چک لیست لوازم سفر

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/07
بازدید: 1846
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سفر با وجود تمام زیبایی ها و خاطرات جذابش همواره دارای سه بخش مهم قبل از سفر، حین سفر و پایان سفر می باشد، که هر یک از این عنوان ها می تواند دارای اتفاقاتی جالب باشد. آنچه که در این مقاله سایت لحظه آخر می خواهد در موردش صحبت کند کارها و اقداماتی است که باید قبل از سفر انجام یا جمع آوری کنید تا سفر خوب و خاطره انگیزی را تجربه کنید. یکی از کارهای چالش برانگیزی که باید قبل از سفر انجام دهیم جمع آوری و بسته بندی وسایل مورد نیاز است هر گونه اشتباه در جمع آوری وسایل می تواند سفر را برای شخص مسافر سخت و یا کنسل کند. در چنین مواقع داشتن یک چک لیست سفر می تواند بسیار کمک کننده باشد. با ما همراه باشید چرا که در این مقاله می خواهیم در مورد وسایل مورد نیاز در حین سفر و چک لیست کامل سفر بیشتر صحبت کنیم.

چک لیست سفر

لیست وسایل سفر

اگر کمی دقت کنیم زمانی که سفری قطعی می شود رزرو بلیط و رزرو اقامت برای اسکان آسان است، اما دلهره آورترین بخش سفر جمع آوری و بسته بندی وسایلی است که می تواند وابسته به شرایط آب و هوایی، نوع سفر، مسافت سفر و غیره متفاوت باشد. به طور کلی یک چک لیست لوازم سفر مختصر و مفید به شرح ذیل است. لیست سفر با توجه به انواع سفر متفاوت است. لیست سفر با توجه به انواع سفر متفاوت است.

  1. اسناد لازم شامل (گذرنامه، ویزا، بلیط هواپیما، قایق، قطار و اتوبوس)
  2. پول یا کارت عابر بانک
  3. چمدان، کوله پشتی و برنامه سفر
  4. تلفن همراه، سیم شارژر، هندزفری
  5. جمع آوری لباس مناسب با نوع سفر و شرایط جوی
  6. لوازم بهداشتی
  7.  پاسپورت کارت واکسیناسیون کرونا از جمله اسناد مهم در چک لیست سفرهای خارجی

مدارک و پول

پول و همراه داشتن مدارک نخستین مقوله در هنگام سفر است پس اولین چیزی که باید در چک لیست سفر نوشت مدارک و پول بر اساس برآورد هزینه سفر است. میزان پولی که در هنگام سفر باید همراه مسافر باشد باید کاملا برنامه ریزی شده باشد و اگر سفر خارجی است باید حتما قبل از سفر در خصوص تبادل ارز اقدام کرد. هم چنین همراه داشتن دفترچه بیمه، کارت مترو، کارت ملی، کارت واکسیناسیون کرونا و غیره نیز از جمله مدارکی است که باید آن ها را قبل از سفر جمع آوری کرد.

پوشاک

جمع آوری و حمل لباس از مهم ترین ارکان چک لیست لوازم سفر برشمرده می شود. مسافر باید وابسته به بازه سفر خود و شرایط آب و هوایی و جوی در کنار نوع سفر خود لباس هایی مناسب جمع آوری کند. عموما برای یک سفر 5 روزه 3 دست لباس کامل کفایت می کند که رنگ لباس بهتر است مطابق با شرایط محیط باشد. اگر مسافر قصد حضور در باشگاه، پیاده روی، شنا و غیره را دارد کفش مخصوص، لباس شنا و تجهیزات لازم را نیز باید به چک لیست سفر خود اضافه کند. هم چنین در چک لیست لوازم سفر نباید از جوراب، لباس خواب، دمپایی و حوله تن پوش غافل شد.

 

چک لیست سفر

 

خوراک

از جذاب ترین و لذیذترین بخش های چک لیست کامل سفر می توان به بخش جمع آوری خوراکی اشاره کرد. شخص مسافر در حین سفر باید سالم غذا میل کند تا دچار سوزش معده، اسهال، استفراغ نشود. پس در حین جمع آوری خوراکی باید بیشتر موادی نظیر میوه، شکلات، غلات، سبزیجات، انواع آجیل، بیسکویت های خشک و غیره را مد نظر قرار داد. خوراکی هایی نظیر جو دوسر، کره بادام زمینی، تخم مرغ، میوه خشک شده، برنج و غیره از جمله خوراکی هایی هستند که علاوه بر مفید بودن می توانند در سبد خوراکی های سفر قرار بگیرند. در صورتی که مسافر در حین سفر خودش باید اقدام به طبخ غذا کند پس بهتر است لوازم پخت و پز را به چک لیست لوازم سفر خود اضافه کند. با تمام تفاسیر فوق همراه داشتن لیست بهترین رستوران های ایران و جهان در حین سفر بسیار کمک کننده است.

لوازم آرایشی و بهداشتی

آرایش و پیرایش نیاز هر شخص در هر لحظه است که این موضوع در هنگام سفر بیشتر به چشم می آید. همراه داشتن بالم لب، دستمال کاغذی، ریش تراش، ابزار شیو، ناخن گیر، تونر، ماسک صورت، لنز، کرم مرطوب کننده، انواع شوینده و غیره از جمله وسایل و ابزارهایی است که باید به چک لیست لوازم سفر اضافه شود. شرایط جوی و آب و هوایی همواره دلیلی محکمی برای برداشتن این قبیل وسایل است چرا که مسافر عازم کویر باید حتما بالم لب، مرطوب کننده، دستمال مرطوب و غیره را به چک لیست سفر خود اضافه کند.

وسایل کودک

چک لیست کامل سفر گرچه برای همه لازم است اما برای مسافرانی که همراه خود کودک یا نوزاد دارند بسیار حائز اهمیت تر است. مادران و پدرانی که قصد تجربه یک سفر لذت بخش را دارند بهتر است وسایلی نظیر چمدان کودک، پتوی کودک، اسباب بازی، پوشک، دندون گیر، شیشه شیر، شیر خشک، پماد ضد سوختگی، شماره تلفن پزشک کودک و غیره را به چک لیست لوازم سفر خود اضافه کنند تا سفری لذت بخش و خاطره انگیزی برای خود بسازند.

 

چک لیست سفر

 

وسایل الکترونیکی

در دنیای کنونی که بخش اعظمی از کار ها با تلفن همراه و سایر ابزار هوشمند پیش می رود همراه داشتن ابزار تغذیه وسایل هوشمند نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همراه داشتن آداپتور، باتری قلمی، پاور بانک، شارژر تلفن همراه، چراغ اضطراری و غیره نیز از جمله وسایلی است که باید به چک لیست سفر اضافه شود. آنچه که پل ارتباطی را میان مردم جهان ایجاد می کند سیم کارت است پس مسافرانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند باید خرید سیم کارت جدید را نیز به چک لیست لوازم سفر خود به منظور حفظ راه ارتباطی با دوستان و آشنایان خود اضافه کنند.

جعبه کمک های اولیه

تصادف های جاده ای، زخم های کوچک، فشار خون و غیره همواره از جمله دلایلی است که ایجاب می کند شخص مسافر در چک لیست لوازم سفر خود جعبه کمک های اولیه را اضافه کند. در این جعبه نیاز نیست ابزار های زیادی را با خود حمل کرد بلکه داشتن باند، ضد آفتاب، دستگاه فشار، چسب زخم، وازلین، الکل و غیره کفایت می کند.

دارو ها

گزینه ای به نام جمع آوری داروها چک لیست کامل سفر را کامل تر می کند. مسافرانی که قصد سفر بیش از 10 روز و یا خارج از کشور را دارند بهتر است قبل از سفر با پزشک خود دیدار داشته باشند. هم چنین همراه داشتن و مصرف سیب به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی قوی، قرص ویتامین سی، مسکن، قرص ضد تهوع، پماد های عضلانی در کنار داروهای مرتبط با بیماری شخص مسافر لازم است.

 

چک لیست سفر

 

با توجه به تفاسیر فوق پس می توان چک لیست کامل سفر را در سطور ذیل این گونه نوشت.

  1. گذرنامه، ویزا
  2. بلیط هواپیما، قایق، قطار، اتوبوس
  3. کپی گذرنامه، بلیط و غیره
  4. کارت سوار شدن
  5. گواهینامه رانندگی
  6. کارت بیمه درمانی
  7. لیست داروها، تجویز کننده نامه
  8. بیمه سفر
  9. کارت دانشجویی
  10. وسایل کمک مسافرتی
  11. چمدان، کوله پشتی
  12. بالش مسافرتی، ماسک خواب، گوش گیر
  13. تنقلات، نوشیدنی
  14. طناب، بند لباس قابل گسترش
  15. ارز خارجی
  16. پول اضطراری
  17. کارت اعتباری
  18. کیف پول اضافی
  19. تلفن همراه، شارژر گوشی موبایل
  20. زیر شلواری
  21. جوراب
  22. لباس خواب
  23. پیراهن شلوار جین، شلوار
  24. لباس زیر
  25. مسواک، خمیر، نخ دندان
  26. پد بهداشتی
  27. صابون، شامپو، نرم کننده
  28. برس و شانه
  29. عینک
  30. داروها، مسکن ها
  31. جمع آوری وسایل پیشگیری از بارداری
  32. جعبه کمک های اولیه
  33. کارت واکسن 

 

چک لیست سفر

 

ابزار های لازم متناسب با شرایط و نوع سفر بخش فرعی چک لیست سفر

برخی از ابزار و وسایل وجود دارند که گاهی ممکن است وابسته به شرایط سفر و نوع سفر استفاده نشوند، اما می توانند در نوشتن چک لیست کامل سفر موثر و مفید باشند. از جمله ابزار و وسایل مفید در حین سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. چتر
  2. نقشه آفلاین
  3. چاقوی غلاف دار
  4. نصب اپلیکیشن مدیریت برنامه
  5. نخ و سوزن
  6. مداد و کاغذ
  7. مجله یا جدول
  8. فلش مموری
  9. لپ تاپ
  10. دوربین عکاسی
  11. کیسه خواب
  12. ملحفه
  13. جعبه ابزار (چکش، پیچ گَشتی، انبردست و غیره) برای سفر هایی با خودرو شخصی

 

چک لیست سفر

 

جمع بندی

چک لیست لوازم سفر از جمله مهمترین و کمک کننده ترین موضوع برای برنامه ریزی و داشتن یک سفر دل انگیز است چرا که فراموش کردن برخی از وسایل و ابزار ها می تواند نظم یک مسافرت را تغییر دهد و سفر را با چالش های مختلف مواجهه کند و یا حتی در برخی از موارد کاملا سفر را کنسل کند پس بهتر است قبل از هر اقدامی برای سفر ابتدا چک لیست سفر تهیه کنید و یا از لیست کامل چک لیست مسافرت سایت لحظه آخر استفاده کنید. بسیار خوشحالیم که تا پایان یکی دیگر از مقالات سایت لحظه آخر با ما همراه بودید ما هر آنچه که برای یک سفر ایده آل لازم است را در این قسمت جمع آوری کردیم اما شاید این چک لیست سفر نیز دارای نواقص و یا کمبود هایی باشد پس حتما نظر و آیتم های مد نظر خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.5 از 5 | از 100 کاربر