کوه آلپ

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/09/25
بازدید: 1692
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

کوه های آلپ به عنوان مکانی سرشار از ماجراجویی و طبیعتی زیبا شناخته می شود. ورزش هایی نظیر کوهنوردی، اسکی، اسنوبرد، دوچرخه سواری و انواع ورزش های آبی سبب شده تا این رشته کوه محبوبیتی همگانی پیدا کند.

 

کوه آلپ

 

گاهی اوقات گردشگران برای اقامتی چند روزه به کوه آلپ سفر می کنند. هوایی پاک و آرامشی که این کوهستان در اختیار آن ها قرار می دهد، چیزی است که این گردشگران را به این ارتفاعات می کشاند. با ما همراه باشید تا بیش از پیش با این رشته کوه دوست داشتنی آشنا شویم.

معرفی رشته کوه آلپ

رشته کوه آلپ، رشته کوهی عظیم در مرکز قاره اروپا می باشد. طول این رشته کوه سبب شده تا در طی مسیر خود از کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئیس، اسلوونی و لیختن‌اشتاین عبور کند. 

قله مون بلان با ارتفاعی برابر 4810 متر از سطح دریا به عنوان بلندترین کوه، رشته کوه آلپ شناخته می شود. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این قله به طور مشترک در سه کشور ایتالیا، سوئیس و فرانسه قرار دارد. از دیگر قله های بلند این رشته کوه می توان به مونته‌روزا با ارتفاع 4633 متر و وایسهورن با ارتفاع 4506 متر اشاره کرد.

بلندترین نقطه در کوه های آلپ

همانطور که پیش تر اشاره شد، قله مون بلان با 4810 متر ارتفاع به عنوان بلندترین قله، رشته کوه آلپ شناخته می شود. پس از آن قله های مونته‌روزا و وایسهورن با ارتفاع های 4633 و 4506 متر به عنوان بلندترین نقاط این رشته کوه شناخته می شوند.

 

کوه آلپ

 

گونه های گیاهی شناخته شده در کوه های آلپ

در رشته کوه آلپ بیش از 1300 گونه گیاهی شناخته شده وجود دارد. گردشگران با سفر به این رشته کوه می توانند از تماشای چمنزارهای سرسبز و جنگل هایی از درختان کاج، بلوط، صنوبر و برخی از گل های وحشی نهایت لذت را ببرند.

وجود این تنوع عظیم گیاهی سبب شده تا کوه های آلپ اکوسیستمی سرشار از انواع گونه های جانوری داشته باشند. از جمله حیواناتی که در این رشته کوه زندگی می کنند می توان به بز کوهی، چمبر، لمن گیر، مارموت، حلزون، پروانه و غیر مهرگان، گرگ ها ، خرس ها و سیاه گوش ها اشاره کرد.

 

کوه دماوند - بر روی لینک مورد نظر کلیک کنید و با بلنترین کوه ایران آشنا شوید.

 

جاذبه های دیدنی رشته کوه آلپ

از آنجا که رشته کوه آلپ 11 درصد از قاره اروپا را فرا گرفته است، جاذبه های دیدنی بسیاری را در قلب خود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با تعدادی از جاذبه های دیدنی این رشته کوه جذاب آشنا کنیم.

روستای Graubunden

روستای گرابوندن یا Graubunden به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کوه آلپ و کشور سوئیس شناخته می شود. این روستا از هوایی بسیار پاک و طبیعتی خیره کننده بهره مند است. در این روستا طولانی ترین پیست اسکی رشته کوه آلپ وجود دارد. همین امر سبب شده تا گردشگران زیادی از این روستا دیدن کنند.

 

دره Lauterbrunnrn/روستای Graubunden

 

دره Lauterbrunnrn

بسیاری از گردشگران و مردم بومی، منطقه لاوتر براون یا Lauterbrunnrn را به عنوان نقاشی پروردگار می شناسند. این منطقه به دلیل دره های عمیق، چشمه‌های پر آب و آبشارهای فوق العاده این عنوان را کسب کرده است. این دره به عنوان دره آبشار نیز شناخته می شود. چرا که در این دره جذاب 72 آبشار خروشان وجود دارد.

منطقه Bernese Oberland

برنیس اوبرلند یا Bernese Oberland از دیگر مناطق جذاب کشور سوئیس و کوه های آلپ می باشد. کوه های برف گرفته و دریاچه های شگفت انگیز این منطقه سبب شده تا جذابیت زیادی برای گردشگران این کشور داشته باشد. از فعالیت های محبوب در این منطقه می توان به پیاده روی، عکاسی، دوچرخه سواری و قایق رانی اشاره کرد.

 

منطقه Gastein  Bernese /Oberland

 

منطقه Gastein در کشور اتریش

منطقه گستین یا Gastein بخاطره آب معدنی و گرمش مشهور شده است. آب های معدنی این شهر خواص درمانی بسیاری دارند. این چشمه های آب گرم سبب جذب شدن گردشگران بسیاری به شهر گستین شده اند. البته طبیعت جذاب و درختان بلند آن نیز بی تاثیر نبوده اند.

جاده The Stelvio Pass ایتالیا

جاده Stelvio Pass به عنوان یکی از قدیمی ترین جاده های اروپا شناخته می شود. این جاده پر پیچ و خم در 1820 میلادی توسط اتریشی ها در کشور ایتالیا ساخته شد. هم اکنون این جاده به عنوان یکی از جذاب ترین دیدنی های رشته کوه آلپ شناخته می شود.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
فاصله مشهد تا تهران و سایر شهرهای مهم ایران
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
پارک گلبرگ قشم کجاست؟ | آدرس + ساعت کاری + عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.6 از 5 | از 100 کاربر