بهترین زمان سفر به تایوان

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/20
بازدید: 389
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شرایط و علایق هر شخص عامل انتخاب بهترین فصل سفر به تایوان از نظر هزینه است. کشور تایوان از نظر گردشگری از رونق عظیمی برخوردار است و هر ساله تعداد زیادی گردشگر در فصول مختلف به این کشور سفر می کنند اما سوالی که برای هر گردشگر پیش می آید این است که بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه های سفر و یا آب و هوایی چه موقع است؟ اگر می خواهید تفریحات کشور تایوان را به خوبی بشناسید و از ارزان ترین فصل سفر به تایوان آگاه شوید خواهشمندیم این مقاله از سایت لحظه آخر را مطالعه کنید.

سفر به  کشور تایوان

بهترین زمان به سفر به تایوان از نظر آب و هوا

بهار متعادل ترین و بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه های سفر است. به طور کلی ایالت جزیره ای تایوان دارای آب و هوای موسمی نیمه گرمسیری، با تابستان های مرطوب زمستان های کوتاه و نسبتاً معتدل است. انتخاب زمان رفتن به تایوان از نظر آب و هوایی کار سختی نیست. لحظه آخر مناسب ترین زمان برای سفر به تایوان را در این بخش برای شما قرار داده است. البته فراموش نکنید بخشی از مقوله ارزان ترین فصل سفر به تایوان وابسته به زمان سفر از نظر آب و هوایی است. 

بر اساس تحقیقات بهترین زمان سفر از نظر آب و هوا از ماه سپتامبر تا نوامبر محسوب می شود. در ماه سپتامبر گردشگران شاهد دو دمای متفاوت در دو بخش کشور تایوان هستند چرا که در این ماه بخش جنوبی کشور آب و هوای گرم و بخش شمالی آن آب و هوا سرد و مطبوع را تجربه می کند. ایالت جزیره ای تایوان معمولا در فصل مشخصی از سال طوفان را تجربه می کند اما برنامه ریزی و پیروی کردن از یک اپلیکیشن پیش بینی آب و هوایی می تواند برای خاطره انگیز شدن یک سفر بی نظیر به تایوان کمک کننده باشد. اگر می خواهید در تایوان تفریحات آبی و زندگی شبانه را تجربه کنید تابستان را برای سفر به تایوان انتخاب کنید اما اگر می خواهید بهترین زمان سفر به تایوان را از نظر هزینه های سفر بررسی کنید لازم است که ما را در بخش های دیگر این مقاله همراهی کنید.

بهترین زمان سفر به تایوان

عوارض خروج از کشور  - راه‌های معافیت و نحوه پرداخت آن به همراه هزینه عوارض برای کودکان و دانشجویان!

بهترین زمان سفر به تایوان از نظر شرکت در رویداد ها

خوشبختانه در سطح جهان و قاره آسیا عموم اتفاقات و جشنواره هایی با بیان فرهنگ چین به خوبی تبلیغ می شود که همین موضوع سبب شده تا گردشگران بین المللی کنجکاو و علاقه مند به شرکت در این مراسم ها و رویدادها باشند. گرچه هنوز هم برخی از جشن و مراسم های تایوان به صورت کاملا محرمانه و در روستاهای خاصی برپا می شوند چرا که عده ای از قبایل سواحل شرقی تایوان بر این عقیده اند که سنت و فرهنگ ها نباید آشکار شود، اما در این بین جشنواره هایی وجود دارند که به عنوان جشنواره های بین المللی و در زمان های خاصی از سال برگزار می شوند و عموم مردم قادر به شرکت در آن هستند. به عنوان مثال فصل زمستان و ماه ژانویه یکی از ارزان ترین فصل سفر به تایوان محسوب می شود. در این فصل گردشگران شاهد رویدادها و مراسم های خاصی مانند جشنوارهای پول، آغاز سال نو از دیدگاه فرهنگ چین، رژه های عمومی، برگزار نمایشگاه متعدد و غیره هستند. اشخاصی که ژانویه را به عنوان زمان سفر به تایوان انتخاب میکنند، می توانند در 15 ژانویه شاهد جشنواره پرتاب فانوس کاغذی در تاپیه پایتخت تایوان باشند.

رویداد فانوس کاغذی یکی از مراسم های جالب در ارزان ترین فصل سفر به تایوان از جمله مراسم و رویداد های مشهور در فصل زمستان می توان به موشک های زنبورعسل اشاره کرد که بسیار در میان مردم تایوان محبوب است. اتفاقات و رویداد ها در فصل زمستان بی شمارند به عنوان مثال در ماه فوریه در تایوان روزی به عنوان آرزوهای رنگی وجود دارد و مردم می توانند آرزوهای خود را درون کاغذ یادداشت کنند. همچنین جشنواره مایاسوی در میان قبیله تسو نام رویدادی جالب است که به میزبانی روستاهای دابانگ و تفویه به صورت چرخشی در هر سال برگزار می شود.

 تولد الهه رحمت از جمله رویداد هایی با قدمت 300 ساله است که به عنوان مهم ترین رویداد در تایوان قلمداد می شود، این رویداد همواره در 19 فوریه در اغلب معابد مشهور کشور برگزار می شود. روز جوان، رویداد بالاترین خدای زن، روز الهه دریا، روز بزرگداشت مادر، جشنواره تیراندازی مردان، سالگرد مرگ نیاکان و پخت کیک قبر از دیگر رویداد ها و اتفاقات ماه مارس و آوریل در تقویم تایوان است. با توجه به مشاهده تقویم رسمی کشور تایوان اغلب رویداد ها در تقویم رسمی این کشور متغیر است و معطوف به زمان خاصی نیست اما می توان گفت مهمترین رویداد ها در فصول زمستان و بهار است که این موضوع می تواند کمی بر روی ارزان ترین فصل سفر به تایوان تاثیرگذار باشد چرا که گردشگران زیادی وجود دارند که تمایل دارند در مورد رویداد های تایوان اطلاعات جدیدی به دست آورند. بر اساس مطالب فوق بهترین زمان سفر برای آشنایی با جشنواره ها وابسته به تقویم رسمی کشور تایوان متفاوت است.

جشنواره های تایوان چه زمانی برگزار میشود؟

بهترین زمان سفر به تایوان برای پرداختن به تفریحات آبی

موج سواری یک ورزش مهیج و جذاب در بسیاری از مناطق آسیا از جمله تایوان است. تایوان به علت خطوط ساحلی مناسب به شدت برای تفریحات آبی نظیر غواصی، موج سواری و غیره مناسب است؛ اما طوفان های چالش برانگیز این ناحیه عده ای را از این تفریحات باز می دارد. انتخاب زمان سفر و احتیاط دو بخش حائز اهمیت در هنگام سفر به تایوان و سایر نقاط جهان است. بر اساس بررسی ها بهترین زمان سفر به تایوان به منظور تفریحات آبی مانند موج سواری ماه های ژوئن و سپتامبر است اما باز هم احتیاط شرط عقل است و با توجه به طوفان های غیر قابل پیش بینی تایوان باید سنجیده رفتار کرد.

داکسی در خلیج، ماه عسل یکی از معروف ترین نقاط موج سواری در تایوان محسوب می شود در این ناحیه علاوه بر برگزاری مسابقات ملی موج سواری امکان اجاره تجهیزات تفریحات دریایی نیز وجود دارد. از دیگر نقاط مهیج برای موج سواری در تایوان می توان به ساحل فولونگ در شمال جزیره، ساحل جنوبی در گنتینگ و ساحل توچال شانیوان در تایتونگ اشاره کرد. ساحل فولونگ به علت شرایط آب و هوایی و جغرافیایی خود محلی مناسبی برای موج سواری بین ماه های اکتبر و آوریل شناخته می شود به طور کلی بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه های سفر نمی توان معطوف به یک دوره خاص دانست که علت آن سلایق متفاوت هر گردشگر است.

یکی از تفریحات مرسوم در تایوان قایق سواری است که می تواند برای هر گردشگر داخلی و بین المللی جذاب به نظر برسد با توجه به اینکه تایوان یک جزیره محسوب می شود پس به طور کلی نقاط بی شماری را برای قایق سواری در خود جای داده است که می توان از آنها استفاده کرد اما از آنجایی که کلیه تفریحات آبی وابسته به شرایط جوی و آب و هوایی است پس انتخاب زمان مناسب برای قایق سواری بسیار حائز اهمیت است. بهترین نقاط برای قایق سواری علاوه بر سواحل تایوان رودخانه های نان شه، تای گونگ برای گردشگران شهر تایپه است.

تفریحات آبی در تایوان

بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه های سفر

ارزان ترین زمان سفر به تایوان و استفاده از تفریحات آبی، فصل زمستان است. در کنار قایق سواری غواصی یکی از تفریحات آبی لذت بخش در تایوان است. تایوان یکی از نقاط بکر غواصی محسوب می شود همچنین این کشور هر ساله با کشورهایی مانند تایلند و مالزی در خصوص این تفریح در حال رقابت است. بهترین نقطه برای غواصی در تایوان جزیره گرین در 50 کیلومتری ساحل تایتونگ است. غواصی از جمله تفریحات آبی جذابی محسوب می شود که برای آن باید تجربه داشته باشید. برای کسب تجربه و آموزش استفاده از پارک ملی کنتینگ در جنوب تایوان بهترین گزینه است این ناحیه دارای نقاط غواصی مناسب برای غواصان مبتدی و با تجربه است. هم چنین دید در صخره های مرجانی این پارک بسیار مناسب است.

در این پارک می توان اقدام به اجاره تجهیزات غواصی و آموزش همراه با اخذ مدرک غواصی کرد. با وجود تفاسیر فوق بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه های سفر و آموزش غواصی فصول خشک سال مانند تابستان و ابتدای پاییز و ارزان ترین زمان سفر به تایوان برای شرکت و بازدید از جشنواره های تایوان و غواصی فصل زمستان است. از دیگر جزایر مناسب برای غواصی در تایوان می توان به جزیره ارکیده که قابلیت دسترسی با قایق را دارد اشاره کرد. جالب است بدانیم اغلب غواصان در هنگام غواصی در تایوان شاهد حیات دریایی بی نظیری هستند؛ آن ها در این حین می توانند موجودات دریایی مانند ماهی تن، لاک پشت، هامور، باراکودا، جک، مارهای دریایی را در کنار طبیعت بی نظیر دریایی مشاهده کنند.

 سخن پایانی

غذاهای خوشمزه خیابانی، مناظر هیجان انگیز، مردم مهماندوست تایوان در کنار آب و هوای متفاوت هر نقطه از تایوان تنها بخشی از دلایلی است که گردشگران مشتاق سفر به تایوان باشند، اما انتخاب ارزان ترین فصل سفر به تایوان و بهترین زمان سفر به تایوان از نظر هزینه می تواند وابسته به عوامل مختلفی مانند هدف، انتخاب نوع تفریح، انتخاب مکان گردشگری برای تفریح، انتخاب غذا، محل اسکان و غیره متغیر باشد. به طور کلی تابستان یکی از مناسب ترین و گران ترین فصول سال و در مقابل زمستان یکی ارزان ترین فصل سفر به تایوان که پر از رویداد های مختلف است قلمداد می شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بهترین مقاصد سفر با قطار؛ تجربه سفری متفاوت
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر