پیست اسکی دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 1701
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در این قسمت از سایت لحظه آخر قصد داریم یکی از معروف ترین پیست اسکی های جهان را به شما معرفی کنیم، این پیست اسکی در شهر دبی واقع شده است. پیست اسکی دبی یک تفریح کاملا رویایی و استثنایی را برای مسافرانی که به دبی سفر می کنند و به این پیست می روند، رقم می زند. وقت گذراندن در پیست اسکی دبی یکی از بهترین و جذاب ترین قسمت های یک سفر می تواند باشد. با ما همراه باشید تا با این پیست اسکی آشنا شوید. شهر دبی تنوع بسیاری در بخش تفریحات دارد، از جمله بارز ترین این تفریحات می توان به پیست اسکی دبی در تمامی فصول اشاره کرد. با تمامی این تفاسیر شهر دبی دارای یک پیست اسکی بسیار بزرگ و پر آوازه می باشد. در این بخش با ما همراه باشید تا یکی از بزرگ ترین، شگفت انگیز ترین و البته هیجان انگیز ترین مکان های تفریحی واقع در دبی را برای شما گردشگران عزیز تور دبی معرفی کنیم. شاید شنیده باشید که پیست اسکی دبی یکی از بزرگ ترین و معروف ترین پیست اسکی دنیا است! بله درست شنیده اید بزرگ ترین پیست اسکی سرپوشیده در جهان واقع در شهر دبی می باشد، شهری که میانگین سالیانه بارش برف آن زیر صفر است و دمای این منطقه به 50 درجه سانتی گراد نیز می رسد، اما با این حال در تمام فصول دارای پیست اسکی بسیار پیشرفته و مجهز است. در رابطه با عظمت و تکنولوژی فوق مدرن پیست اسکی دبی برای گردشگران تور دبی هرچه بگوییم کم است و تنها با استفاده از امکانات آن می توانید اوج لذت را تجربه کنید.

پیست اسکی دبی

معرفی اسکی دبی

 این اسکی سرپوشیده در نوامبر 2005 میلادی با هزینه هنگفت 272 میلیون دلار افتتاح شد،.در فصل زمستان در بسیار از شهر ها و کشور های جهان اسکی کردن یک امر طبیعی است و جای تعجبی ندارد که در هر فصل از سال شرایط اسکی محیا باشد ولی در شهر کویری دبی، کمی گیج کننده و عجیب در ضمن بسیار مهیج خواهد بود، به همین خاطر پیست اسکی دبی، اولین پیست اسکی سرپوشیده در خاورمیانه به حساب می آید. ابتدا بهتر است مختصری راجع به چگونگی ایجاد برف در این پیست برای شما توضیحاتی دهیم زیرا که قطعا برای خیلی از شما عزیزان جای سوال دارد که چگونه در شهر دبی که به کویر های داغ و سوزانش معروف است، توانسته اند پیست اسکی ایجاد کنند. پیست اسکی سرپوشیده دبی درست در صحرای سوزان عربستان قرار دارد، بسیار واضح است که یخ نگه داشتن در این مجموعه کاری بسیار دشوار است و مهندسی خاصی را می طلبد.

 

تور ارزان دبی - ارزان ترین تور دبی در بازار با آفر های ویژه و جذاب در لحظه آخر

 

نکته قابل توجه اینجاست که در پیست اسکی دبی حدود 6 هزار تن برف سفید خالص می بینید که به وسیله پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده در دنیا مانع از آب شدن آن ها می شود و ضمنا این پیست اسکی 400 متر طول و 5 مسیر اسکی نیز دارد و سیستم تولید برف در این مجموعه به این صورت است که برف پاش های روی سقف آن تعبیه شده است که قطرات ریز آب را در هوا پخش و ذرات ریز یخ را به پایین این اسکی می ریزند، این ذرات ریزتر از آن هستند که با چشم دیده شوند. در این پیست هر شب پس از اتمام ساعت کار مجموعه، توسط برف پاش هایی که روی سقف تعبیه شده اند برف از بین رفته طی گرمای تولید شده توسط گردشگران را می تواند تا 30 تن تولید و بازگرداند، مسئولین برف روب هر روز صبح قبل از بازکردن درب های مجموعه برف های پخش شده را برای اسکی بازان و گردشگران تور دبی صاف و منظم می کنند.

پیست اسکی دبی

 

این پیست دقیقا به همان روشی سرد می شود که یخچال های داخل خانه ها سرد می شوند. این روند ظریف و هوشمندانه از زیر زمین این مجموعه تفریحی، سرچشمه می گیرد. لوله های تو در تو و گسترده ای که فولادی هستند، سیستم خنک کننده صد کیلومتری را تعقیب می کند که در زیر برف پنهان شده است. ورقه آلومینیومی به مساحت بیش از 20 هزار متر مربع که گرما را منعکس می کند این مشکل را حل کرده است. در زیر ورقه فلزی لایه ای از جنس اسفنج لاستیکی به ضخامت 15 سانتی متر سقف را عایق می کند و در زیر این عایق، مانعی به ضخامت 5 متر قرار دارد که از موثر ترین عایق شناخته شده برای بشر استفاده می کند. همین عایق هوا است که از تبدیل شدن پیست اسکی دبی به استخر شنا جلوگیری می کند. این عایق بندی آنقدر موثر است که حتی اگر سیستم خنک کننده از کار بیافتد 3 روز طول می کشد تا هوای پیست شروع به آب شدن کند. ماده ای که درون لوله های خنک کننده پیست اسکی قرار دارد از گاز سمی آمونیاک است که با یک فرایند تخصصی شیمی هوای داخل پیست اسکی دبی را به نحوی سرد نگه می دارد که دمای آن به طور دائم منفی یک الی دو درجه سانتی گراد می باشد. پیست اسکی دبی در داخل سالنی با مساحت 22500 متر مربع ساخته شده است و گنجایش حدود 1500 بازدید کننده و گردشگر تور دبی به طور هم زمان را دارد . 

 

تور _ رزرو آنلاین بهترین و ارزان ترین تورهای مسافرتی داخلی و خارجی

 

دمای هوای پیست اسکی دبی بین 1- تا 5- درجه سانتی گراد می باشد و این پیست اسکی حدود 85 متر ارتفاع و حدود 80 متر عرض دارد، در این پیست اسکی 5 دور با ارتفاع و شیب های متفاوت تعبیه شده است، که طولانی‌ ترین دور ‌آن 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می باشد .همچنین این مجموعه نیز دارای شیب های آرام برای کسانی که مبتدی و تازه کار می باشند، ایجاد کرده است و همچنین تعداد زیادی مربی حرفه ‌ای که در صورت نیاز آماده همکاری با اسکی بازان و اسنوبرد سواران می باشند، اسکی سوار ها می توانند به پایین شیب منتقل شوند و تله کابین چهار نفره و یدک‌ کش ها آن ها را برای دور بعدی به بالا انتقال می دهند. مدیر ناظر پیست اسکی دبی شخصی فرانسوی با نام مارشال است، وی بر این باور است که دانه های این برف های مصنوعی از برف های طبیعی بر روی کوه های آلپ نیز بهتر است زیرا که تولید مصنوعی برف در پیست اسکی دبی و محار کردن دانه های برف به هر سمتی که بخواهند بسیار کار آسان تری به نسبت بارش طبیعی برف با وجود باد های نامنظم می باشد در واقع در این پیست سرپوشیده در هر نقطه ای که بخواهند برف تولید می کنند و یا پستی و بلدی درست می کنند. مدیر عملیات این پیست اخیرا از کوه های آلپ فرانسه به دبی آمده اما معتقد است که برف های اینجا از برف های کوه آلپ هم بهتر است. 

پیست اسکی دبی

بخش های مختلف پیست اسکی دبی

دور تا دور پیست اسکی سر پوشیده دبی را با ورق های آلومینیومی که لوله های هوشمند درون آن با محتویات شیمیایی عبور کرده است وجود دارد که ذره ای گرمای سوزان دبی را به داخل عبور نمی دهد. نکته جالب آن است که در یک پیست اسکی طبیعی و رو باز عواملی همچون باد و جاذبه زمین سبب یکنواختی سطح پیست اسکی می شود در حالی که در پیست اسکی دبی باید ماشین برف روب سطح پیست را یکنواخت و مسطح کند. از امکانات ویژه این مجموعه تفریحی ورزشی می توان به وجود رستوران و کافه های متعدد با انواع غذاهای بین المللی و خوشمزه، تله کابین های بسیار مهیج و مدرن که تنها در کشور های پیشرفته وجود دارد، پیست اسکی مخصوص کودکان، جشنواره مجسمه های یخی و انواع ورزش های برفی مانند اسنو برد، سورتمه سواری، تله سیژ، لوازم مجهز اسکی، لباس اسکی، چوب دستی، چوب اسکی، خانه اسکیمویی، پنگوئن ها، کلاه ایمنی، کفش اسکی اشاره کرد. در ادامه قصد داریم هر کدام از این امکانات ورزشی و مهیج را به اختصار برای شما شرح دهیم.

پیست اسکی

محبوب‌ ترین ورزش در میان ورزش ‌های زمستانی اسکی می باشد، تور دبی به گردشگران این امکان را می ‌دهد که در هر فصلی از سال در یکی از بهترین و پیشرفته‌ ترین سالن‌ های سرپوشیده دنیا اسکی کنید و لذت و هیجانی را تجربه کنید که برای تمام سنین یک خاطره فراموش نشدنی رقم می‌زند. اگر قصد یادگیری اسکی را هم داشته باشید در این مجموعه می‌توانید ثبت نام کنید و در طول سفر خود به دبی در کلاس‌های خصوصی این مجموعه از سطح مبتدی تا پیشرفته اسکی کردن یاد بگیرید. نکته جالب توجه آن است که این مجموعه علاوه بر پیست اسکی مخصوص بزرگسالان، یک پیست مختص کودکان نیز دارد.

 

جاهای دیدنی دبی - معرفی برترین جاذبه های گردشگری دبی

اسنوبرد

اسنوبرد با اینکه به اندازه اسکی شناخته شده نیست اما به سرعت دارد در میان مردم، مخصوصاً جوانان محبوب می ‌شود. می‌ توانید با رزرو تور دبی و سفر به این شهر در پیست اسکی دبی می ‌توانید در شرایطی ایده آل، اسنوبرد سواری کنید. همانطور که قبل تر اشاره کردیم، طول پیست اسنوبرد در مجموعه اسکی دبی چیزی حدود 400 متر می باشد و در تمام فصل ‌های سال می ‌توان از آن استفاده کرد. اگر اسنوبرد سواری بلد نیستید هم نگران نباشید مربیان حرفه ‌ای در تمام مدت گردش، در دسترس هستند تا اصول اولیه را به شما آموزش دهند. برای گردشگرانی که به دنبال مسیر های بکر و مهیج هستند، اسنوبورد می تواند یک ورزش فوق العاده باشد که برای انجام اسنوبورد به شکل آزاد برایتان تعبیه شده است.

تله سیژ 

تله سیژ یکی دیگر از امکانات تفریحی این مجموعه ورزشی می باشد که افراد بسیاری را به خود جذب می کند. به همین خاطر تنها راه برای لذت بردن از تمام زیبایی ‌های این مجموعه شگفت انگیز، تله سیژ سواری و دیدن تمام مناظر از ارتفاعات می باشد. برای لذت بردن از تله سیژ، روی صندلی‌ خود بنشینید کمربندهایتان را سفت ببندید و از سفر کوتاهی که در این سرزمین عجایب دارید، لذت ببرید.

پنگوئن ها

از جذاب ترین بخش های این مجموعه قسمت پنگوئن ها است، که هر ساله میزبان بسیاری از افراد می باشد که برای بازدید از این پنگوئن ها به پیست اسکی دبی می آیند. برای ورود به بخش پنگوئن ها سه نوع بلیط وجود دارد که به دلیل شرایط متفاوت، قیمت های متنوعی نیز داراست که عبارت اند از 150 درهم، 500 درهم و 850 درهم. در ابتدای ورود به بخش پنگوئن ها توضیحاتی در رابطه با انواع پنگوئن ها به گردشگران داده می شود، سپس گردشگران به تماشای مستندی در رابطه با شرایط زندگی پنگوئن ها می پردازند و در نهایت مسئولین با ذکر نکاتی، گردشگران را به داخل محوطه پنگوئن ها راهنمایی می کنند. این بازدید چیزی حدود 40 دقیقه زمان می برد. تعداد این پنگوئن ها در حدود 20 پنگوئن می باشد که از تگزاس آورده شده اند. از دیگر امکانات این مجموعه می توان به اتاق های خصوصی برای میهمانی بچه‌ ها، سیستم فروش بلیط اتوماتیک، کمد های لباس، فروشگاه معروف، کافه سنت‌ موریتس‌ و کافه آوالانچه و غیره اشاره نمود. ضمنا لازم به ذکر است امکانات دیگری به منظور بازی های زمستانی همانند لژ سواری و سر خوردن از سرازیری برای کسانی که به اسکی یا اسنوبورد علاقه ندارند، نیز تعبیه شده است . در سفر با تور دبی از پیست اسکی دبی لذت ببرید که قطعا به خاطره ای فراموش نشدنی برای شما و همسفرانتان تبدیل می شود. از قوانین پیست اسکی دبی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • افراد بین سنین 8 الی 10 سال برای استفاده از وسایل این مجموعه باید یک فرد بزرگسال همراه داشته باشند.
  • افراد بین سنین 10 الی 14 سال باید رضایت از ولی قانونی خود را به همراه داشته باشد.

شاید بسیاری سوال بسیاری از افراد باشد که هزینه این تفریح مهیج به چه صورت است؟! لازم به ذکر است افرادی که به صورت گروهی و یا خانوادگی پیست اسکی دبی را برای گذرانندن وقت خود و ایجاد روزی مهیج انتخاب می کنند باید حدود 130 درهم بپردازند که البته برای افراد زیر 13 سال 120 درهم حساب می شود و افرادی که بخش شیب دار پیست اسکی دبی را انتخاب می کنند 180 درهم می پردازند که برای کودکان این هزینه کمتر و حدود 150 درهم است. هزینه یک روز کامل برای تفریح در پیست اسکی دبی برای هر گروه سنی 260 درهم می باشد، البته گردشگران تور دبی می توانند با پرداخت هزینه ورودی از برخی قسمت های پیست اسکی دبی به صورت رایگان استفاده نمایند و با تله کابین موجود در پیست اسکی نمایی دیگر از پیست را تماشا کنند و لذت ببرند. نکته دیگر آن که هزینه اجاره صندوق قفل دار 35 درهم می باشد. تهیه کارت با حداقل موجودی 20 درهم برای خرید محصولات در پیست مورد نیاز می باشد. و در نهایت در هنگام خروج موجودی کارتی که تهیه کرده اید به شما عودت خواهد شد. این پیست اسکی از ساعت 9 صبح تا 8 شب برای عموم باز است. امروزه پیست اسکی دبی یکی از پر طرفدارترین مناطق تفریحی گردشگری دبی برای کسانی شده است که با تور دبی به این شهر سفر می کنند، به همین خاطر به شما نیز پیشنهاد می شود اگر به دبی سفر کردید حتما از این مجموعه ورزشی و مهیج نیز دیدن کنید و زمانی را در آن جا بگذرانید. امیدوارم این مقاله شما را با پیست اسکی دبی، آشنا کرده باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 103 کاربر