آکواریوم پروانه طلایی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/09
بازدید: 2195
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

از جالب‌ترین و زیباترین مکانهای دیدنی جزیره قشم آکواریوم پروانه طلایی آن است که به اسم آکواریوم جزیره قشم شناخته میشود. آکواریوم پروانه طلایی قشم در نزدیکی مرکز خریدهای مهم قشم قرار گرفته و مساحتی معادل با 1000 متر مربع دارد و شامل 180 نوع از آبزیان مختلف جهان می‌شود. از جمله آبزیان نادر در این آکواریوم میتوان به مجستیک یا همان فرشته ماهی، امپراتور و بلورینگ را نام برد. ناگفته نماند نگهداری از این گونه آبزیان برای آکواریوم طلایی بسیار پر هزینه است.

آکواریوم پروانه طلایی

تور قشم - سفر به بکرترین و بزرگترین جزیره ایران با قیمت های باورنکردنی!

معرفی آکواریوم پروانه طلایی

آکواریوم پروانه طلایی که در جزیره قشم قرار دارد و آبزیان نایاب و کمیاب را در خود جمع آوری کرده است. گنجایش آب این آکواریوم حدود 1100 لیتر بوده و نگهداری از انواع مختلف آبزیان در آکواریوم طلایی پروانه مشکلات فراوانی را بر عهده دارد. نیاز به انجام مراحل علمی رعایت شود تا آب آکواریوم به شرایط مطلوب برسد. این آکواریوم چند نمونه از آبزیان کمیاب دریای سرخ را نیز در خود جای داده و به همین دلیل مکانی بسیار جذاب برای افرادی که علاقهمند به موجودات آبزی هستند، محسوب میشود. هر ساله بسیاری از گردشگران برای بازدید از آکواریوم قشم به این جزیره سفر میکنند که اغلب آن‌ها به دنبال قیمت تور قشم ارزان هستند.

آکواریوم پروانه طلایی قشم، بخش بزرگی از جذابیت‌های دریای خلیج فارس و انواع خاصی از گونه‌های آبزی دریای سرخ و کارائیب را به نمایش درآورد. پروانه طلایی در سواحل جنوبی قشم و در مرکز خرید بزرگ و لوکس سیمرغ واقع شده است. در این جاذبه تفریحی بیش از 180 نوع از موجودات دریایی کمیاب نگهداری می‌شوند.

آکواریوم پروانه طلایی

جانوران موجود در آکواریوم پروانه طلایی

برخی از ماهیهایی که در این آکواریوم موجود هستند متعلق به دریای کارائیب و برخی از آنها متعلق به دریای سرخ است. گونههایی از دلقک ماهیها مانند دلقک پینک، دلقک کلارکی، دلقک تومیتو، دلقک آفریقایی و جراح دلقک متعلق به دریای سرخ بودهاند که به این آکواریوم منتقل شدهاند. موجوداتی همانند مارماهی، مارماهی گرگی، لابستر، جرا ماهی دم بادبانی و ماهی لب ماتیکی متعلق به دریای کارائیب بوده و به این آکواریوم انتقال پیدا کردهاند. موجودات دیگری که در دریای قشم دیده میشوند مانند ماهی دامسل آزور، لاک پشت وروباه ماهی هم در این آکواریوم موجود هستند.

آکواریوم پروانه

جاهای دیدنی قشم در شب - جاهای دیدنی که میتونید در شب های قشم ببینید

آکواریوم قشم کجاست؟

آکواریوم بزرگ قشم که به آکواریوم پروانه طلایی مشهور است جزء پربازدیدترین اماکن تفریحی جزیره قشم به شمار می‌رود. آکواریوم قشم به تمامی مراکز خرید مهم و لوکس قشم دسترسی داشته و در نزدیکی آن‌ها قرار گرفته و همین امر یک فرصت بی‌نظیر را برای مسافران جهت خرید و تفریح فراهم نمود. آکواریوم پروانه طلایی قشم در زیرزمین مرکز خرید لوکس سیمرغ واقع گردید. مرکز خرید سیمرغ به علت برخورداری از معماری نوین و امروزی خود در میان دیگر مراکز خرید اطراف، توجه بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جذب می‌نماید. مرکز خرید سیمرغ علاوه‌ بر قسمت تجاری، دارای بخش‌های خدماتی و تفریحی نیز بوده که آکواریوم پروانه طلایی از بخش تفریحی پرطرفدار این پاساژ به حساب می‌آید. آکواریوم پروانه طلایی قشم مساحتی بالغ بر 1000 مترمربع را شامل می‌شود. در این آکواریوم 180 گونه آبزی از دریای سرخ، آب‌های خلیج فارس و دریای کارائیب نگهداری می‌گردند. برخی از گونه‌های بسیار کمیاب آبزیان مانند مجستیک (فرشته ماهی)، امپراتور، بلورینگ و ... را می‌توانید تنها در آکواریوم بزرگ قشم نظاره‌گر باشید.

آدرس آکواریوم پروانه طلایی

آکواریوم قشم در مرکز خرید سیمرغ قشم قرار گرفته که برای بازدید از آن باید به ضلع غربی میدان امام قلی خان مراجعه نمود.

آکواریوم پروانه طلایی

موقعیت جغرافیایی آکواریوم پروانه طلایی

قشم، بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس، دارای مکانهای بسیار زیبایی بوده که باعث خاص شدن این جزیره می‌شود. از مکان‌هایی که بازدیدکنندگان را مبهوت زیبایی خود ساخته است می‌توان به آکواریوم پروانه طلایی کیش اشاره کرد. این آکواریوم در مرکز در مرکز جزیره قشم قرار دارد و تعداد بیش از 180 نوع آبزی را در دل خود جای داده است.

شرایط بازدید از آکواریوم پروانه طلایی قشم چیست؟

هزینه بازدید از آکواریوم پروانه قشم بسیار پایین است. شما می‌توانید همه روزه از ساعت 9 الی 22 برای بازدید از این مجموعه اقدام نمایید.

آکواریوم پروانه طلایی

معرفی جزیره قشم - با جزیره زیبای قشم آشنا شوید

امکانات موجود در آکواریوم پروانه طلایی قشم چیست؟

اگر شما نیز غواصی بلد نیستید یا از انجام آن واهمه دارید، نگران نباشید؛ آکواریوم پروانه طلایی قشم یک فرصت ویژه برای تماشای آبزیان زیبای دریاها را فراهم آورده است. این آکواریوم جذاب به گونه‌ای طراحی شده که تماشای نحوه زندگی برخی از آبزیان زیبای آن امکانپذیر باشد. آبزیان این آکواریوم تنها به موجودات آبی خلیج فارس محدود نمی‌شوند؛ بلکه موجودات دریایی فراوانی از دیگر دریاها مانند دریای سرخ و کارائیب نیز در این آکواریوم به چشم می‌خورند. آبزیان جذاب و کمیابی از دریای کارائیب مهمان آکواریوم پروانه طلایی هستند. از جمله این آبزیان می‌توان به لابستر (شاه میگو)، ناسو (ماهی لب ماتیکی)، مارماهی، مارماهی گرگ، ماهی جراح دم بادبانی و جراح دلقک اشاره نمود. تومی تو، کلارکی، پینک و دلقک آفریقایی از گونه‌های دقلک ماهی موجود در آکواریوم پروانه به شمار می‌روند. روباه ماهی، ماهی دامسل آزرو و لاکپشت نیز از گونه‌های بومی جزیره قشم بوده‌اند که همگی در آکواریوم پروانه طلایی زندگی می‌کنند.

کشتی کف شیشه‌ای قشم که در نزدیکی آکواریوم قشم قرار دارد فرصت مناسبی را برای دیدن آکواریومی طبیعی فراهم کرده است. کشتی کف شیشه‌ای هر روزه گردشگران را از بندر بهمن به مقصد جزایر زیبای هنگام، هرمز و لارک همراهی می‌کند. کشتی آکواریم طبیعی قشم، اولین کشتی با کف شیشه‌ای بوده که به راحتی تا عمق 280 متر در آب فرو می‌رود تا گردشگران را با عجایب خلیج فارس آشنا نماید. بدون شک دیدن مناظر جالب زیر آب از یک آکواریوم طبیعی هیجان‌انگیزتر خواهد بود. دیدن دنیای زیر آب در آب‌های شفاف جزیره لارک هر بازدیدکننده‌ای را بسیار شگفت‌زده خواهد کرد.

 آکواریوم پروانه طلایی قشم

جاهای دیدنی اطراف آکواریوم پروانه طلایی کدامند؟

موقعیت مکانی آکواریوم پروانه طلایی قشم بسیار مناسب است. در اطراف این آکواریوم اماکن دیدنی بسیار جالبی قرار دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پارک ساحلی زیتون قشم

پارک ساحلی زیتون از پرطرفدارترین پارک‌های قشم به حساب می‌آید. امکانات رفاهی، ورزشی، تفریحی و فرهنگی مناسب این پارک سبب  شده تا گردشگران بسیاری به این پارک علاقه‌مند شوند. پارک ساحلی زیتون واقع در 2 کیلومتری جاده ساحلی جنوب قشم قرار دارد و اماکن بسیاری را جهت اقامت در خود جای داد. از جمله امکانات رفاهی و تفریحی این پارک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آلاچیق‌
  • کافی ‌شاپ
  • قهوه‌خانه
  • رستوران
  • زمین‌های بازی فوتبال و والیبال
  • پیست‌های دوچرخه ‌سواری و اسکیت ‌بازی
  • سینماهای سه ‌بعدی

آدرس: جزیره قشم، 2 کیلومتری جاده ساحل جنوبی

پارک ساحلی زیتون قشم

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم جزء هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های توریستی جزیره به حساب می‌آید. این دره زیبا در 5 کیلومتری سواحل جنوبی جزیره قشم واقع گردید. قدمت دره ستارگان به 2 میلیون سال پیش بازمی‌گردد که در اثر پدیده‌های مختلف و خاص زمین شناسی مانند فرسایش، رگبارهای فصلی و تندباد شکل گرفته است. بومیان این منطقه بر این باور هستند که دره ستارگان توسط فرود ستارهای در گذشته‌های دور به وجود آمده و به همین علت نام آن را دره ستارگان نهاده‌اند. دره عجیب ستارگان به عنوان یکی از بخش‌های ژئوپارک قشم در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

آدرس: جزیره‌ قشم، شمال غرب روستای برکه خلف

دره ستارگان - دره ستارگان قشم دره ای پر از ستاره

دره ستارگان قشم

تپه تاریخی کولغان در نزدیکی آکواریوم پروانه طلایی قشم

تپه کولغان از تماشایی‌ترین اماکن تاریخی جزیره قشم به شمار می‌رود. این تپه در دره کولغان در بخش شهاب واقع گردید. تپه تاریخی کولغان در 3 کیلومتری قشم قرار داشته و با ارتفاعی 30 متری نزدیک به کوهی از سنگ قرار دارد. در زبان محلی "کولغ" به معنای چاله‌ای است که در زمین ایجاد می‌کنند تا هیزم در آن بریزند تا زغال به وجود آید. البته چاله‌های سنگی که جهت جمع کردن و حفظ آب باران حفر می‌شوند نیز به همین معنا هستند. تپه کولغان به مناظر بکر و زیبای دریا مشرف بوده است. تمامی تپه‌های کولغان به دریا راه دارند و از مناظری زیبا و جذابی تشکیل شده‌اند. آثار معماری و آب‌راه‌های سنگی با طول 1000 متر در بالای تپه قرار گرفته‌اند. بخشی از تپه متعلق به قبرستانی با قبرهای منظم است که می‌تواند نشان‌دهنده بازاری پررونق در گذشته باشد. برخی بر این باور هستند که تپه کولغان در گذشته‌های دور نیایشگاه ناهید بوده است.

آدرس: جزیره قشم، شمال شهر قشم، بلوار خلیج فارس

تپه تاریخی کولغان

راهنمای سفر به قشم - اطلاعاتی کامل از بزرگترین جریره خلیج فارس!

غارهای تاریخی خربس در نزدیکی آکواریوم پروانه طلایی قشم

غارهای تاریخی خربس در 13 کیلومتری جزیره قشم قرار دارند. در این مکان آثار زیبایی از معماری صخره‌ها به چشم می‌خورند که جزء شگفتی‌های زمین شناسی به حساب می‌آیند. غارهای تاریخی خربس به عقیده برخی از محققان، نیایشگاه آیین مهر یا آناهیتا الهه آب بوده‌اند. غارهای خربس نیز در نزدیکی روستای خربس و رمچاه واقع گردیده‌اند. غار خربس در میان اهالی به "خربز" شهرت یافته است. این غار بر اثر گرداب و تخلیه ماسه‌ها تشکیل شده و شامل تالارها، دهلیزها، اتاق‌ها، چشمه‌ها و روزنه‌های مختلفی می‌شود که به یکدیگر متصل هستند. یک برکه در قسمت پایینی دهانه غار قرار دارد که در روزهای پربارش سال، پر از آب خواهد شد. از این برکه بیشتر برای جمع کردن آب باران استفاده می‌شود. قدمت تاریخی غار خربس به دوره مادها بازمی‌گردد. به گفته برخی‌ از افراد، یک نوع عقاب خاص و خفاش‌های دم موشی که رو به انقاض نیز بوده‌اند در قسمت‌های تاریک غار زندگی می‌کنند.

آدرس: جزیره قشم، روستای رمچاه

غارهای تاریخی خربس

سخن پایانی

اگر به غواصی و دیدن دنیای زیر آب علاقه دارید؛ اما هزینه کافی نداشته یا از انجام این کار واهمه دارید؛ بهترین گزینه برای شما بازدید از آکواریوم پروانه طلایی خواهد بود. آکواریوم پروانه طلایی قشم از بهترین و جذاب‌ترین آکواریوم‌های کشور است. در این آکواریوم آبزیان نایابی مانند فرشته ماهی، بلورینگ و ... نگهداری می‌شوند. با بازدید از این آکواریوم جذاب می‌توانید از دیگر جاذبه‌های قشم مانند غار خربس، دره ستارگان و ... نیز دیدن نمایید. آکواریوم پروانه طلایی از مکان‌های گردشگری جزیره قشم است که به دلیل وجود آبزیان کمیاب در این محل مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته و هر ساله پذیرای این گردشگران خواهد بود. بازدید کردن از این محل برای گردشگرانی که علاقه به دیدن موجودات دریایی دارند بسیار جذاب است. در این جزیره بعد از بازدید از آکواریوم پروانه طلایی میتوانید از پارک ساحلی زیتون، برکه بی بی ، مسجد جامع قشم و... هم بازدید کنید. با توجه به اینکه آکواریوم طلایی در نزدیکی مرکز خرید است، میتوانید سری هم به آنجا بزنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 114 کاربر