آب و هوای یاسوج

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/12
بازدید: 11321

شهر یاسوج در شمال شرقی استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است، این شهر در نزدیکی رودخانه بشار واقع شده و ارتفاعی حدود۱۸۷۰ متری از سطح دریا دارد. یاسوج شهری کوهستانی با مساحت ۲۴۹۰۱۶ کیلومتر مربع می باشد. اصلی ترین جاذبه گردشگری این شهر آبشاری است که در ۲ کیلومتری مرکز شهر یاسوج قرار گرفته و به شدت مورد توجه توریست ها است. این شهر در منطقه سردسیر قرار دارد و دارای آب و هوایی معتدل و رو به سرد می باشد. یاسوج برف و باران زیادی به خود می بیند و به همین دلیل در طول سال از منبع آب کافی برخوردار است.

وضعیت آب و هوای یاسوج در فصول مختلف

یاسوج در بهار تا آخر تابستان و نیمه اول ماه مهر آب و هوایی گرم رو به معتدل دارد. آب و هوای یاسوج کم رطوبت بوده و در تابستان دارای آب و هوای مساعدی است، در پاییز آب و هوایی معتدل رو به سرد دارد و در زمستان بسیار سرد است.

 

آب و هوای شهر یاسوج

آب و هوای یاسوج در بهار چگونه است؟

در بهار یاسوج دارای آب وهوای معتدل روبه گرم است، بیش ترین دمای این شهر در بهار ۳۹/۶ درجه سانتی گراد و کم ترین دما در بهار ۳/۶ درجه سانتی گراد ثبت شده است، همچنین میانگین بارش شهر در این فصل ۲۶.۷۶ میلی لیتر می باشد. بهار فصل مناسبی برای سفر به این شهر می باشد، می توانید در بهار به دیدن جاذبه های دیدنی یاسوج از جمله آبشار زیبای یاسوج در دو کیلومتری مرکز آن که در دل کوه های زاگرس قرار دارد، تنگه تامرادی که در غرب یاسوج قرار دارد، دریاچه کوه گل در میان کوهستان دنا و پارک کوهستان بروید.

آب و هوای یاسوج در تابستان چگونه است؟

در تابستان شهر یاسوج دارای آب و هوای گرم و تقریبا مساعدی است؛ اما در محیط های بسته مثل خانه و … سیستم خنک کننده لازم است. بیش ترین دمای یاسوج در فصل تابستان ۴۰/۴ درجه سانتی گراد و کم ترین دما در تابستان ۵/۸ درجه سانتی گراد ثبت شده است، همچنین میانگین بارندگی شهر در این فصل ۱/۱۳ میلی لیتر می باشد. در تابستان دیدن از تنگه تامرادی و دره المون یاسوج که در این فصل آب و هوای خنک دارند و در آن ها خبری از گرمای تابستان نیست خالی از لطف نمی باشد.

آب و هوای یاسوج در پاییز چگونه است؟

در نیمه اول مهرماه یاسوج همچنان آب و هوای تابستان را دارد؛ اما از نیمه دوم دارای آب و هوای معتدل روبه سرد می باشد، همچنین در این فصل شاهد بارش های زیادی هستیم. بیش ترین دمای یاسوج در فصل پاییز ۳۱ درجه سانتی گراد و کم ترین دما در پاییز۱۱- درجه سانتی گراد ثبت شده است، همچنین میانگین بارندگی شهر در این فصل ۹۳.۷۳ میلی لیتر می باشد. در فصل پاییز می توانید به دیدن همه جاذبه های یاسوج بروید، زیرا در این فصل هم آب وهوا مناسب است و هم جاذبه های این شهر زیبا منظره های شگفت انگیزی را رقم زده‌اند.

 

بهترین زمان سفر به یاسوج

 

آب و هوای یاسوج در زمستان چگونه است؟

در زمستان یاسوج دارای آب و هوایی سرد است و بارش برف و باران در این فصل بسیار زیاد می باشد. بیش ترین دمای شهر در این فصل ۲۴ درجه ی سانتی گراد و کم ترین دما در زمستان  ۱۹- درجه ی سانتی گراد ثبت شده است، همچنین میانگین بارندگی در این فصل ۱۶۶.۶ میلی لیتر می باشد. زمستان فصل بسیار مناسبی برای رفتن به پیست کاکان شهر یاسوج است که در ۱۸ کیلومتری یاسوج در نزدیکی روستای کاکان قرار دارد.

بهترین زمان سفر به یاسوج

در همه ی فصل های سال می توانید به یاسوج سفر کنید و در هر فصل هم جاذبه های گردشگری مناسبی برای شما وجود دارد؛ اما اگر سرما را دوست ندارید و آب وهوایی مطبوع و معتدل را ترجیح می دهید، بهتر است از اوایل بهار تا نیمه اول مهر ماه به این شهر زیبا سفر کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 3.6 از 5 | از 102 کاربر