کافه لقانطه تهران

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/09/08
بازدید: 2074
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

نشستن در گوشه دنج یک کافه می تواند آرام ترین و دل انگیز ترین لحظه ای باشد که می توانید در طول روز تجربه کنید. حال تصور کنید به قدیمی ترین و لوکس ترین کافه ایران در طهران قدیم رفته و لحظات خود را در آنجا بگذرانید. 
اگر شما نیز حس و حال دیگری در نوستالوژی های تهران دارید پیشنهاد می کنیم به کافه لقانطه رفته و حال و هوای خود را تغییر دهید. کافه لقانطه بهترین پیشنهادی است که می توانید به اقشار مختلف جامعه اعم از جوانان و بزرگ سالان بدهید، چرا که برگسالان را به یاد دوران جوانی می اندازد و جوانان را با شکوه ایران در دوره های قبل آشنا می کند و اینکه مردمان سرزمین ما تا چه اندازه برای آرامش خود ارزش قائل بوده اند.

 

 کافه لقانطه

 

کافه لقانطه کجاست؟

کافه لقانطه برای اولین بار در سال 1285 و در خیابان باب همایون تاسیس شد، اما دومین و سومین شعبه آن در پشت میدان بهارستان و باغ نظامیه افتتاح شده است. 
کافه نوین امروز هم که یادآور خاطرات کافه لقانطه قدیم است در باغ موزه قصر واقع شده و تاسیس آن به سال 1396 باز می گردد که البته هدف از تاسیس آن زنده کردن تمامی خاطرات کافه لقانطه قدیم است. 

 

کافه های تهران - کافه از بهترین محیط ها برای صرف زمان، برگزاری جشن های تولد، قرارهای کاری، دوستانه است.


یک شعبه دیگر از آن در خیابان لاله زار است که توسط یک خانم استانبولی اداره می شد. آدرس دقیق کافه لقانطه امروزی عبارت است از:

تهران، خیابان مطهری، بعد از تقاطع خیابان شریعتی، باغ موزه قصر

 

نمای کافه لقانطه

 

تاریخچه کافه لقانطه

تاریخچه کافه لقانطه با تاریخچه انقلاب فرانسه و انقلاب مشروطه در ایران گره خورده است. در زمان مظفرالدین شاه برخی از دانشجویان ایرانی راهی فرانسه شدند تا در دانشگاه های این کشور به کسب علم پرداخته و علوم خود را به ایران بیاورند تا در راه آبادانی کشور از آن استفاده کنند. 
یکی از اولین دستاوردهای ارتباط ایران با دنیای فرنگ، ساخت کافه هایی بود که کاملا طراحی فرنگی داشته و در آن ها نوشیدنی های فرنگی سرو می شد. کافه لقانطه نیز حاصل یکی از همین تبادلات بود و بعدها به مکان مناسبی برای گفت و گوی افراد انقلابی مبدل گشت. بسیاری از افرادی که در این کافه به نشست و برخاست مشغول می شدند، از دنیای فرنگ به ایران بازگشته بودند و در این کافه ها مقدمات تغییر نظام سیاسی ایران را شکل دادند. 
ساخت اولین شعبه کافه لقانطه قدیم توسط غلامحسین مولایی صورت گرفت و نام آن نیز برگرفته از یک واژه فرانسوی بود که در زبان فرانسه به صورت L’orante نوشته می شد. گفته می شود که این واژه در زبان فرانسوی به معنای رستوران است، اما مالک فعلی کافه لقانطه می گوید که معنای این کلمه یعنی _دوباره برگرد_ بوده و به گونه ای بازخوانی مشتریان را می رساند.

امکانات کافه لقانطه

مهم ترین چیزی که در کافه لقانطه خواهید دید، کلکسیونی از ماشین های لوکس رجال ایرانی است که توسط مالک فعلی این کافه خریداری شده و در ورودی کافه به نمایش درآمده اند. 
منوی متفاوت این کافه نیز قطعا نظر شما را به خود جلب می کند. در این جا می توانید انواع املت های فرانسوی، سوپ، ماهی، پلو و خورش و انواع سالادها و کیک ها و شیرینی ها را سفارش دهید. 
سبک غذای فرنگی و ایرانی این کافه بسیار دل انگیز است. شما در تمام مدتی که در کافه لقانطه حضور دارید می توانید از اینترنت رایگان بهره برده و فضای مناسبی نیز برای سیگار تدارک دیده شده است. پارکینگ و تجهیزات کلاسیک نیز در زمره سایر امکانات کافه است. 

 

 کافه لقانطه تهران

 

ساعات کار کافه لقانطه تهران

کافه لقانطه تهران در حال حاضر از ساعت 15 تا 23 مشغول سرویس ‌دهی بوده و برخی از ایام هفته نیز بیش از ساعت 23 فعالیت می کند، اما گفته می شود در آینده قصد دارد تا ساعات پذیرایی به ساعات اولیه صبح نیز افزایش دهد. 
در روز های تابستان می توانید در محوطه باغ به سرو نوشیدنی و غذاهای مورد علاقه خود بپردازید، اما در فصل زمستان سرویس دهی صرفا در سالن سرپوشیده صورت می گیرد. بهتر است پیش از رفتن به کافه از ساعات کاری و فضای خالی آنجا مطمئن شوید.  

 

بهترین رستوران های تهران - لیستی از معروف ترین رستوران های تهران در این لینک وجود دارد. 

 

دسترسی به کافه لقانطه تهران

برای دسترسی به باغ موزه قصر که محل تاسیس مدرن ترین شعبه کافه لقانطه است، می ‎‌توانید با مترو، اتوبوس یا وسیله شخصی، به خیابان مطهری یا شریعتی بروید. در انتهای خیابان مطهری و بعد از تقاطع شریعتی، به دیوارهای آجری طویل باغ موزه قصر خواهید رسید. 
بعد از ورود به حیاط باغ اگر مستقیما پیش بروید با یک ویترین جذاب از اتومبیل های قدیمی مواجه می شوید که شما را شگفت زده می کنند. این اتومبیل ها دقیقا در مقابل ورودی کافه لقانطه قرار دارند.  
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر