میدان تکسیم استانبول

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/10/05
بازدید: 4650
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

میدان تکسیم استانبول در مرکز شهر و در محله بی اغلو استانبول قرار دارد و یکی از نمادهای مهم این شهر به شمار می رود. این میدان به نماد جمهوریت ترکیه نیز معروف است و از اهمیت سیاسی و اجتماعی بالایی در این کشور برخوردار است؛ زیرا اعتراضات، جشن های سال نو، جشن های ملی و تجمعات سیاسی در میدان تکسیم صورت می گیرند. یکی دیگر از دلایل اهمیت و علاقه گردشگران به میدان تکسیم استانبول، وجود ساختمان های تاریخی، مراکز خرید، رستوران های لوکس، کافه های فراوان در اطراف این میدان است. میدان تکسیم کجاست؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که گردشگران در سفر خود به استانبول می پرسند. در ادامه این مقاله از لحظه آخر به تمامی سوالات شما پاسخ می دهیم و خواهیم گفت میدان تکسیم استانبول ترکیه کجاست؟ با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

  1. میدان تکسیم استانبول کجاست؟
    1. مسیرهای منتهی به میدان تکسیم 
  2. دسترسی به میدان تکسیم استانبول با وسایل نقلیه عمومی
  3. چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟
  4. چگونه از میدان تکسیم به محله بالات برویم؟
  5. تاریخچه میدان تکسیم استانبول 
  6. مجسمه میدان تکسیم استانبول
  7. جاذبه‌های اطراف میدان تکسیم استانبول
    1. برج گاتالای؛ سمبل شهر استانبول
    2. مرکز فرهنگی آتاتورک؛ نماد فرهنگی تازه استانبول
    3. بنای یادبود جمهوریت میدان تکسیم
    4. فروشگاه های متنوع میدان و خیابان استقلال
    5. مسجد تکسیم
    6. پارک گزی تکسیم؛ کوچکترین پارک استانبول
  8.  رستوران‌های میدان تکسیم
    1. رستوران «Eleos» 
    2. رستوران «Otantik Anadolu Yemekleri» 
    3. رستوران «Tomtom Kebab» 
    4. رستوران «Hacı Abdullah Lokantası» 
    5. رستوران « Nizam Pide» 
  9. هتل‌های میدان تکسیم 
    1. هتل 5 ستاره مارمارا  (The Marmara Taksim)
    2. هتل 5 ستاره تایتانیک ( Titanic Downtown Hotel)
    3. هتل 5 ستاره بارسلو استانبول( Barcelo istanbul)
    4. هتل 5 ستاره پوینت تکسیم ( Point Hotel Taksim)
    5. هتل 5 ستاره ریکسوس پرا استانبول  (Rixos Pera istanbul)
    6. هتل 4 ستاره اوی استانبول ( Awy Hotel istanbul)

تکسیم

میدان تکسیم استانبول کجاست؟

میدان تکسیم ترکیه یکی از میادین اصلی شهر استانبول است و در بین مردم به نماد جمهوریت ترکیه معروف است. همچنین یکی از مهمترین خیابان‌های شهر استانبول یعنی خیابان استقلال نیز به میدان تقسیم منتهی می‌شود. این میدان یکی از مهمترین و پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری شهر استانبول است و سالیانه افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. اگر می خواهید بدانید میدان تکسیم در کدام قسمت استانبول است، بهتر است بدانید این میدان در بخش اروپایی شهر استانبول و در محله بی اوغلو قرار گرفته است. دسترسی به میدان تکسیم استانبول بدلیل وجود ایستگاه‌های مترو و اتوبوس در نزدیکی این میدان بسیار آسان است. البته این نکته را فراموش نکنید که عبور خودرو از میدان تقسیم ترکیه ممنوع است و تنها وسیله نقلیه‌ای که از این میدان عبور می‌کند تراموای قدیمی شهر است.

  • آدرس : ترکیه، استانبول، محله بی‌اوغلو، میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول کجاست؟

مسیرهای منتهی به میدان تکسیم 

همانطور که پیشتر بیان کردیم؛ خیابان استقلال یکی از مهم‌ترین خیابان‌های استانبول است که در آن تعداد زیادی مراکز خرید، مراکز رفاهی و کلاب‌های شبانه قرار دارد. روزانه جمعیت زیادی به این خیابان رفت و آمد می‌کنند؛ همچنین برج گالاتا در انتهای این خیابان قرار دارد؛ از طرف میدان میدان تکسیم در راستای خیابان استقلال قطاری قدیمی به سمت تونل ۱۸۷۵ حرکت می‌کند، که دومین خط راه آهن قدیمی دنیاست.

گالاتا

دسترسی به میدان تکسیم استانبول با وسایل نقلیه عمومی

  • دسترسی به میدان تکسیم استانبول با مترو : مترو یکی از بهترین وسایل نقلیه عمومی برای دسترسی به میدان تکسیم است که از همه‌ی مناطق به سمت این میدان حرکت دارد. مترو راحت‌ترین گزینه برای جابه‌جایی در شهر استابول می‌باشد. از آنجایی که ورود وسایل نقلیه عمومی به میدان ممنوع می‌باشد، خط مترو در فاصله ۵۴ متری از دور میدان تقسیم استانبول قرار گرفته است. همچنین یکی از خطوط پرتردد استانبول که خط M2 نام دارد، از میدان تکسیم عبور می‌کند. اگر از فرودگاه آتاتورک قصد دارید به میدان تقسیم استانبول بروید باید به ایستگاه فرودگاه آتاتورک (Ataturk Havalimanı) بروید و با متروی خط قرمز «M1A» بعد از گذشت 17 ایستگاه خود را به ایستگاه ینی کاپی (Yenikapı) برسانید. بعد از آن باید با خط متروی «M2»، بعد از گذر از 4 ایستگاه، خود را به ایستگاه میدان تکسیم استانبول برسانید.
  • دسترسی به میدان تکسیم استانبول با اتوبوس:  اتوبوس وسیله نقلیه دیگری است که مناسب گردشگران است و آن را برای تردد در شهر شلوغ استانبول ترجیح می‌دهند. 150 متر بالاتر از ضلع شمالی میدان تکسیم استانبول، ایستگاه اتوبوس قرار دارد و می‌توانید از آن‌ها برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده کنید. جالب است بدانید که اتوبوس‌های لاکچری و پیشرفته‌ای به نام «HAVAIST»، در استانبول وجود دارد که مسافران را بین فرودگاه آتاتورک و میدان تکسیم جابه‌جا می‌کنند.

مترو و برج گالاتای در خیابان تکسیم استانبول

  • دسترسی به میدان تکسیم با تراموا و قطار کابلی: این وسایل نقلیه مناسب افرادی است که از محله سلطان احمد می‌خواهند روانه میدان تکسیم شوند. در این محله تاریخی باید به ایستگاه سلطان احمد بروید و سوار تراموا شوید و بعد از اینکه از ایستگاه دانشگاه معمار سینان پیاده شدید، یک کیلومتر به سمت شمال غربی راه بروید. به علاوه اینکه می‌توانید با تراموایی که سوار هستید در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید و با قطار کابلی از ایستگاه فونیکولار  «F1»به میدان تقسیم استانبول بروید. با این قطار حدودا 3 دقیقه راه دارید.
  • دسترسی به میدان تکسیم  با تاکسی: گزینه دیگری است که پیش روی شما قرار دارد تاکسی است. تاکسی‌ها نیز مانند خطوط اتوبوس بالاتر از ضلع شمالی این میدان قرار دارند. از تاکسی‌های خط شیشلی-امینونو (Sisli - Eminonu) و تکسیم-آکسرای (Taksim - Aksaray) که 130 کیلومتر با میدان فاصله دارند می‌توانید در سطح شهر رفت و آمد داشته باشید.

قطار استانبول

چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

  • تاکسی: شهر استانبول سیستم حمل و نقل عمومی بروزی دارد و تاکسی ها بخشی از این سیستم پیشرفته هستند. فاصله میدان تکسیم تا فرودگاه جدید استانبول چیزی در حدود 40 کیلومتر است. برای دسترسی به فرودگاه جدید استانبول از میدان تکسیم سوار تاکسی شوید؛ اگر در طول مسیر با ترافیک مواجه نشوید در کمتر از یک ساعت به فرودگاه می‌رسید. توجه داشته باشید که هزینه سفر با تاکسی در استانبول بالا است و باید چیزی در حدود 250 لیر برای رفتن به فرودگاه جدید پرداخت کنید.
  • اتوبوس: نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس فرودگاهی تنها ۱۰ دقیقه با میدان تقسیم استانبول فاصله دارد. برای استفاده از این اتوبوس‌ها باید خود را به ایستگاه تکسیم عبدلحک حمید رسانده و سوار اتوبوس شوید. این اتوبوس‌ها بصورت شبانه روزی فعال هستند و فاصله حرکت آن‌هابین 15 تا 30 دقیقه است. ظرفیت این اتوبوس‌ها 46 نفر است. برای استفاده از حمل و نقل عمومی بهتر است استانبول کارت داشته باشید تا هزینه‌های اقامت و سفرتان در استانبول به صرفه باشد. هزینه استفاده از این اتوبوس‌ها 40 لیر است و می‌توان گفت بهترین و به صرفه‌ترین راه رسیدن به میدان تکسیم استانبول ترکیه استفاده از اتوبوس است.
  • مترو: یکی دیگر از مسیرهای دسترسی از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول مترو است. برای دسترسی به این فرودگاه از میدان تقسیم باید سوار خط M2 شوید و تا ایستگاه مجیدیه کوی همین مسیر را ادامه دهید. بعد خط خود را عوض کرده و با قطارهای M7 به مسیر خود ادامه داده و در ایستگاه کایتحانه پیاده شوید. دوباره در همین ایستگاه سوار مترو شده و در ایستگاه فرودگاه جدید پیاده شوید. برای استفاده از مترو باید استانبول کارت داشته باشید.

چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟

چگونه از میدان تکسیم به محله بالات برویم؟

برای دسترسی به محله بالات از میدان تکسیم چندین راه وجود دارد. شما با پای پیاده و یا با استفاده از مترو و تاکسی می‌توانید به این محله نوستالژیک و یک استانبول رفته و از آن بازدید کنید. 

دسترسی به محله بالات از میدان تکسیم با تاکسی: سریع‌ترین راه برای رسیدن به محله بالات استانبول رفت و آمد با تاکسی است. فاصله میدان تقسیم تا محله بالات ۶ کیلومتر است که با تاکسی حدودا 10 دقیقه طول می‌کشد.

پیاده: روی از میدان تکسیم تا محله بالات: اگر دوست دارید در خیابان‌های استانبول قدم بزنید. خود را برای پیاده‌روی یک ساعته آماده کنید. برای رفتن به محله بالات باید از میدان تکسیم به سمت بی‌اغلو بروید و بعد از گذشتن از پل آتاتورک در مسیر ساحل به سمت محله بالات به پیاده‌روی خود ادامه دهید.

مترو : اگر می خواهید با مترو از میدان تکسیم به محله بالات بروید. باید در این میدان به ایستگاه مترو رفته و سوار قطار شوید سپس در ایستگاه بالات از قطار پیاده شوید. فاصله زمانی میدان تکسیم تا محله بالات با استفاده از مترو حدودا 50 دقیقه است.

چگونه از میدان تکسیم به محله بالات برویم؟

تاریخچه میدان تکسیم استانبول 

در اواخر دوران حکومت عثمانی در منطقه‌ی بی اوغلو یک قبرستان متعلق به ارمنی‌ها قرار داشته که به دستور سلطان محمود اول، قسمتی از آن قبرستان را محلی برای تقسیم کردن آب‌هایی بود که از شمال شهر استانبول به این سمت هدایت می‌شد بسازند. آب‌انبار بزرگ و سنگی در ضلع غربی میدان واقع  شده است که نام خود از آن گرفته است. تکسیم به‌معنای توزیع یا تقسیم است. بعدها به همین خاطر اسم این محل را میدان تقسیم گذاشتند؛ البته امروزه دیگر این میدان محل انشعاب آب‌های شهر نیست. میدان تقسیم استانبول‌ ترکیه از زمان شکل‌گیری جمهوری ترکیه به وجود آمده است. این میدان تاریخی از آب‌انبار تا فضای تجمع مردم را به خود دیده است. به مدت 13 سال توجهی به این میدان نشد اما بعد از آن مقامات جمهوری ترکیه متوجه شدند که این میدان جنبه اقتصادی دارد و پروژه عظیمی روی آن پیاده کردند. سپس «هنری پروست» که کارشناس فرانسوی بود را به ترکیه دعوت کردند و از او تقاضای همکاری کردند. امروزه این میدان به علاوه اینکه محلی برای گشت و گذار و شکم‌گردی است، از آن برای تجمع انسانی و اعتراضات خود نیز استفاده می‌کنند. در کنار تظاهرات مراسم‌های مهم و ملی را هم در میدان تکسیم جشن می‌گیرند. در سال ۱۹۷۷ میلادی اول ماه مه، تعدادی از افرادی که مسلح و ناشناس بودند، به فعالان کارگری تیراندازی کردند. حین این حمله ناجوانمردانه چندین نفر کشته شدند. میدان تکسیم بعد از این اتفاق به نمادی ایدئولوژیک تبدیل شد.

میدان تقسیم

مجسمه میدان تکسیم استانبول

یادبود جمهوریت و استقلال در مرکز میدان تکسیم در استانبول قرار دارد و از مهم‌ترین بناهای تاریخی این میدان محسوب می‌شود. در یک سمت این یادبود مجسمه‌ای از مصطفی کمال آتاتورک مشاهده می‌شود که لباس رزم (در نقش قرمانده کل ارتش) به تن دارد  که حس مبارزه طلبی را به انسان القا می‌کند، در طرف دیگر این یادبود باز هم مجسمه‌ای از آتاتورک مشاهده می‌شود که این بار لباسی ساده (در نقش دولتمرد) به تن دارد و همراه مردم است که حس پیروزی استقلال و جمهوری جدید ترکیه را به انسان القا می‌کند. این یادبود توسط «پیترو کانونیکا» مجسمه ساز مشهور ایتالیایی در سال 1928 میلادی ساخته شده و تنها مجسمه‌ای است که از آتاتورک ساخته شده است. در ضلع جنوبی میدان (رو به روی خیابان سیراسلویلر (Sıraselviler)) که بایستید نمای مجسمه آتاتورک، مارشال فوزی چخماق و عصمت اینونو به علاوه چهره‌های دیگر در مقابل روی شما قرار می‌گیرد. این مجسمه نمادی از پایه و اساس جمهوری ترکیه می‌باشد.

مارشال «کلیمنت یفرموویچ وروشیلوف» (Kliment Yefremovich Voroshilov) و «میخائیل واسیلیویچ فرونز» (Mikhail Vasilyevich Frunze) مجسمه‌‌های دو ژنرال روسی هستند که در پشت سر نیز چخماق و  اینونو ایستاده‌اند. این نشان دهنده کمک‌های نظامی ولادیمیر لنین در طول جنگ برای استقلال ترکیه است. در ضلع شرقی و غربی میدان تکسیم مجسمه سربازی را مشاهده می‌کنید که پرچم ترکیه را در دست گرفته‌اند. مشرف به خیابان جمهوریت، در ضلع شمالی میدان، نشان جنگی که برای استقلال ترکیه انجام شده قرار دارد.

مجسمه آتاتورک

جاذبه‌های اطراف میدان تکسیم استانبول

 میدان تکسیم به دلیل وجود مراکز تفریحی و رفاهی متعدد یکی از مناطق مهم  برای گردشگری در سطح استانبول محسوب می‌شود. در ادامه با چند تا از جاذبه‌های اطراف این میدان بی‌نظیر آشنا می‌شویم.

برج گاتالای؛ سمبل شهر استانبول

برج 61 متری گاتالای  (Galata Tower) استانبول در انتهای خیابان استقلال در گذشته بلندترین برج شهر استانبول بود و با میدان تکسیم 2.5 کیلومتر فاصله دارد. این برج تاریخی در محله گالاتا یکی از زیباترین جاذبه های استانبول به شمار می‌رود. در گذشته از آن به عنوان فانوس دریایی برای کشتی‌ها استفاده می‌کردند.

گالاتا

مرکز فرهنگی آتاتورک؛ نماد فرهنگی تازه استانبول

یکی از جاذبه هایی که افراد در بازدید از میدان تکسیم به آن سر می‌زنند مرکز فرهنگی آتاتورک است. این مرکز سالنی بزرگ برای اپرا دارد و در آن کنسرت‌های هیجان انگیزی برگزار می‌شود؛ در این مرکز انواع موسیقی اجرا و به صدا در می‌آید و مکان تفریحی مناسبی برای علاقه‌مندان به موسیقی است. ساختمان اپرا برای زندگی شهری که بعد از جمهوری ترکیه شکل گرفت، واجب شد. این ساختمان که در ابتدا «کاخ فرهنگی استانبول» نام داشت، بعد از 13 سال ساخت ساز، در سال ۱۹۶۹ میلادی افتتاح شد. اما به دست تقدیر و آتش سوزی که در سال ۱۹۷۰ میلادی رخ داد، این بنا آسیب شدیدی دید. سپس در سال ۱۹۷۸ میلادی این ساختمان بازسازی شد و نام جدید مرکز فرهنگی آتاتورک ( به اختصار «AKM» ) را به خود گرفت. اغلب از این ساختمان برای برگزاری نشست‌ها، کنسرت‌ها، نمایش‌های ملی، نمایش‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌ها استفاده می‌شود. به علاوه اینکه جشنواره بین‌المللی استانبول،  ارکستر سمفونیک دولتی، اپرا دولتی، اجرای تئاترهای دولتی استانبول، باله دولتی، گروه کر و موسیقی کلاسیک دولتی ترکیه که تماشاگران متعددی را به سوی خود جلب می‌کنند، در این ساختمان برگزار می‌شوند.

مرکز فرهنگی آتاتورک

بنای یادبود جمهوریت میدان تکسیم

 مجسمه دو طرفه‌ای از آتاتورک که به معنای بنای حکومت جمهوری کشور ترکیه  به دست آتاتورک می‌باشد.

آتاتورک

فروشگاه های متنوع میدان و خیابان استقلال

در میدان و خیابان 2 کیلومتری استقلال، انواع غذا و شیرینی‌‎های متنوع خیابانی وجود دارد؛ همچنین انواع برندهای معروف لباس و برندهای لوازم آرایشی در خیابان استقلال و میدان تکسیم شعبه دارند. منطقه تکسیم به لطف خیابان استقلال (Istiklal Street) خود به شهرت رسیده است. گذشته در جای فعلی این خیابان جنگل بود، اما امروزه به خاطر ساخت و ساز، تبدیل به یک مکان گردشگری و تجاری تبدیل شده است. تفریحات فرهنگی دیگری در این خیابان وجود دارد. اگر مسیر شما به خیابان استقلال افتاد، به علاوه گشت و گذار سعی کنید از موزه پرا، موزه مادام توسو و کلیسای شگفت‌انگیز سنت آنتونی پادوا دیدن کنید. 

استقلال

مسجد تکسیم

در میدان تکسیم استانبول مسجدی وجود دارد که حدود 4000 نفر ظرفیت دارد و به دست رئیس‌جمهور ترکیه در هشت مه سال ۲۰۲۱ ساخته شده است.

تکسیم

پارک گزی تکسیم؛ کوچکترین پارک استانبول

 در کنار هتل‌ها و مراکز خرید و رستوران‌های کنار میدان تکسیم استانبول، بوستانی سرسبز و کوچک وجود دارد که برای استراحت افراد بسیار مناسب است. اگر از گشت و گذار و خرید خسته شدید، می‌توانید در این بوستان استراحت کنید و جنب و جوش مردم را تماشا کنید. مردم ساکن استانبول به علاوه اینکه استراحت می‌کنند، اغلب داخل «پارک گزی» (Gezi Park)، به اعتراض‌های خود و تجمع‌های سیاسی نیز می‌پردازند.

پارک گزی

 رستوران‌های میدان تکسیم

رستوران‌های دور میدان تکسیم بسیار دلربا هستند و کمتر کسی می‌تواند مقامت کند در مقابل آن‌ها. اگر به میدا تکسیم استانبول رفتید، حتما چشیدن غذای ترکی را از دست ندهید و خود را مهمان خوردن این غذاهای معرکه بکنید. در ادامه برای نمونه تعدادی از این رستوران‌ها را به شما معرفی می‌‎کنیم.

رستوران «Eleos» 

فاصله از میدان تکسیم: خیابان استقلال
امکانات رستوران: منوی متفاوت غذاهای یونانی و غذاهای دریایی، پیش غذاهای لذیذ، فضایی سنتی-قدیمی و تاریخی، لژ خانوادگی. 
آدرس رستوران: استانبول، محله بی‌اوغلو، خیابان استقلال

رستوران «Otantik Anadolu Yemekleri» 

فاصله از میدان تکسیم: 10 دقیقه پیاده‌روی 
امکانات رستوران: وای فای رایگان، منوی متفاوت (از شیرینی‌جات تا کباب‌های متنوع)، غذای گیاهی مخصوص گیاه‌خواران، فضایی مناسب و آرام، لژ خانوادگی. 
آدرس رستوران: استانبول، میدان تکسیم، خیابان استقلال، محله حسین آقا

رستوران «Tomtom Kebab» 

امکانات رستوران: وای فای رایگان، منوی متفاوت غذا، کباب آدانا و اورفا، فضایی دنج و صمیمی، لژ خانوادگی. 
آدرس رستوران: استانبول، میدان تکسیم، خیابان Yeni Carsı، محله فیروزآقا

رستوران «Hacı Abdullah Lokantası» 

امکانات رستوران: وای فای رایگان، منوی متفاوت غذاهای ترکی و محلی، غذای سنتی عثمانی (کباب بره با سس بادمجان)، فضایی دنج و صمیمی، لژ خانوادگی، نزدیکی به میدان تکسیم.
آدرس رستوران: استانبول، محله بی‌اوغلو، خیابان Atıf Yılmaz، محله حسین آقا

رستوران « Nizam Pide» 

فاصله از میدان تکسیم: نزدیک به میدان تکسیم
امکانات رستوران: منوی متفاوت غذاهای محلی ترکی، پیش غذاهای لذیذ، غذای پیده با طعمی معرکه، فضایی سنتی-قدیمی و تاریخی، لژ خانوادگی، حیاط‌، قیمت مناسب.
آدرس رستوران: استانبول، محله بی‌اوغلو، خیابان استقلال

رستوران

هتل‌های میدان تکسیم 

هتل‌های میدان تقسیم استانبول، یکی از پرطرفدارترین هتل‌های استانبول برای اقامت توریست‌هایی است که با تور استانبول سفر کرده‌اند. در زیر تعدادی از بهترین و محبوب‌ترین هتل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

هتلهای میدان تقسیم

هتل 5 ستاره مارمارا  (The Marmara Taksim)

فاصله از میدان تکسیم: 200 متر
امکانات:سالن ورزشی مجهز، مرکز اسپا، استخر روباز، حمام ترکی، رستوران اختصاصی، وای فای رایگان، امکان ورود حیوانات خانگی، خدمات 24 ساعته، پارکینگ رایگان، ترانسفر فرودگاهی.
تسلط کارکنان به زبان: عربی، آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی و ترکی.

هتل 5 ستاره تایتانیک ( Titanic Downtown Hotel)

فاصله از میدان تکسیم: 1 کیلومتر 
امکانات: استخر سرپوشیده، مرکز سلامت و اسپا، دارای مرکز تجاری، امکان ورود حیوانات خانگی، خدمات 24 ساعته، باشگاه بدنسازی، وای فای رایگان، ترانسفر فرودگاهی.
تسلط کارکنان به زبان: انگلیسی و ترکی.

هتل 5 ستاره بارسلو استانبول( Barcelo istanbul)

فاصله از میدان تکسیم: 500 متر
امکانات: مرکز آبگرم، سونا، حمام ترکی، سالن بدنسازی، وای فای رایگان، اتاق خانوادگی، ترانسفر فرودگاهی، پارکینگ رایگان.
تسلط کارکنان به زبان: آلمانی، انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، ایتالیایی و ترکی.
☆ ورود حیوانات ممنوع است.

هتل 5 ستاره پوینت تکسیم ( Point Hotel Taksim)

فاصله از میدان تکسیم: 500 متر 
امکانات: وای فای رایگان، استخر سرپوشیده، مرکز بدنسازی، خدمات 24 ساعته، پارکینگ رایگان.
تسلط کارکنان به زبان: عربی، آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و ترکی. 
☆ ورود حیوانات ممنوع است.

عکس  هتلهای خیابان تکسیم استانبو

هتل 5 ستاره ریکسوس پرا استانبول  (Rixos Pera istanbul)

فاصله از میدان تکسیم: 900 متر 
امکانات: وای فای رایگان، اتاق خانوادگی، نظافت روزانه، ترانسفر فرودگاهی، خدمات ۲۴ ساعته.
تسلط کارکنان به زبان: عربی، انگلیسی، روسی و ترکی.
☆ ورود حیوانات ممنوع است.

هتل 4 ستاره اوی استانبول ( Awy Hotel istanbul)

فاصله از میدان تکسیم: 300 متر
امکانات: ترانسفر فرودگاهی، وای فای رایگان، اتاق با تهویه مطبوع.
تسلط کارکنان به زبان: عربی، انگلیسی، فارسی و ترکی.
☆ ورود حیوانات ممنوع است.

هتل

سخن پایانی

نکاتی که در بازدید از میدان تکسیم استانبول باید بدانید : بهترین زمان برای بازدید از این میدان و سفر به استانبول فصل بهار و تابستان است. میدان تکسیم برای کسانی که عاشق خرید هستند، بسیار مناسب است؛ زیرا دارای بهترین مراکز خرید و شعب برندهای معروف است‌. بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها در این میدان قرار دارد، همینطور سینما و تئاتر هم در اطراف میدان به چشم می‌خورد. در اطراف میدان تکسیم صرافی‌های متعددی هم وجود دارد که خیال توریست‌ها را از بابت تهیه و تبدیل ارز راحت می‌کند.

همچنین هتل‌هایی در اطراف میدان وجود دارد که محل بسیار مناسبی برای اقامت است؛ زیرا از میدان تکسیم به راحتی می‌توان به همه مناطق شهر دسترسی داشت و همچنین دسترسی به انواع وسایل نقلیه بسیار راحت است. در این مقاله از لحظه سعی به سوالاتی چون میدان تکسیم کجاست؟ چگونه از میدان تکسیم به فرودگاه جدید استانبول برویم؟ پاسخ دادیم و کمی از تاریخچه میدان تکسیم استانبول گفتیم تا اگر به استانبول سفر کردید گمراه نشده و تجربه ای عالی و خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران

  1. مهدی مهدی 1402/05/11
    1 نفر پسندیدند
    سلام خیلی ممنون بابت اطلاعات خوبتون. میدان تکسیم ترکیه اینقدرا هم که میگن خفن نیست. صرفا یک میدان تاریخی هست که به دلیل وقایع اجتماعی و سیاسی کشور ترکیه اینقدر بولد شده.
  2. ونداد ونداد 1397/07/10
    16 نفر پسندیدند
    میشه گفت درصد زیادی از مردم ایرانی عزیز میدان تقسیم استانبول رو می شناسند اما بگم هتل های نزدیک میدان تقسیم استانبول بی نهایت بد و درجه پایینی هستند

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
تفریحات رایگان تهران برای گذراندن اوقات فراغت در تعطیلات
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.4 از 5 | از 100 کاربر