جاهای دیدنی برلین

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/08/08
بازدید: 2127
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

شهر برلین، پایتخت کشور آلمان، تاریخچه ای ققنوس وار دارد؛ چراکه بعد از جنگ جهانی دوم و سقوط دولت نازی، تقریبا نابود شده بود و اکنون به عنوان یکی از زیبا ترین شهر های دنیا شناخته می شود. مردم برلین با وجود این همه پیشرفت و رونق هنوز هم گذشته تاریک و سخت خود را فراموش نکرده اند و به عنوان یادآوری از آن دوران، در شهر برلین معماری مدرن و معماری کلاسیک آلمانی را به هم آمیخته اند تا پیوند شان با گذشته را حفظ کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر با جاذبه های دیدنی این شهر آشنا شویم.

 

جاهای دیدنی برلین

 

دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ به عنوان نماد اتحاد و همبستگی شناخته می شود و معروف ترین جاذبه تاریخی آلمان به شمار می رود. جالب است بدانید که این دروازه در زمان ساخت نماد گسستگی بود و معماری آن از آکروپولیس آتن الهام گرفته شده است.

دروازه براندنبورگ در قرن 17 میلادی ساخته شد و در دوره جنگ سرد به عنوان دروازه دیوار برلین مورد استفاده بود. پس از سقوط دیوار برلین تا روزها، مردم در کنار این دروازه به رقص و شادمانی می پرداختند. اگر در شب سال نو میلادی در کنار این دروازه حضور داشته باشید شاهد یکی از بزرگ ترین مهمانی های سال نو خواهید بود که در آن حدود یک میلیون نفر شرکت می کنند.

یادبود دیوار برلین

در سال 1961 دیواری ساخته شد که برلین را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کرد. دیوار برلین در سال 1989 تخریب شد و امروزه فقط قسمت های اندکی از آن باقی مانده که توسط هنرمندان با نقاشی های دیواری تزیین شده اند. با بازدید از این یادمان با نمایش هایی سه بعدی رو به رو خواهید شد که شما را به دوران جنگ جهانی دوم می برد و با گذشته خونین مردم آلمان آشنا می کند.

یادبود دیوار برلین از سه بخش تشکیل شده است.

  • بخش اول نمایشگاهی در فضای باز است که به وسیله عکس و فایل صوتی شما را با گذشته دیوار و قربانیان آن آشنا می کند.
  • بخش دوم از مدارکی درباره جنگ سرد و تاریخچه دیوار تشکیل شده است.
  • بخش سوم مجموعه تصاویری است که دیوار برلین را در مقاطع مختلف تاریخی نشان می دهد.

در کنار یادبود دیوار برلین، یک کلیسا ساخته اند تا به نوعی احترام خود را به قربانیانی که در طی سالیان کشته شدند، نشان دهند.

 

یادبود دیوار برلین

 

ستون پیروزی

ستون پیروزی یکی از زیباترین سازه های تاریخی کشور آلمان به شمار می رفت. این ستون در حدود سال های 1864 تا 1873 و به نشانه پیروزی کشور آلمان در مقابل کشور های دانمارک، اتریش و فرانسه ساخته شد. ابتدا در مقابل ریخستاگ قرار داشت و پس از آن در سال 1939 به فاصله چند صد متری از مکان قبلی خود منتقل شد. پیشنهاد می کنم تا به بالای این ستون بروید و از دیدن منظره فوق العاده شهر برلین لذت ببرید.

جنگل گرون والد

جنگل گرون والد یک اکوسیستم فوق العاده برای پرندگان، گوزن ها، و حتی خوک های وحشی می باشد که از انواع درختان بلوط، راش، کاج، توس، اقاقیا، و درختان صنوبر تشکیل شده و زیبایی حیرت انگیزی دارد. در این جنگل سه دریاچه وجود دارد که امکان ورزش های آبی و شنا کردن را گردشگران می دهد. اگر به این جنگل رفتید، حتما سری هم به تپه مصنوعی تافلسبرگ با ارتفاع 80 متر، بزنید و از ویرانه های برج گرون والد ایستگاه رادیویی آمریکا دیدن کنید.

جزیره موزه

اگر به دیدن قدیمی ترین و مهم ترین موزه های شهر علاقه مندید می توانید از جزیره موزه دیدن کنید. در این جزیره موزه ای از سال 1830 وجود دارد که محلی برای نگهداری جواهرات و گنجینه های سلطنتی می باشد. در سال 1855 هم موزه ای به نام Neues Museum در این منطقه ساخته شد و پس آن نیز در سال 1876 گالری ملی را در جزیره موزه بنا کردند. برترین مجموعه های آثار تاریخی و عتیقه های شهر نیز در موزه ای به نام Bode  که در سال 1904 بنا گردید، نگهداری می شوند.

 

جزیره موزه برلین

 

کاخ و پارک شارلوتنبورگ

کاخ شارلوتنبورگ از قدیمی ترین و بزرگترین ملک های پروسی برلین است که در قرن 17 میلادی بنا شده است. از زیبایی های چشم نواز این کاخ فوق العاده، گنبد مرکزی عظیم 50 متری و یک باغ بزرگ پرتقال می باشد که هر بیننده ای را مبهوت می کند. در صورتی که این کاخ سری زدید حتما از آپارتمان دولتی و سالن های مهمانی به نام New Wing دیدن کنید.

 

کاخ و پارک شارلوتنبورگ

 

خیابان Unter den Linden

خیابان زیر درخت لیمو یا خیابان اونتر دن لیندن خیابانی است که میان توریست ها و مردم محل از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. این خیابان 1400 متری، منطقه پاریسر پلاتس را به باغ خوشگذرانی وصل می کند که در سال 1573 یک مسیر سواری خاکی بود و خاندان سلطنتی از آن برای رفتن به شکار استفاده می کردند.

میدان gendarmenmarkt

در تمام طول سال مراسمات و جشن‌هایی باشکوه در این میدان برگزار می‌شوند. مثلا کنسرت‌ها و تئاترهای خیابانی روی پله‌های تئاتر کنز تاروس واقعا دیدنی هستند. البته بازار کریسمس هم جادویی‌ترین و زیباترین منظره‌ای است که می‌توانید در آلمان پیدا کنید.

میدان گندارمن یکی از زیباترین میدان های آلمان به شمار می رود. این میدان بزرگترین میدان در شهر برلین محسوب می شود و توسط سه ساختمان تاریخی تئاتر کنز تاروس (Konzerthaus)، کلیسای جامع فرانسوی (Französischer Dom) و کلیسای جامع آلمانی(Deutscher Dom) احاطه شده است.

میدان گندارمن در طی جنگ جهانی دوم بدشانسی های زیادی داشت و آسیب های فراوانی دید. پس از جنگ نیز در بخش برلین شرقی قرار گرفت. آلمان شرقی همراه با عوض کردن نام این میدان آن را ترمیم کرد؛ اما با تخریب دیوار برلین، نام این میدان به نام قبلی خود بازگشت. هم اکنون این میدان مکان جشن و شادی مردم برلین بوده و یکی دیگر از مراکز مهمانی های شب سال نو است!

رایشتاگ

ساختمان تاریخی رایشتاگ در نزدیکی دروازه براندنبورگ یکی دیگر از جاذبه های تاریخی شهر برلین به شمار می رود. در گذشته مجلس فدرال آلمان جلسات خود را در این ساختمان برگزار می کرد و همین امر این بنا را به یکی از مشهور ترین بنا های سیاسی آلمان تبدیل کرده است. گنبد شیشه ای این بنا یکی از دلایلی است که گردشگران را برای خرید بلیط ورودی آن وسوسه می کند.

کلیسای یادبود قیصر ویلهلم

کلیسای یادبود پرنس ویلهلم در اصل از دو کلیسا تشکیل شده است؛ یک کلیسا با معماری مدرن که در سال 1961 ساخته شد و یک کلیسای ویرانه که در سال 1895 ساخته و در سال 1943 نابود شده بود. خوشبختانه از بقایای به جا مانده از کلیسای قدیمی در کلیسای جدید استفاده شده است و گردشگران می توانند از آنها بازدید کنند.

 

کلیسا قیصر ویلهلم

 

کلیسای جامع برلین

گنبد 75 متر و زنگ های قدیمی کلیسای جامع برلین بخش عظیمی از شهر ت آن را به دوش می کشند. در سال 1905 کلیسای جامع برلین در محل یک کلیسای قدیمی تر، افتتاح شد. این ساختمان در سبک باروک نوین طراحی و از سه بخش کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید، عروسی و کلیسای محلی تشکیل شده است.

کلیسای جامع فرانسوی

از کلیسای جامع فرانسوی به عنوان همتای کلیسای جامع برلین یاد می کنند. این کلیسا در منطقه گندارمن مارکت قرار گرفته و از دو بخش کلیسای فردریش و برج گنبد دار تشکیل می شود. هدف از ساخت این کلیسا افزایش اقتدار جامعه پروتستان فرانسوی بود.

 

کلیسا جامع فرانسوی برلین

 

باغ های جانورشناسی برلین

باغ زولوگیشر برلین سالانه بیش از سه میلیون بازدید کننده دارد و یکی از قدیمی ترین سازمان های آلمان به شمار می رود. این باغ در سال 1844 ساخته شد و پس از جنگ جهانی دوم مورد باز سازی قرار گرفت. در این باغ وحش سعی شده تا حیوانات را در مناسب ترین محیط و در بهترین حالت نگهداری شوند.

 

پارک باغ جانورشناسی برلین


 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه دریاچه شورابیل اردبیل | معرفی امکانات + تفریحات اطراف دریاچه
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
دره ارغوان و تماشای بهشت بهاری در مشهد مقدس
بیشتر بخوانید
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
شهربازی های دبی؛ آشنایی با 8 شهربازی معروف و زیبا در دبی
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر