ویزای استارت آپ کانادا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/05/13
بازدید: 883
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کانادا کشوری توسعه یافته با 38 میلیون جمعیت است که نزدیک به 8.5 میلیون نفر جمعیت آن را مهاجران تشکیل می دهند. با توجه به مهاجر پذیر بودن این کشور و برخورداری آن از شرایط مطلوب افراد زیادی هستند که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند. یکی از روش های مهاجرت به کشور کانادا، اخذ ویزای استارت آپ است. اگر قصد دارید با این روش مهاجرت آشنا شوید با ما همراه باشید. ما در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی درباره "ویزای استارت آپ کانادا"، شرایط، مدت زمان اخذ آن، هزینه ها و مشکلاتی که می تواند داشته باشد، بپردازیم.

 

ویزای استارت اپ کانادا

 

ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

روش های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر فرد براساس شرایط و اهداف خود می تواند روشی که برایش مناسب تر است را انتخاب کند. مهمترین روش هایی که از طریق آن ها می توان اقدام به مهاجرت کرد مهاجرت از طریق کار، مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای استارتاپ است. 
بسیاری از مهاجران از طریق کار به کانادا مهاجرت می کنند زیرا در کانادا کمبود نیروی کار و متخصص وجود دارد. برای مهاجرت کاری به کانادا، برنامه های متنوعی چون جاب آفر، اسکیل ورکر، اسکیل ترید، خود اشتغالی، برنامه های استانی و ... وجود دارد. هر شخص با توجه به شرایط خود می تواند یکی از این راه ها را انتخاب کند.
برای افرادی که علاقه مند به تحصیل هستند بهترین روش مهاجرت به کانادا مهاجرت تحصیلی است. کانادا با وجود بهترین مدارس، کالج ها و دانشگاه ها، می تواند محیط مناسبی برای این گونه افراد باشد. در واقع با تحصیل در این کشور نه تنها می توانید تجربه ای از بهترین سطوح آموزشی داشته باشید بلکه تحصیل برای شما فرصت اقامت دائم در این کشور را فراهم می کند.
افرادی که شرایط دو روش اول را ندارند می توانند از روش دیگری اقدام به مهاجرت کنند. یکی از بهترین روش هایی که اداره مهاجرت کانادا برای جذب صاحبان کسب و کارها، حمایت از ایده های مختلف و راه اندازی شغل در نظر گرفته است، ویزای استارتاپ می باشد. شما با استفاده از این روش می توانید اقامت دائم در کانادا را بدست آورید. از طریق این روش افرادی که دارای طرح ها و ایده های نو هستند یا کارآفرینان خلاق می توانند با سرمایه گذاری در کانادا زمینه مهاجرت خود به این کشور را فراهم کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است و این موضوع حتی با وجود ویروس کرونا در این کشور متوقف نشد. به طوری که در سال 2020 حدود 184 هزار نفر به کانادا مهاجرت کردند. از این تعداد مهاجر 3800 نفر آن ها ایرانی بودند. با کاهش ویروس کرونا و آغاز طرح واکسیناسیون این روند ادامه پیدا کرد و دایره پذیرش مهاجر در کانادا حتی از قبل بیشتر شد.
هر شخصی ممکن است برای مهاجرت دلایل خاص خود را داشته باشد. شما هر هدف یا دلیلی که برای مهاجرت داشته باشید کانادا می تواند از بهترین مکان ها برای مهاجرت شما باشد. شرایط و ویژگی های مطلوب این کشور مانند برخورداری از دانشگاه های معتبر و جهانی، رفاه اجتماعی، اقتصاد باثبات، نرخ پایین تورم، فرصت های شغلی متعدد و ... کانادا را به کشوری مناسب برای زندگی تبدیل کرده است.
با توجه به شرایط مطلوب بسیاری از افراد تمایل به اقامت در این کشور پیدا می کنند. با این حال، تنها علاقه به مهاجرت کافی نیست بلکه نیاز به شرایط و اقدامات خاصی است. اگر شرایط این را ندارید که از طریق تحصیل یا کار مهاجرت کنید یکی از بهترین گزینه ها برای شما، اخذ اقامت از طریق استارت آپ است. 
برای اینکه بتوانید از طریق استارت آپ اقامت کانادا را دریافت کنید اولا باید از تعدادی شرایط برخوردار باشید و ایده ای برای راه اندازی کار در این کشور داشته باشید. علاوه بر این باید مقداری سرمایه داشته باشید که با استفاده از آن بتوانید قبل از موفق شدن ایده خود، هزینه های زندگیتان در کانادا را تامین کنید. در کنار این شرایط نیاز به زمان برای طی کردن مراحل مهاجرت است تا بتوانید ویزای استارت آپ خود را دریافت کنید.

 

Canadian Startup Visa

 

شرایط گرفتن ویزای استارت آپ کانادا

هر شخص برای این که بتواند ویزای استارت آپ کانادا را دریافت کند لازم است شرایطی را داشته باشد. شخص متقاضی از نظر سنی باید بین 14 تا 74 باشد و از گواهی عدم سوء پیشینه در 6 ماه قبل از درخواست برخوردار باشد و آن را در مدارک خود قرار دهند. از دیگر مدار مورد نیاز مدارک چک آپ پزشکی شخص و خانواده اش است. چه فرد قصد داشته باشد به تنهایی مهاجرت کند و چه به همراه خانواده، مدارک چک آپ کل خانواده لازم است

از دیگر شرایط اخذ ویزای استارت آپ کانادا، داشتن آشنایی کافی با زبان انگلیسی یا فرانسوی است. شخصی که قصد مهاجرت دارد باید در زمینه نوشتاری، گفتاری و شنیداری بر زبان مورد نظر مسلط باشد. علاوه بر این باید حداقل نمره ای معادل CLB 5  را در زبان دریافت کند. برای این کار لازم است در یکی از دو آزمون زبان انگلیسی یا یکی از دو آزمون زبان فرانسه شرکت کرده و نمره مناسب کسب کند. آن گاه نتیجه آزمون را در فرم درخواست اخذ اقامت قرار دهد. دو آزمون زبان انگلیسی  CELPIP G-Test و IELTS و دو آزمون زبان فرانسه TEF Canada و TCF Canada هستند که باید در موسسات معتبر انجام شوند. در صورتی که در آزمون نتوانید حداقل نمره را کسب کنید در خواست شما لغو می شود.

دیگر شرط دریافت ویزای استارتاپ کانادا، داشتن سرمایه اولیه است. از آن جایی که دولت کانادا به افرادی که از طریق ویزای استارتاپ قصد اقامت دارند بودجه اختصاص نمی دهد، شخص باید خود مقداری سرمایه داشته باشد. شما به این سرمایه برای گذران زندگی تا زمانی که ایده و طرحتان موفق شود، نیاز دارید. پس از موفق شدن در ایده تان دیگر می توانید به وضعیت مالی مطلوبی برسید. البته در صورتی که ایده شما موفق نشود اقامت شما پس گرفته نخواهد شد و شما می توانید به دنبال راه اندازی کار دیگری باشید.
علاوه بر شروط قبلی، از دیگر شرایط مهم برای اخذ اقامت کانادا این است که کسب و کار خود را اثبات کنید و اعتماد یکی از سازمان های مورد تایید اداره مهاجرت کانادا را جلب کنید. پس از اینکه مورد تایید سازمان مورد نظر قرار گرفتید از آن ها نامه پشتیبان یا نامه حمایتی بگیرید. این نامه نشان دهنده تایید شما از سوی نهاد مورد نظر است.
با وجود تمامی شروط اخذ استارتاپ کانادا، از اساسی ترین شرایط، داشتن یک ایده است که احتمال موفقیت آن بالا باشد. ایده ای که زمینه ساز ایجاد کسب و کاری معتبر شود و فرصت شغلی فراهم کند.

 

ویزای استارت آپ کانادا

 

مدت زمان گرفتن ویزای استارتاپ کانادا

مانند هر اقدام دیگری، دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیز پروسه زمانی خاصی را می طلبد. دریافت این ویزا نیازمند گذر از مراحلی چون عکس بیومتریک، انگشت نگاری، ارسال بیزینس پلن و دریافت تاییدیه های لازم است. معمولا انجام این مراحل برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا، از 12 تا 16 ماه زمان می برد. بعد از  اینکه شخص پذیرفته و وارد کانادا شد تا 6 ماه فرصت دارد که بیزینس خود را آغاز کند.

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا

  1. برای دریافت ویزای استارتاپ در ابتدا باید طرح یا ایده ای خلاق و نو بنویسید.
  2. ایده مورد نظر را به یکی از شرکت های معتبر مثل صندوق سرمایه گذاری کارآفرینی یا مرکز رشد استارتاپی ارائه دهید.
  3. در این مرحله باید طرح شما توسط یکی از شرکت های معتبر تایید شود.
  4. در این مرحله می توانید اخذ اقامت دائم در کانادا را درخواست کنید. در صورتی که برای انجام این کار از مشاورین کاربلد بهره بگیرید در مدت زمان 12 تا 16 ماه می توانید موفق به اخذ اقامت شوید.

هزینه استارت آپ کانادا

برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا نیاز به سرمایه ای حدود 110 هزار دلار وجود دارد.

مشکلات استارت آپ کانادا

روش مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ با سایر روش های مهاجرت به این کشور متفاوت است. این روش شرایط خاص خود را دارد و دقت بالایی را می طلبد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب از طریق این روش، شخص متقاضی لازم است با یک تیم متخصص و افراد با تجربه در ارتباط باشد. 
با وجود فضای تجاری قوی، استارتاپ های کانادا هر ساله با چالش هایی قابل توجه برای پیشرفت و سود مواجه می شوند. استارتاپ ها در زمینه های مختلفی چون جذب مشتری، افزایش درآمد، ایجاد نوآوری و توسعه نیروی کار ماهر با تنش های زیادی روبه رو هستند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 100 کاربر