پارک جنگلی شور آباد

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/08/04
بازدید: 1983
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

یکی از زیباترین و مهم ترین جاذبه های گردشگری استان لرستان "سرزمین آبشار ها" پارک جنگلی شوراب است. این پارک جنگلی در نزدیکی شهر خرم آباد قرار دارد. لرستان با آبشارها و چشمه های زیبای خود که در غرب ایران قرار گرفته است، یکی از سرزمین های زیباییست که سالانه میلیون ها گردشگر را به خود دعوت می کند. از مکان های دیدنی و چشم نواز لرستان هرچه سخن رانده شود کم است. این شهر که آب و هوای چهار فصل دارد می تواند تجربه ای فوق العاده از تمام فصل ها را با تمامی زیبایی هایشان در اختیار شما بگذارد.

بهار با غنچه ها وشکوفه ها به همراه صدای شرشر آبشارها و خروش رودها، تابستان با چشمه های خنک و جنگل های سرسبز و میوه های آبدار و خوشمزه اش، پاییز با برگ ریزان و به نمایش گذاشتن رنگ های آتشین درختانش و صدای خش خش برگ های پاییزی زیر پاهای عابران و زمستان با برفی به سفیدی الماس که تمام کوه ها و درخت ها را می پوشاند. در ادامه مطلب به معرفی پارک جنگلی کم نظیر شوراب می پردازیم.

 

شوراب، قدیمی ترین پارک جنگلی خرم آباد و لرستان

 

شوراب، قدیمی ترین پارک جنگلی خرم آباد و لرستان

خرم آباد که مرکز استان لرستان می باشد، در دره ای خوش آب و هوا قرار گرفته است که می تواند یکی از بی نظیرترین تجربه های گردشگری در طبیعت را برای گردشگران فراهم نماید. پارک جنگلی شورب با مساحتی 570 هکتاری، یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری لرستان به حساب می آید.

 این پارک جنگلی سرسبز پوشیده از درختان گوناگون است که زیبایی آن را دوچندان می کنند. درختان خودروی بلوط در کنار دیگر درختان این پارک مانند کنار و بنه پناهگاه بسیاری از جانوران جنگل هستند. شوراب که قدیمی ترین پارک جنگلی لرستان است، در شهرستان چگنی قرار گرفته است و از دیرباز محلی خرم و سرسبز برای تفریح محسوب می شده است. این پارک جنگلی آب و هوایی خنک و روح افزا دارد که به ریه های افراد جانی دوباره می بخشد.

امکانات پارک جنگلی شورآب خرم آباد 

پارک جنگلی شورآب یکی از مناطق بکر زیبای استان لرستان است که می تواند برای شما تجربه زندگی در دل طبیعت را فراهم نماید. اما در سال های اخیر امکاناتی مانند آب آشامیدنی و سرویس بهداشتی به این پارک اضافه شده است تا استراحتی بی دردسر را برای گردشگران فراهم نماید. امکاناتی مانند نمازخانه، شبکه روشنایی و وسایل بازی کودکان نیز در این پارک قابل استفاده می باشد. آنتن دهی اپراتورهای موبایل اخیرا مرتفع شده و در پارک محیطی مناسب برای پارک کردن خودروهای سواری فراهم گردیده است. آلاچیق های زیبایی نیز در پارک برای استفاده و استراحت مسافران تعبیه شده است.

تفریح در پارک جنگلی شورآب

پارک جنگلی شورآب، مکانی فوق العاده برای دوستداران گردش در طبیعت می باشد. این پارک فضایی مناسب را برای تفریح و پینک های خانوادگی است و سالانه در ایام تعطیل مانند ایام نوروز، سیزده بدر و روز درختکاری میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور می باشد. در این پارک می توانید از تفریحاتی مانند کوهنوردی و دوچرخه سواری بهره مند شوید و مهارت خود را در این پارک نیز به چالش بکشید. گونه های جانوری کمیاب و کم نظیر در این پارک کم نیستند. عقاب، شاهین، کفتار، روباه قرمز، شغال و خرگوش های وحشی این پارک را به عنوان محلی برای زندگی انتخاب کرده اند و با به دست داشتن یک دوربین عکاسی مطمئنا می توانید لحظات نابی را به ثبت برسانید. 

 

پارک جنگلی شوراب کجاست؟

 

با توجه به اینکه جنگل ها منابعی با ارزش برای هر کشوری هستند و مردم هر کشور باید در حفظ این موهبت های خدادادی و انتقال آن ها به نسل آینده، تمام تلاش خود را به کار ببرند لازم است در هنگام سفر به این پارک جنگلی چند نکته را در نظر داشته باشیم:

  • از بستن طناب به شاخه درختان خودداری کنید.

  • از آسیب زدن به درختان خودداری نمایید.

  • از تخریب زمین به وسیله بیل و یا بیلچه خودداری کنید.

  • از روشن کردن آتش خودداری کندی و حتی الامکان برای گرم کردن غذا از منقل یا پیک نیک استفاده نمایید.

بهترین زمان سفر به پارک جنگلی شورآب

فصل بهار و تابستان، فصل های مورد علاقه گردشگران برای سفر به پارک جنگلی شورآب است. در این دو فصل به دلیل آب و هوای خنک و معتدل می توان اوقات فراغتی بی نظیر را تجربه و از گرمای این فصول در دیگر شهرها فرار کرد. استراحت زیر سایه درختان در فصل تابستان یکی از علاقه مندی های ایرانیان در این پارک جنگلی می باشد.

اما این بدان معنا نیست که پاییز و زمستان فصل های مناسبی برای گردش در این پارک نیستند. در پاییز می توان از رنگ برگ های درختان که پارک را به رنگ های زرد و قرمز و نارنجی در آورده است نهایت استفاده را نمود. در فصل زمستان نیز می توان مناظر زیبای برفی را در این پارک مشاهده کرد که مطمئنا جذابیت های خاص خود را دارد.

چگونه به پارک جنگلی شورآب برویم؟

پارک جنگلی شورآب در 25 کیلومتر جاده خرم آباد به پل دختر قرار گرفته است. یکی از مزیت های این پارک جنگلی این است که فاصله آن تا شهر خرم آباد زیاد نیست و به دلیل قرار گرفتن در جاده اصلی می توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد. با وارد شدن به جاده پلدختر و طی مسافتی می توانید تابلوی ورودی این پارک را مشاهده کنید. این پارک برای عموم آزاد است و شما می توانید در هر روزی از سال از این پارک استفاده نمایید.

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
ارگ کریمخان؛ سفری به قلب تاریخ زندیه
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.5 از 5 | از 100 کاربر