بهترین زمان سفر به مالزی

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/29
بازدید: 8237
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته و از سمت شمال با تایلند، جنوب با سنگاپور و از غرب با اندونزی مرز مشترک دارد. این کشور دارای آب و هوایی استوایی همراه با رطوبت بالا می باشد و همچنین با توجه به بارش باران های موسمی، دارای باران های سیل آسا نیز می باشد. آب و هوای این کشور تقریبا ثابت است و چندان تغییری نمی کند و دلیل آن، وجود کوه های تی تی وانگ سا در شرق کشور و جزیره سوماترا است که مانند حصاری این کشور را محاصره کرده اند.  اما بهترین زمان سفر به مالزی چه زمانی می باشد؟

موقعیت مالزی

آب و هوای مالزی

مالزی به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای استوایی می باشد. آب و هوای مالزی استوایی است و البته رطوبت بالای آن هم در تمام سال ممکن است که برای بعضی افراد آزار دهنده باشد. دمای هوا در این کشور در طول روز بیشتر از 30 درجه سانتی گراد و شب ها هم کم تر از 20 درجه سانتی گراد نمی شود. گردشگرانی که این کشور را برای سفر انتخاب می کنند باید بدانند که اغلب روزهای سال آب و هوای آن بارانی است زیرا طبیعت سرسبز و زیبای جنگلی این کشور نیز به دلیل بارش همین باران ها می باشد. ماه های آپریل (فروردین الی اردیبهشت) تا سپتامبر (شهریور الی مهر)، فصل بارش باران های موسمی در مالزی است، اما با این حال هوا گرم است.

تجربه سفر به کشورهای آسیای شرقی با جاذبه‌های دیدنی هیجان انگیز

آب و هوای مالزی

مالزی - از دین و مذهب تا آب و هوا کشور مالزی 

دلایل سفر به مالزی

همان طور که می دانید، گردشگران تور مالزی به دلایل مختلفی به این کشور سفر می کنند، علاوه بر لذت بردن از ساحل، دریا و طبیعت زیبا، بازدید از جاذبه های فرهنگی و تاریخی این کشور و همچنین تجربه طعم غذاهای محلی، می تواند دلایل دیگری باشد. اگر می خواهید برای تفریحات ساحلی به این کشور بروید، باید اول منطقه سفرتان را مشخص کنید زیرا هر منطقه دارای یک نوع آب و هوا می باشد.
در ادامه به شرح آب و هوای محبوب ترین شهرهای این کشور و بهترین زمان سفر به هر یک می پردازیم:

دلایل سفر به مالزی

آب و هوای شهر کوالالامپور

شهر کوالالامپور مالزی پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ ‌ترین شهر این کشور به حساب می آید. شهر کوالالامپور در ارتفاع 22 متری از سطح دریا واقع شده است. گردشگران تور کوالالامپور باید توجه داشته باشند ماه های شهریور تا فروردین، فصل بارش باران های موسمی در این شهر است اما با این حال باز هم هوا گرم و شرجی است. در ماه های مهر و آبان، میزان بارش باران به حدود 270 میلی متر می رسد، این ماه ها جزء پر بارش ترین ماه های سال هستند و ماه دی با حدود 170 میلی متر بارش، خشک ترین ماه سال در کوالالامپور به حساب می آید. آب و هوای کوالالامپور به طور کلی استوایی بوده و در تمام طول سال رطوبت بالایی را در آن شاهد هستیم که احتمالا سبب آزار توریست ها می شود. بارندگی ها در کوالالامپور شدید بوده و درجه حرارت معمولا بالا است. اگر به این شهر سفر می کنید چیزی که باید همیشه منتظر آن باشید، بارش باران است. به دلیل بارش های زیاد، کوالالامپور دارای طبیعت سرسبز و جنگل های زیبا می باشد.

شهر کوالالامپور

آب و هوای شهر پنانگ

پنانگ یکی از استان های کشور مالزی می باشد که جز مقاصد اصلی گردشگران خارجی در این کشور محسوب می شود. این شهر شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمین اصلی است، جرج تاون مرکز شهر پنانگ می باشد. آب و هوای پنانگ تقریباً در تمام سال گرم و مرطوب می باشد. گردشگران تور پنانگ باید توجه داشته باشند که آب و هوای گرم و مرطوب این شهر نیز معمولا همراه با باران‌ هایی موسمی می باشد. مسافران پنانگ می توانند در بیشتر روزهای سال از نور خورشید بهره ببرند و در دوره بادهای موسمی مانسون شاهد باران های شدید باشند. مرطوب ترین دوره از ماه آپریل (فروردین الی اردیبهشت) تا می (اردیبهشت الی خرداد) و از اکتبر (مهر الی آبان) تا نوامبر (آبان الی آذر) هستند. شهر پنانگ یکی از زیبا ترین جزایر آسیای شرقی به شمار می آید، زیرا این منطقه دارای سواحل ماسه ‌ای طلایی، نخل‌ های بلند، جنگل ‌های استوایی، حیوانات، پرنده ‌ها و میوه‌ های رنگارنگ و متنوع می باشد.

 آب و هوای استوایی پنانگ در تمام طول سال گرم است و دمای آن حدود 31 تا 32 درجه سانتی گراد می باشد. اکثر گردشگران در مناسبت هایی همچون کریسمس، سال نو و سال نو چینی که اواخر ژانویه (دی) یا اوایل فوریه (بهمن) می باشد به این شهر سفر می کنند. شاید جالب باشد که بدانید درجه حرارت جزیره پنانگ اغلب بالاتر از خود مالزی می باشد و دمای آن در روز به 35 درجه سانتی گراد می رسد. به طور کلی، درجه حرارت آن بین 29 تا 35 درجه سانتی گراد در روز و بین 26 تا 29 درجه سانتی گراد در شب است. داغ ترین ماه های سال ژوئن (خرداد تا تیر) تا آگوست (مرداد تا شهریور) هستند.

شهرهای دیدنی مالزی - شهرهایی که باید حتما ببینیشون

شهر پنانگ مالزی

آب و هوای جزیره لنکاوی

لنکاوی، مجمع ‌الجزایری متشکل از 104 جزیره در دریای آندامان است و در 30 کیلومتری شمال غرب مالزی قرار دارد. این جزیره ‌ها بخشی از استان کداح است که با تایلند همسایه می باشند. آب و هوای لنکاوی در تمام طول سال، گرم و مرطوب، همراه با بارش های پراکنده می باشد؛ شاید جالب باشد که بدانید آسمان این شهر همیشه ابری است. لنکاوی در ساحل شمال غربی شبه جزیره مالزی در تنگه ی مالاکا واقع شده است و همواره به واسطه وجود سرزمین اصلی در یک طرف و سوماترا از طرف دیگر، از بادها و طوفان های شدید محافظت شده است. با توجه به این که لنکاوی در نزدیکی خط استوا واقع شده است، از یک طبیعت استوایی و همچنین دریای نسبتا آرام آندامان در تمام طول سال برخوردار است. به دلیل ثبات نسبی آب و هوای این شهر در طول سال، مردم محلی و مسافران تور لنکاوی در هر زمانی از سال می توانند از جزیره گرمسیری لنکاوی بازدید کنند و از سفر به آن لذت ببرند. بین ماه های نوامبر (آبان الی آذر) و آپریل (فروردین الی اردیبهشت)، آب و هوای لنکاوی دارای تعادل خوبی بین آفتاب و بارش های سبک باران دارد و در نتیجه بهترین زمان سفر به لنکاوی می باشد. دمای لنکاوی در طول روز نسبتا ثابت است، حدودا بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد تغییر می کند و در شب نیز دمای هوا بین 28 تا 29 درجه سانتی گراد است. 

جاهای دیدنی مالزی - آشنایی با برترین جاذبه های گردشگری مالزی

جزیره لنکاوی

به طور میانگین گرم ترین ماه در لنکاوی فوریه (بهمن الی اسفند) و سردترین ماه جولای (تیر الی مرداد) است. اکتبر (مهر الی آبان) مرطوب ترین ماه سال در لنکاوی است، اگر از باران بیزار هستید، در ماه اکتبر راهی این جزیره نشوید. نوامبر (آبان الی آذر) خشک ترین ماه سال در شهر لنکاوی مالزی است. به طور کلی بهترین ماه برای سفر و لذت بردن از ساحل و شنا کردن ماه آپریل (فروردین الی اردیبهشت) است. بیشتر باران ها در ماه های جولای، آگوست و سپتامبر اتفاق می افتد. به طور کلی بهترین زمان سفر به مالزی ماه ژانویه (دی تا بهمن) و ماه فوریه (بهمن تا اسفند) است که زمان خشکِ سال محسوب می شوند و رطوبت در این ماه ها کمتر از سایر زمان ها می باشد و گردشگران می توانند از سفر خود به این مقصد توریستی لذت ببرند.

مالزی

لباس مناسب برای سفر به مالزی

از آن جایی که سرمای هوا بیش از اندازه نبوده و به طور کلی هوای این کشور متعادل می باشد، لباس های تابستانی برای روزهای گرم و لباس های بهاره برای روزهای خنک انتخاب مناسبی می باشد. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 109 کاربر