آب و هوای کیش

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/10
بازدید: 35557
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سه شنبه

29 اسفند 1402

28.15°C

پوشیده از ابر

28.15°C28.15°C
رطوبت هوا54%
سرعت باد5.14 m/s
طلوع5:58
غروب18:4

پیش بینی آب و هوای کیش یکی از سوالات متداول توریست های عازم کیش و ساکنان آن است. کیش یکی از زیبا ترین و توریستی ترین جزیره های موجود در کشور ایران است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران می باشد و سالانه افراد بسیاری برای گذراندن تعطیلات و تفریح به این جزیره زیبا سفر می کنند، بررسی چگونگی وضعیت آب و هوایی شهر مقصد یکی از کارهای ضروری است که گردشگران باید پیش از سفر کسب کنند، از این رو در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی کلی در رابطه آب و هوای کیش در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین اگر قصد سفر به این جزیره را دارید در ادامه با لحظه آخر همراه باشید.

آب و هوای کیش

تور کیش - تضمین کمترین قیمت موجود در بازار + امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات معتبرترین آژانس های مسافرتی ایران

همه چیز در مورد آب و هوای کیش

همانطور که می دانید کشور ایران به طور کلی دارای چهار نوع اقلیم متفاوت می باشد (که در مقاله هواشناسی ایران به طور کامل به بررسی و معرفی هر یک از آن ها پرداختیم)، که جزیره کیش در اقلیم آب و هوایی گرم و مرطوب واقع شده است و دارای آب و هوایی گرم می باشد، جالب است بدانید میانگین دمای هوای کیش در طول سال حدود 27 درجه سانتی گراد می باشد، همچنین لازم به ذکر می باشد که میزان بارش باران در جزیره کیش بسیار کم است اما با این وجود این جزیره زیبا دارای آب و هوایی به شدت مرطوب می باشد، علت این امر نیز وجود دریای خلیج فارس، تابش عمودی خورشید و در نتیجه بالا بودن میزان تبخیر آب در این منطقه است. اگر سفر ضروری به این جزیره زیبا ندارید بهتر است سفر خود را به فصل های خنک تر موکول کنید و از سفر در فصل های گرم کیش پرهیز کنید.

هوای کیش

سفر به کیش -  صفر تا صد راهنمای سفر به کیش | هزینه ها+ نکات سفر

آب و هوای کیش به تفکیک فصل ها

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را دارید پیش از انتخاب زمان سفر باید اطلاعاتی کلی در رابطه با وضعیت آب و هوای این جزیره در ایام مختلف سال کسب کنید و با توجه به این اطلاعات زمان سفر خود را مشخص نمایید، در این بخش از مقاله به بررسی آب و هوای جزیره کیش به تفکیک فصل ها خواهیم پرداخت بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

آب و هوای کیش در بهار

آب و هوای کیش در پاییز

در فصل بهار آب و هوای کیش تحت تأثیر بادهای موسمی است که از سمت شمال غربی جزیره می وزند، شدت وزش این باد ها ملایم و گاهاً متوسط بوده و در متعادل شدن وضعیت آب و هوای این جزیره تأثیر به سزایی دارد. هر چه از زمستان فاصله می گیریم و به تابستان نزدیک می شویم، دمای هوای جزیره افزایش یافته و به طبع شاهد افزایش رطوبت هوا نیز هستیم، اما به طور کلی می توان گفت که در طول فصل بهار جزیره کیش دارای آب و هوای متعادلی است و به همین سبب نیز گردشگران بسیاری اوایل این فصل یعنی فروردین ماه را برای سفر با تور کیش انتخاب می کنند.با آغاز فصل پاییز در جزیره کیش از دما و رطوبت هوا تا حد زیادی کاسته می شود و هر چه به سمت زمستان می رویم آب و هوای متعادل تری را در این جزیره شاهد هستیم، البته در نظر داشته باشید که دما و رطوبت هوا به تدریج کاهش می یابد بنابراین برای سفر به کیش بهتر است ماه های آخر فصل پاییز را انتخاب نمایید تا بتوانید در هوایی بسیار معتدل و مطلوب به گشت و گذار در جزیره بپردازید، البته توجه داشته باشید که برخی از مواقع در اواخر فصل پاییز شاهد بارش باران های موسمی و سیل آسا در جزیره کیش می باشیم.

آب و هوای کیش در تابستان

آب و هوای کیش در زمستان

در تابستان نیز آب و هوای جزیره کیش تحت تأثیر باد های موسمی است که از شمال غربی جزیره می وزند، این فصل در واقع گرم ترین فصل جزیره در طول سال می باشد، خوب است بدانید در این فصل شاهد افزایش دما و رطوبت هوا می باشیم و در اواخر تابستان رطوبت هوا به درجه ای میرسد که ممکن است برای گردشگران و حتی ساکنان این جزیره آزار دهنده باشد؛ بیشترین دمای کیش را در تابستان شاهد هستیم. بنابراین از سفر به کیش در فصل تابستان به ویژه در مرداد ماه پرهیز کنید.

جزیره زیبا و توریستی کیش در فصل زمستان دارای آب و هوایی بهاری و بسیار معتدل می باشد و از سردترین دمای کیش را در این فصل شاهد هستیم. جالب است بدانید که در فصل زمستان رطوبت هوای کیش به حداقل میزان خود می رسد، به همین جهت نیز این فصل، زمان بسیار مناسبی برای سفر به این جزیره به شمار می آید.

 

آب و هوای کیش در بهار

بهترین زمان سفر به کیش از نظر شرایط جوی 

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم آب و هوای جزیره زیبای کیش از اواخر پاییز تا اوایل بهار در وضعیت تعادل قرار دارد و گردشگرانی که دربازه زمانی مذکور با تور کیش سفر می کنند می توانند سفری راحت را به این جزیره تجربه نمایند، بنابراین اگر شما نیز قصد دارید به کیش سفر کنید و همه جاهای دیدنی کیش را ببینید، بهتر است زمان سفر خود را در بازه زمانی اوایل دی ماه تا اواخر فرودین انتخاب کنید تا شاهد رطوبت و گرمای هوای آزار دهنده نباشد.

بهترین زمان سفر به کیش - بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا، هزینه های سفر و تفریحات

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. علی علی 1401/05/28
    16 نفر پسندیدند
    سلام.در فصل تابستون تجربه سفر کاری داشتم اصلا قابل تحمل نیست.به خصوص در شرایط فعلی که ماسک مزید برعلت شده.حتی در ماه آذر هم هوا خوب نیست.از دی تا ۲۰ فروردین بهترین زمان هست.خوش باشید.
  2. علی رضایی علی رضایی 1398/08/27
    34 نفر پسندیدند
    سلام خدمت دوستان عزیز میخوام نظرم رو در مورد آب و هوای کیش و شرایط جویش بگم امیدوارم که نظرم بتونه راهنماییتون بکنه یکم اول از همه اینو بگم که تا جایی که براتون امکان داره سفرتون به کیش رو به هیچ عنوان تو فصل تابستون مخصوصا مرداد نندازید چون هوا به اندازه ای گرمه که روز رو بیرون نمیتونید بیاید و فقط باید زیر کولر باشید . حتی شب هم گرماشو داره ولی خوب کم تره تا روز . به نظر من بهترین فصل سفر به کیش میتونه زمستون و اوایل بهار باشه چون رطوبت خیلی کم میشه و هوا خیلی خوب و متعادله به خصوص باد های خوبی که می وزه خیلی حس خوبی داره و 100 % میتونه بهتون بیشتر خوش بگذره امیدوارم که نظرم بتونه تو تصمیمتون موثر باشه و از جزیره زیبای کیش و آب و هواش لذت کامل رو ببرید .

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
مرداب دیوک و راز و رمزهای آن که قبل از سفر لازم است بدانید
بیشتر بخوانید
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
راز جذابیت خیابان شمالی ایروان چیست؟
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 105 کاربر