هزینه سفر به عمان

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/23
بازدید: 9374
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور عمان یکی از همسایه های جنوب غربی ایران و از کشورهای حاشیه خیلج فارس میباشد. این کشور اغلب توسط بسیاری از گردشگران گزینش میشود اما نکته ای که در رابطه با این کشور حائز اهمیت میباشد این است که کشور عمان به واسطه ی داشتن یکی از گران ترین ارزهای جهان، هزینه گردشگری در آن بالا میباشد البته باید گفت که این هزینه تا حدودی به انتخاب های شما در هتل، تغذیه و...نیز مرتبط میباشد.اگر بخواهیم به میانگین هزینه در بخش های مختلف اشاره کنیم باید بگوییم که هزینه یک شب اقامت شما حدودا بین 200 تا 700 هزارتومان درمی آید همچنین هزینه یک وعده غذا در یک رستوان تقریبا بین18 تا 28 هزارتومان میباشد علاوه بر این هزینه ها، شما باید هزینه مربوط به حمل ونقل، بازدید از مکان های گردشگری و خرید را نیز به این هزینه ها اضافه کنید. با ما همراه باشید تا به اطلاعات جامع تری دررابطه با هزینه ها دست پیدا کنید.

ایا سفر به عمان ویزا میخواهد؟

یکی از خبرهای داغ چند وقت اخیر لغو روادید کشور عمان با ایران است. کشور عمان اعلام کرده است که تا پایان سال 2021 با 103 کشور روادید خود را لغو میکند و بدین طریق برای گردشگران این 103 کشور، ویزای فرودگاهی صادر میشود و با همین ویزا، گردشگران به مدت 10 روز میتوانند در کشور عمان اقامت داشته باشند. اما هنوز این تصمیم به طور قطعی تصویب نشده است.

سفر به عمان

واحد پول عمان چیست؟

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در سفر به هر کشوری باید به آن توجه داشت اطلاعات مربوط به واحد پولی آن کشور میباشد. واحد پول عمان، ریال میباشد که هر یک ریال کشور عمان به 1000واحد کوچکتر به نام بیسه تقسیم میشود. واحد ریال عمان را به اختصار با kr میباشد. هرریال عمان معادل 2.1 دلار آمریکا میباشد.

همه چیز درباره کشور عمان _ قبل از سفر به عمان با این کشور بیشتر آشنا شوید!!

قیمت بلیط سفر به عمان

قیمت بلیط سفر به هر کشوری، به عوامل زیادی بستگی دارد یکی از مهم ترین آنها زمان و فصل میباشد. عموما قیمت بلیط های گردشگری در فصولی همچون بهاربه علت شرایط جوی مناسب و همچنین تعطیلی ها به نسبت سایر زمان ها بیشتر میباشد.اگر شما تصمیم دارید که با قیمت و هزینه مناسب تری به گردشگری در این کشور بپردازید به شما پیشنهاد میکنیم سفر خود را به فصول دیگر به جزء بهار موکول فرمایید.

قیمت تور عمان

برای آنکه بتوانید یک تور با قیمت مناسب پیدا کنید به دو عامل مهم هتل و پرواز توجه فرمایید. در صورتی که در تور مورد نظر، هتل های 5 ستاره که جزء گران ترین و پرهزینه ترین اقامتگاه ها میباشد در نظر گرفته شده استباید بدانید که این مسئله برای شما هزینه زیادی را به بار می آورد اما با جایگزین کردن هتل های 3 ستاره به جای هتل های 5 ستاره، میتوانید تا حد زیادی هزینه های خود را کاهش دهید.

تور عمان - لیست قیمت لحظه آخری تور عمان!


از طرف دیگر هزینه پرواز هم که به عواملی چون شرکت هواپیمایی، نوع صندلی پرواز، سرویس دهی ها وخدمات حین پرواز در قیمت آن تاثیر گذار میباشد برای این مورد هم گزینه های جایگزینی وجود دارد مثلا استفاده از پروازهای ایرانی وهم چنین سفر در فصولی همچون تابستان ویا استفاده از تورهای ارزان وتخفیف دار لحظه آخری میتواند تاثیر چشم گیری در کاهش هزینه های شما داشته باشد.شرایط سفر به عمان در کرونا با محدیدت هایی روبه رو میباشد و از تمامی مسافران هم در فروگاه داخل کشور خودشان و هم در فرودگاه عمان تست کرونا گرفته میشود و در صورت داشتن علائم مشکوک به مدت دو هفته شرایط قرنطینه وجود خواهد داشت.

 

هزینه غذا و حمل و نقل عمومی در عمان

هزینه غذا در عمان

اگر حتی بابت هزینه های ناشی از خوراک هم نگرانی دارید میتوانید به جای سرو کردن غذا در هتل های زنجیره ای، از رستوان های محلی استفاده کنید . عموما هزینه وعده صبحانه نسبت به ناهار وشام پایین تر میباشد هزینه بلای غذا در این کشور به این خاطر است که کشور عمان، یکی از کشورهای حاشیه خلیج میباشد و غذاهای اصلی عموما با گوشت حیوانات دریایی طبخ میشود به همین خاطر قیمت تمام شده غذاها به نسبت بالا میباشد.

هزینه اقامت در عمان

هتل ها از لحاظ هزینه اقامت  ارزان و یا بسیار گران هستند. در برخی از هتل های این کشور، هزینه یک شب اقامت حدودا 50 تا60 پوند میباشد ولی هزینه اقامت هتل های لوکس این کشور از 250 پوند به بالا میباشد که عموما هتل های نزدیک به شهر مسقط از هزینه های بالاتری برخوردار میباشد اما شما از طریق سایت هایی که ارزان ترین هتل ها را برای اقامت لیست کرده اند برای کسب اطلاعات بیشترمیتوانید استفاده کنید.

هزینه حمل و نقل در عمان

جهت حمل و نقل در عمان گزینه های زیادی پیش رو مشتریان میباشد از میان همه آنها میتوان به سه گزینه اصلی تاکسی، اتوبوس و ماشین های اجاره اشاره کرد.برای استفاده از تاکسی در ابتدا باید هزینه مسیر را با راننده طی کنید و بعد سوار شوید. استفاده از اتوبوس نسبت به تاکسی ها هم مقرون به صرفه تر میباشد و هم اینکه چون ایستگاه های اتوبوس در جای جای این کشور وجود دارد شما به راحتی به هر مکانی دسترسی خواهید داشت و اما گزینه سوم که ماشین های اجاره میباشد علی رغم اینکه شما با استفاده از ماشین های اجاره میتوانید  آسان تر به گردشگری بپردازید اما هزینه بالایی برای شما خواهد داشت.

هزینه تفریح در عمان

هزینه تفریح و سرگرمی بسته به علایق و سلیقه های گردشگران متفاوت میباشد اما اگر بخواهیم یک آمار میانگین از هزینه تفریح برای یک شخص در طول یک شبانه روز بگوییم حدودا 14 پوند به ازای هر نفر میباشد.که این هزینه میتواند شامل هزینه مربوط به بازدید از موزه ها، تورهای روزانه و...باشد.

هزینه بازدید از مکان های گردشگری عمان

هزینه های مربوط به جاذبه های گردشگری و گشت و گذار در این کشور بالا نمیباشد  و شما برای ورودی پارک ها و مساجد وکلیساها نیازی به پرداخت هزینه ندارید و استفاده از آنها برای عموم مردم رایگان میباشد.اما برخی از مکان ها همچون موزه ها، کاخ ها و… نیاز به پرداخت هزینه ورودی میباشند که این هزینه هم چندان زیاد نمیباشد و بازدید از آنها برای گردشگران مقرون به صرفه میباشد.

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
14 بازار شگفت انگیز جهان که هر گردشگری باید ببیند!!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 108 کاربر