بهترین زمان سفر به فرانکفورت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 739
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر فرانکفورت آلمان در حاشیه یکی از انشعاب های رود راین واقع شده و موقعیتی استراتژیک در قاره اروپا دارد. این شهر در سال 2012 یکی از 10 شهر پر بازدید جهان نام گرفت. این شهر دارای ثروت فراوان، 700 هزار نفر جمعیت، یک فرودگاه بین المللی بزرگ (سومین فرودگاه بزرگ اروپا) و خانه بانک مرکزی اروپا می باشد.

 

بهترین زمان سفر به فرانکورت

 

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به شهر فرانکفورت از نظر آب و هوا، اواخر فصل بهار یعنی از ماه آوریل تا می (معادل 12 فروردین تا 10 خرداد) و اوایل فصل پاییز یعنی ماه های آگوست تا سپتامبر (معادل 10 مرداد تا 8 مهر) می باشد. در این دو بازه هوا و چشم انداز شهر فرانکفورت در بهترین حالت خود قرار دارد.

به طور کلی دما در شهر فرانکفورت بسیار متغیر بوده و معتدل بودن شهرهای دیگر آلمان را ندارد. فرانکفورت از نظر آب و هوا در میان مقاصد گردشگری جهان، رتبه 37 را از 100 به خود اختصاص داده است.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس شلوغی

شهر فرانکفورت در ماه های ژانویه، سپتامبر و ژوئن شلوغ ترین زمان خود را از نظر تعداد گردشگران می گذراند. در این ماه ها قیمت هتل ها و بلیط های هواپیما به بالاترین میزان خود می رسد که این میزان را می توان با رزرو پرواز و مکان اقامت خود از چند ماه قبل،کاهش دهید. همچنین اگر به شلوغی علاقه ندارید و به دنبال خلوت ترین ماه از نظر گردشگری هستید، سفر در ماه مارس بهترین انتخاب برای شماست.

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس فستیوال ها و رویدادها

مردم فرانکفورت عاشق خوش گذرانی و جشن و مهمانی هستند. این موضوع را می توان از تعداد جشن ها و فستیوال هایی که هر ساله در شهر فرانکفورت برگزار می شوند، متوجه شد. برخی از فستیوال ها و جشن های این شهر شاد عبارت اند از:

  • فستیوال بهاری دیپه مس (Spring Dippemess) 

این فستیوال، بزرگ ترین فستیوال مردمی در منطقه رودخانه راین و ماین است که هر ساله در شهربازی راتس وگ (Ratsweg Fairground) برگزار می گردد. مدت زمان این فستیوال سه هفته بوده و در ماه های مارس تا آوریل اجرا می شود. این فستیوال در میان مردم بسیار محبوب بوده و از شلوغ ترین فستیوال های فضای باز جهان است (با بیش از 2.5 میلیون نفر بازدید کننده سالانه) فستیوال دیپه مس همیشه میزبان برگزاری آخرین و جدیدترین بازی های جهان با آخرین تکنولوژی ها و جاذبه های نمایشگاهی می باشد.

 

جشنواره فرانکورت چه زمانی است؟

 

  • تعطیلات ویتسون (Whitsun holiday)

 تعطیلات ویتسون یا عید پنجاهه (هفتمین یکشنبه بعد از عید پاک) از عیدهای اصلی مسیحیان می باشد که در این روز، مسیحیان سراسر جهان فعالیت های گوناگونی نظیر انجام مراسم در کلیسا، انجام غسل تعمید، دسته های خیابانی، ضیافت های شام و ناهار، مراسم محلی و رقص و مواردی از این قبیل انجام می دهند. تعطیلات ویتسون در سال های مختلف بین ماه های می تا ژوئن برگزار می شود.

  • والچستاگ (Wäldchestag)

 روز جنگل یا والچستاگ، رویدادی منحصر به فرد است که در اولین سه شنبه پس از تعطیلات ویتسون برگزار می شود. در این روز، افراد کار خود را رها کرده و به صورت دسته جمعی به جنگل شهر می روند تا روز والچستاگ را جشن بگیرند.

  • فستیوال میدان اپرا (Opernplatzfest)

این فستیوال در واقع یک جشنواره سالانه آشپزی است که در آن غذاهای لذیذ، شیرینی های رنگارنگ و اجراهای موسیقی متعدد و متنوع، بازدید کنندگان را سرگرم می کنند. این فستیوال هر ساله در ماه های ژوئن تا جولای، به مدت 10 روز از ساعت 11 صبح تا 11 شب و در محل میدان اپرای شهر فرانکفورت برگزار می شود.

  • فستیوال اصلی (Main Festival)

 این فستیوال هر ساله در اولین جمعه ماه آگوست و در رومربرگ برگزار می شود و فعالیت ها و سرگرمی هایی نظیر سواری های شهربازی، چرخ و فلک ویژه کودکان، تامبلاها، گالری های تیراندازی، بازی ها و برنامه های موسیقی زنده را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. همچنین جالب است بدانید یک نماینده از شهرداری در جشن افتتاحیه این فستیوال در چشمه عدالت (Fountain of Justice)  حضور می یابد.

  •  فستیوال موزه (Museum Embankment Festival)

 بزرگ ترین فستیوال فرهنگی اروپاست که هر ساله در ماه آگوست برگزار می شود. این فستیوال محبوب بیش از 2.5 میلیون نفر را در هر سال به خود جذب نموده و بازدید کنندگان آن می توانند بلیط های ارزانی برای بازدید از موزه های مورد علاقه شان در این فستیوال تهیه کنند. فستیوال موزه فرانکفورت غرفه های آثار هنری و صنایع دستی، غرفه های غذایی از سراسر دنیا، برنامه موسیقی زنده و صف افسانه ای موزه فرانکفورت را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد.

 

سفر به فرانکورت

 

  • فستیوال تئاتر (Theatre Festival ‘Baroque am Main)

 این رویداد فرهنگی همه ساله در ماه های آگوست تا سپتامبر و به مدت سه هفته در شهر فرانکفورت برگزار می گردد. فستیوال نه ساله تئاتر فرانکفورت، در باغ باروک (Baroque garden) برگزار شده و سالانه بیش از 20 هزار نفر بازدید کننده دارد.

  • فستیوال موسیقی جاز (Jazz zum Dritten)

این فستیوال با اجراهای زیبای خیابانی اش، هر ساله در ماه اکتبر برگزار می شود.

  • فستیوال پاییزی دیپه مس

 در مورد فستیوال دیپه مس پیشتر صحبت کردیم. این فستیوال معروف و محبوب در فصل پاییز و ماه سپتامبر، به مدت ده روز برگزار می شود.

  • فستیوال برنیمر (The Bernemer Festival)

 این فستیوال بیش از 400 سال قدمت دارد. فستیوال برنیمر همه ساله در پایان دومین هفته از ماه آگوست برگزار شده و فعالیت هایی نظیر موسیقی زنده و لذت بردن از غذاهای خوشمزه محلی در آن رایج است.

  • بازار کریسمس فرانکفورت

 این بازار، از نظر ابعاد و تعداد افراد، بزرگ ترین بازار کریسمس در سراسر آلمان می باشد که در ماه های نوامبر تا دسامبر برگزار می شود.

 

کریسمس در فرانکورت

 

  • نمایشگاه بین المللی ماشین فرانکفورت

 این نمایشگاه از مهم ترین و بزرگ ترین نمایشگاه های خودروی جهان است که هر دو سال یک بار و تحت نظارت و سازمان دهی انجمن صنعت خودروی آلمان برگزار می شود. زمان برگزاری این نمایشگاه در میانه ماه سپتامبر بوده و به طور معمول برای برگزاری آن، به 12 ساختمان نیاز است. این نمایشگاه از سال 1991 میلادی به دو نمایشگاه ماشین های صنعتی و ماشین های شخصی تقسیم شد. نمایشگاه ماشین های شخصی (و گاهی موتور سیکلت ها) در سال های فرد و در شهر فرانکفورت برگزار می شد. شهر هانوفر آلمان نیز در سال های زوج، میزبان نمایشگاه ماشین های صنعتی و تجاری می باشد.

  •  نمایشگاه کتاب فرانکفورت

 این نمایشگاه 5 روزه از سال 1949 تاکنون در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می شود و هر ساله حدودا 7 هزار ناشر از 100 کشور جهان در این نمایشگاه شرکت می کنند. تعداد بازدید کنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت سالانه بیش از 285 هزار نفر بوده و از لحاظ تعداد ناشران، میزان بالای تبادلات و معاملات و همچنین تعداد بازدید کنندگان، بزرگ ترین و مهم ترین نمایشگاه کتاب در سراسر دنیا به شمار می رود. این نمایشگاه در اواسط ماه اکتبر هر سال و در نمایشگاه تجارت فرانکفورت برگزار می گردد. 

بهترین زمان سفر به فرانکفورت بر اساس هزینه های سفر

در زمان های خلوت که گردشگران زیادی از فرانکفورت بازدید نمیکنند، قیمت ها (به خصوص قیمت هتل ها) پایین تر از زمان های دیگر است. پس اگر بودجه محدودی داشته و به دنبال سفر با کمترین هزینه ممکن هستید، در ماه مارس به فرانکفورت سفر کنید. ماه مارس خلوت ترین ماه شهر فرانکفورت از نظر گردشگری است.


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.7 از 5 | از 100 کاربر