جزیره هیبلی آدا استانبول

زمان مطالعه: 2 دقیقه
بروزرسانی: 1402/06/19
بازدید: 3437

جزیره هیبلی آدا دارای بار و کافه هایی جذاب زیادی می باشد. جزیره هیبلی دارای یک هتل شبانه روزی نیز است که در تمام ساعات شبانه روز پذیرای گردشگران می باشد، همچنین این جزیره دومین جزیره وسیع از جزایر پرنس استانبول می باشد، جزیره هیبلی بر روی دریای مرمره به صورت رسمی در حوالی استانبول قرار گرفته است. حدود چند هزار سال پیش ، بیزانس امپراتوری استانبول را عهده دار شد، وی از این جور مناطق به عنوان تبعیدگاه استفاده می کرد. هم اکنون این جزایر زیبا و پر مخاطب را به عنوان پر بازدید ترین نقاط کشور ترکیه می شناسند و جزو پردرآمد ترین جزایری هستند که به دولت این کشور مربوط می شود. در تابستان این جمعیت افزایش می یابد چرا که صاحب خانه های جزیره هیبلی آدا به خانه های خود باز می گردند، در فصل تابستان جمعیت به ۱۰۰۰۰ نفر هم می رسد.

کنسرت هایی که در فضای آزاد در جزیره هیبلی آدا برگزار می شود، باشگاه های شنا و بدنسازی فوق العاده ای که در این جزیره زیبا به چشم میخورد، جزو مهم ترین جاذبه های گردشگری در جزیره هیبلی آدا در فصل تابستان می باشند. بهتر است بدانید در روز استقلال یک راهپیمایی سالانه به وسیله گروه های دریایی ساکن جزیره هیبلی آدا انجام می شود. 

جزیره هیپلی آدا استانبول

جزیره هیبلی آدا کجاست ؟ 

جزیره هیبلی آدا در استانبول قرار دارد و جزو ۹ جزیره از جزایر استانبول می باشد. جزیره هیبلی آدا دومین جزیره در دریای مرمره هست . پیاده روی در جزیره هیبلی برای کنکاش و ماجراجویی در جزیره بسیار ایده محبوبی می باشد و سرگرم کننده است. تردد وسایل نقلیه به جزیره هیبلی آدا مانند سایر جزایر ممنوع می باشد. جزیره هیبلی آدا همانند هر جزیره تاریخی دیگر دارای سوابق باستانی می باشد.  هنگامی که از کشتی پایین می آیید در سمت چپ خودتان یک مدرسه را مشاهده می کنید که، مدرسه تاریخی نیروی دریایی نام دارد، درون این مدرسه دو سازه تاریخی قرار گرفته است.

یکی از این سازه های تاریخی به تنها کلیسای به جا مانده از زمان بیزانس مربوط می شود . این بنا در دوران قبل از فتح قسطنطنیه ساخته شده است. بنای دیگر که در این مدرسه تاریخی قرار دارد، قبر ادوارد بارتون می باشد. این فرد دومین سفیر انگلیس است که به وسیله ملکه الیزابت اول به قسطنطنیه برده شد و در آنجا به خاطر فرار از بیماری طاعون اواخر عمر خود را در جزیره هیبلی آدا گذراند و با گذر زمان بعد از فوت ادوارد بارتون، جسد آن به قبرستان انگلیسی ها در استانبول انتقال یافت.

برای رفتن به جزیره هیبلی آدا باید از کشتی هایی که در اسکله های کاباتاش یا کادیکوی قرار دارد استفاده کنید. جزیره هیبلی آدا در ناحیه ای بعد از جزیره کینالی قرار دارد، که از آن عبور خواهید کرد. همچنین شما می توانید برای رسیدن به ساحل در جزیره هیبلی آدا از دوچرخه استفاده کنید و به مکان مورد پسند خود برسید، چرا که استفاده از وسایل نقلیه در این جزایر ممنوع می باشد.

تجربه سفری هیجان انگیز به توریستی ترین شهر ترکیه

جزیره هیپلی آدا کجاست؟

دیدنی های جزیره هیبلی آدا استانبول

 جزیره هیبلی آدا  جاهای دیدنی فراوانی دارد از جمله آنها صومعه سرایی در جنوب غرب جزیره هیبلی آدا می باشد. این صومعه به دوران حکومت جورج هشتم باز می گردد، که مدت ها بعد این صومعه به مریم مقدس اختصاص داده شد. طبیعت گردی می تواند اصلی ترین علت برای گردشگرانی باشد که به جزیره هیبلی سفر می کنند. ارتفاعات جزیره هیبلی آدا بسیار شگفت انگیز است و ما پیشنهاد میکنیم که برای دیدن جزیره زیبای هیبلی آدا وقت گذاشته و از تمامی مناظر موجود در این جزیره زیبا لذت ببرید.

جزیره های استانبول - در سفر به استانبول از این جزایر دیدن کنید!

تفریحات جزیره هیبلی آدا استانبول

جزایر پرنس، امروزه از جذاب ترین مکان های دنیا برای تفریح و استراحت و همچنین گذراندن اوقات فراغت محسوب می شوند. گردشگران و مردمان کشور ترکیه از جزیره هیبلی و در مجموع کل جزایر پرنس به عنوان بهشتی بر زمین یاد می کنند. لازم به ذکر است جزیره هیبلی آدا در گذشته از شدت گرمای زیاد، جهنمی بر زمین نام گرفته بود . اما امروزه جزو برترین و جذاب ترین جزیره از جزایر پرنس محسوب می شود. هنگامی که جزیره هیبلی ‌آدا می‌ رسید، در نگاه اول مشاهده میکنید که افراد زیادی به محض ورود به این مکان سوار بر کالسکه هایی می شوند که اسب ها آن را می رانند.  این کالسکه ها در جزیره هیبلی آدا در اطراف جزیره در حرکت می باشند. باید توجه داشته باشید که این کالسکه ها در وضعیت نابسامانی نگهداری می شوند، به همین خاطر توصیه می شود سوار آنها نشوید.

 این اسب‌ها به معنای واقعی کلمه در شرایط بسیار سختی تا زمان مرگ کار می‌کنند. بر اساس آمار های رسمی که به وسیله شهرداری گرفته شده است در طول سال حدود ۴۰۰ اسب در جزایر پرنس و جزیره هیبلی آدا از بین می روند. البته این تعداد را گزارش میکنند اما در حقیقت حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مورد از این آمار بالاتر می باشد.

تفریحات جزیره هیپلی آدا

بهترین زمان سفر به جزیره هیبلی آدا استانبول

هر ساله توریست های فراوانی از سر تا سر جهان در کشور ترکیه و به خصوص در شهر استانبول در رفت و آمد می باشند. البته این که در چه شهری گردش کنند بسته به علایق و سلیقه خودشان دارد. در فصل زمستان جمعیت استانبول حدود ۳ هزار نفر می شود. اما در تابستان ها این تعداد به ۱۰ هزار نفر نیز می رسد. بنابراین بهترین زمان سفر به جزیره هیپلی آدا اوخر بهارو تابستان می باشد.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
امتیاز 4.8 از 5 | از 100 کاربر