آب و هوای باتومی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 16236
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شنبه

1 اردیبهشت 1403

15.99°C

آسمان صاف

15.99°C15.99°C
رطوبت هوا82%
سرعت باد3.6 m/s
طلوع6:55
غروب20:28

شهر دیدنی باتومی دومین شهر بزرگ گرجستان است که به دلیل آب و هوای مرطوبی که دارد این شهر را به مرطوبترین شهر گرجستان مبدل کرده و در اکثر فصول سال گردشگران و توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. دلیل رطوبتی بودن این شهر زیبا از آنجا نشأت میگیرد که در قسمت جنوب غربی گرجستان واقع شده است و به دلیل همجوار بودن آن به کرانه دریای سیاه و نزدیکی به کوه ها و رشته کوه های قفقاز، طبیعت بکرو زیبایی را در دل خود جای داده که این شهر را جز مناطق نیمه گرمسیر مرطوب طبقه بندی می کنند. در نتیجه بارندگی هایی که در طول سال صورت میگیرد این شهر را مرطوب ترین شهرگرجستان در کل قفقاز تبدیل کرده است. جالب توجه است که میانگین بارش سالانه در بندر باتومی 2435 میلی متر می باشد. بر اساس گزارش های هواشناسی در شهر باتومی گرمترین ماه سال اوت می باشد و سردترین ماه سال ژانویه است و همچنین میانگین بارش ها ، بندر باتومی را در ماه دسامبر پر بارش ترین و مرطوبترین ماه از سال  قرار داده است ودر ماه مه کمترین بارندگی وخشک ترین ماه از سال را دارد.

اب و هوای باتومی

سفر به باتومی در فصل زیبای بهار

در حالت کلی حتما قبل رزرو تور باتومی بهترین زمان سفر به این شهر را بررسی کنید. اگربرای گردشگری در فصل بهار کشور گرجستان را انتخاب کرده اید بازدید از شهر زیبای باتومی را از دست ندهید زیرا فصل بهار دومین زمان جذب توریست می باشد . از ماه مارس تا می ( اواخر اسفند تا خرداد ) زمان خوبی برای گشت و گذار و لذت بردن از جاذبه های دیدنی این شهر در دمای نیمه سرد می باشد.

سفری ارزان به کشوری اروپایی

دمای هوای باتومی؛ لذت بردن از تعطیلات در تابستان باتومی

طبیعتا سفر کردن در فصل تابستان در دمای مرطوب و مطلوب این بندر برای گردشگران لذت بخش خواهد بود. از ژوئن تا آگوست (خرداد تا شهریور) بهترین زمان برای سفر به این شهر دیدنی می باشد که در ماه های میانی سال باتومی با بارش های کمتری روبه روست ولی به دلیل دمای معتدل و گرمای مطلوبی که دارد می توان در روز از سواحل دریای زیبای گرجستان در این فصل لذت برد و شب ها را با خنکای هوای کوهستانی اش به پایان رساند. داغ ترین فصل برای جذب توریست و گردشگری فصل تابستان می باشد.

همه چیز درباره باتومی - هر آن چیزی که باید در مورد باتومی گرجستان بدانید!

سفر به باتومی در فصل پائیز

با به پایان رسیدن فصل داغ تابستان گردشگرانی که به آب وهوای خنک تری علاقه دارند فصل پائیز را برای سفر انتخاب می کنند که در ماه های سپتامبر تا نوامبر (اواخر شهریور تا اوایل آذر ماه ) میانگین دمای هوا در این فصل حداقل 18 و حداکثر 27 درجه سانتی گراد می باشد و حتی در برخی مناطق کوهستانی این شهر می توان شاهد بارش برف نیز بود.

صفر تا 100 سفر به باتومی - اگر قصد سفر به باتومی دارید بر روی لینک کلیک کنید تا از اطلاعات کامل سفر به این شهر مطلع شوید.

سفر به باتومی در فصل زمستان

سردترین ماه های سال دسامبر تا فوریه ( اواسط آذر تا اسفند) در باتومی می باشد که به دلیل بارش های شدید برف و باران کمترین توریست را پذیرا می باشد، در این فصل قیمت های هتل ها و امکانات گردشگری کاهش پیدا می کند. اما هستند گردشگرانی که از شهرها و کشورهای دیگر این فصل را برای اسکی کردن انتخاب می کنند زیرا اوایل ماه فوریه در باتومی از لحاظ بارش برف به اوج خود می رسد.

باتومی

بهترین زمان برای سفر به باتومی از نظر آب و هوا

 معرفی بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای باتومی کاری دشوار است به این دلیل که شرایط آب و هوای این بندر تحت تاثیر جریان های دریای سیاه می باشد، پس سفر در ماه های مختلف بستگی به سلیقه آب و هوایی گردشگران دارد. اگرسفر کردن در هوای مرطوب و گرم برای شما جذاب تر است، فصل تابستان بهترین زمان برای رفتن به این بندر می باشد و جدا از فصل زمستان که به دلیل سرما  و بارش باران و برف، کمترین توریست را به خود میگیرد، پائیز و بهار را می توان از معتدل ترین و خوش آب وهواترین فصل های باتومی برای رفتن به جاذبه های گردشگری و گشت وگذار در خیابان های این شهر معرفی کرد، اگر از بحث آب و هوایی این شهر بگذریم، باتومی را که به عنوان پایتخت توریستی در گرجستان می شناسند و جزو گزینه های پرطرفدار تورهای گرجستان محسوب می‌شود وازآنجا که این شهر محل برگزاری جشنواره ها و فستیوال های دیدنی می باشد پس پیشنهاد می شود قبل از سفر به این بندرگاه زیبا زمان برگزاری مراسم را آنالیز کنید تا از تک تک لحظه های سفر خود لذت ببرید.

راهنمای سفر به باتومی - آشنایی با همه آن چیزی که باید در مورد باتومی بدانید!

هواشناسی باتومی

همانطور که گفتیم باتومی به عنوان یک شهر اروپایی و در عین حال ارزان، در کل هوای خیلی خوبی دارد. اما مانند هر شهر دیگری در فصل های مختلف، با با آب و هوای متفاوتی از آن روبرو می شوید. اما با هر آب و هوایی می توانیم بگوییم که 

نظرات کاربران

  1. آرام آرام 1402/09/16
    0 نفر پسندیدند
    میشه در مورد بقیه ی شهر های گرستان هم مطلب قرار بدید؟ من برای مهاجرت میخوام برم و نیاز به اطلاعات بیشتری دارم
  2. سما رضایی سما رضایی 1402/09/16
    5 نفر پسندیدند
    آب و هوای باتومی واقعا برای زمستون عالیه پیشنهاد میکنم حتما به این شهر گرجستان سر بزنید امسال
  3. سما رضایی مریم شیخی 1402/10/12
    1 نفر پسندیدند
    عالیه یعنی چی؟ برف و بارون برای توریست مناسب نیست.چون تو توضیحات زده ژانویه و فوریه برفیه.ایا واقعا همینطوره؟

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.8 از 5 | از 104 کاربر