آبشار دارنو

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/09
بازدید: 1366

آبشار دارنو ولرده، یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شمال کشور می باشد. آبشار دارنو در استان مازندران در حوالی  شهرستان نوشهر قرار دارد. همانطور که می دانید، یکی از لذت بخش ترین قسمت سفر به شمال ایران، پیاده روی در میان جنگل های سرسبز و همچنین لذت بردن از هوای پاک و دل انگیز طبیعت می باشد. از آنجایی که آبشار دارنو در اطراف خود جنگل های باشکوهی دارد، این فرصت را به گردشگران خود می دهد تا بتوانند از فضای اطراف آبشار لذت کافی را ببرند. بدون شک، این آبشار، از هدف های اصلی گردشگران و دوست داران طبیعت می باشد و بازدید از این آبشار زیبا، یک خاطره فراموش نشدنی برای گردشگران را به دنبال خواهد داشت. 

 

آبشار دارنو

 

معرفی آبشار دارنو مازندران

آبشار دارنو، یکی از مجموعه آبشار های پیوستهِ  جنگل های نوشهر می باشد. این مجموعه، از هفت آبشار تشکیل شده است که به شکل پیوسته به  یکدیگر متصل شده اند که این امر جذابیت آبشار دارنو را دوچندان کرده است.

در میان این هفت آبشار به هم پیوسته، آبشار دارنو، به عنوان بلندترین و اصلی ترین آبشار مجموعه به حساب می آید. آبشار دارنو در ارتفاع 25 متری از سطح زمین قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به آبشار دارنو

استان مازندران یکی از بزرگ ترین استان های شمال ایران می باشد. از آن جایی که این استان دارای شهرهای پرجاذبه و  همچنین در نزدیکی جنگل و دریا قرار دارد، به یکی از بهترین و محبوب ترین نقاط شمالی کشور تبدیل شده است. نوشهر یکی از شهر های استان مازندران می باشد که سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی آن، به این شهر سفر می کند.

با توجه به اینکه آب و هوای مناطق شمالی کشور به ویژه استان مازندران،  مرطوب می باشد گردشگران، می توانند در تمام فصل های سال به این شهر سفر و از آبشار دارنو دیدن کنند. اما بهترین  زمان برای سفر به آبشار دارنو، شش ماه اول سال یعنی فصل های بهار و تابستان  می باشد. زیرا  با توجه به گرم بودن هوا، گردشگران می توانند وارد آبشار شوند و از خنک بودن آب لذت ببرند. علاوه بر این، از آنجایی که  احتمال بارندگی در این دو فصل کمتر است، پیاده روی در مسیر آبشار، نسبت به فصل های دیگر مطلوب تر خواهد بود.

البته آبشار دارنو در فصل پاییز و زمستان هم بسیار دیدنی است. در صورتی که در فصل پاییز به این منطقه سفر کنید شاهد منظره ای زیبا  با رنگ و بوی پاییزی خواهید بود که برای علاقه مندان به گشت و گذار در پاییز و زمستان بسیار لذت بخش می باشد. تماشای  آبشار دارنو در کنار جنگل های اطراف آن در فصل های پاییز و زمستان سفری به یادماندنی را به همراه دارد.

 

آبشار دارنو

 

چگونه به آبشار دارنو برویم؟

اگر قصد سفر به  شمال کشور و بازدید از آبشار دارنو را دارید باید به این نکته دقت کنید که در مسیر رسیدن به آبشار دارنو، هیچ تابلو راهنمایی وجود ندارد. همچنین این مسیر  فاقد دسترسی به اینترنت و آنتن تلفن همراه می باشد در نتیجه حتما از یک راهنمای طبیعت گردی کمک بگیرید تا در طول مسیر به مشکل برخورد نکنید. با توجه به اینکه گردشگران برای رسیدن به آبشار دارنو، باید بخشی از مسیر را پیاده بروند، فراموش نکنید که همراه خود کیف و کفش مناسب پیاده روی  داشته باشید. 

برای سفر به آبشار دارنو ابتدا وارد مسیر چالوس شوید پس از طی مسافتی،  به سمت  کمربندی شهرستان نوشهر، حرکت کنید. پس از وارد شدن در کمربندی نوشهر، مسیر خود را تا جاده معدن سنگ ادامه ادامه دهید و سپس به سمت دریاچه فراخین حرکت کنید. در ادامه با یک دوراهی روبرو خواهید شد که باید وارد مسیر سمت راست شوید. آبشار دارنو در نزدیکی دریاچه فراخین قرار دارد. با توجه به اینکه مسیر رسیدن به آبشار دارنو، از جنگل و کنار رودخانه می باشد،  ادامه راه را باید بصورت پیاده طی کنید. بعد از کمی پیاده روی در مسیر با یک آبشار کوچکی روبرو می شوید که نشان دهنده این است که مسیر را  به درستی رفته اید.  برای رسیدن به آبشار باید حدود 30 دقیقه پیاده روی کنید که می توانید در این مسیر از فضای اطراف دریاچه لذت کافی را ببرید. 

 

آبشار دارنو

 

 

دیدنی های اطراف آبشار دارنو

آبشار دارنو علاوه بر زیبایی های چشم گیری که دارد، در اطراف خود دیدنی های جذاب دیگری هم دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم. 

یکی از دیدنی های اطراف آبشار دارنو، دریاچه فراخین می باشد که  در پنج کیلومتری روستای چلندر، بعد از روستای ویسر قرار دارد. فاصله این دریاچه تا آبشار دارنو بسیار کم است و گردشگران می توانند بعد از دیدن آبشار دارنو از این دریاچه دیدنی هم بازدید کنند. 

دریاچه فراخین، یکی از جاذبه های دیدنی کمتر شناخته شده شمال ایران می باشد که به همین دلیل است که هنوز این دریاچه و فضای اطراف آن تخریب نشده و هوایی کاملا تمیز و دل نشین دارد. دریاچه فراخین در بین جنگل های سرسبز شهرستان  نوشهر در میان درخت های پهن پرگ هیرکانی و پوشش گیاهان خاص  جنگل پنهان شده است و به همین دلیل است که با ورود به جنگل قابل مشاهده نمی باشد و برای رسیدن به آن باید کمی پیاده روی داشته باشید.  

از آنجایی که دریاچه فراخین وسعت زیادی ندارد، بیشتر شبیه یک تالاب است. خالص بودن هوای اطراف دریاچه، بکر بودن دریاچه، سکوت و آرامشی که در اطراف این محیط وجود دارد حساب این دریاچه را با دیگر دریاچه های این شهر جدا کرده است. آب تالاب فراخین از چشمه فراخین تامین می شود. 

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.6 از 5 | از 100 کاربر