بهترین زمان سفر به کیش

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/16
بازدید: 11340
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

اگر به‌دنبال تجربه بهترین سفر به کیش هستید، لازم است زمان مناسبی را برای این مسافرت انتخاب کنید. این زمان باید با توجه به هدف سفرتان براساس شرایط آب و هوایی، بهترین زمان برای خرید، فستیوال‌هایی که دوست دارید در آن شرکت کنید، تفریحات آبی و غیرآبی که می‌خواهید انجام دهید و هزینه سفر انتخاب شود. سفر به کیش برای هر کدام از این اهداف زمان متفاوتی را می‌طلبد، مثلا اگر می‌خواهید هزینه مسافرت را کاهش دهید، تابستان و اگر به قصد انجام تفریحات آبی راهی جزیره می‌شوید بهار زمان مناسبی است. در این مقاله قصد داریم همه این فاکتورها را بررسی کنیم. اگر قصد سفر به کیش را دارید و هنوز زمان مناسب آن را پیدا نکرده‌اید، با ما در این مقاله از وبلاگ لحظه آخر همراه باشید تا با هم بهترین زمان سفر به کیش را پیدا کنیم. 

بهترین زمان سفر به کیش

چه زمانی به کیش سفر کنم؟

جزیره زیبای کیش، یک منطقه گرمسیری است که تابستان‌های گرم و زمستان‌های خنکی دارد. سفر به این جزیره در همه فصل‌های سال امکان‌پذیر است. انتخاب زمان سفر کاملا به هدف شما بستگی دارد. در ادامه این مطلب بهترین فصل سفر به کیش را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند تا زمانی به جایی سفر کنند که آن مقصد از نظر آب و هوایی در شرایط فوق‌العاده خوبی قرار گرفته باشد. به همین دلیل است که در چنین زمان‌هایی شهر مورد نظر مملو از گردشگر و جمعیت می‌شود. جزیره کیش نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه آب و هوای جزیره را در فصل‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

سفر به کیش -  صفر تا صد راهنمای سفر به کیش | هزینه ها+ نکات سفر

فصل بهار، کیش در مطبوع‌ترین حالت

آب و هوای جزیره کیش در بهار بسیار مطبوع و خنک است و رطوبت هوا هنوز به حدی نرسیده که گردشگران را آزار دهد. روزهای بهاری را باید زمان مناسبی برای انجام تفریحات آبی و غیرآبی، پاساژگردی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری دانست. در این ایام همه چیز برای یک سفر فوق‌العاده آماده است اما اگر به سفر در شلوغی علاقه ندارید، بهتر است در تعطیلات عید نوروز راهی جزیره نشوید، زیرا در ایام کیش از نظر حضور گردشگر در شلوغ‌ترین حالت خود قرار دارد.

چرا فصل بهار برای مسافرت به کیش مناسب است؟

تور کیش - امکان مقایسه آنلاین قیمت و خدمات بیش از 50 آژانس چارتر کننده پرواز کیش در لحظه آخر

فصل تابستان؛ پیش به سوی تفریحات آبی کیش

بهترین زمان برای انجام تفریحات آبی کیش تابستان است، در این ایام اگرچه هوا کمی گرم است و کسانی که قصدشان از سفر پاساژگردی و شهرگردی است ترجیح می‌دهند زمان دیگری را برای سفر انتخاب کنند اما برای کسانی که می‌خواهند آفتاب بگیرند یا تفریحات آبی را انجام دهند، تابستان بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش است. باید بدانید که میانگین دمای جزیره در فصل تابستان تا 50 درجه هم می‌رسد و بنابراین اگر برایتان سفر در هوای گرم سخت است، بهتر است فصل دیگری را برای این مسافرت انتخاب کنید.

چرا باید در فصل تابستان به کیش سفر کنیم؟

فصل پاییز؛ کیش در دوست‌داشتنی‌ترین حالت

اگر می‌خواهید مطبوع‌ترین حالت جزیره را از نظر آب و هوایی ببینید، پاییز انتخاب درستی برای سفر است. جزیره کیش در ایام آنقدر هوای مطبوع و پاکیزه‌ای دارد که حتی کسانی که مشکلات جدی تنفسی دارند، بدون ماسک می‌توانند در سطح جزیره تردد کنند. پاییز هم برای خرید زمان مناسبی است و هم هنوز برای انجام تفریحات آبی فرصت دارید. تنها مساله‌ای که باید بدانید این است که هزینه سفر به کیش در پاییز از هر زمان دیگری بیشتر است. بنابراین اگر به دنبال یک سفر ارزان هستید، بهتر است این فصل را برای سفر انتخاب نکنید.

فصل پاییز یکی از بهترینزمان های سفر به کیش محسوب می شود.

فصل زمستان؛ ممکن است در کیش باران ببارد!

سفر به کیش در زمستان به دلیل آب و هوای مطبوع جزیره پر رونق است. البته گاهی ممکن است شاهد بارش باران غیر قابل پیش بینی باشید. بنابراین اگر قصد سفر به جزیره در این فصل را دارید، یک بارانی و یک چتر هم با خود بردارید. هزینه سفر به کیش در این فصل نسبت به پاییز و بهار ارزان‌تر و نسبت به تابستان گران‌تر است. این فصل برای انجام تفریحات آبی هم مناسب نیست و بیشتر به درد خرید و انجام تفریحات غیر آبی می‌خورد. پس اگر هدفتان از سفر به کیش انجام تفریحات آبی است، زمستان زمان مناسب برای مسافرت شما نیست.

سفر به کیش در زمستان  

آب و هوای کیش - دمای هوای کیش به تفکیک فصل

بهترین زمان سفر به کیش از نظر هزینه های سفر

اگر به دنبال یک سفر مقرون به صرفه و اقتصادی به جزیره زیبای کیش هستید، باید فصلی را برای سفر انتخاب کنید که گردشگران کمتری راهی این جزیره می‌شوند. اواخر بهار و فصل تابستان زمان مناسبی است. در این فصول هتل‌ها و مراکز خرید تخفیفات زیادی را برای گردشگران در نظر می‌گیرند و همچنین بلیط هواپیما هم به دلیل تقاضای کمتر ارزان‌تر می‌شود. همچنین در لو سیزن‌ها،  جشنواره‌های مختلفی هم برای جذب گردشگر بیشتر در کیش برگزار می‌شود که ممکن است برای بسیاری از گردشگران جذاب باشد.

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ هزینه ها

هزینه سفر به کیش - از هزینه اقامت تا رستوران و حمل و نقل 

بهترین زمان سفر به کیش از نظر شرکت در جشنواره ها و رویدادها

مسئولین جزیره کیش تلاش می‌کنند تا فستیوال‌های این جزیره را در زمانی برگزار کنند که به واسطه آن جمعیت بیشتری جذب این جزیره شود و چرخ اقتصاد به چرخش درآید. مهم‌ترین فستیوال و جشنواره‌های جزیره کیش در فصل تابستان برگزار می‌شود تا جذب گردشگر به صورت حداکثری صورت بگیرد. درواقع روزهای گرم تابستان در جزیره کیش با وجود این جشنواره‌ها که بیشترشان هم در حد فاصل یک تیر تا آخر شهریور برگزار می‌شود؛ زیباتر و قابل تحمل‌تر می‌شود. از میان فستیوال‌های جذاب جزیره کیش می‌توان به مسابقات رالی، جشنواره آبنبات چوبی، جشنواره خرید، جشنواره سلامت، کنسرت‌های مختلف و... اشاره کرد.

چه خبر از کیش در فصل زمستان؟

جاهای دیدنی کیش - لیست کامل جاذبه های گردشکری کیش + عکس + قیمت + آدرس

بهترین زمان سفر به کیش برای انجام تفریحات آبی

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که فقط برای انجام تفریحات آبی راهی کیش می‌روید باید بدانید که بهترین زمان سفر به جزیره کیش برای انجام تفریحات آبی در این جزیره، اواخر بهار و فصل تابستان است. البته ابتدای پاییز و ابتدای بهار هم هنوز برای انجام تفریحات آبی فرصت هست اما شاید کمی هوا رو به سردی برود و شما چنین چیزی را پسندید. هر کدام از این ایام را که برای مسافرت به جزیره انتخاب کردید، باید در یک روز آفتابی و بدون ابر تفریح موردنظرتان را انجام دهید و به همین دلیل هم بیشتر افراد ترجیح می‌دهند تابستان را برای این نوع سفر انتخاب کنند تا با ریسک کمتری روبه‌رو شوند. 

بهترین زمان سفر به کیش از لحاظ تفریحات آبی

بهترین زمان سفر به کیش برای خرید کردن

اگر پاساژگردی و خرید کردن اولویت اولتان برای سفر به جزیره است، بهتر است یک فصل ارزان را برای سفر انتخاب نمایید. از طرف دیگر پاساژگردی در زمان‌های گرم سال کار سختی است و بنابراین می‌توان نتیجه گرفت پاییز و زمستان زمان مناسبی برای خرید کردن در جزیره کیش است. در این فصول مراکز خرید، جشنواره‌های تخفیف فراوانی نیز برگزار می‌کنند که می‌توانید اجناس مورد نظرتان را با قیمت کمتر بخرید. 

بهترین زمان سفر به کیش برای شرکت در حراجی های مراکز خرید

مراکز خرید کیش - بهترین بازارها و مراکز خرید کیش از ارزان ترین تا لوکس ترین

بهترین زمان سفر به کیش از نظر میزان گردشگر

برخی از ما دوست داریم زمانی که به سفر می‌رویم، مقصد آرام و خلوت باشد و بتوانیم در آرامش به تفریح و گردش بپردازیم. برخی دیگر اما شلوغی و هیاهوی گردشگران را دوست داریم و دلمان می‌خواهد با آنها همراه شویم. اگر جزو دسته اول هستید بهتر است تعطیلات نوروز را برای سفر انتخاب نکنید زیرا در این ایام همه کسانی که در دیگر روزهای سال به دلیل مشغله کاری و مدرسه فرزندانشان نمی‌توانید سفر کنند، راهی جزیره شده‌اند و کیش در شلوغ‌ترین حالت خود از نظر حضور گردشگر قرار دارد.

بهترین زمان سفر به کیش در لوسیزن است.

لوازم سفر به کیش - در سفر به کیش چی ببریم؟

شما بگویید؛ کدام فصل را برای سفر انتخاب می‌کنید؟

در این مطلب بهترین زمان سفر به کیش با توجه به اهداف مختلف مانند انجام تفریحات آبی، خرید کردن، شرکت در فستیوال‌، مطبوع بودن هوا و... را بررسی کردیم و پس از خواندن آن باید بدانید که چه زمانی برای سفرتان مناسب‌تر است. اگر تجربه سفر به کیش در هر کدام از این فصل‌ها را دارید؛ آن را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. همچنین در صورتی که قصد سفر به جزیره را دارید، برای رزرو تور مورد نظر خود از طریق پلتفرم لحظه آخر، تورهای کیش را جستجو کرده، آنها را با هم مقایسه کنید و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر