بهترین زمان سفر به شیراز

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/12/17
بازدید: 19209
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شیراز، شهر شاعران و گل ها، نگینی درخشان در قلب ایران است که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. اما چه زمانی برای سفر به این شهر دلنشین مناسب تر است؟ بهار، فصل شکوفه ها و عطر دلنشین بهار نارنج، بهترین زمان برای سفر به شیراز است. پاییز، فصل رنگ ها و خنکای دلچسب، نیز می تواند زمان مناسبی برای سفر به شیراز باشد. اگر به دنبال سفری ارزان تر هستید، زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید. البته باید به خاطر داشته باشید که در زمستان، آب و هوای شیراز سرد و در تابستان گرم و شرجی است.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. آب و هوای شیراز 
  2. چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟

آب و هوای شیراز 

شیراز به سبب موقعیت مکانی که در آن قرار دارد شهری چهار فصل می باشد، بدین معنی که آب هوای شهر شیراز در فصل های بهار، تابستان، پاییز و زمستان متفاوت است که در ادامه به بیان آن ها به تفیک فصل می پردازیم.

  • آب و هوای شیراز در بهار: بهار یکی از بهترین فصل های شهر شیراز به شمار می آید، گردشگرانی که این فصل را برای سفر به شیراز انتخاب می کنند می توانند در آب و هوایی مطلوب، خنک و گاهی اوقات بارانی به گردش در شیراز بپردازند.
  • آب و هوای شیراز در تابستان: هرچه از بهار به سمت تابستان می رویم، آب و هوای شهر شیراز رو به گرمی می رود و باید بدانید که تابستان گرم ترین فصل شیراز محسوب می شود و گردشگرانی که گرمای هوا برایشان اذیت کننده می باشد بهتر است زمانی جز تابستان را برا سفر با تور لحظه آخر شیراز انتخاب کنند.
  • آب و هوای شیراز در پاییز: بعد از بهار بهترین فصل شیراز از نظر آب و هوا فصل پاییز می باشد در این فصل شاهد آب و هوایی بسیار خنک و گاهی سرد هستیم
  • آب و هوای شیراز در زمستان: اگر از علاقمندان به هوای سرد و کوهستانی هستید زمستان را برای سفر به شیراز انتخاب کنید، در این فصل شهر شیراز داری آب و هوایی بسیار سرد است و برخی از مواقع شاهد بارش برف نیز هستیم! 

آب و هوای شهر شیراز

تور شیراز  سفر به شهر عشق و ادب ایران؛ رزرو انواع تورهای شیراز با تضمین قیمت در لحظه آخر

چه زمانی به شیراز سفر کنیم؟

اردیبهشت ماه، بهترین زمان سفر به شیراز است. در اردیبهشت ماه هم از شلوغی عید نوروز خبری نیست و هم شکوفه های بهارنارنج باز شده اند، گل های رز و محمدی و نرگس و بابونه، جشنواره گل ها را در این شهر به راه انداخته اند. آن وقت هوای شهر را با بوی گل های رنگارنگ باید تنفس کرد. شیراز یکی از دیدنی ترین شهرهای ایران است و معمولا یکی از اولین گزینه های سفر برای کسانی است که قصد مسافرت داخلی دارند، محسوب می شود. بهترین زمان سفر به شیراز، فصل بهاراست.
شیراز تابستان های گرمی دارد، زمستان های شیراز هم سرد است ولی نه مثل زمستان های شهر اردبیل، بارندگی هست و چند سال یک بار هم برف می آید. در استان فارس سه آب و هوای مختلف وجود دارد. نواحی شمال، شمال غرب و غرب این استان کوهستانی است به همین دلیل زمستان های سرد و تابستان های ملایمی دارد. ناحیه مرکزی که شیراز هم در همین ناحیه قرار دارد، دارای آب و هوایی معتدل و تابستان هایی گرم و خشک است. ناحیه جنوب و جنوب غرب این استان به دلیل نزدیکی به حنوب ایران تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدل دارد. در شیراز میانگین هوا در گرم ترین ماه سال (تیر) ۳۰ درجه سانتی گراد و در سردترین ماه سال (دی) ۵ درجه سانتی گراد است. در نهایت می شود نتیجه گرفت که بهترین زمان سفر به شیراز اردیبهشت ماه می باشد.

جاهای دیدنی شیراز - معرفی جاذبه های گردشگری شیراز که باید از آنها دیدن کنید!

جاذبه های گردشگری شیراز

سفر به شیراز در هر فصل چه مزایا و معایبی دارد؟

انتخاب بهترین زمان سفر به شیراز به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر به دنبال آب و هوای خنک و دلنشین هستید، بهار و پاییز بهترین گزینه ها هستند. اگر می خواهید از شلوغی و هزینه های سفر بکاهید، زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید و اگر به دنبال تجربه ای خاص و معنوی هستید، می توانید در ماه های محرم و صفر به این شهر سفر کنید. در آخر بگویم گردشگران تور شیراز که سرمایی هستند بهتر است در فصل تابستان و بهار به این شهر مسافرت کنند و گردشگرانی که گرمایی هستند بهتر است در فصل زمستان به این شهر سفر کنند. البته گردشگران تور شیراز در فصل سرما توجه داشته باشند که حتما لباس گرم و چتر به همراه خود داشته باشند، همانطور که در بالا گفتیم در فصل سرما در این شهر بارندگی زیاد است.

سوالات متداول

نظرات کاربران

  1. فاطمه عقیلی فاطمه عقیلی 1398/08/06
    35 نفر پسندیدند
    شیراز چقدر شهر قشنگیه، معرکه ست یه تیکه از بهشته، هرچی از این شهر تعریف کنم کمه، این شهر بی نظیرترین شهریه که من تا حالا دیدم، جوری عاشق این شهر شدم که دوست دارم بار و بندیلمو ببندم و برم اونجا زندگی کنم، واقعا شیرازی ها چقدر خوش شانسن که تو این شهر زیبا به دنیا اومدن، حافظیه واقعا از اون چیزی که از مردم میشنوین خیلی خیلی تعریفی تره، جدا از زیبایی هاش حال و هواش یه حال غیر قابل وصفیه، میشه وصفش کرد اما اونجوری که باید و شاید نمیشه و اون حس لذت بی نهایت رو نمیشه انتقال داد متاسفانه، یه حس آرامش خاصی به آدم میده، انگار قبل از اینکه وارد حافظیه بشی باید همه نگرانی ها و استرس هاتو پشت در بزاری و بری تو، یه حس عجیبیه، اگه تا حالا نرفتین شیراز حتما حتما برین خیلی حیفه آدم این بهشت زیبا و رویاییو نبینه، نوشتین بهترین زمان سفر به شیراز اردیبهشته ، من تابستون رفتم فکر کنم مرداد ماه بود، دوباره دلم هوای شیراز کرده و دلم میخواداردیبهشت برم مثل اینکه از اون چیزی که من دیدم زیباترم هست، بی صبرانه منتظر میمونم تا اردیبهشت از راه برسه و دوباره برم، باغ ارم شیراز هم خیلی قشنگ و دیدنیه و عجیب حال آدم رو خوب میکنه

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.1 از 5 | از 116 کاربر