عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/14
بازدید: 16734
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

در طول تاریخ قوانین عجیب بسیاری در سراسر دنیا تصویب شده اند که شنیدن آن ها ممکن است برایتان جالب باشد، در این مقاله قصد داریم عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی را بیان کنیم، چنانچه از علاقمندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید تا پایان این متن با تیم لحظه آخر همراه باشید. از جمله کشور های اروپایی که قوانین عجیبی در زمینه های مختلف دارند می توان به کشور های انگلستان، ایتالیا، فرانسه، دانمارک، یونان، سوئیس، آلمان و غیره اشاره کرد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

عجیب ترین قوانین کشور انگلستان

  • بوسیدن و در آغوش کشیدن دوستان و اقوام در ایستگاه های راه آهن شهر وارینگتون خلاف قانون می باشد!

قانون گذاران انگلیسی معتقدند که انجام این کار ها در ایستگاه های این شهر ممکن است ترافیک انسانی ایجاد کرده و مزاحم سایرین شود.

  • رعایت نکردن صف در انگلستان غیر قانونی است!

 گردشگران تور لحظه آخری باید بدانند که در سراسر دنیا رعایت کردن صف یک ارزش محسوب شده و اغلب شهروندان خود را ملزم به رعایت این امر می دانند، اما در انگلستان در صورتی که ترتیب صف را رعایت نکنید مراجع قانونی با شما برخورد خواهند کرد!

 

قوانین کره شمالی - تعدادی از عجیب ترین قوانین کشور کره شمالی

 

  • ممنوعیت خرید و فروش تخم مرغ های آمریکایی در کشور انگلستان!

مردم انگلستان با شستن تخم مرغ ها مخالف هستند و از آنجایی که تخم مرغ های آمریکایی شسته می شوند، خرید و فروش آن ها در کشور انگلستان ممنوع بوده و جالب است بدانید که فروش تخم مرغ های انگلستانی نیز به سبب اینکه شسته نمی شوند در کشور آمریکا ممنوع می باشد.

  • مرگ در پارلمان انگلیس بر خلاف قوانین کشور است!

در پارلمان انگلیس نمیرید وگرنه مجازات می شوید! یکی دیگر از عجیب ترین قوانین موجود در کشور انگلستان ممنوعیت مرگ در پارلمان این کشور می باشد که در قرن 17 ام میلادی به منظور دور نگه داشتن محیط پارلمان از جنگ های داخلی، تصویب شده و امروزه نیز پابرجا است، بر طبق این قانون در صورتی که فردی در پارلمان بمیرد، مراسم تشییع جنازه برای وی برگزار نشده و اموالش نیز به نفع دولت مصادره می شود.

  • حمل و نگهداری ماهی سالمون در شرایط مشکوک ممنوع است!

قانون بسیار معروفی در سال 1986 در کشور انگلستان تصویب شد که به موجب آن، حمل ماهی سالمون در شرایط مشکوک ممنوع شده است، باید بدانید که منظور از شرایط مشکوک در واقع شرایطی است که فرد از صید قانونی ماهی ها مطمئن نباشد. لازم به ذکر است که این قانون عجیب در کشور اسکاتلند نیز اجرا می شود.

  • چسباندن تمبر های منقوش به چهره افراد سلطنتی انگلستان به صورت سر و ته غیر قانونی است!

یکی دیگر از عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی ممنوعیت چسباندن تمبر هایی با نقش افراد سلطنتی، به صورت وارونه در کشور انگلستان می باشد، بر طبق این قانون شخصی که این کار را عمداً و یا سهواً انجام دهد، به عنوان خائن شناخته شده و مجازات خواهد شد.

 

 

قوانین کشور نگلستان

 

عجیب ترین قوانین کشور ایتالیا

  • همیشه لبخند به لب داشته باشید وگرنه مجازات خواهید شد!

طبق  یکی از عجیب ترین قانون های کشور ایتالیا، شهروندان موظف اند در تمامی ساعات روز با چهره خندان در سطح شهر تردد کنند، مگر در بیمارستان ها و مجالس ترحیم.

  • غذا دادن به پرندگان در میدان سنت مارک شهر ونیز بر خلاف قوانین ایتالیا می باشد.

میدان سنت مارک یکی از اماکن توریستی و معروف شهر ونیز است که با مرور زمان به محل تجمع پرندگان تبدیل شده بود و این پرندگان علاوه بر انتقال بیماری های مختلف باعث تخریب بنا های تاریخی نیز می شدند بنابراین دولتمردان ایتالیایی تصمیم گرفتند غذا دادن به این پرندگان را ممنوع کنند تا از تجمع آن ها جلوگیری شود، توجه داشته باشید که در صورت غذا دادن به این پرندگان ممکن است بیش از 700 دلار جریمه شوید.

 

عجایب هفتگانه - اگر می خواهید با عجیب ترین سازه ها در جهان آشنا شوید بر روی لینک کلیک کرده و مقاله مورد نظر را مطالعه فرمایید.

 

  • مردان ایتالیایی حق ندارند دامن بپوشند! 

پوشیدن دامن برای مردان ممکن است خنده دار به نظر برسد اما باید بدانید که در نقاط مختلف دنیا مردانی وجود دارند که از دامن استفاده می کنند، این دسته از افراد در صورت سفر به ایتالیا و پوشیدن دامن به عنوان مجرم شناخته شده و جریمه خواهند شد.

  • خوردن و نوشیدن بر روی پله کلیسا های موجود در کشور ایتالیا غیر قانونی می باشد

یکی دیگر از قوانین عجیب کشور ایتالیا ممنوعیت خوردن و آشامیدن بر روی پله های کلیسا است، علت تصویب چنین قانونی حفظ و نگهداری کلیسا ها و بنا های مذهبی به نظر می رسد.

 

قوانین کشور ایتالیا

 

عجیب ترین قوانین کشور فرانسه

  • در کشور فرانسه می توانید به صورت قانونی با مردگان ازدواج کنید!

در صورتی که شخص مورد علاقه یک فرانسوی، پیش از ازدواج بمیرد او می تواند با نامزد مرده خود به صورت قانونی ازدواج کند، در سال 1959 میلادی انفجاری در یکی از سد های کشور فرانسه رخ داد که به سبب آن مردان بسیاری کشته شدند، در این بین نامزد یکی از این مردان نامه ای به رئیس جمهور وقت فرانسه داده و از وی درخواست اجازه برای ازدواج با نامزد مرده خود را کرده بود، این درخواست در واقع علت اصلی تصویب این قانون عجیب در کشور فرانسه می باشد.

 

همه چیز درباره فرانسه - آشنایی با تاریخ و فرهنگ و مردمان کشور فرانسه

 

  • ممنوعیت گذاشتن نام ناپلئون بر روی خوک های فرانسوی!

در فرانسه هیچکس اجازه ندارد که خوک خود را ناپلئون صدا کند، در غیر این صورت به عنوان مجرم شناخته شده و مجازات می شود.

  • رانندگان در فرانسه باید دستگاه الکل سنج تنفسی به همراه داشته باشند.

هر شخصی که در کشور فرانسه در حال رانندگی است ملزم به داشتن دستگاه الکل سنج تنفسی می باشد و در صورتی که راننده ای این دستگاه را به همراه نداشته باشد جریمه می شود.

 

قوانین عجیب کشور های جهان

 

قوانین عجیب کشور دانمارک

  • نام فرزند خود را باید از میان 7 هزار نامی که حکومت تعیین می کند، انتخاب کنید!

مردم دانمارک تنها می توانند از میان نام هایی که توسط حکومت تعیین شده است نام فرزند خود را انتخاب کنند، در غیر این صورت والدین مجرم شناخته شده و مراجع قانونی با آن ها برخورد می کنند.

  • به صورت قانونی از زندان فرار کنید!

 

تور اروپا | لیست قیمت بهترین تورهای اروپایی را از اینجا ببینید!

 

یکی از عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی که در کشور دانمارک به تصویب رسیده است، قانونی بودن فرار از زندان می باشد که طبق آن، زندانیان می توانند به صورت کاملاً قانونی از زندان فرار کرده و به زندگی در خارج از زندان بپردازند.

  • واگذاری قانونی حق حضانت کودکان گم شده، پس از دو ساعت!

اگر کودک گم شده ای در دانمارک پیدا شود و والدین آن کودک تا دو ساعت موفق به پیدا کردن فزند خود نشوند، شهروندان دانمارکی می توانند به صورت قانونی حق حضانت کودک را بر عهده بگیرند.

  • پوشیدن کلاه گیس غیر قانونی است!

جالب است بدانید که زنان دانمارکی اجازه استفاده از کلاه گیس را ندارند و در صورت استفاده مجریان قانون با آن ها برخورد خواهند کرد.

 

عجیب ترین قوانین

 

عجیب ترین قوانین کشور یونان

  • هیچ کس اجازه انجام بازی های کامپیوتری را ندارند!

در کشور یونان به منظور جلوگیری از قمار و شرط بندی، انجام بازی های کامپیوتری ممنوع شده و با افرد خاطی برخورد قانونی می شود.

  • در اماکن تاریخی یونان کفش پاشنه بلند نپوشید!

پوشیدن کفش پاشنه بلند در اماکن تاریخی و برخی از نقاط کشور یونان غیر قانونی می باشد، چرا که پاشنه این کفش ها ممکن است منجر به تخریب آثار تاریخی شود.

 

قوانین کشور یونان

 

عجیب ترین قوانین کشور سوئیس 

  • پیاده روی بدون لباس در کوهستان غیر قانونی است

در سال 2009 مردی آلمانی به صورت برهنه از مقابل یک کمپ خانوادگی واقع در دامنه کوه های آلپ عبور کرده و منجر به تصویب چنین قانون عجیبی در کشور سوئیس شد.

  • شستن ماشین در روز یکشنیه بر خلاف قانون است!

یکی دیگر از عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی این است که اگر شخصی روز یکشنبه در کشور سوئیس ماشین خود را بشوید به عنوان مجرم شناخته می شود.

  • استفاده از سیفون بعد از ساعت 10 شب ممنوع می باشد!

شهروندان سوئیسی بعد از ساعت 10 شب اجازه استفاده از سیفون را ندارند در غیر این صورت مراجع قانونی با آن ها برخورد خواهد کرد.

  • آواز خواندن در هنگام اسکی غیر قانونی است

این قانون عجیب احتمالاً برای جلوگیری از رخداد بهمن در کشور سوئیس تصویب شده است و بر طبق این قانون هیچ شخصی اجازه آواز خواندن به هنگام اسکی را ندارد در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

 

قوانین عجیب

عجیب ترین قوانین کشور آلمان

  • تمام شدن بنزین در اتوبان های آلمان غیر قانونی می باشد!

در صورتی که بنزین شما در یکی از اتوبان های کشور آلمان تمام شود جریمه خواهید شد، این قانون عجیب در راستای کاهش آمار تصادف ها و همچنین احترام به حقوق شهروندی در کشور آلمان به تصویب رسیده است.

  • اشاره کردن به سال 1966 در ورزشگاه های کشور آلمان غیر قانونی است!

در سال 1966 کشور انگلستان با پیروزی در مقابل تیم آلمان برنده جام جهانی شد، به همین سبب قانون گزاران آلمانی اشاره به این سال را در ورزشگاه های کشور ممنوع کرده اند و در صورتی که شخصی این کار را انجام دهد، مراجع قضایی با وی برخورد خواهند کرد.

  • استفاده از ضمیر "du" به جای "sie" در هنگام مواجهه با پلیس غیر قانونی است!

توجه داشته باشید که اگر در کشور آلمان پلیس را با ضمیر "تو" خطاب کنید ممکن از 600 یورو جریمه شوید، علت تصویب چنین قانونی در کشور آلمان الزام احترام به پلیس می باشد.

 

قوانین کشور آلمان

عجیب ترین قوانین سایر کشور های اروپایی

  • در کشور فنلاند گوش دادن به موسیقی هنگام سوار شدن به تاکسی غیر قانونی می باشد و در صورت مشاهده فرد به عنوان مجرم شناخته می شود.
  • در کشور واتیکان طلاق گرفتن بر خلاف قانون بوده و هیچ زوجی اجازه این کار را ندارند.
  • رانندگان اسپانیایی اجازه رانندگی با دمپایی لا انگشتی را ندارند و در صورتی که راننده با این دمپایی ها رانندگی کند جریمه خواهد شد.

همانطور که مشاهده کردید قوانین بسیار عجیبی در دنیا وجود دارد که شنیدن آن ها باعث تعجب افراد می شود، امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی کلی در رابطه با عجیب ترین قوانین کشورهای اروپایی کسب کرده باشید.

 

پایتخت کشورها - اطلاعات مربوط به پایتخت کشورها 

 

نظرات کاربران

  1. متین متین 1402/04/22
    0 نفر پسندیدند
    در مورد فنلاند. و گوش دادن به موسیقی در تاکسی اصلا چنین چیزی وجود ندارد خودم در فنلاند هستم و راننده تاکسی بودم ،

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 113 کاربر