هزینه سفر به کانادا

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1399/09/16
بازدید: 2187
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور کانادا از جمله کشور هایی است که به علت نکات مثبت بسیار زیادی که دارد؛ از جمله نقاطی است که توجه زیادی را به خود جذب می کند. سالانه مردم زیادی به علت تحصیل، مسافرت، نقل مکان و حتی زایمان این کشور را انتخاب میکنند؛ به همین علت موضوع هزینه سفر و اقامت از جمله مطرح ترین موضوعات حائز اهمیت است که در وهله اول باید با آن رو به رو شوید. در مورد هزینه سفر به کانادا باید گفت ، کانادا کشور ارزانی برای اقامت و یا گردش و تفریح نیست و برای وقت گذراندن و یا اقامت در کانادا بودجه ای هنگفت را کاملا به این منظور کنار بگذارید و با آگاهی کامل از نوع هزینه های هر قدم در این سفر، پول خرج کنید تا به مشکل بر نخورید.در هر حال داریم راجع به مسافرت به کشور بارانی کانادا صحبت می کنیم در دو فصل تابستان به علت بازدید از آبشار نیاگارا و و در فصل زمستان به علت برف و پیست اسکی بازدید کننده های زیادی دارد. برای سفر به کانادا باید بودجه شما به ارز دلار کانادا باشد زیرا کم پیش می آید که پولی به جز دلار کانادا را به پذیرند و در واقع در این کشور به جز دلار،  ارز دیگری استفاده نمی کنند.پس بهتر است که با ارزان شدن دلار، دلار کانادا و یا دلار آمریکا خریده و پس انداز کنید.

 

سفر به کانادا

 

هزینه سفر به کانادا با دعوتنامه

داشتن دعوت نامه می تواند تمامی مراحل اداری مسافرت و یا مهاجرت و ویزای شما را در مدت زمانی کمتر از حد معمول پیش ببرد که البته همچون مقوله ساده ای نیز نیست.
اگر بخواهیم به صورت کلی برایتان توضیح دهیم؛ دعوتنامه در واقع یه نامه عادی از طرف یکی از ساکنان شهر کانادا برای متقاضی است که در آن از تمایل خود برای دیدنتان و بازدید شما از کانادا می گوید. البته این دعوتنامه برای کسی که آن را دریافت می کند کمک بزرگی باشد ولی این نامه بار مسئولیت زیادی را بر دوش کسی می گذارد که این دعوتنامه را فرستاده. هر چند که کسی که دعوتنامه را می فرستد باید از نزدیکان فرد متقاضی ویزای کانادا باشد و از نیت فرد کاملا اطلاع داشته باشد ولی باز هم فرد دعوت کننده باید در صورت نیاز مهاجر را از لحاظ مالی نیز ساپورت کند. کسانی که دعوتنامه میفرستند معمولا اقوام درجه یک و یا شرکت های مختلف هستند.

هزینه سفر به کانادا برای زایمان

معمولا برای زایمان در کانادا باید تقریبا ۴ ماه و یا بیشتر در کانادا اقامت داشته باشید. خانم باردار نمیتواند در ماه های آخر بارداری سوار هواپیما آن هم در ساعات طولانی سفر به کانادا شود به همین علت کسانی که میخواهند فرزندشان با پاسپورت کانادا که یکی از معتبر ترین پاسپورت های دنیاست به دنیا بیایند باید هزینه زیادی را علاوه بر هزینه اقامت و خورد و خوراک، برای چکاپ و زایمان بدهند. هزینه ویزیت هر متخصص زنان و زایمان حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا، سونوگرافی ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار کانادا، زایمان طبیعی ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار کانادا و سزارین ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار کانادا هزینه های مختلف مربوط به زایمان در کشور کانادا هستند. 

هزینه سفر به کانادا برای تحصیل

در کانادا دو زبان فرانسه و انگلیسی از جمله مطرح ترین زبان هایی است که مردم به آن زبان سخن می گویند و شما تنها با یادگیری زبان بین المللی انگلیسی می توانید وارد دانشگاه ها و یا مدارس این کشور شوید. پس استفاده از زبان انگلیسی به عنوان یکی از دو زبان های اصلی این کشور از نکات مثبتی برای تحصیل در این کشور حساب می شود. البته از بزرگترین نقاط عطف تحصیل در کانادا نمی توان گذشت که آن هم قیمت بسیار پایینی است که تحصیل در این کشور را راحت تر می کند. هزینه تحصیل و درس خواندن در آمریکا نسبت به کشور های آمریکا، انگلیس و استرالیا بسیار پایین تر است و علاقه مندان به تحصیل در کانادا می توانند با خیال راحت و امید بسیار برای هدف خود تلاش کنند. اگر بخواهیم هزینه های دانشگاه را بیشتر و جزئی تر ببینیم باید ۱۳ تا ۲۰ دلار در سال برای شهریه، ۱۵۰ تا از ۴۰۰ دلار برای هزینه کتاب بپردازید . البته هزینه هر دانشگاه و مدرسه فرق می کند و این تنها میانگین کلی است که باید قبل فکر کردن به تحصیل در کانادا بدانید.

 

سفر به کانادا برای تحصیل

 

هزینه سفر توریستی به کانادا

سالانه افراد زیادی به قصد سفر به کانادا اقدام به گرفتن پاسپورت و جمع کردن واحد پول دلار کانادا می کنند . از آن جایی که سفر به کانادا هزینه های زیادی را با خود به همراه دارد ما تک تک هزینه های مختلفی که ممکن است در این سفر با آن رو به رو شوید را برایتان بازگو می کنیم تا شما حداقل بودجه ای را که باید برای اقامت و یا سفری چند روزه به کانادا باید داشته باشید را بدانید.  

هزینه پاسپورت و ویزا

 هزینه ویزا توریستی حدود ۳۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا است. که قیمت ویزا با توجه به مدت زمان ویزا، داشتن دعوتنامه و… متغیر است.

هزینه سفر به کانادا با تور 

هزینه سفر به کانادا با ارزان ترین تور ممکن ۲۷ میلیون تومان است. هرچند به علت اینکه اکثریت به صورت فردی به کانادا سفر می کنند این قیمت خیلی بیشتر نیز می شود.

هزینه خورد و خوراک در کانادا

هزینه خورد و خوراک در کانادا زیاد نیست و خوردن غذا های معمولی در رستوران های کانادا حدود ۳۵ دلار آمریکا برایتان خرج برمیدارد‌.

هزینه حمل و نقل در کانادا 

از جمله نکات مثبت این کشور اجاره دادن ماشین با قیمت مناسب روزانه است و بلیط حدود ۳ دلاری اتوبوس است. کرایه ماشین در کانادا همانند دیگر کشور های اروپایی کمی گدان است.

هزینه اقامت در کانادا

 هزینه اقامت و هتل در کانادا با توجه به فاصله هتل از شهر و منطقه ای که توش ساکن هستید متفاوت و چیزی حدود ۳۰ تا ۱۰۰ دلار کانادا است. برای اجاره نیز در ماه باید ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا هزینه اجاره خانه در کانادا را بدهید.

هزینه گشت و گذار در کانادا

 هزینه بلیت سینما ۱۲ تا ۱۸ دلار کانادا، ورودی موزه ها ۱۲ تا ۲۲ دلار کانادا ، هزینه ورودی شهربازی بدون پول پارکینگ و غذا حدود ۵۰ دلار است. 
 

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. سعید شادان سعید شادان 1398/09/20
    11 نفر پسندیدند
    کانادا یکی از بهترین کشورهای اروپاست البته واحد پولش خیلی شبیه آمریکاست اما دلار آمریکا هم قبول میکنه من اولاش با یورو رفتم کانادا اما خیلی برام گرونتر تموم شد تا بتونم اونو به دلار چنج کنم. میخواستم برم آبشار نیاگارا رو ببینم بالاش یه هتل داره از اونجا ویوی جذاب و ودیدنی داره که نگو اما شبی 5000 دلاره خیلییی گرونه اما من یه جا دوستم بود یه شب تونستم پیشش بمونم اما خوبیش این بود هم صدای آبشار میومد اونجا هم می تونستی منظره جذاب و سرسبزش رو ببینی جون میداد برای عکاسی کردن از اونجا. یکی از سختیایی که کانادا داشت و داره اینه که نمیتونی ازش به راحتی ویزا بگیری، حتمن باید برای ویزا دعوتنامه داشته باشی وگرنه بهت نمیدن تازشم همینم بگم که قیمتش بالا رفته خیلی 280 دلار برای 30 روز و حدود 800 دلار برای سه ماه خیلی زیاده من واقعا نتونستم سه ماهه ویزا بگیرم تازه با زن و بچه میخواستیم بریم دیگ بدتر خرج و مخارجم که نگم کانادا خیلی گرون بود اما نه مثلا قدر کشورهایی مثل سوئیس این کشور میتونستی مک دونالد بخوری نمیدونم کلی فست فودای خیابونی خوشمزه قیمتشم ارزون درمیومد اونقدر گرون نیمشد که بری توی رستوران های شیکشون بخوری. با جیب پر پول برید کانادا با جیب خالی نمیشه ازش لذت چندانی برد.

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
تفریحات شبانه وان ترکیه؛ تجربه وان در شب
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 104 کاربر