کافه تهرون

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/08/27
بازدید: 4105
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر تهران با وجود جمعیت زیادی که دارد طبعا کافه‌های زیادی را نیز در خود جای داده است، در تمام دنیا تمام صنایع روزبه‌روز درحال پیشرفت و مدرن شدن پیش می‌رود، صنعت کافه و رستوران نیز از این قضیه مستثنا نیست و علاوه بر آن، سعی بر متفاوت بودن منو، دکور، طعم قضا و دیگر ویژگی‌ها نیز به این پیشرفت افزون می‌گردد. اما افرادی نیز هستند که با سبک مدرن و پیشرفته میانه خوبی ندارند و بیشتر به سبک سنتی علاقه‌مند می‌باشند و در هیچ شرایطی حاضر نیستند سبک کافه و رستوران خود را تغییر داده و به سبکی مدرن تبدیل کنند، این افراد سعی دارند قشر هم سلیقه خود را راضی نگه دارند و متفاوت بودن را اینگونه برگزیده‌اند. کافه تهرون یکی از کافه‌های قدیمی تهران است که سنتی بودن را انتخاب کرده است، با لحظه آخر همراه باشید تا با کافه تهرون بیشتر آشنا شوید.

معرفی کافه تهرون

 

کافه تهرون


کافه تهرون کافه‌ای در خیابان ویلای تهران می‌باشد و یکی از کافه‌های تهران است که خانه‌های قدیمی این خیابان را برای خود انتخاب کرده است و ظاهری سنتی دارد. با ورود به این کافه گویی به اوایل صده 1300 باز گشته‌اید و یا وارد لوکیشن فیلم‌های قدیمی ایرانی شده‌اید. کافه تهرون کاملا نوستالژیک است و بزرگسالان می‌توانند در آن مروری بر خاطرات گذشته داشته باشند و بسیاری از افرادی که الان در کنارشان نیستند را یاد کنند. این کافه یک خانه دو طبقه با حیاطی نسبتا بزرگ می‌باشد که میزهای چوبی و ساده آن در حیاط آن چیده شده‌‍اند و کافه تهرون در محوطه‌اش میزبان میهمانان خود می‌باشد. گفتنی است در طبقه اول ساختمان کافه تهرون نیز میز و صندلی برای میهمانان وجود دارد، اما اکثر مشتریان علاقه دارند در حیات این کافه زیبا ساعات خود را بگذرانند.

 

مردم در کافه تهرون

 

طرح کافه تهرون

در کافه تهرون همه چیز رنگ و بوی گذشته را دارد، میز و صندلی‌ها، رومیزی‌ها، بشقاب‌ها، منوی پارچه‌ای کافه، نام میزها که بر روی کاشی‌های آبی رنگ نوشته شده همه و همه خاطرات گذشته را تداعی می‌کند و انسان را از دنیای امروزی بیرون می‌آورد، همچنین در این کافه موسیقی سنتی نیز پخش می‌شود و بیشتر شما را در گذشته فرو می‌برد، در منوی کافه تهرون خبری از غذاهای امروزی نیست و تماما غذاهای سنتی سرو می‌شود، حتی تزئین غذاها نیز به صورت کاملا سنتی با یک برگ نعنا کفایت می‌کند، این کافه به نوشیدنی‌هایش از گذشته تا به امروز معروف است به طوری که نوشیدنی‌های رنگارنگ آن را در هیچ کجای ایران نمی‌توان یافت.
اگر بخواهیم توصیفی از حیات این کافه داشته باشیم، می‌توانیم بگوییم کافه تهرون بسیار با صفاست و فضایی بسیار گرم و دل چسب دارد، باغچه‌هایی با گل‌های رنگارنگ، حوض مربعی شکل که فواره‌ای کوچک به آن روح بخشیده، شمعدانی‌های خوش رنگ و زیبای دور تا دور حوض، میز و صندلی‌های قدیمی و چوبی، شاخه گل‌های طبیعی روی میزها و درختچه‌های سرسبز و زیبا، همگی دست به دست هم داده‌اند تا این کافه را جذاب‌تر و با صفاتر کنند.

 

نوشیدنی و غذای کافه تهرون

 

غذاهای کافه تهرون

غذاهای کافه تهرون نیز بسیار خوشمزه و لذیذ هستند و به گفته مدیریت این کافه غذاهای آن با شگردهای خاصی طبخ می‌شوند و به همین سبب طعمی خاص و دلپذیر دارند. نوشیدنی‌های آن نیز در بین ساکنین تهران زبانزد است، نکته‌ای که در مورد نوشیدنی‌های کافه تهرون وجود دارد این است که به صورت رنگارنگ سرو می‌شوند، این نوشیدنی‌ها عرقیجات هستند و با لایه لایه ریختن عرقیجات در لیوان این نوشیدنی‌های رنگارنگ خلق می‌شوند و مزه‌ای بسیار دل نشین دارند.
لازم به ذکر است این کافه قبلا در باغ نگارستان بوده و بعد از اتمام قرار داد به خیابان ویلا نقل مکان کرده است.

 

منو و غذاهای کافه تهرون

 

ساعات کاری کافه تهرون

آدرس: تهران، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک 39، کافه تهرون.
شماره تماس جهت رزرو: 88906813-021 (کمتر از 6 نفر نیازی به رزرو نیست)

ساعات کاری کافه: همه روزه از ساعت 8:30 الی 22:30.
 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. sarina sarina 1398/07/17
    9 نفر پسندیدند
    چقد این کافه گرم و دل نشینه، واقعا کسی هست که از این کافه خوشش نیاد و ازش ناراضی باشه؟ من که فکر نمیکنم واقعا، فقط کافیه با دوستا بخوایم دورهم جمع شیم و صحبت کنیم، بی شک کافه تهرون انتخاب همه ست، یه جای دنج و گرم که جون میده واسه خوش گذروندن و لذت بردن از روزت، کافه تهرون دیگه شده پاتوق ما، ما هر وقت که به این کافه میریم خیلی شیطونی میکنیم و میگیم و می خندیم اما کارکنان این کافه انقد مهربون هستن که دیگه ما خجالت زده میشیم، جا داره همینجا از کلیه کارکنان و مدیریت مافه تهرون پوزش بطلبم، ما تقریبا هر دو هفته حتما به این کافه سر میزنیم، من حتی تنها هم به این کافه میرم و یه املت خوشمزه و دلچسب می خورم و میرم تا یه روز عالی و پر انرژیو شروع کنم، شاید فکر کنید دارم الکی تبلیغ این کافه رو می کنم اما اگه یکبار به این کافه برید کاملا متوجه میشید من چی میگم، فضای این کافه واقعا به من انرژی می ده و منو سر حال میاره، جدا از اینا، کافه تهرون واسه زوج ها خیلی جای خوب و مناسبیه، میزهای دو نفره شون خیلی دنج و خواستنی هستن و هر وقتم به این کافه میرم میزهای دو نفره شون همیشه رزرو شده است، از غذاهاش میتونم املت رو بهتون پیشنهاد بدم
  2. sarina سپیده 1402/04/23
    0 نفر پسندیدند
    دو بار رفتم این کافه. محیطش عالیه و کارکنانش. اما بار اول غذای دوستم رو اونقدر دیر آوردن و غذای بقیه رو آورده بودن. و بار دوم با همسر و پسرم رفتیم صبحانه که باز بسیار دیر آوردن بعد از چهل دقیقه املت خوب بود اما عدسی سرد روی میز گذاشتن . بعد اعتراض مودبانه فقط روز خودمون خراب شد . حداقل انتظار اینه که غذای سرد جلوت نگذارند. و خداحافظ کافه تهرون
  3. samane samane 1398/07/14
    18 نفر پسندیدند
    کافه تهرون یه جای باحال و خودمونیه که آدم وقتی واردش میشه کلی حس خوب بهش منتقل میشه و انقدر فضاش گرم و با صفاست که انگار خیلی وقته اینجارو میشناسیو احساس غریبی نمیکنی توش، همه چیز تو این کافه ساده و زیباست و آدم رو شیفته خودش میکنه، جزئیاتی که توی تزئین این کافه مخصوصا تزئین میزها استفاده شده خیلی دلبری می کنن، دستمالای پارچه ای که اسم کافه روش چاپ شده، کاشی های سنتی کوچیکی که اسم میزهارو نشون میده، گلدونایی که بوی گلشون آدمو مست میکنه ، رومیزی های قدیمی، همه پر از حس خوبن و وقتی وارد این کافه میشه همه این حسای قشنگ به شما هم انتقال داده میشه، رفتار کارکنای کافه هم که بسیار گرم و صمیمیه. غذاهای ساده و بی نظیرشونم که تا امتحانش نکنین به تک بودنش پی نمیبرین، همه میگن طرز طبخ غذاهاشون خاصه اما به نظر من اون گرمی و عشقی که توی این کافه هست باعث میشه طعم غذاهاشون انقد دوست داشتنی بشه، اگر به این کافه نرفتین پیشنهاد می کنم حتما یه سر بهش بزنین، قول میدم از رفتن به کافه تهرون پشیمون نشین و عاشقش بشین.
  4. پریسا سهرابی پریسا سهرابی 1398/07/03
    10 نفر پسندیدند
    این کافه واقعا دنج و پر از آرامشه، من سبک قدیمیو سنتیوخیلی دوست دارم و کافه تهرون دقیقا همونه که من میخوام حس خیییلی خوبی بهم میده، وقتی میرم تو این کافه واقعا غرق آرامش میشم حتی اگه بهم ریخته باشم، این کافه الان واسه من شده یه جای امن که وقتایی که حوصله ندارم یا میخوام تنها باشم به اینجا پناه میبرم، غذاهاش ساده و بسیار خوشمزه است، تزئین غذاهاش حس خونه مادربزرگو به آدم میده و این خیلی واسه من لذت بخشه، کشک بادمجونشون واقعا بی نظیره و پیشنهاد میکنم هرکی به کافه تهرون میره حتما امتحانش کنه، آبمیوه هاشم که انگار دیگه زبانزد شده، رفتار کارکنانشون واقعا گرم و صمیمیه، تو این کافه همه چیز سر جای خودشه و اینکه می گن حال و هواش فرق میکنه واقعا همینه، انگار واقعا سوار تونل زمان شدی و برگشتی به گذشته، پخش شدن آهنگای کلاسیکم که دیگه بیشتر آدمو غرق گذشته می کنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر