جاهای دیدنی لندن

زمان مطالعه: 4 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/11
بازدید: 23231
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

پایتخت انگلستان، لندن یکی از جاذبه های گردشگری دنیا به حساب می آید که توانسته حدود 27 میلیون توریست را در سال به خود جذب کند. این شهر با توجه به تاریخ و تمدن غنی و ممتازی که دارد، جای تعجبی ندارد که این کشور به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جهان در نظر گرفته شده است. همچنین این شهر از چهار جهت شمال، جنوب، شرق و غرب دارای جاذبه های فراوانی است که در این مقاله از سایت لحظه آخر قصد داریم درباره جاهای دیدنی لندن تمرکز داشته باشیم.

 

انواعی از جاهای دیدنی لندن

 

هاید پارک Hyde Park

اگر بخواهیم یکی از معروف ترین پارک های لندن را معرفی نماییم، میتوان به هاید پارک اشاره داشت. این پارک با توجه به تاریخ و کارنامه ای که دارد می تواند منجر به یکی از مقاصد گردشگری لندن محسوب شود؛ همچنین این پارک تظاهرات متعددی را به خود دیده که معروف ترین آن ها تظاهرات سافرجت نام دارد که برای حق رای زنان برپا شد.

همچنین وجود دریاچه سرپنتان در این پارک از دیگر دلایلی است که اهمیت این پارک را دوچندان می کند. در این دریاچه می توانید زیباها و خاطرات زیادی را تجربه نماید که میتوان به قایق پدالی در کنار قوهای زیبا و هوای تازه اشاره داشت.

 

انواع هاید پارک

 

کمدن تاون Camden Town

مکان فرهنگی کمدن تاون از دیگر جاهای دیدنی این شهر به حساب می آید که در شمال شهر واقع شده است. جمعیت و مردمانی که شهر کمدن تاون را تشکیل داده عبارت اند از افرادی نظیر گوت ها، بانک ها، رکابیلی ها و توریست ها که از این رو کمدن تاون دارای تنوع فرهنگی زیادی است.

 

جاهای دیدنی ارمنستان - مکان هایی که جزو قدیمی ترین آثار تاریخی دنیا هستند.✅

 

در این مکان فرهنگی می توانید از مغازه های متنوع و بین المللی دیدن و خرید کنید که هر کدام هنر خاصی را به تصویر کشیده است اجناس این مغازه ها را کتاب ها گرفته تاعتیقه جات هستند که هر کدام خاطرات و تاریخ گوناگونی را بیان می کند.

کوچه ای از کمدن تاون

 

چشم لندن London Eye

دیگر جاهایی گردشگری لندن که مورد توجه بسیاری از فیلم ها و سریال ها خارجی قرار گرفته، چشم لندن یا چرخ هزاره است. اگر به شهر لندن انگلستان سفر کنید و از این جاذبه گردشگری محبوب دیدن نکنید! فرصتی را از دست دادید که امکان دارد دیگر نسیبتان نشود.

چرخ هزاره ای که در این شهر قرار دارد یکی از غول آساترین چرخ فلک های جهان به حساب می آید که اگر سوار این جاذبه گردشگری لندن بشوید، می توانید منظره بی نظیری از شهر لندن را مشاهده کنید. رنگ ها و زیبایی که چشم لندن در شب ها و مراسم خاص به خود می گیرد، قارد به جذب کردن چشم هر بیننده به خود است.

 

چشم لندن

 

وست مینستر Westminster

وست مینستر، علاوه بر اینکه توانسته جاذبه های گردشگری زیادی را به خود جذب کند، به عنوان قطب سیاسی این شهر هم به حساب می آید که علت آن وجود پارلمان بریتانیا در این کاخ است. از آن جا که برج ساعتی بیگ بن در بخش شمالی کاخ پرلمان بریتانیا قرار دارد، از دیگر جذابیت های وست مینستر محسوب می شود؛ اما این ساعت به مدت 4 سال برای کارهای حفاظتی خاموش بوده است.

 

وست مینستر در لندن

 

بیگ بنگ Big Ben

زمانی که از شهر لندن نام برده می شود، بسیاری از افراد ذهنشان به سمت ساعت معروف یعنی بیگ بنگ می رود. اگر نگاهی به شبکه بی بی سی کرده باشید، صدای ساعت بیگ بنگ را حتما شنیده اید که در زمان شروع بی بی سی پخش می شود. همانطور که اشاره داشتیم ساعت بیگ بنگ در ضلع شرقی پرلمان بریتانیا در وست مینستر قرار دارد که می توانید از دو جاذبه گردشگری لندن دیدن کنید.

 

ساعت معروف بیگ بنگ

 

شوردیچ Shoreditch

شوردیچ به عنوان جدیدترین شهر لندن محسوب می شود که تحت بازسازی و نوسازی قرار گرفته است. افرادی که از این محل دیدن کرده باشند پرشورترین شب های لندن را همراه با توریست های جدید در حین میل نمودن غذاهای رستورانی و کافه ای تجربه نموده اند.

 

نمای یکی از ساختمان های شوردیچ

 

سوهو Soho

از سوهو به عنوان یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی لندن یاد می شود. در شب های سوهو شهروندان می توانند به رستوران ها، کافه ها و بارهای شیک بروند، به همین علت به این شهر لقب شب زنده داری را داده اند؛ همچنین سالنهای زیادی مانند نمایش های موسیقی در این شهر یافت می شود. وجود خیابان اولد کومپتون در شب های این شهر از دیگر دلایلی است که گردشگران را به خود جذب می کند.

 

ساختمانی در سوهو

 

بنیاد فیلم بریتانیا British Film Institute

BFI یا همان بنیاد فیلم بریتانیا یکی از مکان های جهانی محسوب میشود که مورد توجه بسیاری از دوست داران و علاقه مندان به فیلم قرار گرفته است. ساوت بانک یکی از منطقه های شلوغ لندن به حساب می آید که یکی از علل شلوغی این شهر وجود بنیاد فیلم بریتانیا در مرکز ساوت بانک است.

در این مرکز محبوب فیلم های متنوع و مختلفی پخش می شود که هر کدام می تواند علل معروفیت این جاذبه گردشگری لندن دانست.

 

بنیاد فیلم بریتانیا

 

همپستید هیث Hampstead Heath

همپسنتید هیث نام پارکی در لندن است که عظمتی حدود 330 هکتاری را به خود اختصاص داده، همچنین اگر قصد دارید شهر لندن را به صورت یک قاب عکس مشاهده کنید می توانید به این پارک بروید و منظره ای باورنکردنی از لندن را مشاهده کنید. وجود درخت ها سرسبز و بلند می تواند استراحتگاه خوبی برای بستن چشمان و لحظاتی لذت بردن در دل طبیعت باشد.

 

جاهای دیدنی استانبول - لیستی از جاهای دیدنی استانبول را در لینک مشاهده کنید. 

 

در این مکان می توانید محیط های گوناگونی نظیر خانه کنوود هاوس، محیط های شنا و ... دیدن و استفاده کنید. در خانه کنوود هاوس آثارها و مجسمه های گوناگونی وجود دارد که بیشتر علاقه مندان به تاریخ و هنر از این خانه دیدن می کنند.

 

همپستید هیث

 

خیابان بیکر Baker Street

خیابان بیکر از دیگر جاهای دیدنی لندن محسوب می شود که به علت وجود مراکز فرهنگی موزه شرلوک هولمز این خیابان به معروفیت رسیده است. آرتور کاتن دویل، خالق شرلوک هولمز هم در این خیابان زندگی می کرد.

موزه معروف مادام توسل لندن که بیشتر به مجسمه های مومی معروف هست هم در نزدیکی این خیابان واقع شده است که اهمیت این خیابان را دوچندان می کند.

 

خیابان بیکر

 

رودخانه تیمز Thames Cruise

رودخانه تیمز از مهمترین و حیاتی ترین رودخانه های شهر لندن به حساب می آید و از قدیم الایام و یا قرن ها پیش این رودخانه صنعتی به شهر لندن متصل شد که همچنین طولانی ترین رودخانه کشور انگستان هم محسوب می شود که تا دریای شمال امتداد دارد. این رودخانه در زمان های جنگ جهانی اول، رومانی و پادشاهان انگلیسی از اهیمت بالایی برخوردار بوده است.

درحال حاضر خدمات کشتی رانی های زیادی در این رودخانه به کشور خدمت می کنند و از زیبایی ها این کشتی ها می توان به مسیری که طی می کنند اشاره داشت که از چشم لندن هم می گذرند.

 

رودخانه تیمز

 

او دو آرنا The O2 Arena

او دو آرنا که نام ورزشگاهی در شهر لندن است از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود که در آن جشن هایی نظیر نمایشی، موسیقی زنده، نمایشگاهی و بزرگداشت جشن هزاره برگزار می شود.

اگر قصد دارید به بالای او دو آرنا بروید، دولت انگیس راه هایی را در نظر گرفته اند که مخاطبان می توانند از بالای این جاذبه گردشگری شهر را متفاوت ببینید. همچنین در این مکان می توانید با دوستانتان اوقات خوبی را سپری کنید.

 

نمای داخلی و خارجی او دو آرنا

 

آکادمی بریکستون Brixton Academy

هنگامی که به شهر لندن سفر کنید، متوجه بسیاری از تالارها و مکان های خاص می شوید که در برخی از این مکان ها می توانید موسیقی ها زنده زیادی را مشاهده کنید که برای هر سیلقه ای وجود دارد. همچنین می توانید موسیقی زنده را در بارهای به خصوصی گوش دهید. از این رو اگر بخواهیم یکی از مکان های خاص را در این شهر نام ببریم که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به موسیقی و تئاتر است، آکادمی بریکستون در جنوب را می توان نام برد.

در سال 1329 این آکادمی در اصل برای تئاتر و سینما تاسیس شد که نام آستوریا را به این آکادمی اختصاص داده اند و بعد از گذشت سال های این آکادمی نام بریکستون را به خود گرفت و سپس آهنگ های راک و پاپ هم در این آکادمی معروف پخش شد.

 

آکادمی بریکستون

 

محله های چینی Chinatown

 محله ای در میان سوهو و میدان لستر لندن قرار دارد که به محله چینی ها معروف است. هنگامی که وارد این محله شوید با فانوس های چینی و طاق های قرمز روبرو میشوید که گویی احساس می کنید که به کشور چین سفر تا لندن. در محله های چینی می توانید غذاهای آسیایی، بارهای زیرزمینی و ... را تجربه کنید.

 

محله چینی ها در لندن

 

خیابان بریک لین Brick Lane

اگر به فکر خوردن غذاهای تند و پر  ادویه هستید، پس حتما به خیابان بریک لین سر بزنید؛ اما شهرت اصلی این خیابان را نمیتوان به غذاهایش اختصاص داد.

این خیابان در اصل به واسطه کتاب و اقتباس سینمایی که با همین اسم پخش شده مشهور است و همچنین داستانی که مونیکا علی (Monica Ali) نویسنده کتاب بریک لین آورده، این خیابان در مرکز جامعه بنگلادشی واقع شده است؛ از این رو میتوانید در این خیابان تابلوهایی با زبان انگلیسی و بنگلاشی را مشاهده کنید.

همچنین اگر می خواهید از دیدن خیابان بریک لین نهایت لذت را ببرید به گالری وایت چیل هم مراجعه داشته باشید تا تجربه هنریتان را در این سفر تکمیل کنید.

 

خیابان بریک لین

 

پیکدیلی سرکس Piccadilly Circus

پیکدیلی سرکس نیز از جاهای دیدن لندن به حساب می آید که آن را چراغ های نورانی و صفحه نمایش بزرگ تشکیل داده است. این منطقه گردشگری از قرن 17 توجه بسیاری از شهروندان و تویست ها را به خود جذب کرده است و همواره یکی از شلوغ ترین نقاط لندن محسوب می شود.

این منطقه به تئاتر کرایتورین هم متصل است که پس از لذت بردن از این محیط می توانید به محیط هایی نظیر کلوب شبانه، مجسمه بالدار، تئاتر کرایتورین و موزه ریپلی هم مراجعه داشته باشید و لذت بردن و تجربتان را دوچندان کنید.

 

پیکدیلی سرکس

 

خیابان الکتریک Electric Avenue

خیابان الکتریک در جنوب لندن واقع شده که شهرت اصلی این خیابان به برق های روشنی است که همواره در این خیابان روشن هستند و همچنین نام این خیابان را از این برق ها الهام گرفته اند؛ این خیابان علاوه بر زیبایی، جنبه تاریخی هم دارد. امروزه در این خیابان مغازه های متنوعی وجود دارد که هر نوع افرادی می توانید از این خیابان خاطره خوشی را برای خود تدایی سازد.

 

خیابان الکتریک

 

خیابان آکسفورد Oxford Street

خیابان آکسفورد به علت وجود فروشگاه های شیک و بزرگ که حدود 300 مغازه هستند، مشهور است؛ همچنین روزانه حدود 450 هزار توریست و شهرومند از این خیابان دیدن می کنند.

ویژگی که این خیابان را منحصر به فرد می کند، عوض شدن ویترین مغازها است که به صورت فصلی صابحان مغازه شروع به تغییر وترین و دکوراسیون مغازشان می کنند. حال و هوای این خیابان را باید در جشن سال نو میلادی یا کریسمس مشاهده کرد که به قدری جذاب و شیک می شود که می تواند هر فردی را عاشق خود بکند.

 

خیابان آکسفورد

 

میدان لستر Leicester Square

میدان لستر که به قدم زدن بر جای پای ستارگان هالیوود مشهور است، از قرن 19 به بعد مورد توجه بسیاری از گردشگران و توریستان قرار گرفت؛ همچنین فیلم های متعددی در این میدان فیلم برداری شده است که جذابیت و زیبایی میدان لستر را بیشتر می کند. به همین دلیل در اطراف این میدان می توانید از رستوران ها و سینماهای متعددی دیدن کنید تا حال و هوای فیلم ها و بازیگران را بهتر تجربه کنید.

میدان لستر برای سال نو چینی هم برنامه های متعددی و متنوعی برگزار می کند که از دیگر ویژگی های این میدان محسوب می شود.

 

میدان لستر

 

هردوز Harrods

هردوز که در لیست جاهای دیدنی لندن قرار دارد، مختص به افرادی است که علاقه زیادی به خرید کردن وسایل لوکس و معروف دارند؛ همچنین این فروشگاه از سال 1824 تاسیس شد.

از سوابق درخشانی که این فروشگاه بزرگ در رزومه کاری خود اختصاص داده است میتوان به مشتریان معروف و مشهوری نظیر لارنس الویه، جنیفر لوپز، هلی بری و ... اشاره داشت؛ که همه این افراد از این فروشگاه تعریف کرده اند.

 

هردوز

 

کینگزکراس King’s Cross

ایستگاه کینگزکراس که در سال 1852 تاسیس شده است به عنوان یکی از شلوغ ترین ایستگاه های قطار لندن محسوب می شود. بازسازی و معماری نوین و جدیدی که امروزه به این ایستگاه داده اند، توجه بسیاری از مسافران و توریستان را به خود جذب کرده است. اما برخی افراد تصورات دیگری درباره این ایستگاه قطار دارد و می گویند ایستگاه کینگزکراس، ایستگاهی است که هری پارتر استفاده می نمود تا به هاگوارتز برسد؛ از این رو می توانید چرخ دستی را مشاهده کنید که در حال غیب شدن در دیوار می باشد.

 

ایستگاه کینگزکراس و چرخ جادویی

 

موزه ها

لندن با توجه به قدمت و تاریخی که دارد، موزه های زیادی را بنا نموده که همه افراد می توانند به صورت رایگان از این موزه ها دیدن کنند و با فرهنگ این کشور بیشتر آشنا شوند. این موزه ها عبارت اند از:

  • V&A
  • British Museum
  • Natural History Museum
  • Imperial War Museum
  • National Maritime Museum
  • Science Museum
  • Design Museum
  • London Transport Museum
  • Sir John Soane’s Museum
  • Museum Of London

 

موزه لندن

 

خیابان باند Bond Street

در خیابان باند هم می توانید به مراکز خرید با برندهای متنوع و مختلف مراجعه داشته باشید که به خیابان معروف آکسفورد متصل است. اما مغازه های این خیابان نسبت به مغازه های خیابان آکسفورد لوکس تر و شکیل تر هستند و از این رو قیمتی بیشتری هم به خود گرفته اند.

بعد از خرید از خیابان باند می توانید به سراغ مجسمه معروف وینستون چرچیل و فرانکلین دلانو روزولت بروید و عکس یادگاری بگیرید تا سفرتان را به اتمام برسانید. اما اگر قصد دارید با مجسمه های بیشتری عکس داشته باشید می توانید به مجمسه ساتبیز، چرچیل و فرانکلین اشاره داشت که قدمت غنی هم دارند.

 

خیابان باند

 

کاخ باکینگهام Buckingham Palace

سفر به شهر لندن و سر نزدن به کاخ باکینگهام امری است که انگار سفرتان را ناقص ول کرده اید و به کشور خودتان باز گشته اید! کاخ باکینگهام از مهمترین جاهای دیدنی لندن محسوب می شود که ملکه انگلیس هم در این کاخ سلطنتی زندگی میکند. این کاخ از سال 1837 خانواده سلطنتی را به عنوان میزبان قبول کرد؛ همچنین 775 اتاقی که این کاخ دارد، نشان دهنده بزرگ بودنش و عظمتش است.

 

گارد نظامی روبرو کاخ باکینگهام

 

رژه و نظمی که گارد ملکه دارند، برای توریست ها جذاب است؛ همجنین توریستان و شهروندان می توانند از برخی جاهای کاخ باکینگهام به صورت عمومی دیدن نمایند.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
مسجد قرطبه اسپانیا | نگین معماری اسلامی در اسپانیا + تاریخچه
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
جت لگ یا پرواز زدگی چیست | راه و روش های مقابله به آن
بیشتر بخوانید
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
باغ وحش تورنتو | قیمت بلیط + ساعت بازدید و ادرس + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 101 کاربر