آب و هوای سلمانشهر

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 7777
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

سلمانشهر یا متل قو یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری شمال کشورمان است که هر ساله میزبان توریست های زیادی از اقصی نقاط جهان می باشد. این شهر توریستی موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد به گونه ای که در شمال با ساحلی زیبا و در جنوب با جنگل های انبوه احاطه شده است. تلفیق این زیبایی ها سبب شده بسیاری از افرادی که قصد سفر به شهرهای شمالی را در سر دارند، سلمانشهر را به عنوان تفرجگاه خود انتخاب نمایند. این شهر به خصوص در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و یکی از پرطرفدار ترین مکان ها در منطقه شمالی کشور به شمار می آید، به همین سبب روز به روز بر امکانات رفاهی و گردشگری آن افزوده شده تا گردشگران بیش از پیش از اقامت در این شهر بسیار زیبا لذت ببرند و خاطرات خوشی برای خود، دوستان و همراهان خود رقم بزنند.در این مقاله قصد داریم آب و هوای سلمانشهر را در فصول مختلف سال شرح دهیم تا گردشگران تور مازندران با در دست داشتن اطلاعات کامل بتوانند به این شهر رویایی سفر کنند.

متل قو کجاست

 

متل قو - صفرتا صد متل قو، یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری شمال ایران را بخوانید.

 

هواشناسی متل قو

به طور کلی آب و هوای متل قو مرطوب بوده؛ میانگین بارش های سالیانه آن بین 1100 تا 1500 میلی متر و متوسط دمای سالانه آن نیز 16 درجه سانتی گراد می باشد. ارتفاع سلمانشهر از سطح دریا منفی 20 متر است. 

 

متل قو در فصل بهار

دمای هوا در اوایل فصل بهار و در ایام عید متاثر از هوای زمستان کمی سرد و بارانی می باشد. در اواسط فروردین اما دمای هوا کمی بالاتر می رود و هوایی معتدل و دلپذیر را در منطقه شاهد می باشیم که تا اواسط خرداد ادامه دارد. این هوا برای پیک نیک و تفریح کردن بسیار مناسب است و خاطره ای فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد.بیشترین استقبال توریست ها در این فصل و در ایام عید صورت می گیرد.

 

سازمان هواشناسی - به وضعیت آب و هوای مناطق مختلف کشور توجه کنند.

 

متل قو در فصل تابستان

در فصل تابستان دمای بالای هوا با رطوبت حاصل از دریای خزر سبب می شود که تعرق بدن بالا برود. این فصل برای پرداختن به تفریحات آبی بسیار مناسب است و گردشگران تور شمال می توانند به راحتی در ساحل متل قو و دریا به تفریح بپردازند.با وجود دمای بالای هوا و سختی های حاصل از آن، این بازه زمانی بهترین زمان سفر به متل قو به شمار می آید، هرچند سلمانشهر در هر فصلی زیبایی های خاص خود را دارد اما برای تفریح تابستان بهترین فصل متل قو محسوب می گردد.

متل قو در فصل پاییز

در ماه های مهر و آبان شرایط جوی مساعدی را در این منطقه شاهد هستیم که آمیزش باران های دل انگیز پاییزی سبب دلپذیر شدن دوچندان آن می شود؛ هوایی که برای قدم زدن در طبیعت بکر و زیبای متل قو بسیار مناسب می باشد.تصویری از برگ های رنگارنگ درختان که بر روی زمین نقش بسته اند نیز جلوه خاص خودش را دارد که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.

 

متل قو در فصل زمستان

در فصل زمستان شاهد کاهش چشمگیر دمای هوا و بارندگی های متوالی هستیم که همین امر باعث می شود تعداد مسافران بسیار کمتر از سایر فصول سال شود. با وجود اطلاعات ارائه شده در بالا می توان ادعا کرد که مناسب ترین زمان سفر به سلمانشهر فصول بهار و تابستان می باشد که گردشگران تور مازندران می توانند سفری لذتبخش را تجربه نمایند.به طور تقریبی میتوان گفت 20 روز در سال، این شهر دارای یخبندان است که طبیعتا این شرایط در فصل زمستان اتفاق می افتد و امکان تفریح و گشت و گذار در این ایام غیر ممکن می شود. 

 

شمال ایران - اطلاعاتی کامل در رابطه با شمال ایران را در لینک مطالعه نمایید. 

 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. حسین موسوی حسین موسوی 1398/08/20
    8 نفر پسندیدند
    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان عزیز دمای هوا تو سلمانشهر فصل بهار یه کم سرد و بارونیه البته اوایل بهار ولی در اواسط هوایی عالی و معتدل داره که آدم لذت میبره از هواش واقعا این هوا تا وسطای خرداد هم همین حالت رو داره . تو فصل تابستون رطوبت دریای خزر باعث میشه که یه کم اذیت بشید و شب بیرون رفتن رو ترجیح بدید تا روز و اگر هم روز بیرون میرید به نظرم برید دریا تا بتونید لذت کافی رو ببرید. تو فصل پاییز بیشتر توی آبان هوا باز هم خوب میشه تو سامانشهر و مناسب جنگل و طبیعت گردی میشه برگ ها هم که رنگ و وارنگ میشن و تصویر زیبایی میسازن . اما در آخر فصل زمستان دمای هوای سلمانشهر کاهش پیدا میکنه و مدام دچار بارندگی های شدید میشه که خوب به نظرم اگر تو زمستون به سلمانشهر سفر نکنید بهتر باشه .

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 113 کاربر