اجاره خودرو در ترکیه

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 2020
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اجاره خودرو در ترکیه یکی از نیازهای اصلی بسیاری از گردشگران برای تفریح و انجام کارهای اداری می باشد. افرادی که حوصله شلوغی و معطلی وسایل نقلیه عمومی را ندارند بهترین پیشنهاد برای این دسته افراد که برای سفر تفریحی و  یا کاری کوتاه مدت عزیمت کرده اند "اجاره ماشین" می باشد.با اجاره ماشین در استانبول، آنتالیا، ازمیر و سایر شهرهای ترکیه براحتی می توانید به برنامه های تفریحی و گردشگری خود بپردازید و یا به شهرهای بیشتری سر بزنید و رفاه بیشتری را برای خود و خانواده در سفر با تور ترکیه رقم بزنید. در این مقاله قصد داریم شرایط و مدارک مورد نیاز، قوانین و قیمت اجاره ماشین در ترکیه را بررسی کنیم. 

 

کرایه ماشین در استانبول ترکیه

مهاجرت به اروپا-مهاجرت اروپا بحث داغی است که همیشه مورد توجه افراد قرار دارد. اروپا دومین قاره کوچک دنیا است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه هم مرز می باشد.

شرایط اجاره ماشین در ترکیه

به دلیل ازدیاد گردشگر در این کشور اجاره خودرو در آن بسیار رایج است و در تمامی خیابان های اصلی کشور ترکیه حتما چند دفتر اجاره اتومبیل خواهید دید. در بسیاری از شرکت های اجاره خودرو اولین شرط اجاره خودرو در ترکیه داشتن گذرنامه، گواهینامه بین المللی و کارت اعتباری اعلام می کنند. گردشگران تور ترکیه باید بدانند که اگر کارت اعتباری به همراه ندارید می توانید از دفاتر و شرکت های کوچکتر ماشین خود را انتخاب کنید. البته اخیرا تعداد زیادی از شرکت های اجاره خودرو بدون کارت اعتباری نیز  ماشین اجاره می دهند.

اجاره ماشین در استانبول

 اجاره خودرو در استانبول همانند سایر شهرهای ترکیه می باشد .به طور متوسط هزینه اجاره خودرو دراستانبول و سایر شهرهای ترکیه  به صورت روزانه از 114 لیر شروع می شود. و بسته به تعداد روز ها و مدل ماشین افزایش می یابد. و در صورت اجاره ماهیانه مبلغ به صرفه تر خواهد بود.  کرایه ماشین در ترکیه دارای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث می باشد. خودروهای اجاره ای در تریکه دو نوع بیمه عادی و CDW (کامل) دارند.  مبلغ دیپوزیت برای بیمه های عادی 700 دلار یا 3000 لیر می باشد. اما مبلغ دیپوزیت برای خودروهایی با بیمه کامل، 300دلار یا 1000لیر می باشد. تمام خودروهای اجاره ای در ترکیه مدل سال می باشند.

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

مدارک لازم برای اجاره ماشین در ترکیه

مدارک موردنیاز رنت ماشین در ترکیه موارد زیر است: 

  • اصل و کپی از تصویر گواهینامه ایرانی
  • اصل و کپی از تصویر گواهینامه بین المللی
  • کپی از تصویر پاسپورت
  • تصویر بلیط رفت به ترکیه
  • پرداخت بیعانه

نحوه کرایه ماشین در ترکیه

فرایند  اجاره ماشین در ترکیه به صورت زیر می باشد:

  1. برای اجاره ماشین در ترکیه ابتدا باید ماشین مدنظرتان را انتخاب کنید و در یکی از شرکت های اجاره خودرو اقدام به رزرو خودرو کنید. برای تحویل خودرو در مکان و زمان درخواستی خود با کارشناسان شرکت اجاره ماشین هماهنگی لازم را انجام دهید.
  2. پس از رزرو خودرو، مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در ترکیه را از طریق واتساپ و یا تلگرام برای کارشناسان شرکت مورد نظر بفرستید.
  3. سپس باید بیعانه اعلام شده را تحویل شرکت دهید و مابقی مبلغ را می توانید در زمان تحویل خودرو پرداخت کنید.
  4. پس از آن می توانید خودرو را در محل درخواست تان تحویل بگیرید. هزینه تحویل و عودت خودرو در محل درخواستی شما در صورتیکه با محل پیشنهادی شرکت اجاره دهنده متفاوت باشد مشمول هزینه اضافی می باشد که پرداخت آن بر عهده شما است.
  5.  قرارداد هم  هنگام تحویل خودرو امضا می کنید.

اجاره ماشین لوکس در استانبول ترکیه

تحویل خودرو در ترکیه

متقاضیان می توانند ماشین را در هر نقطه از کشور ترکیه تحویل بگیرند و مجددا باز گردانند. با وجود نمایندگان فعال در شهر ها و فرودگاه های ترکیه، خدمات اجاره خودرو به بهترین نحو ممکن انجام می گیرد. خودروی مورد نظر را می توانید در یک شهر تحویل گرفته و در یک شهر دیگر عودت نمایید. همچنین  می توانید خودرو را در محل اقامت خودتان (هتل ها  و مسافر خانه) و در فرودگاه نیز تحویل بگیرید.

نکاتی در مورد اجاره خودرو در ترکیه 

  • اگر با تور به این کشور سفر کرده اید این را به خاطر داشته باشید که در انتخاب شرکتی که قصد اجاره اتومبیل را از آن دارید حتما با راهنمای تور خود مشورت کنید و از افراد با تجربه کمک بگیرید زیرا مهم ترین مسئله در اجاره خودرو انتخاب دفتر و شرکتی معتبر می باشد.
  • یکی از نکاتی که حتما باید به یاد داشته باشید به همراه داشتن دائمی بیمه ماشین، گواهینامه بین المللی و یک نسخه از قرارداد اجاره خودرو می باشد.
  • در شهر های بزرگ این کشور مانند استانبول و آنتالیا یکی از مسائل مهم به هنگام رانندگی در دست داشتن آدرس دقیق و واضح از مقصد است. 
  • به طور معمول مخزن بنزین خودرو هایی که در کشور ترکیه برای اجاره ارائه می شود تقریبا خالی است و تنها می تواند شما را به اولین پمپ بنزین برساند پس به خاطر داشته باشید پس از تحویل خودرو اولین مقصدی که به سمت آن حرکت می کنید پمپ بنزین باشد.

ارزانترین مراکز خرید استانبول - خرید از ارزان ترین فروشگاه‌ها و مراکز خرید در شهر توریستی استانبول ترکیه!

قیمت اجاره ماشین در ترکیه

پس از نکات مهمی که برای اجاره خودرو در ترکیه لازم بود بدانید به سراغ مسئله مهم دیگری یعنی هزینه آن خواهیم رفت : 

قیمت اجاره خودرو در ترکیه به دو امر بستگی دارد یک این که سوخت ماشین چیست گازوئیل یا بنزین و دو این که نوع و برند ماشینی که انتخاب می کنید. اما به صورت کلی مناسب ترین هزینه ای که برای اجاره خودرو در این کشور وجود دارد از 35 یورو (برای یک روز) به بالا است، البته اگر خودرو را روزهای بیشتری رزرو کنید این مبلغ به 30 یورو قابل تبدیل است. نحوه پرداخت وجه به این شکل است که  مسافران تور ترکیه،  تور استانبول و تور آنتالیا پس از عقد قرارداد موظفند هزینه تمامی روزهایی که ماشین را اجاره کرده اند به علاوه 100 دلار اضافی که به عنوان ضمانت برای هرگونه جریمه احتمالی از آن ها دریافت می شود را بپردازند.        

سوالات متداول

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
انواع کلاس نرخی هواپیما | تاثیر کلاس های پروازی + نرخ هر ایرلاین
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
هلیوم پارک تهران؛ تفریح پرهیجان در ایران مال + آدرس و قیمت بلیط
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر