آبشار خور

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/09/27
بازدید: 1185
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

آبشار خور در کرج، یکی از مکان های معروف ایران است. این آبشار در استان البرز، در مجاورت روستای خور قرار دارد. آبشار خور فاصله زیادی با شهر تهران ندارد. این آبشار در فاصله 17 کیلومتری جاده کرج-چالوس واقع شده است. آبشار خور کرج یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی کشور می باشد که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. اگر  قصد دارید آخر هفته خود را با یک سفر یک روزه بگذرانید، بازدید از این منطقه دلنشین، بهترین گزینه خواهد بود. ارتفاع آبشار خور، 50 متر است. آبشار خور در میان کوه های بلند البرز قرار دارد و به دلیل آب وهوای بسیار خوب و محیط سرسبزی که اطراف آن را فراگرفته، تبدیل به یکی از محبوب ترین مناطق، برای گردشگران بخصوص طبیعت گردان شده است .

 

آبشار خور

 

آبشار خور جاذبه ای پنهان در طبیعت زیبای روستای خور 

آبشار خور در کرج، یکی از جاذبه های طبیعی روستای خور می باشد که در قلب کوهستان های استان البرز واقع شده است. این آبشار دارای 50 متر ارتفاع می باشد. آبشار خور در 2 کیلومتری روستای خور، در شهرستان کرج قرار دارد. در مسیر آبشار خور، فضای سرسبزی وجود دارد که دارای درختان میوه از جمله زردآلو، سیب ترش، گیلاس و گوجه سبز می باشد. گردشگران با 30 – 45 دقیقه پیاده روی می توانند به این منطقه فوق العاده جذاب برسند. جالب است بدانید در گذشته در این مسیر یک نهر کوچکی هم جریان داشت اما اخیرا توسط یک کانال زیرزمینی هدایت می شود. آبشار خور در کرج در فصل زمستان به علت سرمای هوا، یخ می زند در نتیجه مسافران در این فصل، با یک منظره ای زیبا و رویایی روبه رو خواهند شد. 

آبشار نوردی در آبشار خور 

برخی از مسافران فکر می کنند که آبشار نوردی همان  فرود از آبشار است. در حالی که کاملا در اشتباه هستند. چرا که تجهیزات و لوازم مورد نیاز هر کدام از این ورزش ها کاملا متفاوت هستند. در واقع آبشار نوردی همان صخره نوردی است با این تفاوت که ورزشکاران با یخ زدن آبشار، از صخره های بزرگ یخ زده در زمستان بالا می روند. نکته دیگر اینکه در آبشار نوردی، شما به سمت بالا حرکت می کنید در حالی که فرود از آبشار دقیقا عکس این حرکت می باشد. لوازم مورد نیاز آبشار نوردی عبارتند از کفش مخصوص، تبر مخصوص یخ نوردی، یخ شکن و چراغ قوه. دقت کنید که به همراه داشتن این لوازم بسیار ضروری می باشد.  

آبشار نوردی در آبشار خور در کرج، یکی از مهیج ترین تفریحات این منطقه است. این ورزش، شبیه همان کوهنوردی و صخره نوردی است. آبشار نوردی تنها در فصل زمستان زمانی که آبشار کاملا یخ زده است امکان پذیر می باشد. در صورتی که قصد آبشار نوردی در این منطقه را دارید، لوازمی از جمله لباس مناسب، تبر مخصوص، یخ شکن، کفش مخصوص، چراغ قوه و سایر وسایل مورد نیاز برای این ورزش را به همراه داشته باشد.  

 

آبشار خور

 

بهترین زمان بازدید از آبشار خور 

آبشار خور در کرج یکی از مناطق خوش آب و هوای ایران می باشد. این آبشار در ارتفاع ۲۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. از این رو دارای تابستان های بسیار خنک و دلچسب است. اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهند تابستان خود را در یک منطقه خنک و خوش آب و هوا بگذرانند، توصیه می کنیم بازدید از آبشار خور در کرج را از دست ندهید.  

آبشار خور، در فصل زمستان، به دلیل برودت بیش از حد هوا، کاملا یخ می زند و این فرصت خوبی برای گردشگران علاقه مند به ورزش  یخ نوردی می باشد. آبشار نوردی و یخ نوردی یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که در این منطقه می توان انجام داد. همچنین قله گندم چال با ارتفاع 3600 متر، در نزدیکی روستای خور قرار دارد. این منطقه سالانه میزبان مسافران و کوهنوردان زیادی از سراسر دنیا می باشد. 

 

آبشار خور

 

مسیرهای دسترسی به آبشار خور 

اگر قصد سفر به آبشار خور در کرج را دارید، باید از جاده چالوس شروع کنید. در این جاده پس از اینکه 17 کیلومتر را طی کردید، نرسیده به سد کرج، به سمت فرعی خوزنکلا حرکت نمایید. پس از طی مسیری حدود 15 کیلومتر وارد روستای خوزنکلا می شوید. در این اینجا با یک دوراهی روبرو می شوید که  سمت راست به روستای سیجان و خور و سمت چپ به روستای خوزنکلا منتهی می شود. در اینجا به سمت جاده روستا خور تغییر جهت دهید و مسیر خود را ادامه دهید تا به این روستای زیبا برسید. جاده روستای خور کمی پیچ در پیچ است ولی دارای منظره زیبایی می باشد. بعد از رسیدن به روستای خور، با 45 دقیقه پیاده روی آبشار زیبای خور را خواهید دید. 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
کشتی های تفریحی قشم؛ گشت و گذار در خلیج فارس
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر