ییلاق اوپرت

زمان مطالعه: دقیقه
بروزرسانی: 1400/06/30
بازدید: 2681
نام نویسنده
تحریریه لحظه آخر نویسنده

ییلاق اوپرت، منطقه ای بی نظیر و بکر است که طبیعتی سرسبز دارد. این ییلاق خوش آب و هوا، چشمه ها، دشت ها و روستاهای دیدنی را در بر گرفته که بسیاری از مردم برای تماشای ارتفاعات آن و پدیده ی اقیانوس ابر ها به این منطقه سفر می کنند.
پدیده ی اقیانوس ابر ها در ارتفاعات این ییلاق از زیبایی های دیدنی این منطقه است. دره ی اوپرت به گونه ای است که ابرها در لا به بای دو کوه قرار گرفته اند و گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.
هرچند سفر به اوپرت از سفر های یک روزه است اما زیبایی آسمان و ابر ها گردشگران را وسوسه می کند تا شب را نیز در این مکان به سپری کنند و از آسمان پر ستاره ی شب لذت ببرند.
با سفر به این منطقه ی مرزی، از زیبایی و بکر بودن آن حیرت زده می شوید و جز به یادماندنی ترین سفرهای زندگیتان خواهد شد.

 

اوپرت

 

اوپرت کجاست؟

ییلاق اوپرت مرزی میان دو استان سمنان و مازندران می باشد که دو قسمت کوهستانی و جنگلی را به هم مرتبط کرده است. این منطقه ییلاقی در ۵۵ کیلومتری قسمت شمالی شهرستان مهدی شهر قرار دارد که مرز بین کویر در بخش جنوبی و جنگل های شمالی را در بر گرفته است. شایان ذکر است که ییلاق اوپرت، در شمالی ترین نقطه سمنان و جنوبی ترین نقطه مازندران واقع شده است. اگر قصد سفر به ییلاق اوپرت را دارید می توانید به شهمیرزاد بروید و یا جاده ی فیروزکوه را انتخاب کنید.

آب و هوای اوپرت

ییلاق اوپرت مرز بین کویر و جنگل است که کم پیش می آید. از این رو آب و هوای اوپرت معتدل است؛ از طرفی خنک و از سوی دیگر گرم است. بهترین زمان سفر به اوپرت، بهار و تابستان می باشد چرا که هم طبیعت بی نظیری دارد و هم آب و هوا مناسب سفر است. اگر به فصل رنگین پاییز را علاقه دارید، می تواند زمان خوبی برای سفر باشد.

جاذبه های گردشگری اوپرت

ییلاق اوپرت علاوه بر طبیعت دل انگیزش به چشمه ها و دریاچه ها نیز دسترسی دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. ابر های اقیانوسی در ارتفاعات از دیگر شگفتی های این منطقه می باشد. 

 

اوپرت


دریاچه چورت و باداب سورت و چشمه های قل قل، کنگل، پایین لوتی گرد، بالا لوتی گرد، کله و عمارت از جاذبه های دیدنی اوپرت هستند. اگر به جنگل علاقه مند هستید جنگل های سرسبز دودانگه در نزدیکی شما قرار دارند. آبشار فینسک و اوبن نیز از دیگر جاذبه های اوپرت هستند. جاذبه های این منطقه آن قدر دیدنی و زیبا می باشند که بسیاری را به خود جذب کرده اند. اگر قصد دیدن جاذبه های این منطقه را دارید می توانید بعد از گذراندن آبشار و چشمه فینسک، آبشار خزه‌ بن، باداب سورت و جنگل‌های راش و انجیلی به قسمت کوهستانی فلات مرکزی برسید که در قسمتی از آن جنگل های شمالی و ابر های تماشایی قرار گرفته اند. دره ی اوپرت مهم ترین منطقه از ییلاق اوپرت است که گردشگران زیادی را به سوی خود می کشاند. روستای اوپرت امکانات تفریحی و گردشگری زیادی ندارد ولی دره ی اوپرت به دلیل پدیده ی اقیانوس ابرها و چشم انداز زیبایش در بین گردشگران محبوب شده است. علاوه بر این ها خانه های شیروانی، چرای گاوها و گوسفندان و عبور اسب ها زیبایی این منطقه بکر را چندین برابر می کند.

تفریح در ییلاق زیبای اوپرت

مکان های تفریحی در ییلاق اوپرت همان جاذبه های دیدنی آن است. پیاده روی در جنگل های اطراف اوپرت از جمله تفریحات این منطقه می باشد. چشمه ها و دریاچه ها، آبشار ها و ابرهای دیدنی از جاذبه های تفریحی این منطقه است. کوه نوردی و دامنه گردی در ارتفاعات باشکوه اوپرت و روستا گردی می تواند جزیی از برنامه ی سفر شما باشد و جذابیت های خاص خود را دارد.

در سفر به اوپرت چه چیزهایی باید با خودمان ببریم؟

یکی از تفریحات در ییلاق اوپرت، پیاده روی است و با توجه به آن باید لباس مناسب پیاده روی همراه خود داشته باشید. علاوه بر آن بارونی، عینک آفتابی، کفش مناسب، کرم ضدآفتاب و در صورت تمایل باتوم کوهنوردی را فراموش نکنید. برای سفر باید وسایلی مثل غذا، آب آشامیدنی، زیرانداز، کیسه زباله، داروهای مهم، پول نقد، پاور بانک، چادر مسافرتی، هیزم و زغال، کبریت، بادگیر و پتو و لوازم خواب به همراه داشته باشید.

 

اوپرت

 

مسیر های دسترسی به ییلاق اوپرت

آدرس ییلاق اوپرت: استان سمنان، ۵۵ کیلومتری شمال شهرستان مهدیشهر
اگر قصد سفر به ییلاق اوپرت را دارید می توانید به شهمیرزاد بروید و یا جاده ی فیروزکوه را انتخاب کنید.
مهدی شهر در نزدیکی سمنان و ۲۰ کیلومتری شمال شرقی آن قرار دارد. بعد از رسیدن به این شهر، جاده‌ مهديشهر به‌سمت ساری بروید، پس از ۳۰ كيلومتر در سمت چپ جاده با تابلوی، مسير خود را به‌سمت منطقه پرور با طبيعتی بی نظیر و بکر تغيير دهید و با گذر از روستاهای كوليم، كاور و ملاده به سرخده می‌رسيد كه خروجی سمت راست از اين روستا شما را به اوپرت می‌ رساند.
اگر هم از مسیر تهران می روید جاده فیروز کوه را برای سفر انتخاب کنید و از فیروزکوه به‌ سمت ورسک، خطیر کوه و بعد به‌ سمت اوپرت بروید. راه های دیگری نیز وجود دارد اما این ها راحت ترین راه ها هستند.
 

تا کنون هیچ نظری ثبت نشده است

مجله گردشگری

مشاهده همه مقالات
جاذبه های گردشگری مقالات مرتبط
جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید! جاهای دیدنی دبی در شب؛ 10شگفتی دبی که در شب باید دید!
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
جزیره موریس؛ بهشت گمشده در اقیانوس هند
بیشتر بخوانید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار که حتما باید ببینید
بیشتر بخوانید
اطلاعات مفید مقالات مرتبط
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
چگونه مهمان مهمانسرای امام رضا شویم؟
بیشتر بخوانید
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
محله بالات استانبول | از معرفی تا جاهای دیدنی محله اروپایی ها
بیشتر بخوانید
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
پارک موضوعی ایروان | دیزنی لند ارمنستان
بیشتر بخوانید
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
تجربه پرواز در تونل باد کیش | قوانین + آدرس و عکس
بیشتر بخوانید
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
هلیوم پارک مشهد کجاست؟ | قیمت بلیط ورودی + ساعت کاری
بیشتر بخوانید
امتیاز 3.9 از 5 | از 100 کاربر