بهترین زمان سفر به سن پترزبورگ

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/04/05
بازدید: 3114
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بازدید از شهر سن پترزبورگ، اثری منحصر به فرد از معماری درخشان در کشور روسیه، تجربه‌ای بی‌نظیر برای هر گردشگر است. برای برنامه‌ریزی سفری فوق‌العاده به این شهر خارق‌العاده و انتخاب بهترین زمان سفر، اطلاعاتی درباره آب و هوا و فصل‌های مختلف نیاز است. سن پترزبورگ در مرزهای فرهنگی و جغرافیایی شرق و غرب جهان واقع شده است. با وجود اینکه ساختار این شهر تحت تأثیر معماری پیچیده و سفارشی اروپای غربی قرار گرفته است، همچنان توانسته است روحیه پویا و فرهنگ روسی خود را حفظ کند. سن پترزبورگ بدهکار هویت دوگانه خود به بنیانگذارش، پیتر بزرگ، است؛ او که با علاقه فوق‌العاده‌ای به هر آنچه اروپا داشت، تمام خیابان‌ها و معماری شهر را به گونه‌ای طراحی کرد که یادآور شهرهای محبوب اروپایی خود باشد. نتیجه این تلاش بزرگ چیست؟ یک شهر بزرگ با استایل اروپایی، با بلوارهای بلند، کانال‌های باریک و میدان‌های عمومی بزرگ.  در عین حال، سن پترزبورگ به وضوح به عنوان مرکزی از فرهنگ روسی با ظهور نام‌آوران ادبی و موسیقی مانند داستایوفسکی، چایکوفسکی و سرگئی پروکفیف (Prokofiev) شناخته می‌شود. اگرچه مسکو به دلیل تمامیت و تجملات خود شهرت دارد، اما سن پترزبورگ به شما ترکیبی از جذابیت پایتخت روسیه و روحیه شهرهای محبوب اروپای غربی را ارائه می‌دهد.

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ بر اساس آب و هوا

زمان مناسب برای سفر به سن پترزبورگ از میانه‌ی ماه ژوئن تا سپتامبر (۲۶ خرداد تا ۸ مهر) است. تجربه‌ی تابش آفتاب برای ۲۴ ساعت در جشن‌های شبهای سفید سن پترزبورگ را در این زمان، با وجود گران قیمتی سفر، حتما ااز دست ندهید. در تابستان‌ها، هوا در سن پترزبورگ خنک و دلپذیر است و دمای حداقلی حدود ۱۰ درجه سانتیگراد است. پس به خاطر داشته باشید چمدان خود را مطابق با فصل سفرتان ببندید. سفر به سن پترزبورگ در فصل زمستان بسیار کمتر رواج دارد؛ روزهای زمستان کوتاه بوده و شهر در برابر سرمای یخبندان فرو می‌رود.

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به سنت پترزبورگ بر اساس فصل های مختلف

  1. فصل تابستان سن پترزبورگ

دمای بالا با میانگین حدود ۱۵٫۶ درجه سانتیگراد، به همراه جشن‌های شب‌های سفید پرطرفدار، میانه‌ی ماه ژوئن تا سپتامبر را به یک فصل دلپذیر برای سفر به سن پترزبورگ تبدیل کرده است. اگر قصد دارید از سه ماه قبل، به دنبال رزرو اتاق هتل باشید، ممکن است موفق به یافتن آن شوید، اما توصیه ما برای شما این است که یک سال قبلتر اقدام به رزرو اتاق خود کنید تا احتمال بیشتری برای یافتن نرخ های مناسب تر در این فصل گرم گردشگری داشته باشید.

  1. فصل زمستان سن پترزبورگ

فصل زمستان در سن پترزبورگ بسیار زود در اوایل ماه اکتبر با کاهش شدید دما و سرمای شدید شروع می‌شود. در این زمان، هتل‌ها تخفیفات بسیار خوبی به گردشگرانی که به سفر به سن پترزبورگ در این فصل از سال تصمیم می‌گیرند، ارائه می‌دهند. با این حال، با وجود فستیوال‌ها و جشن‌های تعطیلاتی که در زمستان برگزار می‌شوند، سفر در این زمان ممکن است ارزشمند باشد و به تجربه‌ی یخبندانی ارزش بدهد. فقط به خاطر داشته باشید که پالتوهای گرم خود را همراه ببرید.

  1. فصل بهار سن پترزبورگ

از اواسط ماه آوریل تا میانه ماه ژوئن، فصل میان فصل در سن پترزبورگ را تجربه می‌کنید که هوا در این زمان نسبت به زمستان گرمتر است و دمای میانگین آن حدود ۴٫۴ درجه سانتی‌گراد است. قیمت هتل‌ها نیز در این زمان از سال نسبت به فصل پربازدید گردشگری، کمتر است و مقرون به صرفه‌تر است.

همین الان به روسیه سفر کن

بهترین زمان سفر بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها به سن پترزبورگ

فستیوال‌ شب‌های سفید

شب‌های سفید، فستیوال‌هایی در طول شب هستند که در تابستان در بسیاری از شهرها برگزار می‌شوند. فستیوال اصلی شب‌های سفید در سن پترزبورگ در روسیه است. شب‌های سفید نامی است که به پدیده روشن بودن هوا در طول شبانه‌روز در مناطقی با عرض جغرافیایی بالا در ماه ژوئن اطلاق می‌شود. در این روزها، غروب آفتاب بسیار دیر رخ می‌دهد و طلوع آفتاب بسیار سریع است، به همین علت، تاریکی هیچ وقت کامل نمی‌شود. این فستیوال در ماه می (۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد) با ستارگان شب‌های سفید آغاز می‌شود و در ماه جولای (۱۱ خرداد تا ۱۰ تیر) خاتمه می‌یابد. اگرچه برخی اجراهای مرتبط با این فستیوال قبل یا بعد از تاریخ رسمی برگزار می‌شوند. فستیوال شب‌های سفید در سن پترزبورگ به خاطر آتش‌بازی‌های فوق‌العاده و اسکارلت سیلز (Scarlet Sails) و دیگر رویدادهای جالب توجه مشهور است.

فستیوال ماسلنیتسا (Maslenitsa Festival)

ماسلنیتسا، جشن یک هفته‌ای است که در اسفند ماه (از اواخر فوریه تا آغاز ماه مارس) در روسیه و کشورهای اسلاویایی برگزار می‌شود. ماسلنیتسا ریشه‌های باستانی و غیرمذهبی دارد و تا سده ۱۴ میلادی تقریبا همزمان با نوروز ایرانی برگزار می‌شد. اما با گذشت زمان، با مراسم و باورهای مذهبی کلیسای ارتودوکس آمیخته شد. در این هفته، باورمندان مسیحی از خوردن گوشت منع می‌شوند و واپسین هفته‌ای است که می‌توانند محصولات لبنی و تخم مرغ بخورند از همین روی به این جشن «هفته پنیر» نیز گفته می‌شود. در این روزها به دید و بازدید بزرگ‌ترها می‌روند و «بلینی» خانگی پخته و می‌خورند. بلینی نوعی پنکیک نازک است که از غذاهای ملی روسیه محسوب می‌شود و معروف‌ترین نماد این جشن به حساب می‌آید. در ماسلنیتسا رسم است که آدمک‌های چوبی با صورتی از جنس حصیر به نام «بانو ماسلنیتسا» درست کرده و در روز آخر ماسلنیتسا آن را آتش می‌زنند. آتش زدن بانو ماسلنیتسا در واقع نماد پایان زمستان است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید عمارت مسعودیه تهران؛ بررسی مهم ترین نکاتی که مطمئنا نمی‌دانید
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
تمام چیزی که درباره طاق بستان به شما نمی‌گویند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.3 از 5 | از 100 کاربر