تفریحات آبی دبی

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/08
بازدید: 1011
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

دبی شهری در امارات متحده عربی در حاشیه خلیج فارس بوده که جاذبه‌های بسیار آن در ۵۰ سال گذشته ساخته شده‌اند. در واقع می‌توان گفت که سرگرمی در دبی بیش از آنکه یک معجزه طبیعت باشد، نتیجه ساخت و ساز توسط مهندسان مشهور جهان است. اما این بدان معنا نیست که جذابیت طبیعی دبی فاقد ظرأفت است. شهر دبی حدود ۶۴ کیلومتر خط ساحلی داشته که بیشترین استفاده را دارد. در واقع، جاذبه‌های ساحلی دبی شامل سواحل شنی زیبا، پارک‌های آبی هیجان‌انگیز و جزایر ساخت دست بشر است.

تفریحات آبی دبی

واترکلد دبی | Watercooled

Watercooled  یکی از بهترین مکان‌ها برای ورزش‌های آبی و تفریح در دبی است که در آن می‌توانید همه چیز از پارویی گرفته تا قایق رانی را تمرین کنید. در واترکلد، گزینه‌های متنوعی برای هر سلیقه‌ای پیدا خواهید کرد. این مرکز تفریحی که در جاده ابوظبی و استراحتگاه خلیج جبل علی واقع شده است، تجهیزات و امکانات مورد نیاز بازدیدکنندگان را برای ورزش‌های آبی فراهم می‌کند. هتل‌های این منطقه دارای سواحل خصوصی هستند که میهمانان می‌توانند از سواحل خلوت خصوصی و غذا‌ها و نوشیدنی‌های خوشمزه لذت ببرند. واترکلد مارکت تجهیزات و لوازمی را برای تجربه آبی می‌فروشد و یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خانواده‌ها در دبی است. برای کسانی که عاشق ورزش‌های آبی هستند، Watercooled  انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. این مجموعه که در جاده ابوظبی قرار دارد، زیر مجموعه تفریحگاه و اسپا گلف جبل علی است. این شرکت به افراد این امکان را می‌دهد که در خارج از شهر زندگی کنند. این هتل، ساحل اختصاصی خود را دارد و غذا‌ها و نوشیدنی‌های لذیذی را برای اوقات خصوصی دلپذیر برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.  Watercooled  متعهد به ایجاد یک تجربه ورزش‌های آبی پنج ستاره برای خانواده‌های مسافر است.

تور دبی لحظه آخری - آفر ویژه تورهای دبی در لحظه آخر از 20 الی 50 درصد تخفیف

واترکلد دبی

سِرف هاوس دبی | Surf House Dubai

بدون شک بهترین مکان برای موج سواری و ورزش‌های آبی در دبی سرف هاوس دبی است. این مرکز تفریحی در ساحل سان ست واقع شده و یکی از بهترین مناظر برج العرب را دارد. سرف هاوس پاتوقی برای موج سواران است و انواع تجهیزات موج سواری، موج سواری‌ ایستاده و همچنین پارو سواری و حتی آموزش‌های مربی‌گری را ارائه می‌دهد. بنابراین، اگر چندین روز در دبی هستید، می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کنید و موج سواری را یاد بگیرید. از آنجایی که موج سواری روز به روز در دبی محبوب‌تر می‌شود، دبی سرف هاوس به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای موج سواری و ورزش‌های آبی در دبی تبدیل شده است که موج سواران دور و نزدیک را گرد هم می‌آورد. این منظره منطقه‌ای است که همه موج سواران شهر به آنجا ‌می‌روند. این کلکسیون در منطقه ساحل غروب خورشید قرار گرفته شده و منظره زیبایی از برج العرب را دارد. انواع موج سواری و مشتقات آن در این مکان یافت می‌شود. در اینجا می‌توانید تخته موج سواری و پارو اجاره کنید و اگر به موج سواری عادت ندارید می‌توانید در کلاس آموزشی شرکت نمایید. جامعه موج سواری در دبی در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و سرف هاوس نیز به تعریض بیشتر آن و جمع‌آوری افراد مشتاق به موج سواری کمک می‌کند.

سرف هاوس دبی

فارنهایت بیچ اسپورتز دبی | Fahrenheit Beachsports

 Fahrenheit Beach Spats مکانی منحصربه‌فرد برای ورزش‌های آبی بسیار خاص است. مرکز تفریحی ورزشی ساحلی فارنهایت در منطقه تفریحی ساحلی دبی مارین بیچ ریزورت و اسپا در منطقه جمیرا واقع شده و تمامی تجهیزات لازم برای ورزش‌های آبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.  گردشگران می‌توانند از کلاس‌های ساپ پولو، ساپ یوگا، بدنسازی و تناسب اندام، جدای از فعالیت‌های آبی دیدن کنند و از آن لذت ببرند. مجموعه فارنهایت در هتل مارین بیچ دبی در قلب جمیرا واقع شده است. این مجموعه انواع فعالیت‌ها را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. اما چیزی که Fahrenheit Beachsports را از بقیه رقابت‌ها متمایز می‌کند این است که انواع مختلفی از فعالیت‌های هیئت مدیره را ارائه می‌دهد. می‌توانید تخته پارویی اجاره کنید، قایقرانی کنید، یوگا انجام دهید و حتی در یک کلاس تناسب اندام شرکت نمایید.

تفریحات آبی دبی

سی رایدرز امارات | Sea Riders UAE 

شاید نام خور دبی را شنیده باشید. خور دبی یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری و تاریخی امارات متحده عربی است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی فراوانی دارد. رودخانه دبی در واقع رودخانه‌ای به شکل دریا در داخل شهر دبی است. بسیاری از ورزش‌ها و سرگرمی‌های آبی هیجان‌انگیز در مارینا دبی طراحی شده است. 
اجرای ورزش‌های در خور دبی و دریا سواران، این منطقه را به قطبی برای اجرای ورزش‌های آبی تبدیل کرده است. خور یکی از مناطق گردشگری دبی محسوب می‌شود که اکثر گردشگران در سفر به دبی از آن دیدن می‌کنند. خور محله‌ای قدیمی، ساکن در امارات متحده عربی است و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی در این منطقه دارد. یکی از این مکان‌ها سوارکاری امارات متحده عربی بوده که بیشتر روی چالاکی و چابکی تمرکز دارد و به یکی از مشهور‌ترین قطب‌های این رشته ورزشی مبدل شده است.

تفریحات آبی دبی

واتر ادونچر دبی | water adventure dubai 

اگر به جزیره نخل جمیرا در دبی رفتید، می‌توانید علاوه بر تفریحات رایج ساحلی مانند پیاده‌روی روی ماسه‌های طلایی منحصربه‌فرد خلیج فارس، به مرکز ماجراجویی آبی دبی و استراحت و آفتاب گرفتن که در این منطقه قرار دارد، بروید و در یکی از نیکوترین و زیباترین تفریحات آبی در دوران حیات  خود نهایت لذت را تجربه و آزمایش کنید. همچنین از این امر خاطرات خوبی در حافظه خود داشته باشید. بد نیست بدانید که این مرکز تفریحی بی‌نظیر و منحصربه‌فرد توانسته بخشی از ساحل جمیرا دبی و مجهزترین تجهیزات بازی را به خود اختصاص دهد. البته باید گفت که با ورود به این مرکز می‌توانید یکی از بزرگ‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا را مشاهده کرده و از آن نهایت لذت را ببرید. در پایان بد نیست بدانید که در این مرکز می‌توانید از اسکی روی آب، شنا، غواصی، موج سواری، کایاک سواری و بسیاری فعالیت‌های دیگر نیز لذت ببرید.

واتر اندوچر دبی

پارک آبی وایلد وادی دبی  Wild Wadi Waterpark 

دبی به دلیل مجاورت با خلیج فارس مقصد اغلب ایرانیان به خصوص در فصل پاییز است. به همین سبب هر ساله تعداد زیادی از مردم با استفاده از تور‌های دبی به این شهر عربی سفر کرده و از جاذبه‌های آن دیدن می‌کنند. پارک آبی وایلد وادی عضوی از چندین مکان جذاب و هیجان‌انگیز پارک‌های آبی دنیا بوده که در قسمت خارجی ایالات متحده آمریکا در دبی سکنی گزیده است. این مجموعه تفریحی در خیابان جمیرا ما بین هتل برج العرب و هتل ساحل جمیرا قرار گرفته و محیطی مناسب برای پذیرایی از تعداد زیادی از مسافرانی که به این شهر سفر می‌کنند و یا خود ساکنان شهر محسوب می‌شود. این پارک روباز امکان سرمایش و گرم کردن آب در فصول مختلف را دارد و با سرسره‌های فراوان و دو استخر مصنوعی موج سواری، بزرگ‌ترین و بلندترین سرسره آبی جهان خارج از ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده است. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه داشتن آبشار ۱۸ متری در ورودی پارک بوده و همچنین دارای ۲ فروشگاه و ۳ رستوران است. این پارک آبی روزی پر از هیجان را برای شما به ارمغان آورده و مهم‌ترین نکته این است که این مرکز تفریحی به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

تفریحات آبی

در دبی چه تفریحاتی می توانیم داشته باشیم؟

دبی شهری مدرن، زیبا؟ منحصربه‌فرد و رویایی در خلیج فارس است. زمستان یا تابستان، دبی مکان‌هایی دارد که شما را در ۳۶۵ روز سال شگفت‌زده می‌کند.

دلفیناریوم دبی

وقتی صحبت از سفر به دبی می‌شود، بسیاری از مردم ابتدا به پارک‌های آبی برج خلیفه و وایلد وادی و آتلانتیس فکر می‌کنند. اما اگر به جاذبه‌های این شهر دقت کنید شگفتی‌های زیادی را خواهید دید که در انتظار شماست. دلفیناریوم دبی یکی از این جاذبه‌ها است. اگرچه شهرت آن به خوبی دیگر جاذبه‌های منطقه نیست؛ اما هنوز هم برای ۲-۳ ساعت معاشرت انتخاب خوبی خواهد بود. جدای از این‌ها، دلفیناریوم دبی چندین بخش سرگرمی دیگر از جمله نمایش پرندگان دارد. جالب اینجاست که دلفیناریوم دبی تنها مکانی در منطقه بوده که میزبان پرندگان گرمسیری مانند ماکائو است. بنابراین تاکنون دلفیناریوم از سایر جاذبه‌ها جلوتر محسوب می‌شود. اگر قصد ندارید پس از نمایش با دلفین‌ها و پرندگان، مجموعه را ترک کنید؛ از پیچ و خم آینه و سینمای دلفیناریوم چند بعدی دیدن نمایید. در نهایت، کمی برای فرزندانتان وقت بگذارید و اجازه دهید این فرشته‌های کوچک روی ترامپولین بالا و پایین بپرند. بد نیست بدانید دلفیناریوم دبی با مساحت ۵۰۰۰ متر مربع در سال ۲۰۰۸ در پارک نهر دبی افتتاح شد و پس از مدت کوتاهی محبوبیت قابل توجهی در بین گردشگران و ساکنان شهر به دست آورد. امروزه نام دلفیناریوم در بین برترین جاذبه‌های دبی می‌درخشد و ماهانه بیش از ۴۰ هزار نفر وارد این مجموعه می‌شوند.

کایاک سواری

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی دبی، سد هاتا و کوه‌های اطراف آن است. مکانی بسیار جذاب در قلب صحرای دبی، کایاک سواری در آب‌های آرام آن از جمله بسیاری از فعالیت‌های لذت‌بخش اینجاست. شاید کایاک دو نفره بهترین گزینه باشد، اما اگر می‌خواهید با هم بمانید، می‌توانید یک کایاک تک نفره را به قیمت ۶۰ درهم اجاره کنید و به شنا بروید.

کایاک سواری

قایق سواری

دبی تور‌های قایق لوکس زیادی دارد، اما می‌توانید با قایق نیز در این شهر ارزان به تفریح بپردازید. یکی از ارزان‌ترین سفر‌های قایق در این شهر، سفر با قایق بین دو بازار بور و دیره است که توسط یک قایق چوبی به نام ابرا برگزار می‌شود. رفت و آمد به این دو بازار با قایق ده دقیقه طول می‌کشد و در این ده دقیقه می‌توانید تجربه‌ای متفاوت به گنجینه تجربه خود بیافزایید.

جت اسکی

جت اسکی یکی از هیجان‌انگیزترین تور‌های قایقرانی دبی است. لطفاً سعی کنید در این تجربه، خودتان رانندگی کنید تا سریع‌تر حرکت کنید. این تفریح را می‌توانید در هر ساحل این شهر انجام دهید. همچنین این تفریح یکی از تفریحات لوکسی محسوب می‌شود که باید در دبی پول خود را خرج آن کنید؛ اما مراقب باشید که از پول خرج شده پشیمان نشوید.

تفریحات آبی دبی

ماهی گیری در دبی

آب‌های گرم خلیج فارس زیستگاه ماهی‌هایی مانند زنگوله، سرخ ماهی، شاه ماهی خالدار، هامور، هوورفیش و ماکو غول پیکر است. بنابراین دبی مقصد بسیار مناسبی برای ماهی‌گیری در آب‌های عمیق خواهد بود. با شرکت در یکی از تور‌های دیدنی که به مدت چند ساعت یا یک روز برگزار می‌شود، یک تجربه ماهی‌گیری فراموش نشدنی را برای خود ایجاد کنید. در این برنامه قایق در حال حرکت در فضایی زیبا در حالی که خط آسمان دبی در تصویر پس زمینه شماست؛ پس از عبور از جزایر معروف دنیا، به عمق ۴۵ کیلومتری دریا خواهید رسید. جایی که می‌توانید از ماهی‌گیری در یک قایق ماهی‌گیری مدرن زیر نظر سرپرستان مجرب لذت ببرید. حتماً توصیه می‌شود در سفر به دبی ماهی‌گیری را امتحان کنید، حتی اگر نتوانید ماهی بزرگ صید کنید، در نهایت لذت غواصی، غرق شدن در امواج و درخشش خورشید را تجربه خواهید کرد.

ماهی گیری در دبی

سخن پایانی

اگر از عاشقان آفتاب سوزان هستید، پس رفتن به این سواحل برایتان بسیار جالب خواهد بود؛ اما مراقب سلامتی خود باشید. فعالیت‌های آبی یکی از بهترین تفریحات در روز‌های آفتابی و گرم در شهر مجاور خلیج فارس به ویژه دبی خواهد بود که می‌توانید هیجان و سرگرمی را در بهترین مراکز تفریحی این شهر شگفت‌انگیز و جذاب تجربه کنید. البته باید بدانید که بازدید از سواحل دبی در طول روز در فصل بهار و تابستان چندان عاقلانه نیست و می‌تواند منجر به آفتاب سوختگی و کم آبی شدید بدن شود.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.8 از 5 | از 101 کاربر