هزینه سفر به بدروم

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 2003
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر‌های ساحلی ترکیه در میان مناطق توریستی به علت تفریحات آبی و طبیعت بی‌نظیر محبوب‌تر هستند. بدروم یکی از شهر‌های محبوب ترکیه برای سفر محسوب می‌شود. هزینه سفر به بدروم در مقایسه با مناطق بکر و زیبا بسیار مناسب و به‌صرفه به نظر می‌رسد. این شهر بندری ضمن برخورداری از ساحلی زیبا، جاذبه‌های باستانی و خانه‌های قدیمی و سفید رنگی نیز در کنار جاذبه‌های طبیعی دارد. شما می‌توانید با بودجه‌بندی سفر به بدروم از امکانات ساحلی بی‌نظیرش بهره‌مند شوید. شهر بدروم آنقدر از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی غنی هست که هیچ‌گاه از سفر به این شهر زیبا خسته نخواهید شد.

هزینه سفر به بدروم

همه چیز درباره بدروم - معرفی کامل شهر تاریخی تفریحی بدروم ترکیه

هزینه سفر به بدروم چقدر است؟

آب و هوای شهر بدروم با توجه به موقعیت جزیره‌ی آن، مدیترانه‌ای است. این منطقه در تابستان‌ها آب و هوایی گرم و در فصل زمستان شرایط آب و هوایی معتدلی را دارد. در بهار و فصل تابستان همه چیز فراهم بوده تا در کنار ساحل شن نهایت لذت را ببرید. به‌طور کلی هزینه سفر به بدروم در این فصول به دلیل حجم بالایی از گردشگران با افزایش روبه‌رو می‌شود.

هزینه سفر ۷ روزه به بدروم

قبل از هر چیز لازم است مختصری به معرفی واحد پول کشور ترکیه بپردازیم. واحد پول کشور ترکیه لیر بوده که با علامت اختصاری (TL)، کد (TRY) و نماد (₺) نمایش داده می‌شود. یک لیر برابر با صد کروش ترکیه خواهد بود. اسکناس‌های ترکیه شامل ۵ لیری (به رنگ قهوه‌ای و بنفش)، ۱۰ لیری (قرمز)، ۲۰ لیری (سبز)، ۵۰ لیری (نارنجی)، ۱۰۰ لیری (آبی) و ۲۰۰ لیری (بنفش) هستند. سکه‌های رایج آن‌ها را ۱، ۵، ۱۰، ۲۵،۵۰ کروش (Kuruş)  و با علامت اختصاری kr و ۱ لیری تشکیل می‌دهند.
اگر بخواهیم میانگینی برای هزینه سفر ۷ روزه به بدروم داشته باشیم به این صورت محاسبه می‌شود. برای یک مسافر ۱.۵۰۷ دلار، برای یک زوج ۲. ۷۰۷ دلار و برای یک خانواده ۴ نفره ۵.۷۴0 دلار است. در واقع به عبارتی هزینه هر شب برای تمامی اعضای خانواده۱۵۰ تا۱۶۰ دلار خواهد بود. این بودجه شامل ۴۰۵. ۰۰ دلار هزینه اقامت برای ۲ بزرگسال در یک هتل ۴ ستاره، ناهار در یک رستوران محلی، غذای خیابانی و نوشیدنی خواهد بود. برای یک روز ۲۰. ۰۰ دلار و بازدید از برخی جاذبه‌ها و سرگرمی‌ها ۳۳. ۱۰ دلار را در بر می‌گیرد.

سواحل بدروم

بودجه ‌بندی سفر به بدروم

بودجه‌بندی سفربه بدروم یکی از مواردی بوده که افراد قبل از سفر باید به این مورد رسیدگی می‌کنند. این یک موضوع طبیعی است که افراد بخواهند پیش از سفر برخی از عوامل را برآورد نمایند. آن‌ها با در نظر گرفتن تجربه بهترین تفریحات مقصد گردشگری خواهند دانست که آیا سفر به آن مقصد گردشگری با بودجه‌ای که دارند مناسب خواهد بود. در شهر بدروم می‌توانید تجربه‌ی خوردن غذا‌های خوشمزه زیادی را داشته باشید. توصیه می‌شود به یک رستوران با هزینه متوسط بروید و یک وعده غذایی خود را حتماً در یکی از این رستوران‌ها میل نمایید. هزینه تجربه یک وعده غذایی در رستوران ارزان، حدود ۱۵ لیر است. برای کاهش هزینه سفر به بدروم، خوردن فست‌ فوت‌ها راه حل خوبی خواهد بود.

مهاجرت به اروپا-مهاجرت اروپا بحث داغی است که همیشه مورد توجه افراد قرار دارد. اروپا دومین قاره کوچک دنیا است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه هم مرز می باشد.

هزینه تردد و حمل و نقل عمومی در بدروم

در سطح شهر معمولاً تاکسی‌های زرد رنگ بدروم را مشاهده خواهید کرد. با توجه به این‌که قیمت سفر به بدروم بالا است در این شهر نیز همچون تمام شهر‌های ترکیه قیمت تاکسی بسیار گران خواهد بود. اگرچه استفاده از تاکسی یکی از راه‌های آسان و راحت در حمل و نقل عمومی بدروم محسوب می‌شود اما می‌بایست برای هر کیلومتر ۴. ۵ لیر بپردازید. استفاده از تاکسی بهتر بوده تا در اولویت آخر قرار گیرد.

بهترین و ارزان‌ترین وسیله نقلیه در سطح شهر بدروم دولموش‌ها هستند. دلموش‌ها همچون مینی‌ بوس‌های کوچک‌ بوده‌اند که ظرفیت آن حدود ۲۰ نفر است. دلموش‌ها گزینه مناسبی از نظر امنیتی و ارزانی به شمار ‌می‌روند. اتوبوس و تراموا از دیگر وسایل حمل ‌و نقل عمومی محسوب می‌شود.

هتل های بدروم

هزینه اقامت و رزرو هتل در بدروم

با توجه به موقعیت شهر ساحلی و توریستی‌ بدروم، انواع هتل‌ها با کیفیت‌های گوناگون را در این شهر خواهید دید. برای این‌که هزینه کمتری را متحمل شوید می‌توانید هتلی را انتخاب کنید که کمی از ساحل فاصله داشته باشد. در واقع با هزینه‌ اقامت در یک هتل معمولی در کنار ساحل می‌توان در یک هتل بهتر و با امکانات بیشتر اما چند خیابان آن‌طرف‌تر اقامت گزید. هتل رگنوم اسنا، هتل کوستا ساریاز، هتل ال‌وینو و... از هتل‌های محبوب‌تر در بین سایر هتل‌ها هستند.

هزینه تلفن در بدروم

تعرفه هر دقیقه مکالمه با تلفن همراه محلی در بدروم ۰.۸۰ لیر خواهد بود. همچنین برای اینترنت نامحدود بیشتر از ۶۰ مگابایت سالیانه باید ۱۲۰ لیر هزینه پرداخت کنید.

هزینه شکم گردی در بدروم

غذا خوردن و رستوران‌گردی در سفر به بدروم یکی از تفریحات خوب و جذاب محسوب می‌شود. در صورتی‌که شما نیز به خوردن و تجربه کردن غذا‌های جدید علاقه‌مند هستید بودجه خوبی را برای رستوران‌گردی در بدروم در نظر بگیرید. می‌توانید‌ خوردن غذا‌های دریایی تازه را که در این شهر سرو می‌شوند، تجربه کنید. اگر شما یک هتل آل یا یوآل در بدروم رزرو کرده باشید نیازی به هزینه خورد و خوراک در بدروم نیست. سرو غذا در هتل یوآل رایگان است. رستوران ماوی سورگن، رستوران ممدوف، رستوران لیمون، رستوران اورفوز، رستوران ماچاکیزی، رستوران هوکانین یری و رستوران می‌موزا از جمله بهترین رستوران‌های شهر بدروم ترکیه به شمار می‌آیند.

هزینه شکم گردی در بدروم

خرید سوغات در بدروم چقدر هزینه دارد

متنوع‌ترین بازار‌های صنایع‌ دستی را می‌توان در ترکیه مشاهده کرد. می‌توانید برای سفر به بدروم بخشی از هزینه را به خرید سوغات اختصاص دهید. صنایع دستی که با مرجان‌ها و صدف‌های دریایی ساخته می‌شوند از معروف‌ترین صنایع دستی بدروم هستند که شهرت جهانی دارند. سه‌شنبه بازار‌های معروف بهترین مکان برای خرید سوغاتی‌هایی با قیمت مناسب است.

هزینه تفریحات بدروم

جاذبه‌های گردشگی زیاد در شهر بدروم، باعث استقبال گردشگران به تور بدروم می‌شوند. قلعه بدروم، سواحل دریایی آرامگاه هالیکار ناسوس و موزه دریایی بدروم و... از جمله این جاذبه‌ها به شمار می‌روند. اگر می‌خواهید از ورزش‌های آبی بهره‌مند شوید، به پارک آبی سر بزنید. تفریحات افراد در بدروم متفاوت هستند. مثلاً یکی از سواحل رایگان بدروم دیدن می‌کند. یک نفر دیگر از تفریحات رایگان یا ارزان بدروم مثل گشت و‌ گذار در بازار‌ها، بازدید از اماکن تاریخی و تفریحی عمومی این شهر را استفاده می‌نماید. همه‌ این تفریحات با توجه به سلایق و بودجه گردشگر در نظر گرفته می‌شود.

هزینه تفریحات بدروم 

نکات لازم سفر به بروم

قبل از سفر لازم است به نکات مهمی همچون چک کردن تاریخ انقضا پاسپورت و همراه داشتن ارز خارجی توجه نمایید. در ادامه باید از واحد پول و ساعت رسمی بدروم، آب و هوای بدروم قبل سفر و... اطلاع داشته باشید. قبل از محاسبه هزینه سفر به بدروم باید به نکاتی توجه کنید. در سفر به بدروم باید دو بودجه اصلی را در نظر بگیرید. مورد اول بودجه اصلی برای رزرو تور بدروم که مبلغ آن با توجه به هتل و ایرلاین و حتی انتخاب زمان سفر تغییر می‌کند. بودجه دیگر که می‌بایست در حین سفر به آن توجه کرد بودجه برای گشت و‌ گذار و تفریح است.    
سرد بودن بیش از حد هوا در فصل‌های پاییز و زمستان دلیلی است که باعث شده در دو فصل ابتدایی سال تور بدروم برگزار گردد. فصل بهار و پاییز بهترین زمان سفر به شهر دوست داشتنی بدروم بر اساس آب و هوا خواهد بود.

سخن پایانی لحظه اخر

ترکیه با مساحت ۷۸۳.۵۶۲ کیلومترمربع به عنوان کشوری پهناور و اوراسیایی است. این کشور در دسته محبوب‌ترین مقاصد سفر ایرانی‌ها به شمار می‌رود. این کشور رنگارنگ هر سال پذیرای بسیاری از گردشگران ایرانی بوده که با خرید انواع تور راهی ترکیه می‌شوند. سفر به بدروم از تجربه‌های دل‌انگیزی محسوب می‌شود که گردشگران همواره از آن لذت می‌برند. افراد با در نظر گرفتن هزینه سفر به بدروم می‌توانند یکی از تجربه‌های جذاب گردشگری خود را در بدروم کسب نمایند. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر