان غضروفی بسیار جالبی هستند که برخلاف کوسه‌ها موجوداتی آرام به نظر می‌رسند. اگر مایلید غواصی در کنار این موجودات آرام را تجربه کنید، بدون شک رفتن به آکواریوم دبی برای شما تفریح بسیار مناسبی خواهد بود. در این آکواریوم ده‌ها سفره ماهی در اندازه‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید با پوشیدن لباس‌های مخصوص غواصی در این آکواریوم با آن‌ها همسفر شوید، آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید و حتی به این موجودات غذای مخصوص بدهید.

سفره ماهی دبی مال

 اسکوبا دایوینگ تجربه ای به یاد ماندنی در آکواریوم دبی

یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌‌های این آکواریوم اسکوبا دایوینگ است. گنجایش این آکواریوم به حدی است که شما می‌توانید در آن غواصی کنید. از این رو شما می‌توانید در این قسمت اصول غواصی را از بهترین مربی‌ها آموزش ‌ببینید و خیلی سریع به دیدار جالب‌ترین جانداران آبزی ‌بروید. ناگفته نماند که با شرکت ۲ روزه در این آموزش‌ها، مدرک بین‌المللی غواصی را از سازمان اسکوبا دایوینگ اینترنشنال دریافت خواهید کرد. این تفریح یکی از گران‌ترین تفریحات این آکواریوم بوده که هزینه‌ شرکت در آن به 1210 درهم می‌رسد. البته توجه داشته باشید این تفریح برای کودکان و خانم‌های باردار هرگز ممکن نیست.

غواصی در دبی مال

 در آکواریوم دبی مربی کوسه باشید!

آموزش حیواناتی که در باغ وحش زندگی می‌کنند و تربیت آن‌ها، یکی از موضوعات جذاب برای بسیاری از دوست‌داران طبیعت است. از آنجایی که حس کنجکاوی انسان همیشه به دنبال این است بداند در پشت صحنه‌ و ورای یک موضوع چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین تماشای کوسه‌ها نیز این حس را در افراد برمی‌انگیزد. با این وجود اگرچه تماشای کوسه‌های آکواریوم شاید برای بسیاری از ما جذاب باشد، ولی مطمعنا آشنایی با رفتار، تغذیه، عادت‌ها و نحوه‌ی زندگی این حیوانات برای ما جذاب‌تر خواهد بود. آکواریوم دبی مال دقیقا جایی است که شما این تجربه‌ دلنشین را کسب می‌کنید. در اینجاقبل از ورود به آب، مربی‌ها با دقت شما را از نحوه‌ی کار آگاه می‌کنند. سپس شما با لباس‌های ضد آب وارد آکواریوم بزرگ دبی مال می‌شوید و با کوسه‌های پلنگی و بامبو دیدار می‌کنید. سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص به کوسه‌ها غذا می‌دهید و حتی می‌توانید آن‌ها را لمس کنید. فراموش نکنید که لذت این تفریح به اتفاق دوستان یا خانواده دو چندان می‌شود و بدین خاطر توصیه می‌گردد این هیجان را با چند نفر شریک شوید.

غواصی با کوسه‌ ها در آکواریوم دبی یکی تفریحات ترسناک دبی

اگر عاشق تفریحات هیجان‌انگیز هستید و محیط‌های آرام و دیدن جانداران از پشت شیشه‌های آکواریوم برای شما هیجانی ندارد، پیشنهاد می‌کنیم لذت غواصی با کوسه‌ها را در دبی از دست ندهید. ترس و هیجان در این تفریح بسیار بالاست و به کسانی که بیماری قلبی یا مشکلات تنفسی دارند توصیه نمی‌شود. البته در این تفریح شما درون قفس‌هایی مخصوص و با لباس و کپسول اکسیژن قرار می‌گیرید و خطر حمله‌ کوسه برای شما وجود نخواهد داشت.

 غواصی با کوسه‌ ها

مسیرهای دسترسی به آکواریوم دبی

مسیرهای دسترسی به آکواریوم دبی از سه راه امکان پذیر است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

اتوبوس

در صورتی که قصد بازدید از مرکز خرید دبی مال و آکواریوم دبی را دارید، می‌توانید از اتوبوس‌هایی که در قسمت درب ورودی دبی مال توقف می‌کنند‌ ، استفاده کنید. دو خط اتوبوس ۲۷ و ۲۹ شما را تا درب ورودی مرکز خرید دبی مال می‌رسانند. خط ۲۷ از ایستگاه بازار طلا فروشی دیرا و خط ۲۹ از ایستگاه غریبه (Ghubaiba) حرکت می‌کند.

مترو

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به آکواریوم دبی، در کنار برج خلیفه واقع شده است. می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با طی کردن یک مسیر ۱۷ دقیقه‌ای از روی یک پل ارتباطی سرپوشیده خود را به مرکز خرید دبی مال برسانید.

تاکسی آنلاین

اگر قصد دارید سریع‌تر خود را به این جاذبه گردشگری هیجان‌انگیز برسانید، امکان استفاده از تاکسی‌های آنلاین دوبی نیز فراهم می‌باشد. اوبر (Uber) و کریم (Careem) از جمله تاکسی‌های فعال در دبی هستند که به علت کیلومتری کار کردن آنها، هزینه تاکسی مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. برای اطلاعات بیشتر می توانید راهنمای سفر به دبی را مطالعه نمایید.

مسیرهای دسترسی به آکواریوم دبی

امکانات آکواریوم دبی

آکواریوم دبی امکانات مختلفی در جهت رفاه حال بازدیدکنندگان قرار داده است که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم‌.

دوربین‌های ضد آب گوپرو

دوربین‌های ضد آب گوپرو از جمله امکاناتی است که در اختیار شرکت‌کنندگان غواصی در آکواریوم قرار می‌گیرد. با وجود این دوربین‌ها می‌توانید در زیر آب از خودتان عکس بگیرید و لحظات هیجان‌انگیز خود را به ثبت برسانید.

تابلو‌های اطلاعات

تابلو‌های اطلاعاتی که در کنار حیوانات مختلف قرار دارند، می‌توانند اطلاعات جالبی را درباره آن موجودات به شما منتقل کنند.

دسترسی به ویلچر

در بخش‌های مختلف آکواریوم دبی ویلچر وجود دارد تا افراد مسن نیز بتوانند از این جاذبه گردشگری فوق‌العاده بهره‌مند شوند.

شرایط بازدید از آکواریوم دبی

با وجود باز بودن آکواریوم دبی در ۳۶۵ روز سال، امکان بازدید از این مکان در هر موقع از سال امکان‌پذیر می‌باشد. شما می‌توانید بلیط ورود به این آکواریوم را از باجه‌های بلیط فروشی این آکواریوم تهیه کنید. در صورتی که علاقه‌ای به صف‌های طولانی فروش بلیط ندارید، می‌توانید از قبل به صورت آنلاین بلیت خود را خریداری کنید.

شرایط بازدید از آکواریوم دبی

برای بازدید از آکواریوم دبی چه زمانی بهتر است؟

از آنجا که آب و هوا دبی در تمامی فصول نسبتا گرم است، سفر به این کشور در ماه‌های آذر تا اسفند و در فصل زمستان مناسب‌تر می‌باشد. این نکته نیز حائز اهمیت است که داخل مرکز خرید دبی مال آب و هوا مطلوبی برقرار می‌باشد و موجب ایجاد احساس گرما در بازدیدکنندگان نخواهد شد.

تور مجازی آکواریوم دبی

شهر دبی که روزی شهری کوچک بود، امروزه یکی از موفق‌ترین شهرهای جهان در صنعت تجارت و بازرگانی به شمار می‌رود. علاوه بر منابع طبیعی که شهر دبی از آنها بهره‌مند است، صنعت گردشگری این شهر نیز سهم بزرگی در موفقیت و درآمد زایی آن دارد. با وجود اماکن تفریحی و زیبایی که دبی از آنها برخوردار است، هرساله گردشگران زیادی جهت بازدید از آنها با تور دبی به این شهر سفر می‌کنند.

آدرس و ساعت بازدید از آکواریوم دبی

آدرس: دبی، دبی مال، طبقه همکف و دوم.

ساعت بازدید: در طول روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب _ آخر هفته‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر