بهترین زمان سفر به بدروم

زمان مطالعه: 5 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/24
بازدید: 1852
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بندری تاریخی در قلب ترکیه! بدروم، شگفتی دیگر که معروف به عجایب هفت‌گانه است. این شهر به خودی خود جمعیت کمی دارد اما در فصل‌ تابستان به علت حضور گردشگران جمعیت آن بیشتر می‌شود. در این شهر بنا‌های تاریخی زیبایی مانند قلعه سنت پیر، موزه باستان‌شناسی، تئاتر باستانی غول‌پیکر، باغ‌ها و کارخانه کشتی‌سازی عثمانی‌ها قرار گرفته‌اند. به سبب این جاذبه‌ها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران به این شهر سفر می‌‌کنند. حال انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر نکته مهمی خواهد بود. با داشتن اطلاعات کافی از زمان سفر می‌توانید علاوه ‌بر لذت بردن از مناطق تاریخی از فستیوال‌ها و جشن‌ها نیز لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به بدروم

بررسی آب و هوای بدروم در طول سال

برای اینکه به بدروم سفر کنید لازم است به شرایط آب و هوای این شهر توجه نمایید. به ‌طور کلی بهترین زمان سفر به شهر بدرود ۱۴ اسفند تا ۱۳ خرداد (۵ مارس تا ۳ ژوئن) و ۹ مهر تا ۱۸ آذر (۱ اکتبر تا ۹ دسامبر) خواهد بود. از آنجایی‌که هوای شهر بدروم مرطوب بوده، به‌ جز در برخی روز‌های گرم سال بقیه روز‌ها، هوا بسیار دلنشین و دلپذیر احساس خواهد شد. اما به ‌طور معمول آب و هوای این شهر متغیر بوده و نمی‌توان در خصوص آن نظری قطعی داد.

مهاجرت به اروپا-مهاجرت اروپا بحث داغی است که همیشه مورد توجه افراد قرار دارد. اروپا دومین قاره کوچک دنیا است که از غرب با اقیانوس اطلس، از شرق با آسیا، از شمال با اقیانوس قطبی و از جنوب با دریای مدیترانه هم مرز می باشد.

رطوبت و وزش باد

رطوبت برای بسیاری از افراد آزاردهنده‌ خواهد بود. به‌طور معمول شهر بدروم دارای آب و هوای مرطوب و شرجی است. بنابراین اگر از رطوبت هوا احساس رنجش می‌کنید در کم رطوبت‌ترین ماه سال یعنی ماه ژانویه به این شهر سفر نمایید. همچنین باید اشاره شود که مرطوب‌‌ترین ماه سال، ماه دسامبر گفته می‌شود.

در خصوص وزش باد در این شهر نیز لازم است ذکر کنیم که بدروم شهر پر بادی نیست و حتی پر سرعت‌ترین باد در آن نیز باد متوسطی بوده و آزار دهنده نخواهد بود. اما به ‌طور کلی می‌توان بیان داشت که ماه‌های مارس، ژانویه و فوریه پر باد‌ترین ماه‌های سال در این شهر هستند. بنابراین اگر قصد سفر به این شهر را دارید سعی کنید در این ماه‌ها به بدروم نروید.

بارش باران یا برف

اگر در فصل‌های بارانی یا برفی سال از مسافرت و تفریح لذت نخواهید برد لازم است اطلاعات کاملی در خصوص روز‌های برفی و بارانی سال داشته باشید. در خصوص شهر بدروم لازم به ذکر بوده که فصل‌های خشک و کم باران سال عبارت از ژانویه، اوت و ژوئن هستند. از اواسط تا اواخر ماه ژوئن احتمال بارش باران بسیار بسیار کم‌تر از سایر زمان‌ها است. بنابراین برای افرادی که هیچ علاقه‌ای به هوای بارانی و برفی ندارند؛ پیشنهاد می‌شود در این زمان‌ به این شهر سفر کنند.

بدروم ترکیه

همه چیز درباره بدروم - معرفی کامل شهر تاریخی تفریحی بدروم ترکیه

بهترین فصول برای سفر به بدروم

برای اینکه بهترین زمان را برای سفر به شهر بدروم انتخاب کنید لازم است به ویژگی‌های این شهر در آن فصل توجه فرمایید. این ویژگی‌ها شامل آب و هوا، وزش باد، جمعیت گردشگران و.... هستند.

فصل بهار در شهر بدروم

فصل بهار شامل ماه‌های مارس تا می بوده و ۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد را شامل می‌شود. فصل بهار در شهر بدروم دارای آب و هوای معتدلی است. با گذشت زمان در فصل بهار هوای این شهر گرم‌تر خواهد شد زیرا به تابستان نزدیک می‌شویم. اما به ‌طور کلی میانگین دما در این فصل در محدوده‌ی ۱۷ تا ۲۸.۹ درجه سانتی‌گراد قرار دارد. بارش باران در این فصل سال کم و در حدود ۳ تا ۴ روز بارش موثر است. فصل بهار از نظر تعداد گردشگران زیاد شلوغ نبوده و همین امر سبب شده تا بسیاری از افراد این فصل‌ را برای سفر به بدروم انتخاب کنند.

فصل تابستان در شهر بدروم

فصل تابستان ماه‌های ژوئن تا اوت را شامل می‌شود یا به بیان دیگر از ۱۱ خرداد تا ۹ شهریور به طول می‌انجامد. در این فصل از سال تعداد زیادی از گردشگران به این شهر سفر می‌کنند. در واقع می‌توان گفت به نحوی این فصل شلوغ‌ترین فصل سال از نظر تعداد گردشگران خواهد بود ممکن است هزینه سفر و هتل کمی افزایش یابد. در خصوص دما و آب و هوای این شهر در این فصل باید ذکر شود که فصل تابستان فصل گرم و کم بارانی به حساب می‌آید.

سفر به بدروم ترکیه

فصل پاییز در شهر بدروم

فصل پاییز یکی از فصل‌های کم‌ گردشگر در شهر بدروم بوده و در این فصل تعداد کمی از مسافران به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما کاهش چشم‌گیری می‌یابد. در نتیجه اگر قصد دارید سفر کم هزینه‌ای را تجربه نمایید می‌توانید در فصل پاییز به شهر بدروم راهی شوید. دمای هوا در فصل پاییز در محدوده۳.۲۰ تا 6.۳۳ درجه سانتی‌گراد است. بنابراین در این زمان هوا بسیار مرطوب و معتدل بوده و این امر سبب می‌شود برای گشت و گذار و گردش بسیار مناسب باشد. بارش باران در این فصل در حدود ۱ تا ۵ روز در ماه خواهد بود.

فصل زمستان در شهر بدروم

فصل زمستان در شهر بدروم شامل ماه‌های دسامبر و فوریه است و به بیان دیگر از ۱۰ آذر تا ۹ اسفند به طول می‌انجامد. به ‌طور معمول فصل زمستان جز فصل‌های خلوت از نظر گردشگری خواهد بود و در این فصل کمتر کسی به شهر بدروم سفر می‌کند. همچنین دمای این شهر در فصل زمستان به‌طور میانگین به ۱۵‌‌.۲ تا ۱۸.۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بنابراین در این فصل بدروم سرد می‌شود. میزان بارش باران در فصل زمستان در بدروم متوسط بوده و به صورت میانگین ۸ تا ۱۰ روز بارش موثر برف و باران در این شهر وجود دارد.

 

بهترین زمان سفر به بدروم برای استفاده از تفریحات آبی

برای استفاده از تفریحات آبی در شهر بدروم لازم است زمانی را برای سفر خود انتخاب کنیم که هوا در این شهر گرم و معتدل باشد. بنابراین طبق توضیحات ذکر شده بهترین فصول سال برای سفر به بدروم برای استفاده از تفریحات آبی فصل‌های بهار و تابستان هستند. در این فصل‌ها به علت تعداد زیاد گردشگران، هزینه هتل و هواپیما بیشتر از سایر زمان‌ها خواهد بود.

شهر ساحلی بدروم ترکیه

 

بهترین زمان سفر به بدروم از نظر برگزاری فستیوال ‌ها

هر ساله فستیوال‌های مختلف و متعددی در شهر بدروم برگزار می‌شود که بسیاری از افراد علاقه‌مند به شرکت در آن‌ها هستند. بنابراین دانستن زمان برگزاری این فستیوال‌ها برای تعیین زمان سفر به بدروم بسیار موثر است.

فستیوال مذهبی

فستیوال‌های مذهبی متعددی در شهر بدروم برگزار می‌شوند. دو نمونه از مهم‌ترین و زیباترین فستیوال‌های مذهبی در شهر بدروم عبارت‌ از عید فطر که در ماه رمضان برگزار شده و نیز عید غدیر هستند. به ‌طور کلی فستیوال‌های مذهبی بر طبق تقویم قمری مسلمانان در بدروم جشن گرفته خواهند شد. مسلمانان در بدروم در پایان ماه رمضان سه روز جشن عید فطر برگزار می‌کنند که جشن بسیار زیبا و دلنشینی است. همچنین در عید قربان اقوام و خویشان به دیدار یکدیگر رفته و عید خود را جشن می‌گیرند.

 

فستیوال‌های ملی

 تعداد زیادی فستیوال ملی نیز در شهر بدروم برگزار خواهند شد. از جمله این فستیوال‌ها می‌توان به فستیوال جمهوری، فستیوال لیبراسیون و فستیوال پیروزی در تاریخ ۳۰ اوت یا ۸ شهریور اشاره نمود. از نکات جالب توجه در خصوص این فستیوال‌ها می‌توان به مشارکت زیبک‌ها و سیمن‌ها اشاره کرد که با لباس ویژه در  فستیوال حاضر شده و مشخص می‌شوند. همچنین در این فستیوال مراسم رسمی نیز برگزار شده که از جلوه‌های ویژه آن می‌توان نواختن طبل و رقص محلی را نام برد.

 

شهر ساحلی بدروم

 

فستیوال‌ دوچرخه

یکی از زیباترین و جالب‌ترین فستیوال‌های برگزار شده در شهر بدروم، فستیوال دوچرخه است. در این فستیوال دوچرخه سواران و شرکت‌ کنندگان در یک مسیر مشخصی در شهر به دوچرخه سواری می‌پردازند. این فستیوال برای کسانی که علاقه بسیاری به ورزش و دوچرخه سواری دارند بسیار لذت‌بخش و مهیج خواهد بود. این فستیوال توسط کلوپ ورزشی طبیعی بدروم سازماندهی شده و هر سال در ماه می برگزار می‌شود. فعالیت‌های جالب و دوست داشتنی دیگری نیز در کنار این فستیوال برقرار هستند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به نمایش‌های رقص، اجرای موسیقی زنده و ... برای سرگرم کردن و لذت بردن بازدیدکنندگان اشاره کرد.

 

کاپ چوبی قایقرانی بدروم

یکی دیگر از فستیوال‌های جذاب و لذت‌بخشی که در شهر بدروم برگزار می‌شود کاپ چوبی قایقرانی نام دارد. این فستیوال هر سال در ماه اکتبر در شهر بدروم برقرار است. در این فستیوال هر ساله افراد آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان به بدروم آمده و در مسابقه قایقرانی شرکت می‌کنند. این مسابقه و فستیوال برای علاقه‌مندان به قایقرانی بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

 

کاپ چوبی قایقرانی بدروم

 

بهترین زمان سفر به بدروم از نظر هزینه

به ‌طور کلی هزینه سفر به بدروم بسته به تعداد روز‌های سفر و محلی که برای اقامت خود انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. اما می‌توانید با انتخاب زمان مناسب برای سفر به بدروم تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید. همان‌طور که ذکر کردیم فصل‌هایی از سال که تعداد کمی از گردشگران به شهر بدروم سفر می‌کنند هزینه هواپیما و هتل کاهش می‌یابد.

از جمله فصل‌های خلوت سال از نظر گردشگران در شهر بدروم می‌توان به فصل‌های پاییز و زمستان اشاره کرد. در این فصل‌ها به علت سرد و بارانی یا برفی بودن هوا تعداد کمی از افراد به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین‌ افرادی که قصد دارند هزینه کمتری بپردازند می‌توانند این فصول از سال‌ را برای سفر خود انتخاب نمایند.

 

سخن لحظه آخر

بدروم در سواحل جنوب غربی ترکیه قرار دارد و آب و هوای بسیار گرم و آفتابی در تمام طول سال دارد. دمای هوا در فصل پر آب به بیش از 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این فصل برای استراحت در ساحل و غوطه‌ور شدن در زیر نور خورشید و زیر درخت نخل در حال نوسان ایده‌آل است. شهر بدروم شهر بسیار زیبایی بوده که هر سال تعداد زیادی از گردشگران به آن سفر می‌کنند. بهار نیز با گل‌های رنگارنگش، زمان زیبایی برای بازدید از این شهر ساحلی خواهد بود. وزش باد هنوز از زمستان نشتی داشته اما به اندازه کافی روح را نوازش می‌دهد. اگر قصد سفر به بدروم را دارید برای لذت بردن از تفریحات آن باید اطلاعات کافی در مورد زمان سفر داشته باشید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر