واحد پول روسیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/15
بازدید: 13031
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

روسیه یکی از کشورهای توریستی است که همه ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این کشور، به آن سفر می کنند. این کشور به عنوان پهناورترین کشور جهان، سرشار از تنوع فرهنگی و طبیعی می باشد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، ابتدا باید اطلاعاتی در مورد مسائلی که در سفر نیاز است، از جمله خیابان ها، جاذبه های گردشگری این کشور، واحد پول روسیه و... کسب کنید.

 

واحد پول کشورها

 

واحد پول کشورها بر اساس شاخصه های کد الفبایی و علامت اختصاری با یکدیگر متفاوت می باشد. در این مقاله سعی داریم واحد پول کشور روسیه را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات کافی هنگام سفر به این کشور داشته باشید.

واحد پول کشور روسیه

واحد پول روسیه روبل و برابر با 100 کپک می باشد. روبل واحد پول اتحادیه جماهیر شوروی بود، امروزه تنها کشورهای روسیه، بلاروس و ترانزیستوریا از این واحد پول استفاده می کنند. اما در سال 1992 روبل شوروی با روبل روسیه جاگزین شد. تمامی سکه های صادر شده شوروی سابق، در سال های 1991 تا 1961 و همچنین سکه های 1، 2 و 3 کپکی که تا قبل از سال 1961 صادر شده اند، تا 31 دسامبر 1998 به طور رسمی باقی ماند. در سال 1992، مجموعه جدیدی از سکه ها صادر شد و در سال 1993 با نام بانک روسیه ضرب شد.

 

معرفی کشور روسیه - کشور روسیه از بزرگترین کشورهای آسیا است که می‌توانید در این مقاله اطلاعات کاملی از آن بدست آورید.

 

جالب است بدانید که روبل قدیمی ترین پول ملی پس از پوند استرلینگ بوده و در دنیا رتبه دهم را دارد. واحد پول روسیه از قرن سیزدهم در قلمرو روسیه مورد استفاده قرار می گرفت. همچنین تا سال 2006، روبل روسیه هیچ علامت اختصاری و یا گرافیکی نداشت. در نهایت در سال 2013 نماد روبل توسط بانک مرکزی روسیه برگزیده شد. در حال حاضر 6 نوع اسکناس و 10 مدل سکه در روسیه رواج دارد. در ادامه با واحد پول روسیه بیشتر آشنا می شویم تا تمامی افرادی که قصد دارند با تور روسیه به این کشور سفر کنند، از اطلاعات کافی بابت ارزش این پول برخوردار شوند.

 

روسیه - برای آشنایی بیشتر با کشور روسیه و جاذبه های اسرار آمیز آن کلیک کنید!

 

اسکناس 5 روبل روسیه

کوچکترین اسکناس 5 روبلی است. ابعاد آن نسبت به سایر اسکناس های چاپ شده کمتر بوده و تقریبا از گردش خارج شده است. رنگ آن سبز می باشد و تصویر رو و پشت آن مربوط به بناهای تاریخی در نووگورود می باشد. تصویر روی اسکناس مربوط به بنای هزاره روسیه و کلیسای سنت سوفیا است، که در ولیکی نووگورود واقع شده است. تصویر پشت آن نیز مربوط به دیوار قلعه کرملین نووگورود است. این اسکناس اولین بار در سال 1997 به چاپ رسید و در یکم ژانویه 1998 در اختیار عموم مردم قرار گرفت.

اسکناس 10 روبل روسیه

این اسکناس در حال حاضر از گردش خارج شده است. این اسکناس نیز به رنگ سبز و قهوه ای می باشد و تصویر پشت آن مربوط به سر کراسنویارسک در کشور روسیه می باشد.

 

پرچم روسیه - با رنگ ها و مفهوم پرچم روسیه آشنا شو

 

اسکناس 50 روبل روسیه

این اسکناس به رنگ آبی و بنفش می باشد و برای اولین بار در سال 1997 چاپ شده و در سال 1998 به دست مردم روسیه رسیده است. در روی این اسکناس از ستون نوک دار در پس زمینه و دژ پتروپالوفسکی استفاده شده و در پشت آن ساختمان قدیمی بورس اوراق بهادار در سن پترزبورگ به همراه ستون های شاخک دار قرار دارد.

اسکناس 100 روبل روسیه

اسکناس 100 روبل روسیه به دو رنگ قهوه ای و سبز کبود به چاپ رسیده است. این اسکناس نیز در سال 1997 برای نخستین بار به دست مردم رسیده است.تصویر روی اسکناس مربوط به ارابه ای است، که در سردر تالار بولشوی مسکو قرار دارد. تصویر پشت آن نیز مربوط به نمای کلی این تالار می باشد.

 

با ارزش ترین پول دنیا - واحد پول هر کشور بخش بسیار مهمی از اقتصاد آن را شامل می شود.

 

اسکناس 200 روبل روسیه

این اسکناس از جدیدترین اسکناس های واحد پول روسیه می باشد. اولین سری از این اسکناس ها در سال 2017 به چاپ رسید و در بانک ها عرضه شد. تا پیش از آن هیچ اسکناسی به ارزش 200 روبل تولید نشده بود. این اسکناس به رنگ سبز بوده و رنگ روی این اسکناس به نوعی جنبه سیاسی دارد. تصویر روی آن مربوط به بندری در نزدیکی کریمه است، که به صورت خومختار اداره می شود و سواستوپول نام دارد. تصویر پشت این اسکناس نیز به محوطه ای باستانی در کریمه به نام خرسونسوس تعلق دارد. بر سر این دو منطقه در روسیه اختلافاتی وجود دارد.

اسکناس 500 روبل روسیه

این اسکناس از سال 1998 عرضه شد. 500 روبلی از رایج ترین اسکناس های روسیه می باشد، که تعداد زیادی از آن در دست مردم می باشد.این اسکناس به رنگ بنفش تیره و آبی می باشد. تصویر روی آن سه تصویر بنای یادبود پیتر بزرگ، کشتی دریانوردی سدوف و همچنین بندر آرخانگلسک است. تصویر پشت آن نیز مربوط به صومعه اسلووتسکی می باشد.

اسکناس 1000 روبلی روسیه

این اسکناس نیز در ابتدای قرن 21 به دست مردم این کشور رسیده، که برای اولین بار با ابعاد جدید می باشد. برای اولین بار در سال 2001 تولید شد و به دست مردم روسیه رسیده است. روی این اسکناس بنای یادبود یاروسلاو نخست و چپل بانوی کاران که در شهر یاروسلاول قرار دارد، نقش بسته است. تصویر پشت آن نیز به کلسیای سنت جان باپتیست اختصاص دارد.

اسکناس 2000 روبل روسیه

این اسکناس به رنگ آبی بوده و در سال 2017 عرضه شد و تصویر روی آن به پل کابلی روسکی اختصاص دارد، که در ساخت آن از فناوری پیچیده و معماری خارق العاده ای استفاده شده است. تصویر پشت آن نیز به پایگاه فضایی و ستوچنی تعلق دارد.

 

مترو مسکو - معرفی ایستگاه های مترو مسکو که به کاخ های زیرزمینی مسکو مشهور هستند.

 

اسکناس 5000 روبل روسیه

با ارزش ترین اسکناس چاپ شده در روسیه 5000 روبل است. این اسکناس برای اولین بار در سال 2006 در بانک مرکزی فدراسیون عرضه شد. تصویر روی این اسکناس مربوط به شهر خاباروفسک بوده که بنای یادبود نیکلای موراویوو امنوسکی بر روی آن نقش بسته است. تصویر پشت آن نیز مربوط به پل خاباروفسک می باشد. رنگ قالب در این اسکناس نارنجی و قرمز است.

سکه های روبل روسیه

رایج ترین سکه های روسیه 50 کیک (نیم روبل)، یک روبل، 2 روبل، 5 روبل و 10 روبل است. در حال حاضر با توجه به استفاده بیشتر از کارت های اعتباری در روسیه استفاده از این سکه ها بسیار کم می باشد.

واحد پول کشور روسیه در حال حاضر دارای ارزش مطلوب در بازار جهانی و در مقایسه با دلار آمریکا می باشد و باید بدانید که مطالب مذکور در این مقاله تمامی مواردی بود که گردشگران روسیه باید پیش از سفر به این کشور زیبا بدانند، ضمن تشکر از همراهی شما کاربر گرامی امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شود، در صورتی که نظر، انتقاد و یا پیشنهادی دارید می توانید از طریق بخش نظرات در انتهای صفحه آن را با ما در میان بگذارید.

 

اختلاف ساعت ایران و روسیه - اختلاف ساعت این دو کشور چقدر است و چرا هر یک از شهرهای روسیه ساعت جدا دارند؟

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بهترین زمان سفر به پوکت | مناسب ترین زمان دیدن الماس تایلند
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.9 از 5 | از 107 کاربر