آب و هوا مازندران

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 17333
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پنجشنبه

6 اردیبهشت 1403

18.08°C

آسمان صاف

18.08°C18.08°C
رطوبت هوا48%
سرعت باد3.28 m/s
طلوع6:14
غروب19:42

یکی از اولین مقصد های گردشگری برای توریست ها، استان مازندران است. که از نظر جغرافیایی عرض بسیار زیاد و طول بسیار کم دارد. و در کنار دریاچه کاسپین قرار گرفته و از طرفی دیگر توسط رشته کوه های البرز محاصره شده است. و به این دلیل وضعیت آب و هوا مازندران از نظر دما و بارش و  نقشه برداری ناحیه ای  به دونوع آب و هوا معتدل خزری و آب و هوای کوهستانی تقسیم می شود، که خود وضعیت هوای مازندران از نظر آب و هوای کوهستانی به دو نوع معتدل کوهستانی و سرد کوهستانی تقسیم می شود. طبق نظر دکتر کریمی می توان وضعیت آب و هوای مازندران به چند دسته تقسیم کرد:

نواحی غربی و مرکزی استان  آب وهوای مرطوب با تابستان گرم و زمستان کمی سرد، نواحی شرقی نیمه مرطوب با تابستان گرم و زمستان نسبتاً سرد و نواحی کوهستانی این استان دارای اقلیم مرطوب با تابستان معتدل و زمستان سرد است.

آب و هوای مازندران

آب و هوای مازندران در بهار

اگر دوست دارید بهاری بسیار زیبا را سپری کنید و از تعطیلات عیدانه خود خاطره ای خوش به یادگار بگذارید پیشنهاد می شود که در فصل بهار به مازندران سفر کنید. به این دلیل که وضعیت هوای مازندران در بهار بسیار شایسته سفر کردن است و به هیچ عنوان دچار مشکل نمی شوید. و در فصل بهار وضعیت هوای مازندران، بارانی هست و از جمله شهر های محبوب در این فصل، شهر رامسر می باشد که در قدیم به عروس شهر های ایران معروف است.

این شهر دارای جاذبه های توریستی زیادی است از جمله روستاهای جواهرده، جنت رودبار و گرسمار می باشد. در استان مازندران بیشترین کار مردم کشاورزی می باشد پس در واقع می توان گفت که زندگی مازندرانی ها به وضعیت هوای مازندران ارتباط تنگاتنگی دارد طوری که اگر در فصل بهار وضعیت هوای مازندران بارانی نباشد به طور مثال بر دوره داشت برنج اثر مستقیم داشته و باعث تنش کم آبی و خشکیدن برنج می شود.

استان مازندران - همه چیز درباره بهشت ایران زمین!

آب و هوای مازندران در فصل بهار

آب و هوای مازندران در تابستان

به شما پیشنهاد می شود که در فصل تابستان به این استان سفر نکنید! چون که دچار آفتاب سوختگی و با گرمای شدیدی روبه رو خواهید شد. ولی جالب است است که وضعیت هوای مازندران در شهر رامسر بخش های جواهرده و جنت رودبار و گرسمسار وضعیت هوای متفاوتی دارد. طوری که در تابستان علی رغم جاهای دیگر آب و هوایی کاملا خنک و دلپذیر دارد.

در یکی از شهر های دیگر مازندران به نام ساری وضعیت هوا در راین فصل معتدل و نمناک است. اما فراموش نکنید که دلپذیرترین و بهترین انتخاب برای مسافرت در فصل تابستان رفتن به سوادکوه بوده که دارای جاذبه های گردشگری شامل جنگل ها، آبشار ها، روستاها و همچنین پل زیبای ورسک را شامل می شود. وضعیت آب و هوای مازندران در  این فصل مرطوب و شرجی است و شرایط مناسبی برای زندگی کردن نیست.

متل قو - صفرتا صد متل قو، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری شمال ایران را بخوانید.

آب و هوای مازندران در تابستان

آب و هوای مازندران در پاییز

از بهترین زمان هایی که سفر کردن به این استان پیشنهاد می شود علاوه بر فصل بهار ، پاییز است. در این فصل اگر توده هوای سرد و خشک با عبور از دریای کاسپین  وارد استان شود باعث می شود که وضعیت هوای مازندران بارانی شده و دچار بارش های قابل ملاحظه ای خواهد شد.

جاهای دیدنی مازندران - معرفی برترین مناطق دیدنی و گردشگری استان ماندران

آب و هوای مازندران در زمستان

افرادی که عاشق ورزش های زمستانی مثل اسکی و تلکه کابین هستند به استان هایی از جمله مازندران و گلستان سفر می کنند. ولی سفر به شهر زیبای رامسر در زمستان کار اشتباهی است. به این دلیل که در این فصل، سردی و خنکی هوا به حدی است که تمام ساکنان این منطقه که در قسمت های کوهستانی این شهر قرار دارند کاملا مهاجرت کرده و روستاهای این شهر کاملا خالی  از سکنه می شوند.

آب و هوای مازندران در زمستان

در زمستان به دلیل ورود جریان بادهای غربی از اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه و دریای سیاه وضعیت آب و هوای مازندران به شدت بارانی می شود و به این دلیل وضعیت هوای  مازندران در فصل زمستان معتدل و یخبندان است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
10 مورد از قوانین عجیب مهمانداران هواپیما
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 101 کاربر