بهترین زمان سفر به کوش آداسی

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/17
بازدید: 3975
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

مسافرت برای عموم افراد، تجربه‌ای لذت‌بخش است که سال‌های زیادی در خاطر باقی می‌ماند. عوامل زیادی در کیفیت سفر نقش دارند که یکی از مهم­ترین آن‌ها انتخاب بهترین زمان سفر به مقصد مورد نظر خواهد بود. در بررسی بهترین زمان باید به نکاتی مهم توجه کنیم. این نکات شامل شرایط جوی و آب و هوایی منطقه، تراکم جمعیت در اوقات مختلف سال و برگزاری جشنواره‌ها و مراسم‌ها در مقصد مورد نظر می‌شوند؛ تا سفری به مراتب بهتر و شگفت‌انگیزتر را تجربه نماییم. سفر به هر نقطه‌ای از جهان، زمان طلایی منحصربه­‌فرد خود را داشته که گشت ‌و گذار در آن زمان، زیبایی سفر را دوچندان خواهد کرد. در این مقاله به بررسی بهترین زمان سفر به یکی از شهرهای مشهور ترکیه، کوش آداسی می‌پردازیم.

 

کوش آداسی

سفر به جزیره پرنده ترکیه!

کوش آداسی جزیره پرنده

کوش آداسی در استان آیدین در ترکیه و سواحل دریای اژه قرار دارد. این مکان دیدنی در ۹۵ کیلومتری شهر ازمیر و ۷۱ کیلومتری شهر آیدین، در همسایگی پاموجاک، سلجوق و شبه جزیره­ی دیلک واقع شده است. کوش آداسی که در غرب ترکیه بوده، علاوه بر جاذبه‌های طبیعی و سواحل بکر، مکان‌های تاریخی و فرهنگی زیادی را نیز در خود جای داد. آن‌ها شامل خانه حضرت مریم، میلتوس، غار سیر تلائینی و معبد دیدایما هستند که سالانه گردشگران زیادی را از سراسر جهان جذب می‌کند. وجود انواع تفریحات آبی و پارک‌های آبی متعدد در این شهر، هیجان سفر را دوچندان خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی

به دلیل قرار گرفتن در مجاورت دریای مدیترانه، کوش آداسی دارای اقلیم آب‌ و هوایی خاصی است؛ به‌طوری که تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارد. به همین خاطر در همه فصول و اغلب روزهای سال، آسمان این شهر کاملا آفتابی خواهد بود. جاذبه‌های این مکان دیدنی شامل دریای آبی، سواحل ماسه‌ای و تفریحاتی مانند موج سواری، اسکی روی آب، والیبال آبی، قایق سواری و حمام آفتاب می‌شود. همین امر موجب گشته در تمام ایام سال، این شهر پر از گردشگران از سراسر جهان باشد.

 

بازدید از کوش آداسی

معرفی کوش آداسی - کوش آداسی زیباترین شهر ترکیه

بهترین زمان سفر به کوش آداسی از نظر شرایط آب‌ و هوایی

در فصول بهار و پاییز از تاریخ دوازدهم مارس تا هفدهم ژوئن، معادل ۲۱ اسفند تا ۲۰ خرداد بهترین زمان سفر به کوش آداسی از نظر شرایط آب‌ و هوایی است. همچنین می‌توان درتاریخ هفدهم سپتامبر تا دوم دسامبر، معادل ۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر نیز از این جاذبه دیدنی بازدید کرد.

دما

دمای میانگین در این شهر در ماه‌های مختلف سال متغیر خواهد بود؛ اما به دلیل مجاورت با دریا و وجود رطوبت، به جز چند هفته گرم در تابستان، در بقیه اوقات سال آب‌ و هوای دلپذیر و معتدل دارد. به‌طور کلی دمای هوا معمولا بیشتر از حدی است که احتمال بارش برف و باران وجود داشته باشد.

سفر در گرم ‌ترین ماه‌ های سال

ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست معادل ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور، با حدود دمایی ۲۵ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین اوقات سال برای مسافرت به این شهر هستند.

 

کوش آداسی در شب

جاهای دیدنی کوش آداسی - بهترین جاهای تاریخی و تفریحی جزیره پرنده

سفر در ماه‌ های مرطوب و پر باران

به جز سه ماه ژوئن، جولای و آگوست سایر ماه‌های سال پرباران هستند و رطوبت هوا بالا است. کمرطوبت‌ترین‌ ماه سال، جولای با رطوبت نسبی ۴۶ درصد و مرطوب‌ترین ماه سال، ژانویه با حدود ۵۶ درصد رطوبت خواهد بود.

 وزش باد

در کوش آداسی سرعت ورزش باد معمولا پایین است. بیش­ترین سرعت وزش باد در اواخر ژانویه و اوایل فوریه در حدود ۱۸ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی از نظر جمعیت گردشگران

تابستان فصل گردشگری در این شهر محسوب می‌شود و کوش آداسی در این فصل میزبان تورهای گردشگری زیادی است. در زمستان این شهر به نسبت خلوت‌تر بوده و سفری ارزان‌تر را در فصل زمستان تجربه خواهید کرد.

 

کوش آداسی در تابستان

 

شلوغ ‌ترین ماه‌ های سال

در ماه‌های جولای، ژوئن و می این شهر دارای گردشگران زیادی است. به همین علت قیمت بلیط هواپیما و رزرو هتل و به‌طور کلی هزینه‌های سفر در این ماه‌ها بیشتر خواهد بود.

خلوت‌ ترین ماه‌ های سال

نوامبر خلوت‌ترین ماه سال در کوش آداسی است؛ به همین دلیل در این ماه سفری بسیار ارزان‌تر از سایر ماه‌ها در پیش خواهید داشت.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس فصول

همانند همه شهرها کوش آداسی نیز در هر فصل با اقلیم آب ‌و هوایی متفاوت، میزبان شما خواهد بود. در ادامه برای سهولت در انتخاب زمان مناسب سفر به این شهر، با توجه به آمار و ارقام موجود، وضعیت فصول مختلف را بررسی می‌کنیم‌.

 

کوش آداسی در زمستان

 

بهار دوست داشتنی کوش آداسی

فصل بهار ماه‌های مارس تا می (10 اسفند تا ۱۰ خرداد) را شامل می‌شود. در این فصل ترکیب رطوبت و دما، آب و هوای معتدل و فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کند؛ به‌طوری که این ماه‌ها، دومین زمان تراکم بالای گردشگران در این شهر است. دمای هوا در شروع ماه مارس حدود ۱۱ درجه بوده که با نزدیک شدن به آخر فصل به مرور بیشتر خواهد شد و در روزهای پایانی می به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

تابستان فصل طلایی سفر به کوش آداسی

فصل تابستان ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) را شامل می‌شود. ماه‌های تابستان ماه‌های گرم سال هستند. میانگین دمای هوا در ماه ژوئن ۲۵ درجه، در جولای ۲۶ درجه و در آگوست ۲۷ درجه است. همچنین میانگین بارش در این ماه‌ها به صفر میل می‌کند. چنین شرایطی زمان مناسب سفر به کوش آداسی را فراهم می‌آورد. البته هتل‌ها نیز به دلیل تعداد زیاد گردشگران، در این وقت سال قیمت بالایی برخوردار دارند.

پاییز زیبای کوش آداسی

فصل پاییز ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) را شامل می‌شود. دمای هوا در سپتامبر به‌طور میانگین ۲۳ درجه بوده و حدودا ۵ روز بارانی دارد که موقعیت مناسبی را برای سفر فراهم می‌کند. در ماه‌های بعدی دما به تدریج کاهش می‌یابد؛ به ۱۹ درجه در اکتبر و ۱۴ درجه در نوامبر می‌رسد. شمار روزهای بارانی در نوامبر افزایش می‌یابد و به همین دلیل از تعدد گردشگران در این ماه کاسته می‌شود که دلیلی بر کاهش قیمت هتل‌ها است.

زمستان فصل خلوت کوش آداسی

فصل زمستان ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) را شامل می‌شود. میانگین دمای هوا در دسامبر حدود ۱۱ درجه است و تعداد روزهای بارانی افزایش می‌یابند. دما به مرور سردتر می‌شود و در فوریه به ۹ درجه می‌رسد. کوش آداسی در این ماه‌ها سردترین و خلوت‌ترین روزهای خود را تجربه می­کند.

بهترین زمان سفر به کوش آداسی بر اساس فستیوال ‌ها

سالانه فستیوال‌ها و جشنواره‌های جذاب زیادی در کوش آداسی برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان می‌توانند زمان سفر خود را متناسب با زمان برگزاری این جشن‌ها قرار دهند؛ تا ضمن استفاده از طبیعت زیبا از هیجان این جشنواره‌ها نیز لذت ببرند.

 

فستیوال کوش آداسی

 

 فستیوال موسیقی کبوتر طلایی  (Golden Pigeon Music Festival)

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی از ۱۹ سال پیش، هر سال به مدت ۵ روز در ماه ژوئن برگزار می‌شود. این جشنواره که یکی از بهترین فستیوال‌های موسیقی پاپ ترکیه به شمار می‌رود شامل رقابت جذابی بین افراد آماتور و حرفه ای در زمینه موسیقی است. این فستیوال با شوهای خیابانی جذاب و رایگان همراه است که هر ساله برگزاری آن مخاطبان زیادی را به کوش آداسی دعوت می‌کند.

جشن عروج  (Feast of Assumption)

جشن عروج عقیده‌ای مشترک بین مسیحیان ارتودوکس و کاتولیک است؛ که معتقدند روح و جسم حضرت مریم پس از وفات به آسمان‌ها عروج کرده است. این جشنواره هر ساله در اواسط ماه آگوست برگزار می‌شود.

مسابقات شترسواری  (Camel Wrestling Festival)

هر سال در فصل جفت‌گیری شترها، این مسابقات در ماه‌های دسامبر یا ژانویه برگزار می‌شوند؛ که دیدن این مسابقات برای گردشگران مهیج و جذاب خواهد بود.

سخن پایانی

زمان مناسب برای سفر به کوش آداسی، این جزیره زیبا، با توجه به آمار و ارقام ذکر شده؛ در این مقاله، فصل تابستان، ماه­هایی از فصل بهار و پاییز است. در کنار توجه به این اطلاعات، زمان سفر باید با توجه به موارد دیگری نیز باشد. این موارد شامل علاقه شخصی، شرایط آب ­و­ هوایی مورد علاقه و زمان برگزاری رویداد­ها و فستیوال­های مورد نظر شما می‌شود. در این صورت می‌توانید ضمن تجربه شرایطی متناسب با روحیات خود در طول سفر و بازدید از این شهر دیدنی و جذاب، از کیفیت بالای سفر خود لذت ببرید؛ و خاطرات به یادماندنی در دفتر عمر خود ثبت کنید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر