معرفی شهر ونیز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/11
بازدید: 1697
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ونیز شهری بسیار زیبایی است که در بخش شمالی ایتالیا قرار گرفته است. این شهر به خاطر برخی از دلایل، یکی از مکان گردشگری مشهور ایتالیا است که برای تفریح و گردشگری پیشنهاد می شود. این شهر کوچک با مساحتی حدود 6414 کیلومتر مربع می باشد که گردشگران در طی چند می توانند از تمامی نقاط این شهر بازدید کنند و همچنیین یکی از مقاصد برای دانشجویان برای تحصیل است.

ونیز کجاست؟

ونیز جزیره ای در شمال ایتالیا است  که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته ‌است. تردد در این شهر به وسیله قایق صورت می گیرد . این شهر به از جزیره های کوچک تشکیل شده که این جزیره ها به به وسیله کانال‌ هایی از هم جدا شده‌اند که شهر ونیز یکی از جزایر گردشگر پذیر جهان است و در طول سال میلیون ها گردشگر به خاطر بازدید از مکان های دیدنی آن می روند. از دیدنی های این شهر می توان به میدان سن مارکو اشار کرد. این شهر به خاطر آثار تاریخی، معماری و هنری  و شکل عجیبی که دارد در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته که همین امر موجب شده سالانه میلیون ها گردشگر برای بازدید از این شهر به آنجا سفر کنند. ونیز دارای 118 جزیره است و هم سطح دریا می باشد که بعضی از این جزیره ها به متصل اند و بعضی دیگر مجزا.ونیز به شهر کانال ها نیز مشهور است و جمعیتی بالغ بر 271663 نفر در خود جای داده است. در ایتالیا به این شهر ونتزیا هم میگویند مرکز استان ونتو در شمال شرق ایتالیا قرار دارد که بیش از هزار سال مرکز جمهوری ونیز بوده و به نام های سرنیسیما به معنی آرم آرم و لا دومینانت  به معنی حاکم و رجینا دل ادریاتیکو به معنی ملکه دریای آدریاتیک  نیز شناخته می شود.

 

معرفی شهر ونیز

 

شهر ونیز چگونه ساخته شد؟

 قدمت این شهر به عصر باستان ایتالیا نیز باز می گردد. غارت گرانی که نیز قایقان خود را از دست داده بودند این مکان را پناهگاهی محافظت شده برای خود می دانستند و حضور دیگر پناهندگان در این مکان سبب افزایش جمعیت آن شد. اولین سکونتگاه های این جزیره در تالاب حفاظت شده در اواخر امپراتوری روم نیز شکل گرفت. بیشتر ماهیگیران برای رفع نیازی های خود در این شهر حضور داشتند و می زیستند. در قرن پنج تا شش بعد از میلاد، از طوایف آلمانی ها طایفه های <huns>، گاتس<goths>، و لومبارد <lombards>، به جزایر شمالی ایتالیا حمله کردند و بسیاری از پناهندگان در پی این یورش به تالاب ونیز پناه بردند.

جاهای دیدنی ونیز

زمانی که به ونیز سفر می‌کنید نیازی به گشتن برای یافتن جاذبه‌های گردشگری آن ندارید، شهر ونیز به تنهایی با شرایط و زیبایی خاصی که دارد، به شدت جذاب و تماشایی است که همین زیبایی باعث ثبت شدن شهر ونیز ایتالیا در میراث جهانی یونسکو می باشد. همانطور که در بالا اشاره شد، ونیز بسیار زیباست و با قدم زدن در کوچه ها و خیابان های این شهر، می‌توانید یک تفریح خوب و لذت بخش داشته باشید. بعضی از قسمت های این شهر زیبا، جذابیت خاص و بیشتری دارند و به عنوان یک جاذبه گردشگری در شهر ونیز شناخته می شوند جانها را برای شما نام می بریم.

  • میدان سن مارکو
  • کلیسای سن مارکو
  • موزه کارتسونیکو
  • کاخ سانتا سوفیا
  • کاخ دوکاله
  • گرند کانال
  • پل ریالتو
  • کلیسا و برج ساعت سنت مارک
  • قصر دوک دی ونیز
  • جزایر بورانو و لیدو

 

جاذبه های دیدنی ونیز

 

آب و هوای ونیز

شهر ونیز ایتالیا که ۱۱۸ جزیره را در خود جای داده، اقلیم آب و هوایی آن تحت تاثیر آب های بسیاری است که شهر را احاطه کرده‌اند. در شهر ونیز هوا در طول سال مرطوب است و در فصل تابستان با گرمای هوا همراه است، که باعث شرجی شدن و دادن حس خفگی به انسان می شود. جالب است بدانید که بسیاری از تابستان های این شهر دارای هوای معتدل و دمای هوای ۲۳ درجه سانتیگراد می باشد. در ونیز ایتالیا زمستان های معتدل را می توان تجربه کرد که بارش برف در آن نادر است.

بهترین زمان سفر به ونیز

فصل بهار زمان ایده آل برای سفر به شهر زیبای ونیز می باشد. در این فصل دمای هوا در ونیز بین ۱۷ تا ۲۲ درجه سانتی گراد است و همچنین این شهر تا ماه ژوئن شلوغی آنچنانی ندارد. در فصل تابستان، ونیز اوج شلوغی خود را تجربه می‌کند و جمعیت بسیار بالاست که باعث بالا رفتن قیمت ها نیز می شود. میانگین دما در طول روز نیز در حدود ۲۸ درجه سانتیگراد می باشد. جالب است بدانید که در پاییز و زمستان تعداد گردشگرانی که به ونیز سفر می‌کنند کاهش می یابد، اما هوا همچنان در این شهر زیبا مطلوب و دوست داشتنی است. در این فصول به دلیل جاری شدن سیل به طور مکرر در خیابان‌های ونیز، به (acqua alta) چه معنی آب فراوان است شناخته می شود.

مساحت و جمعیت ونیز

در ناحیه ونتو واقع در شمال ایتالیا استان ونیز قرار گرفته است که مرکز این شهر ونیز می باشد. طبق آمار جمعیت در سال 2012 جمعیت این کشور به 865.000 نفر رسیده و مساحت این شهر 2467 کیلومتر مربع است که این کشور دارای 44 استان می باشد.

 

همه چیز درباره کشور ایتالیا - کشور ایتالیا که بیشترین میزان جاذبه های گردشگری را در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسانده است

 

شغل مردم ونیز

نقشه ونیز

نقشه شهر ونیز در ایتالیا را برای آشنایی بیشتر شما در این مطلب قرار داده ایم.

 

نقشه ونیز

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 100 کاربر