پارک امیرگان استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/12
بازدید: 1143
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

استانبول شهری تاریخی و گردشگری است که تفریحات آبی و طبیعی بسیاری دارد. پارک‌های استانبول از جمله تفریحات و جاذبه‌هایی است که مردم و بازدیدکننده‌های بسیاری به آن سر می‌زنند و از آن بازدید می‌کنند. پارک امیرگان استانبول پارکی است که گل‌کاری‌های زیبا و خاصی در آن انجام شده تا این پارک زیباتر شود و فضای طبیعی بهتری را برای بازدید ایجاد کند.

پارک امیرگان استانبول

معرفی پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول از پارک‌های معروف این شهر است که محلی‌های این منطقه و گردشگرانی که برای بازدید از استانبول به این شهر سفر کرده‌اند به آن سر می‌زنند. پارک امیرگان استانبول در بخش اروپایی آن قرار گرفته است و قدمت 300 ساله دارد و پارکی بسیار قدیمی در استانبول محسوب می‌شود. در پارک امیرگان استانبول گل‌کاری‌های تزئینی و درخت‌های زیبای بسیاری وجود دارد که جذابیت این پارک را چندین برابر کرده است. پارک امیرگان استانبول در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است. در پارک امیرگان استانبول جشن‌ها و فستیوال‌های بسیاری برگزار می‌شود که مردم برای دیدن آن می‌روند. در ماه آوریل این پارک بسیار زیبا می‌شود و جشن لاله‌ها در آن برگزار می‌شود که بسیار زیبا است و مردم بسیاری برای دیدن آن از سراسر دنیا به استانبول می‌روند.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

پارک امیرگان

تاریخچه پارک امیرگان استانبول 

پارک امیرگان در اواسط قرن 16 ساخته شده است و در همان سال‌ها به صدر اعظم نیسانجی فریدون بی هدیه داده شد و در قرن 17 سلطان مراد این پارک را به فرمانده صفوی اهدا کرد.
خدیوا اسماعیل پاشا، فرمانروای عثمانی مصر و سودان در سال 1860 سه عمارت چوبی در آن ساخت و اکنون به عنوان آثار باستانی در این پارک قرار دارند. در طول زمان اسم پارک تغییر کرد و تا سال 1940 چندین بار افراد متفاوتی مالک آن شدند اما اکنون به عنوان ملک شهر استانبول درنظر گرفته می‌شود.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

پارک امیرگان

پارک امیرگان استانبول در کجا قرار گرفته است؟

پارک امیرگان استانبول در بخش اروپایی کشور ترکیه و در محله امیرگان منطقه سریر قرار گرفته است. پارک امیرگان استانبول حدود 470 هزار متر مربع مساحت دارد و دو تالاب بسیار زیبا در آن وجود دارد. در پارک امیرگان استانبول بخش‌های مختلفی برای استراحت و تفریح ساخته شده که این تفریحات شامل مسیرهای پیاده‌روی برای افرادی که به پیاده‌روی علاقه دارند و زمین‌های بازی و آلاچیق‌های بسیاری برای استراحت و پیک نیک ساخته شده است که می‌توانید به همراه خانواده‌تان به آن‌ها بروید و زمان‌های خوشی را با یکدیگر بگذرانید.
در پارک امیرگان استانبول انواع گونه‌های گیاهی مانند درختان زیبای کاج سنگی، کاج سپید، کاج آبی و درختان صنوبر و سرو و درختانی مثل زبان گنجشک، درخت چنار، درختان فندق، درخت کافور و درخت‌های بلوط کاشته شده است. در پارک امیرگان استانبول 3 عمارت چوبی که حدود 200 سال قدمت دارند ساخته شده است که در سال 1970 بازسازی شده‌اند و به عنوان کافه و رستوران مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

تفریحات استانبول - با مکان های تفریحی استانبول لذت سفرتان را تضمین کنید! 

پارک امیرگان

بهترین زمان بازدید از پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب برای بازدید و گردش مردم و عموم باز است و می‌توانید به راحتی با وسایل نقلیه عمومی از این پارک دیدن کنید.

پارک امیرگان

عمارت‌های پارک امیرگان استانبول

پارک امیرگان استانبول از زیباترین پارک های استانبول است که علاوه بر زیبایی قدمت تاریخی و عمارت‌های باستانی و تاریخی نیز دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

عمارت زرد

عمارت زرد بنایی چوبی در پارک امیرگان استانبول است که رنگ آن زرد است. عمارت زرد بنایی بزرگ و مشرف به بسفر می‌باشد که در مرکز پارک امیرگان قرار گرفته است. عمارت زرد در گذشته به عنوان مهمان خانه استفاده می‌شد و از دو طبقه و زمینی با مساحت 400 متر مربع تشکیل شده است. این عمارت یک بالکن، زیرزمین و یک تراس دارد و در داخل عمارت 4 اتاق، یک هال و یک آشپزخانه ساخته شده است. تزئینات داخل این عمارت را معمار دربار سارکیس بایلان انجام داده است و با رنگ روغن گل‌هایی روی دیوارها کشیده شده است و کنده‌کاری‌های برجسته روی دیوارها انجام شده است. درها و پنجره‌ها به رنگ روشن زده شده‌اند و باعث شکوه بیشتر این عمارت شده‌اند. در شمال شرقی عمارت زرد یک آبگیر گذاشته شده است.

عمارت زرد

عمارت سفید

عمارت سفید در نزدیکی عمارت زرد قرار گرفته است و به سبک نئو کلاسیک ساخته شده است. این عمارت دو طبقه دارد و از چوب ساخته شده است. عمارت سفید امروزه به عنوان کافه و رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمارت سفید

عمارت صورتی پارک امیرگان استانبول 

همانطور که از نامش پیداست این عمارت به رنگ صورتی است و به سبک عثمانی ساخته شده است. عمارت صورتی 2 طبقه دارد و برای عروسی‌ها یا مراسم های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عمارت صورتی

نظرات کاربران

  1. ناصر ناصر 1397/06/13
    15 نفر پسندیدند
    اگه عاشق عکاسی هستید بهتون قول میدم تو پارک امیرگان استانبول می تونید عکسایی فوق العاده خوبی بگیرید

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
روز مردگان؛ رقص با ارواح در جشن روز مردگان مکزیک + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر