جاهای دیدنی لنگرود

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1403/03/09
بازدید: 1121

شهر لنگرود یکی از زیباترین شهرهای شهرستان رودسر، واقع در یکی از استان های شمالی کشور(استان گیلان) می باشد.  شهر لنگرود به علت داشتن کوه های جنگلی، همنشینی با دریاچه خزر، رودهای خروشان و هم چنین آب و هوای معتدل و مناسب توانسته است که هرساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب کند. علاوه بر دلایل ذکر شده داشتن مکان های دیدنی و باستانی بسیار در این شهر سبب شده که علاوه برگردشگران  داخلی، گردشگران خارجی زیادی نیز مشتاق بازدید از این شهر باشند. با ما همراه باشید تا شما را با برترین مکان های دیدنی این شهر آشنا کنیم.

 

جاهای دیدنی لنگرود

 

ساحل چمخاله

ساحل چمخاله یکی از مهم ترین بنادر کشور از گذشته های دور تاکنون بوده است. بندر چمخانه بعد از بندر انزلی در رتبه دوم قطب گردشگری استان گیلان قرار دارد. موقیت جغرافیایی خاص این منطقه سبب شده است از زمان پادشاهی نادرشاه افشار (حدودا 277 سال قبل) بندر مهمی تلقی شده و در این ساحل پایگاه دریایی و کارخانه کشتی سازی تاسیس شود. ساحل چمخانه در فاصله ده کیلومتری از مرکز شهر لنگرود واقع شده است و به علت مجاورت این ساحل با دریاچه خزر سبب شده که فعالیت های کشاورزی بسیار رونق داشته و از طبیعت بکر و زیبایی بهره مند باشد. بومیان این منطقه اغلب به کاشت برنج، کدو، هندوانه و...مشغول هستند.

بام لنگرود

تپه لنگرود یکی از ناحیه های مرتفع لنگرود می باشد که در بالایی این تپه دید مناسبی به بخش کومله، لنگرود و روستاهای و باغ های چای پیرامون وجود دارد. آب و هوای دلپذیر و پوشش گیاهی سرسبز منجر شده که گردشگران شهر لنگرود حتما برای بازدید از این بام اقدام کنند. بام لنگرود در فاصله 1 کیلومتری چهارراه کومله در شهر اطاقور واقع شده است و با وسیله نقلیه باید برای رفتن به این منطقه اقدام کنید.

ارتفاعات لیلاکوه

لیلاکوه یکی از ارتفاعات واقع در استان گیلان در فاصله 3 کیلومتری لنگرود می باشد که بومیان این منطقه این کوه را با نام لیلی کوه صدا میزنند. وجود باغ های پرتقال، باغات چای، جنگل های سرسبز، قهوه خانه های سنتی، آبشار های زیبا و مرتفع در جذب توریست و گردشگران نقش مهمی را ایفا می کنند. از معروف ترین قهوه خانه های این منطقه می توان به  قهوه خانه دیشلمه اشاره کرد.
ممکن است برای شما این سوال پیش آید که چرا این کوه به نام لیلاکوه معروف است در توضیح این موضوع باید بگوییم که لیلا کوه در واقع تغییر یافته لیاشاه به معنای شاه دختر می باشد. لیاشاه یکی از دختران پادشاه گیلان است که در جنگ با اعراب افتخارات زیادی را کسب کرده است.

 

ارتفاعات لیلاکوه


در صورتی که جذابیت این منطقه شما گردشگران را به خود جلب کرده  به شما پیشنهاد می کنیم زمان مناسبی را برای این بازدید انتخاب کنید بهترین فصل برای بازدید، بهار و تابستان است تا با پیاده روی از جاده خاکی عطر چای را استشمام کرده و به دیدن نهرها، چشمه ها و درختان سرسبز مرکبات بپردازید. حالا که در این منطقه به باغات چای های معطر دسترسی دارید خرید چای را پیشنهاد می کنیم.

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود، یکی از بناهای تاریخی شهر لنگرود محسوب می شود که از آجر و ساروج ساخته شده است. این پل برروی رودخانه ی لنگرود واقع می باشد. این پل در مسیر قدیمی لاهیجان به لنگرود و در مرکز شهر لنگرود واقع شده است. این پل فشکالی محله را به راه پشته محله وصل می کند. این پل به دستور حاجی آقا پرد معروف  به حاجی آقا بزرگ منجم باشی در زمان فتحعلی شاه ساخته شده است. 

 

شهر کومله

 

شهر کومله

کومله یکی از شهرستان های لنگرود می باشد که در فاصله ی 6 کیلومتری جنوب شرقی لنگرود واقع شده است. در این شهرستان برنج و چای کشت می شود و عمده بومیان به کشت این محصولات مشغول هستند. نگین سبز یکی از جاذبه های کومله می باشد که در ضلع جنوبی این شهر واقع شده است.

خانه منجم باشی

این خانه به خانواده منجم باشی تعلق دارد که از آثار دوران قاجاریه می باشد. معماری زیبا و باستانی این خانه منجر شده که گردشگران زیادی را به خود جذب کند. این خانه از بخش های بیرونی، اندرونی، خانه، مسجد، حمام برخوردار می باشد.
ورودی این ساختمان مهتابی می باشد و دارای سردرهای هلالی شکل می باشد که با گچ بری های زیبایی تزیین شده است. این خانه دوطبقه است و در طبقه دوم یک سالن پذیرایی، و سه اتاق خواب وجود دارد.

راه های دسترسی به لنگرود

در صورتی که این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود برگزیده اید باید در ابتدا خود را به شهر رشت برسانید و از این شهر حدودا مسافت 60 کیلومتر را رانندگی کنید و خود را به لنگرود برسانید. لنگرود در فاصله 50 کیلومتری رامسر نیز واقع شده است و از جاده های مناسبی جهت سفر با وسیله نقلیه شخصی یا عمومی برخوردار است.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4 از 5 | از 100 کاربر