بندر دیلم

زمان مطالعه: 3 دقیقه
بروزرسانی: 1402/11/30
بازدید: 7324
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

بسیاری از شهر های جنوبی کشور ایران به خلیج همیشه فارس دسترسی داشته و از رونق اقتصادی یک شهر بندری برخوردار هستند. بندر دیلم یکی از این بندر ها است که هر ساله پذیرای بسیاری از مسافران نوروزی می باشد. این شهر بندری علاوه بر داشتن ساحلی زیبا و کم نظیر از نعمت بازاری پر رونق و ارزان برخوردار است که گردشگران زیادی را با هدف خرید کردن و بهره مندی از قیمت های مناسب به خود جذب می کند. در ادامه این مقاله به بررسی جزء به جزء این شهر فوق العاده می پردازیم. با ما همراه باشید.پ

 

بندر دیلم کجاست؟

 

بندر دیلم کجاست؟

شهرستان دیلم در فاصله 200 کیلومتری شهر بوشهر قرار داشته و از شمال به شهرستان بهبهان و بندر ماهشهر دسترسی دارد. همسایه شرقی این شهرستان استان کهکیلویه و بویر احمد می باشد و در جنوب از همسایگی شهرستان گناوه بهره مند می باشد.

اطراف بندر دیلم را ساحلی وسیع و کوه هایی کم ارتفاع گرفته اند و آب های زیبای خلیج فارس زیبایی بخش این شهر 2300 ساله است.

تاریخچه بندر دیلم

در کتاب های مشهوری همچون صوره الارض ابن حوقل و سفرنامه ناصرخسرو به شهر دیلم اشاره شده و این مسئله اثباتی بر عمر 2300 ساله این شهر بندی است. این شهر در گذشته به بندر مهروبان معرف بوده و یکی از پر رفت و آمد ترین بنادر خلیج فارس بوده است.

مردم بندر دیلم

مانند سایر شهر های جنوب کشور، مردمان بندر دیلم نیز به خونگرمی و مهمان نوازی شان معروف هستند. این مردمان از نژاد غیور لر بوده و به زبان لری لیراوی صحبت می کنند. آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این مردم مهربان می تواند یکی از دلایل شما برای سفر به دیلم شهر باشد.

آب و هوای بندر دیلم

در صورتی که قصد سفر به بندر دیلم را دارید، با خبر بودن از آب و هوای آن به شما کمک زیادی خواهد کرد. همانطور که میدانید این شهر بندری در جنوب کشور ایران قرار گرفته و در فصل بهار و پاییز آب و هوایی گرم و شرجی دارد؛ اما در فصل های پاییز و زمستان آب و هوای بندر دیلم معتدل و خنک شده و برای سفر مناسب تر است.

 

لنج های بندر دیلم

 

جاهای دیدنی شهر دیلم

زمانی که در بندر دیلم به گشت و گذار می پردازید، حتما با نقاشی هایی از اسکله و قایق های ماهیگیری روبرو خواهید شد. همانند دیگر شهر های بندری درآمد مردم بندر دیلم از طریق تجارت و دریانوردی تامین می شود و این مشاغل در اعماق این شهر ریشه دوانده اند. تماشای این نقاشی ها و تصاویر در زمان غروب آفتاب به شما احساس سفر در زمان را می دهد؛ گویی این مکان هزاران سال است که به همین شکل باقی مانده است. بندر حماد یکی از مکانهایی است که سرمایه گذاری خوبی در زمینه گردشگری داشته است. گردشگران می توانند در آلاچیق های این بندر از منظره طلوع و غروب آفتاب لذت ببرند یا از رستوران و کافی شاپ های اطراف آن استفاده کنند. خوشبختانه امکان اقامت در این بندر برای مسافران در نظر گرفته شده است.

پارک جنگلی عامری یکی دیگر از جاذبه های دیدنی شهر دیلم به شمار می رود. این پارک جنگلی در 15 کیلومتری شمال دیلم قرار گرفته و همه روزه پذیرای علاقه مندان به طبیعت می باشد. در میانه روستاهای حصار، گاودار، بنه احمدون و بندر امام حسن، یادگاری هایی از زمان ساسانیان و قاجار وجود دارد. این آثار تاریخی، قلعه آقاخان حصار که در 23 کیلومتری و شهر تاریخی سی در 25 کیلومتری شهر دیلم قرار دارند، هستند که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کنند.

هتل های بندر دیلم

برای اقامت در شهر دیلم دو راه وجود دارد. می توانید از هتل ها یا مهمانپذیر های موجود در شهر استفاده کنید یا منزل یکی از مردم بومی شهر دیلم را اجاره کنید. بسته به هزینه اقتصادی و مدت زمان اقامتتان می توانید انتخاب کنید. در صورتی که هیچکدام از این گزینه ها را نمی پسندید می توانید در شهر بوشهر اقامت کنید. به دلیل مرکز استان بودن، شهر بوشهر می تواند گزینه های متنوع تری را در اختیار شما قرار دهد.

سوغات بندر دیلم

سوغات بندر دیلم از انواع ماهی و میگو و صنایع دستی همچون گلیم و گبه تشکیل می شود. علاوه بر این ها می توانید خرید خوبی از بازار های این شهر بندری داشته باشید چرا که به دلیل تجارت از راه آب با کشور های عربی، قیمت اجناس در این شهر بسیار مناسب تر از سایر شهر ها است.

 

سوغات بندر دیلم

 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید! جاهای دیدنی اطراف شیراز که باید حتما ببینید!
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
قصرالدشت شیراز؛ تجربه زندگی در قلب شیراز
بیشتر بخوانید
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
عجیب ترین قوانین هواپیمایی که از وجود آن‌‌ها بی خبرید!
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
موج های خروشان مشهد | قیمت بلیط 1403 + معرفی امکانات + عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
امتیاز 4.2 از 5 | از 100 کاربر